Kuude kaupa: Mario Kadastik

Kokku kuid: 17

Täielikult profileeritud: 17

10.2025

4 Sõnavõtud

Koostööstiil on protseduuriline ja konsensuslik, kuna nii kõneleja määramine juhtivkomisjoni esindajaks kui ka eelnõu päevakorda võtmine ja lõpphääletusele viimine toimusid konsensuslikult. See näitab valmisolekut saavutada kokkuleppeid menetlusküsimustes, hoolimata erimeelsustest eelnõu sisus.
09.2025

22 Sõnavõtud

Koostööstiil on protseduurikeskne, rõhutades komisjoni konsensuslikke otsuseid (nt ettekandja määramine ja päevakorda võtmine). Ta refereerib ja arvestab ministeeriumide (Rahandusministeerium) ja erialaliitude (Eesti Liikluskindlustuse Fond) seisukohti, isegi kui need on eelnõu suhtes vastandlikud.
06.2025

8 Sõnavõtud

Viitab valitsusliidu ühtsele arusaamale ja fookustele, toetades ministrite (Pakosta, Sutt) tegevussuundi. Rõhutab ühtset arusaama oskustööjõu vajadusest ja näitab avatust sisendile (nt ENMAK-i väljatöötamisel), et leida ratsionaalseid lahendusi.
05.2025

27 Sõnavõtud

Töötab tihedalt juhtivkomisjoni ja Kliimaministeeriumiga, esitades ministeeriumi seisukohti ja toetades nende muudatusettepanekuid. Kaasab turuosalisi, kuid rõhutab, et otsustav roll muudatusettepanekute esitamisel on alati ministeeriumil või komisjonil. On avatud ratsionaalsetele muudatustele, näiteks otseliini pikkuse piirangu kaotamisele rahalise mõttekuse alusel.
04.2025

44 Sõnavõtud

Kõneleja teeb tihedat koostööd Kliimaministeeriumi ja süsteemihalduritega (Elering, Konkurentsiamet), esindades nende seisukohti Riigikogus ja kaitstes nende väljatöötatud metodoloogiaid. Ta on avatud informaalsele arutelule vastaspoolega ("minna väiksele lõuna- või õhtusöögile"), kuid on põhimõttelistes küsimustes (nt Isamaa ettepanekud eelnõude 555 ja 556 osas) kompromissitu. Ta võttis tagasi ühe oma muudatusettepaneku, kuna selgus, et see oli direktiivi kaudu juba kaetud.
03.2025

15 Sõnavõtud

Kõneleja töötab tõhusalt komisjoni raames, esitades konsensuslikke otsuseid (nt komisjoni ettepanek eelnõu tagasi lükata). Ta kaitseb koalitsiooni poliitilisi valikuid (tuumajaam, kaitsekulud), näidates lojaalsust valitsusliidu eesmärkidele. Ta on avatud dialoogile, kuid jääb ideoloogilistes küsimustes kindlaks oma seisukohtadele.
01.2025

6 Sõnavõtud

Esineja rõhutab tugevat koostööd ja konsensust majanduskomisjonis, märkides korduvalt, et kõik menetluslikud otsused ja õiguskantsleri ettepaneku toetamine tehti konsensuslikult või üksmeelselt. Ta tegutseb vahendajana, selgitades ministri ja õiguskantsleri seisukohti ning komisjoni arutelude tulemusi.
12.2024

1 Sõnavõtud

Ebapiisavad andmed.
11.2024

3 Sõnavõtud

Juhtivkomisjoni töös rõhutatakse konsensuslikku lähenemist, märkides, et kõik menetluslikud otsused ja muudatusettepanekud leidsid komisjonis konsensusliku toetuse. Koostööd tehti Rahandusministeeriumi ja Justiitsministeeriumi esindajatega, kelle ettepanekud kanti eelnõu kaardile.
10.2024

2 Sõnavõtud

Koostööstiil on konsensuslik ja pragmaatiline, rõhutades komisjoni üksmeelseid otsuseid ja õigusnõu küsimist Riigikogu õigusosakonnalt. Kõneleja näitab üles valmisolekut fraktsioonideüleseks koostööks, korraldades istungi juhatamise ülevõtmise Toomas Kivimäe poolt, et EKRE fraktsiooni liige saaks ettekande teha ja menetlusega edasi minna.
09.2024

20 Sõnavõtud

Koostööstiil on avatud ja kompromissialdis, eriti Kliimaministeeriumi ja erinevate huvirühmadega (nt Utilitas Wind, Enefit Green). Komisjon tegi koostööd, et täpsustada sätteid direktiivi ülevõtmisel ja otsustas vältida halba seadusloomet, täiendades salvestuse definitsiooni pärast arutelu.
06.2024

7 Sõnavõtud

Kõneleja kirjeldab Majanduskomisjoni tööd, mis hõlmab arvamuste küsimist erinevatelt osapooltelt ja muudatusettepanekute (sh Isamaa ja Keskerakonna omad) läbitöötamist. Ta rõhutab kompromissivalmidust, tuues esile, et tuumaenergia eelnõu puhul lisati omandiküsimuse kompromissettepanek EKRE liikme (Arvo Aller) algatusel, mis leidis toetust.
05.2024

50 Sõnavõtud

Komisjonitöös näidatakse üles valmisolekut arvestada sisuliste muudatusettepanekutega (nt Varro Vooglaiu ettepanekud võeti konsensuslikult vastu). Samas kaitseb ta tugevalt protseduurilisi otsuseid (muudatusettepanekute sidumine) obstruktsiooni vastu, rõhutades vajadust tagada komisjoni töö efektiivsus. Ta kutsub Riigikogu saadikuid üles osalema e-valimiste testsüsteemides, et süsteemi toimimisest paremini aru saada.
04.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja rõhutab konsensuslikke otsuseid komisjonis (eelnõud 351 ja 363) ning näitab üles valmisolekut laiemaks koostööks. Ta toetab avaliku istungi korraldamist õigus- ja põhiseaduskomisjoniga eelnõu 384 teemal, kaasates huvirühmi. Ta märgib ära ka koostöö Kliimaministeeriumi ja erinevate huvigruppidega eelnõude ettevalmistamisel.
03.2024

31 Sõnavõtud

Komisjonitöös on ta konsensuslik, märkides korduvalt, et otsused (nt eelnõu päevakorda võtmine) olid "konsensuslikud." Ta rõhutab vajadust avada kõik uksed uute tehnoloogiate (nt tuumaenergia) kaalumiseks ja uurimiseks, viidates laiemale Euroopa strateegilisele plaanile. Ta peab oluliseks, et strateegilised otsused oleksid laiapõhjalise debati tulemus.
02.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja rõhutab koostööd, märkides, et kõik komisjoni protseduurilised otsused (sh tema määramine esindajaks, eelnõu päevakorda võtmine ja lugemise lõpetamine) tehti konsensuslikult. Ta edastab ka teavet ministeeriumi ja huvigruppide (Energiasalve) vahelise koostööformaadi leidmise katsete kohta.
01.2024

1 Sõnavõtud

Koostööstiil on avatud dialoogile, pöördudes otse peaministri poole ja viidates tema varasematele seisukohtadele struktuurireformide teemal. Eesmärk on leida ühine lahendus pikaajalise teadusrahastuse tagamiseks rahvusvahelises koostöös.