Täiskogu istungite kaupa: Andre Hanimägi
Kokku istungeid: 75
Täielikult profileeritud: 75
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud Keskerakonna ja Isamaa suunas, keda süüdistatakse hirmutamise levitamises ja PPA tööriista vajalikkuse eiramises. Isamaa esindajat Urmas Reinsalu kritiseeritakse protseduurilise passiivsuse eest, kuna argumendid esitati alles kolmandal lugemisel. Kõneleja seab vastaste usaldusväärsuse kahtluse alla, eelistades PPA spetsialistide arvamust.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, kelle maksupoliitikat peetakse ebavõrdsust suurendavaks ja vastuoluliseks. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse prioriteedid ja valikute eetilisuse.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud erakondadele, kes väidavad, et numbrituvastussüsteem läheb üle piiri ja riivab liialt isikuvabadusi. Kõneleja lükkab tagasi "jälgimisühiskonna" retoorika kui ebaadekvaatse ja süüdistab vastaseid emotsioonidele mängimises. Ta vastandab selgelt Sotsiaaldemokraatide seisukoha teiste erakondade omaga, kes ei pea turvalisuse plusse piisavaks.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ministri ja koalitsiooni vastu numbrituvastussüsteemi peatamise ja sellele järgnenud seadusandliku segaduse pärast. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, süüdistades valitsust "rutakas" otsuses ja "peataolekus", mis teenis pätte. Kõneleja eesmärk oli valitsust ja koalitsiooni survestada kiiremini tegutsema.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Vabariigi Presidendi ja tema õigusnõunikuga, kes vaidlustavad seaduse põhiseaduslikkuse ja õigusselguse. Samuti adresseerib ta teiste saadikute (nt Varro Vooglaid) sügavaid põhiseaduslikke kahtlusi. Vastasseis on poliitika- ja juriidilis-protseduuriline, kuid kompromissi Presidendiga ei peeta vajalikuks, suunates konflikti lahendamiseks Riigikohtusse.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) tegevuse vastu seoses arendusprojekti viivitustega ja investeeringute kaotamisega. Vastuseis on protseduuriline ja tulemuspõhine, küsides, kas seadusest tulenevad piirangud on investeeringuid takistanud. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, keskendudes vastuse saamisele objektiivsete andmete kohta.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitilise tahte puudumisele, mis on takistanud finantsombudsmani eelnõu menetlemist alates 2022. aastast, hoides seda riiulil tolmu kogumas. Lisaks kritiseeritakse teravalt vastutustundetut tegevust pangavälisel krediiditurul, mis kasutab ära laenuvõtjate madalat teadlikkust ja soodustab võlatsüklisse sattumist.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib valitsust (ministreid) selle eest, et nad keskenduvad maksukärbetele (auto-, tulumaks) Tervisekassa defitsiidi arvelt. Ta seab kahtluse alla valitsuse suutlikkuse või tahte tellida finantsstabiilsust puudutav mõjuanalüüs, viidates ministeeriumide suuremale tööjõule võrreldes fraktsioonidega.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilises positsioonis valitsuse finantsjuhtimise suhtes, kritiseerides suutmatust hallata suuri summasid ja viidates varasemale 10 miljoni euro suurusele ettemaksu probleemile. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse tulemuslikkusele ja vastutuse nõudmisele.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni maksupoliitikale, mida süüdistatakse ebavõrdsuse suurendamises ja eakate olukorra halvendamises. Kriitika on poliitika sisuline, rõhutades, et Tallinna ja jõukamate valdade inimesed võidavad maksureformist kõige rohkem. Kõneleja nõuab regionaalministrilt sekkumist tasakaalukama olukorra saavutamiseks.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, eriti siseminister Igor Tarole sisejulgeoleku küsimustes. Kriitika on nii poliitiline (relvapoliitika, vangide leping) kui ka protseduuriline, heites ette "korrapäratut lahenduskäiku" ja ministeeriumidevahelist ebakõla (Siseministeerium vs Justiitsministeerium) numbrituvastussüsteemi eelnõu osas.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud siseministri otsuse vastu numbrituvastuskaamerate sulgemisel, mida peetakse Eesti turvalisusele karmiks mõjuks ja veaks. Ideoloogiliselt vastandutakse neile, kes peavad riiklikku pettustevastast tegevuskava liigseks sekkumiseks või "lapsehoidjariigi" edendamiseks. Usuküsimustes on opositsioon suunatud Moskva patriarhaadi kui vägivallaideoloogiat õigustava institutsiooni vastu.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ja protsessi juhtimise vastu (vanglarendi teema), eriti puuduliku avalikkuse ja julgeolekuasutuste murede ignoreerimise osas. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, nõudes paremat menetlust ja murede lahendamist enne allkirjade andmist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon on suunatud Reformierakonna juhitud valitsusele ebavõrdse maksupoliitika ja regionaalpoliitika kreenis olemise tõttu. Lisaks kritiseeritakse teravalt Keskerakonda (Lauri Laats) silmakirjalikkuse eest lasteaia kohatasu küsimuses, tuues esile nende varasemaid tegematajätmisi võimul olles. Kriitika on nii poliitika- kui ka ajaloolis-protseduuriline, süüdistades vastaseid rumalustes ja ebavõrdsuse suurendamises.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on Reformierakond (mida nimetatakse "peaministrierakonnaks") ja peaminister isiklikult, keda süüdistatakse regionaalpoliitika väljasuretamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele ebaõiglusele, eriti Tallinna eelistamisele sotsiaal- ja maksupoliitikas.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, keda kritiseeritakse süsteemi peatamise ja lahenduste puudumise eest. Eriti terav on kriitika siseministri ennatliku otsuse ja koalitsiooni sisemise suutmatuse (Justiitsministeeriumi vastuseis Siseministeeriumi eelnõule) aadressil. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitiline, rõhutades tohutut ajaraiskamist.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse ja Reformierakonnaga, keda kritiseeritakse eelnõu toetamata jätmise eest ja poliitilise ebakõla pärast Tallinna ja riigi tasandil. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, süüdistades vastaseid tegevusetuses ja ebamõistlikus jäikuses Mupo õiguste andmata jätmisel. Kõneleja heidab ette, et valitsus ei ole pakkunud alternatiivseid lahendusi ega tegele probleemiga.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud turujõududele lootvale poliitikale ja süsteemsetele valitsuse tegematajätmistele, mis on kriisi süvendanud. Konkreetne kriitika puudutab praeguse valitsuse otsust tõsta käibemaksu, mis lisab eluaseme hindadele tuhandeid eurosid. Samuti kritiseeritakse riigi senist praktikat müüa maad kiireks raha teenimiseks.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja sotsiaalministrile, keda süüdistatakse otsuste tegemata jätmises ja projektide venitamises. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades, et isegi pärast koalitsioonist "tuntud piduri" eemaldamist pole edasiminekut toimunud. Kõneleja peab lisamõtlemist ja analüüsimist viivitamiseks.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Venemaa Föderatsiooni vastu, keda kritiseeritakse rahvusvahelise õiguse rikkumise ja konventsioonide eiramise eest, mis teeb konventsioonidest kinnipidamise Eestile ohtlikuks. Samuti adresseeritakse kriitikat neile, kes kutsuvad üles mitte taganema Ottawa konventsioonist, tunnistades nende muret, kuid seades esikohale riigi kaitsevõime.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Vabariigi Presidendi õigusnõunikega, kes vaidlustasid seaduseelnõu sõnastuse ja usuvabaduse tagamise, kuigi seaduse eesmärki ei vaidlustatud. Kritiseerib poliitilist retoorikat, mis püüab seaduse eesmärki suunata nunnade või õigeusklike vastu, nimetades seda poliitiliseks retoorikaks.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitilisele otsusele vähendada poliitilist vastutust kohtute haldamisel ja eelarve küsimisel, mis on poliitikapõhine vastuseis valitsuse suunale. Üks kõneleja väljendab ka otsest vastuseisu kolleegi seisukohale poliitilise rolli vajalikkuse osas.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on siseministri ja tema erakonnakaaslastega (nt Tarmo Tamm), kelle seisukohti relvade hulga suurendamise osas kritiseeritakse kui ohtlikke. Kõneleja lükkab ümber väited, nagu oleks Sotsiaaldemokraatlik Erakond varem soovinud relvaomanikke bürokraatlikult ahistada. Kriitika on suunatud poliitika ohutusaspektidele ja valitsuse eesmärkide läbipaistmatusele.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastuseis on suunatud otseselt petturitele ja nende abistajatele ("muulad"), kelle elu ta soovib seadusemuudatustega karmimaks teha. Kuritegelikku tegevust kirjeldatakse kui "paha" ja "põlastusväärset". Poliitilist vastast otseselt ei kritiseerita, vaid küsitakse valitsuse plaanide kohta.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni vastu, eriti nende vastuoluliste fiskaalplaanide osas (kallis reform vs. kärped). Eraldi tuuakse esile koalitsioonipartneri Margus Tsahkna seisukohad sotsiaaltoetuste ja pensionide ülejõu käimise kohta, nõudes selgitusi nende kärbete ulatuse kohta.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ja tulemuslikkuse vastu, eriti seoses pikaajaliste protseduuriliste viivitustega seaduste ülevõtmisel ja regionaalpoliitiliste tagasilöökidega (koolide sulgemine). Vastuseis on suunatud ka võõrtööjõu sissetoomisele olukorras, kus oma inimesi ei suudeta Eestis koolitada.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat ei väljendata; kõneleja piirdub faktide esitamisega. Mainitakse vaid, et teise lugemise lõpetamise ettepanekul oli 3 vastuhäält, kuid nende vastaste motiive ei analüüsita ega kritiseerita.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Kultuuriministeeriumi juhitud arutelule, kuna e-spordi ja mängutööstuse teemad ei ole seal "üleüldse esile kerkinud." See on mõõdukas, teemapõhine vastuseis praeguse debati fookusele, mitte isiklik rünnak.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonnale, kelle "dogmasid" ja "narratiive" peetakse takistuseks faktipõhisele poliitikale ja hindade langetamisele. Lisaks kritiseeritakse konkreetset vastajat (Härra Laats) sisulise vastuse puudumise ja paberilt mahakandmise eest. Kriitika on suunatud nii poliitilisele sisule kui ka protseduurile.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Justiitsministeeriumile, heites ette sotsiaaldialoogi rikkumist, ebatõhusaid seaduseelnõusid ning bürokraatlikku lähenemist. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikele ning sisulistele vigadele, nagu näiteks vastuolu Euroopa Kohtu lahendiga Töölepingu seaduse eelnõus. Samuti kritiseeritakse riigi esialgseid sõnu Pihlakodu juhtumi kontekstis, mis riivasid õiglustunnet.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud presidendi varasemale otsusele, kes pani seadusele veto, viidates selle ebaõiglasele põhjendusele. Samuti kritiseeritakse kaudselt seadusandlikku protsessi, mis on loonud olukorra, kus kodanikud peavad pöörduma halduskohtusse. Kriitika on poliitika- ja menetluslik.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon seisneb peamiselt Keskerakonna fraktsiooni ja Riigikogu liikme Varro Vooglaiu seisukohtade vastandamises. Kriitika on suunatud menetluslikele (Vooglaiu ettepanek lugemine katkestada) ja sisulistele küsimustele (Keskerakonna muudatusettepanekud ei leidnud komitees toetust). Kõneleja lükkab tagasi eeldused, et kirikud keelduvad Eesti seadusi täitmast, pidades seda ebatõenäoliseks stsenaariumiks.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud seadusemuudatuste algatajate ja ministri vastu, keda kritiseeritakse usalduse puudumise eest julgeolekuasutuste vastu. Ministrit rünnatakse kaudselt tema varasemate otsuste ja majandusküsimustega tegelemise võimekuse osas. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja tulemuspõhine, seades kahtluse alla uute seaduste vajalikkuse.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja oli edukalt vastu Maksu- ja Tolliameti ning Rahandusministeeriumi soovile laiendada kiirel viisil jälituspädevust. Vastuseis oli protseduuriline ja põhimõtteline, leides, et sellist sisulist küsimust ei ole mõistlik menetleda ühe eelnõu muudatusettepanekuna, vaid alustada tuleb väljatöötamiskavatsusest. Ta lükkab tagasi küsimuse, mis seostas eelnõu vajalikkust Reformierakonna transpordiküsimustega.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt kahte erakonda, kes soovivad erakondade rahastamise eelnõu Riigikogust kiiresti kõrvaldada. Ta lükkab jõuliselt ümber vastaspoole (viidates EKRE-le) väited, et ERJK on ühe erakonna karistusorgan, rõhutades komisjoni erakondadeülest koosseisu ja valimiste toimumist.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse ja Kliimaministeeriumi vastu, kritiseerides nende suutmatust esitada olulisi andmeid ja arvutusi. Kriitika on protseduuriline ja keskendub valitsuse ebaefektiivsusele, märkides, et valitsus on selle ebaõnnestumise eest "piki päid" saanud.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Patriarh Kirilli ja Moskva Patriarhaadi vastu, keda süüdistatakse õigeusu kaaperdamises poliitilistel eesmärkidel ja Venemaa sõjalise agressiooni toetamises. Riigikogu kontekstis nimetab ta nimeliselt kahte komisjoni liiget (Varro Vooglaid ja Anastassia Kovalenko-Kõlvart), kes hääletasid eelnõu toetamise vastu.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Keskerakond, eriti Andrei Korobeinik ja nende opositsioonistrateegia. Kriitika on suunatud strateegilisele ebaefektiivsusele, süüdistades opositsiooni eelnõude esitamises, mis on tehtud "AI abil" ja millel puudub reaalne toetus isegi opositsiooni ridades. Lisaks kritiseerib ta teravalt endist Keskerakonna juhtkonda (Ratas, Aab, Kiik, Hanimägi), nimetades seda "jubedaks erakonnaks tollel ajal".
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja väljendab tugevat vastuseisu varasemale praktikale, kus ohtlike välismaalastest kinnipeetavate ennetähtaegne vabastamine toimus ilma sisulise kontrollita ja rahalise kokkuhoiu nimel. See kriitika on suunatud ebaõiglastele menetlustele, mis riivavad tugevalt õiglustunnet ja ohustavad avalikku korda.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on EKRE, kelle eelnõud kritiseeritakse teravalt nii sisulise vastutustundetuse kui ka protseduurilise ebakvaliteedi eest. Kõneleja süüdistab EKRE-t totaalses valetamises eelarve mõju osas, väites, et 400 miljonit ei ole mingi raha, ning teema naeruvääristamises. Kriitika on suunatud ka eelnõu tehnilistele vigadele, näiteks vale käibemaksumäära (5%) kasutamisele.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib otseselt opositsiooniparteid Isamaa (ja Jaanus Karilaidi) selle eest, et nad kritiseerivad kärpeid, kuid ei paku oma alternatiivses eelnõus välja konkreetseid kärpeallikaid. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, heites ette konstruktiivsuse puudumist eelarveprotsessis.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ei ole piisavalt.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest isiklikku kriitikat ei esitata, kuid kõneleja vastandub neile, kes soovivad põhiseadust muuta emotsionaalselt või päevapoliitilistel kaalutlustel. Selge vastuseis on teisele põhiseaduse muutmise eelnõule, mis lubaks valimisõigust rahvusvaheliste lepingutega, viidates selle ebapraktilisusele ja õigusselguse puudumisele. Samuti kritiseeritakse seisukohta, mis eeldab, et ainuüksi pass näitab lojaalsust Eestile.
2024-11-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud peamiselt menetluslikele ja praktilistele küsimustele, nagu näiteks õiguskantsleri tegevuse õigsus ja muudatuse mõju kohtute töömahule. Konkreetse vastuseisu esitasid komisjoni liikmed Anti Haugas, Valdo Randpere ja Vilja Toomast, kes hääletasid esimese lugemise lõpetamise vastu. Kõneleja käsitleb vastasargumente faktipõhiselt, ilma isiklike rünnakuteta.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ettekandjale, kes soovib tühistada § 151¹. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades vastast rahvuslusele apelleerimises ja ebakorrektsete üksikjuhtumite kasutamises. Kõneleja seab kahtluse alla vastase lahenduse puudumise, kui norm kaoks, ning lükkab tagasi väite, et norm ise on süüdi selle sisustamise probleemides.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Isamaa erakonna kõnele, kritiseerides selle sisu ebaolulisust ja lahknevust õiguskomisjonis menetletud eelnõu teemast. Kriitika on protseduuriline ja puudutab teemade valikut, mis Isamaa poolt sisse toodi (põhitrassid, maksukoormus, elektrivarustus).
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-10-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud Mart Maastiku eelnõu vastu, mida kritiseeritakse selle õigustehnilise problemaatilisuse ja õiguskindluse rikkumise tõttu. Kriitika on tugev ja põhineb valitsuse 11-punktilisel negatiivsel arvamusel, mis viitab eelnõu põhiseadusvastasuse kaheldavusele. Vasturepliigis kaitseb ta komisjoni seisukohta, et eelnõu ei lahenda probleemi.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad otsesed rünnakud või kriitika vastaspoolte suunas; kõneleja keskendub eranditult komisjonis valitsenud konsensuse ja menetlusotsuste edastamisele. Ta märgib ära saalis tekkinud segaduse joobes isikute teemal, kuid parandab selle neutraalselt.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastandutakse parempoolsetele erakondadele, kes tunnevad muret vanemahüvitise lae pärast. Lisaks rõhutatakse sotsiaaldemokraatide vastuseisu alternatiivile, mis oleks vanemahüvitise perioodi vähendanud, viidates sellega laiemale poliitilisele vastasseisule sotsiaalküsimustes.
2024-10-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastast ei kritiseerita, kuid rõhutatakse teravat vajadust lahendada seadusandluses või eelnõu tõlgendamisel tekkinud "segadus". Kriitika on suunatud protseduurilisele ebaselgusele, mis võib jätta vale mulje seaduseelnõu eesmärkidest.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub. Keskendutakse poliitika elluviimisele ja menetluslikule selgusele, mitte vastaste kritiseerimisele. Eelnõu arutelul keskenduti pigem ametkondadevahelise koostöö detailidele kui poliitilisele vastandumisele.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika ei ole suunatud konkreetsete poliitiliste vastaste, vaid pigem süsteemsete puuduste vastu, mis võimaldavad ebaõiglust. Ta kritiseerib olukorda, kus süütute kannatamine on võimalik, nimetades seda "muret tekitavaks".
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud üldise arvamuse vastu, et riik on liiga paks ja ametnikke on liiga palju, kaitstes siseturvalisuse valdkonda liigse optimeerimise eest. Kõneleja hoiatab, et siseturvalisuse sektori allapoole kriitilist piiri lihvimine ohustab Eesti riigi julgeolekut. Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, vaid kaitstakse valdkonna rahastust.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pangandussektorile kõrgete intressimarginaalide ja ebapiisava solidaarsuse näitamise eest. Lisaks väljendatakse kahetsust ja frustratsiooni ministeeriumide suunas, kes on jätnud finantsombudsmani loomise küsimuse lahenduseta, viidates protseduurilisele takistusele. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub tarbijate kahjustamisele.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse välispoliitilisele tegevusele Gruusia suhtes, kuna see näib olevat järsk ja põhjendamatu suunamuutus. Kriitika on suunatud poliitilisele põhjendatusele ja vajadusele selgitada avalikkusele, miks on Eesti välisminister asunud Gruusia valitsuse vastu.
2024-06-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja kirjeldab detailides Justiitsministeeriumi ja Õiguskantsleri büroo vahelist õiguslikku vaidlust põhiseaduse riive olemasolu üle menetlusabi küsimuses. Teises kõnes väljendatakse ettevaatlikkust "pahatahtlike inimeste" suhtes, kes võivad keskkonnapiirangute erandeid ära kasutada.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem levinud arusaama vastu, et riigivõlg on ohutu või ebaoluline, viidates jutupartnerite naiivsele küsimusele "mis siis?". Konkreetseid poliitilisi vastaseid või rühmitusi ei nimetata ega kritiseerita.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud varasematele valitsustele ("siin minu vasakul käel olevad eri inimesed valitsuses"), keda süüdistatakse maa korralise hindamise 20-aastases tegemata jätmises. See tegevusetus on kõneleja hinnangul põhjustanud praeguse maamaksu valusa mõju. Tuumaenergia osas kritiseerib ta eelnõu esitajat ebaloogilise poliitikakujunduse eest, kus toetamine eelneb uurimisele.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed. Kõne on neutraalne komisjoni aruanne, mis ei sisalda kriitikat ega vastandumist ühelegi poliitilisele rühmale.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pankadele, kes sulgevad kontosid sisulise argumentatsioonita, viidates vaid seadustele (Krediidiasutuste seadus või Võlaõigusseadus), ning süsteemile, mis muudab kohtusse pöördumise liiga kalliks. Mainitakse ka ametnikkonda, kes on finantsombudsmani loomist juriidiliselt pidurdanud, viidates erinevatele vaadetele.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE), kes algatas arutelu, ja varasemalt Keskerakond, keda süüdistatakse pikaajalises e-valimiste vastases kampaanias. Kriitika on intensiivne ja poliitiline, väites, et vastaste kahtlused tulenevad ebasoodsatest valimistulemustest, mitte faktidest. Kõneleja leiab, et see tegevus on otsene oht demokraatiale, kuna seab kahtluse alla valitsuse legitiimsuse.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on need Riigikogu liikmed, kes püüavad kaitsta vaidlusalust vene ühenduse avaldust ja ei toeta kõneleja viidatud ettepanekut. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, seades kahtluse alla vastaste arusaama ja lojaalsuse. Kõneleja küsib otse, kas vastased saavad aru, kelle või mille eest nad seisavad.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib poliitilist otsustamatust ja seab kahtluse alla ettekandja poolt esitatud lahenduse põhjalikkuse alternatiivide osas. Kriitika on suunatud poliitika sisule ja protseduurile, kuna puuduvad selged valikud ja piisav analüüs.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad viited vastastele või kriitikale; kogu fookus on valitsuse ja ministri töö tunnustamisel ning seaduseelnõu positiivsete mõjude esiletoomisel.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Väljendatakse kaudset kriitikat valitsuse aadressil, viidates lootusele, et Eesti majandusminister on investeeringute teemal edukam kui Läti kolleeg. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse tulemuslikkusele ja puudulikule nähtavale edule.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud tervishoiu alarahastuse ja süsteemse juhtimise puudumise vastu, vihjates olemasoleva poliitika ebaefektiivsusele. Konkreetseid vastaseid või poliitilisi rühmitusi nimepidi ei kritiseerita, vaid keskendutakse lahenduste puudumisele.
2024-02-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud eelnõu algatajate ja ettekandja vastu, kes soovivad kehtestada kitsendusi kohalikel valimistel osalemisele. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika põhjendamatusele ning inimeste valikute piiramisele. Kõneleja seab kahtluse alla erakondade esiletõstmise kui ühiskonna vundamendi ja viitab nende ebastabiilsusele.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Isamaa erakonnale ja Priit Sibulale, kes soovitasid paindlikkuse eelnõu mitte toetada. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades vastaseid progressi takistamises ja maksumaksja raha ebaefektiivses kasutamises, mis on kestnud üle kümne aasta. Samuti kritiseeritakse üldiselt riiklikku dubleerimist ja asjade ajamist, mis käivad Eestile üle jõu.
2024-02-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei kritiseeri otseselt ühtegi vastaspoolt ega poliitilist rühmitust, vaid rõhutab, et sõjalise abi andmine on tegevus, mida "kõik peaksid tegema".
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud pankadele, keda süüdistatakse ülikasumite teenimises laenuvõtjate arvelt ja ebapiisavas solidaarsuses ühiskonnaga. Ta kritiseerib kaudselt koalitsioonis saavutatud kokkulepet pangamaksu asendamise osas, pidades seda ajastuse ja kapitali vähendamise tõttu küsitavaks. Lisaks lükkab ta tagasi Martin Helme (EKRE) kriitika Sotsiaaldemokraatide väidetava 180-kraadise pöörde kohta pangamaksu küsimuses.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu ministrile ei väljendata, vaid kritiseeritakse reformide rakendamise protsessi, mis on viinud terava konflikti kogukondade ja omavalitsuste vahel. Märgitakse, et sellesse tülisse on segatud ka tipp-poliitikud, mis viitab probleemi kõrgele tasemele.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri ega vastandu konkreetsetele poliitilistele rühmadele või isikutele. Kriitika on suunatud eelnõu ebaselgetele detailidele, mitte selle algatajatele.