Istungi profiil: Kristo Enn Vaga
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-06-12
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud liiklusohutuse parandamisele, eriti jalgratturite ja kergliikurite osas, toetades konkreetsete reeglite kehtestamist. Seisukoht on poliitikapõhine, rõhutades vajadust seadustada minimaalne möödasõidukaugus (1,5 meetrit) ja parkimisreeglid linnaruumi paremaks haldamiseks. Eesmärk on suurendada ratturite arvu teedel, muutes liiklemise ohutumaks.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib detailset asjatundlikkust liiklusseaduse ja linnaruumi reguleerimise valdkonnas, kasutades täpseid mõõtmeid (1,5 meetrit, 20 sentimeetrit) ja juriidilisi termineid. Erialane teadlikkus hõlmab nii jalgratturite ohutuse tagamist kui ka kergliikurite parkimisreeglite täpset sätestamist. Samuti näidatakse teadmisi välismaiste juhilubade tunnustamise aluste täpsustamisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on optimistlik ja asjalik, väljendades "väga head meelt" eelnõu lõppfaasi jõudmise üle. Kõne on formaalne ja loogiline, keskendudes konkreetsete seadusesätete ja nende positiivsete mõjude (ohutuse tõus, teadlikkuse suurenemine) selgitamisele, vältides emotsionaalseid üleskutseid.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne seadusloome protsessis, olles esitanud ja saanud kolleegidelt toetust oma muudatusettepanekule välismaiste juhilubade tunnustamise täpsustamiseks. Samuti viitab ta varasemale kodanikualgatusele (2018), mis näitab tegelemist pikaajaliste teemadega. Muud andmed esinemissageduse kohta puuduvad.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastasseis puudub; kõne keskendub probleemide (nt halvasti pargitud elektritõukerattad) lahendamisele reeglite kehtestamise kaudu, mitte vastaste kritiseerimisele. Eelnõu eesmärk ei ole kergliikurite ärakeelamine, vaid nende ohutu kooseksisteerimise tagamine.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on tunnustav ja kollegiaalne, väljendades tänu nii kodanikualgatuse algatajatele kui ka kolleegidele, kes toetasid kõneleja esitatud muudatusettepanekut. See näitab avatust koostööle ja väärtustab nii avalikkuse panust kui ka kollegiaalset toetust seadusloomes.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on suunatud riiklikule seadusandlusele (liiklusseadus), kuid rõhuasetus on selgelt linnaruumiga seotud probleemidel, nagu kergliikurite parkimine ja ohutuse suurendamine suurtes linnades. Kohalikele omavalitsustele antakse rohkem õigusi tänavate ohutuse tagamiseks.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid pole piisavalt.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Käsitletav sotsiaalne teema on avalik ohutus ja erinevate liiklejate (jalakäijad, ratturid, autojuhid) ohutu kooseksisteerimine linnaruumis. Eesmärk on kehtestada reeglid kergliikuritele, et need saaksid jalakäijatega ohutult eksisteerida, suurendades jalakäijate ohutust.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on liiklusseaduse muudatustel, mis puudutavad jalgratturite ohutust (minimaalne möödasõidukaugus) ja kergliikurite parkimisreegleid. Kõneleja on aktiivne toetaja ja edukas muudatusettepaneku (välismaiste juhilubade tunnustamine) algataja, rõhutades saavutatud progressi.
1 Analüüsitud kõnesid