Täiskogu istungite kaupa: Aleksandr Tšaplõgin

Kokku istungeid: 95

Täielikult profileeritud: 95

2025-11-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritud rühmad on Reformierakond, keda süüdistatakse e-valimiste pikaajalises poliitilises ärakasutamises alates 2007. aastast. Samuti kritiseeritakse Sotsiaaldemokraate, kes said Tallinnas e-häältest ebaproportsionaalselt suurt kasu. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes valimistulemuste moonutamisele ja ametnike suutmatusele usaldusväärsust tagada.
2025-11-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja peaminister Kaja Kallas, keda kritiseeritakse nii majanduspoliitiliste ebaõnnestumiste kui ka väidetavate isiklike rahaliste huvide pärast rohepöörde toetamisel. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest tasandist isikliku tasandini. Samuti vastustatakse tugevalt Brüsseli juhiste järgimist, mis väidetavalt hävitab Eesti majandust.
2025-11-04
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on selgelt opositsioonis valitsuse või ministri otsusega Rootsi vangide vastuvõtmise osas. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, seades kahtluse alla otsuse mõistlikkuse ja Eesti süsteemi suutlikkuse ohtlike kinnipeetavate haldamisel.
2025-11-03
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on intensiivne ja suunatud nii valitsuse poliitikale (bürokraatia kasv, mõttetu rohepööre) kui ka konkreetsetele erakondadele (sotsiaaldemokraadid) nende varasema tegevusetuse eest valitsuses. Kriitika on suunatud ka maksumaksja raha kulutamisele LGBT aktivistidele ja rohelistele ärimeestele, vastandades neid eakate vajadustele.
2025-10-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele, kritiseerides Majandusministeeriumi prioriteete demograafia ja LGBT-teemade osas ning Justiitsministeeriumi tegevust seoses meeleavalduste õigust puudutava EL-i määrusega. Kriitika on suunatud nii poliitilistele valikutele kui ka riskide alahindamisele.
2025-10-21
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse ettekandjale, kritiseerides tema esitatud poliitika ulatust või tagajärgi. Kriitika on intensiivne ja provokatiivne, kasutades äärmuslikku näidet (seksturismikeskuse loomine) vastase seisukoha diskrediteerimiseks.
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata, kriitika on suunatud pigem riigi tegevusetusele kõrgete hindade kompenseerimisel ja reguleerimisel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, mitte isiklik.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud nii valitsuse ministrile (tervishoiu rahastamise küsimuses) kui ka ettekandjale/valitsuskoalitsioonile. Kriitika on intensiivne, hõlmates poliitilist ebakõla ja lõppedes otsese isikliku süüdistusega valetamises seadusandlike faktide moonutamise eest. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid rõhutatakse vastaspoole ebaausust.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilises positsioonis, kritiseerides valitsuse tegevust eelarve kontekstis. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes sellele, kas eelarve pakub lahendusi vaesuse leevendamiseks.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse liikmetele ja nende nõunikele. Kriitika on nii poliitiline (Moskva patriarhaadi küsimus) kui ka isiklik ja eetiline, nõudes peaministrilt vabandust kolleegi solvamise eest. Rünnakud on intensiivsed ja keskenduvad eetilisele vastutusele ning protseduurilistele rikkumistele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Opositsiooniline hoiak on tugev, suunatud valitsuse ja peaministri vastu maksupoliitika, väärtuste ja parlamendi käitumisnormide teemal. Valitsust kritiseeritakse uute maksude kehtestamise eest ja riigi raha eraldamise eest venekeelsele meediale, mille objektiivsus ja väärtused seatakse kahtluse alla. Kriitika on suunatud ka istungi juhataja tegevusetuse vastu seoses peaministri ebaviisaka käitumisega.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ("see valitsus"), kes kavatseb loobuda põlevkivist, ja ettevõtjatele, keda süüdistatakse riigi toel rikastumises. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaspoolt nutika roheenergiaskeemi keerutamises ja pettuses osalemises.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuse energiaministri ja tema poliitika vastu, eriti tuuleenergia subsideerimise ja uute tuulikute ehitamise osas. Tugevalt kritiseeritakse ka riigiettevõtet Elering ja Nord Pooli elektribörsi, süüdistades neid spekulantide rikastamises ja ebaausas konkurentsis. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla turu vabaduse ja aususe.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus tervikuna ning konkreetsed ministrid (Michal, Ligi, Taro) ja Sotsiaaldemokraadid. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades neid majanduse põhja viimises ja õigusriigi põhimõtete rikkumises. Kompromiss on välistatud, kuna kõneleja nõuab otseselt "teistsugust valitsust".
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on praegune valitsus ja selle poliitika, mida süüdistatakse prioriteetide vales seadmises ja riigi raha raiskamises. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, sildistades valitsuse tegevust "riigi raha hullumeelseks põletamiseks". Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, lõpetades otsese üleskutsega uue valitsuse järele.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda süüdistatakse valimispettuses, maksutõusudes ja julgeoleku halvendamises viimase 30 aasta halvima seisuni. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii poliitilisele legitiimsusele kui ka konkreetsetele poliitilistele ebaõnnestumistele. Kompromiss on välistatud, kuna nõutakse valitsuse viivitamatut tagasiastumist.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse või vastutava ministri tegevusele Rail Balticu projekti juhtimisel ja rahastamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla projekti realistlikkuse, turvalisuse ja rahvusvahelise koostöö edukuse.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse/ministri vastu, kritiseerides konkreetse dokumendi sisu ja poliitilisi valikuid. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades halduskulude kärpimise puudumist. Kriitika intensiivsust tõstab esile faktiline võrdlus Euroopaga.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ettekandjale, keda kritiseeritakse nii rahvahääletuse vastustamise kui ka tarbijate subsideerimiskoormuse ignoreerimise pärast. Kriitika on intensiivne ja väljendub otsestes süüdistustes rahva eiramises ja neist mitte hoolimises.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse sotsiaalkulude kärpimise ja ebamõistliku rohepöörde eest. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust ka korruptsioonivõimaluste loomises seoses 3 miljardi euro eraldamisega tundmatutele organisatsioonidele. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse eelnõude tagasilükkamist.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsusele, keda kritiseeritakse põllumajanduse allakäigu ja ebapiisava toetuse eest. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades riiki stabiilsete tingimuste mittetagamises kohalikele tootjatele. Nõutakse kohest ja konkreetset strateegilist muutust, mis välistab praeguse poliitika jätkumise.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud kehtivale e-valimiste süsteemile ja selle kaitsjatele, keda kritiseeritakse protseduuriliste puudujääkide ja rahvusvahelise vastuolu tõttu. Kriitika on tugev ja põhineb süsteemi sarnasusel riikidega, keda Eesti peab ebademokraatlikuks.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse 2013. aasta turureformi eest, mis viis hinnatõusuni ja turu avamiseni spekulantidele. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust spekulantide soosimises ja Eesti riiki (Eleringi kaudu) küünilises kasumiteenimises tarbijate arvelt. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse süsteemi radikaalset muutmist.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on rahandusminister ja laiemalt valitsus, keda kritiseeritakse riigi rahanduse kontrolli puudumise ja ebakindla majanduspoliitika eest. Kriitika on intensiivne ja tugineb ministrite endi vastuolulistele avaldustele, näiteks väidetele, et Eesti rahandust juhib Putin või et Eestis puudub turumajandus.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, eriti "roosa sotsiaaldemokraatlik partei" ja endine siseminister Lauri Läänemets. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest motiveeritusest (valijate toetuse võtmine) kuni ideoloogiliste süüdistusteni (tegutsedes nagu bolševikud/Lenin). Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid süüdistatakse vastaseid riigi julgeoleku õõnestamises oma poliitiliste ja rahaliste huvide nimel.
2025-03-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse valitsuse vastu, keda süüdistatakse lõputus valetamisega ja avalikkuse eksitamises odava elektri teemal. Kriitika on intensiivne ja poliitiline, rõhutades, et valitsus surub peale roheagendat tarbijate arvelt, teenides sellega roheenergia tootjate ärihuve. Kriitika laieneb ka Brüsselile, kust pärineb poliitiline otsus põlevkivi kasutamine majanduslikult kahjumlikuks muuta.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja konkreetse koalitsioonipartneri (Eesti 200) vastu, keda süüdistatakse poliitilise positsiooni ärakasutamises seotud ettevõtete aitamiseks. Kriitika on intensiivne, keskendudes ebaausa konkurentsi ja korruptsiooni teemadele. Kõneleja seadis kahtluse alla valitsuse tegevuse eetilisuse ja aususe.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika objektid on valitsus (peaminister) riikliku rahastuse eraldamise eest ja konkreetsed venekeelsed meediaväljaanded (Delfi, Postimees) nende sisu ja erakondliku kallutatuse tõttu. Kriitika on intensiivne ja keskendub väärtuste ning raha väärkasutamise küsimustele, seades kahtluse alla demokraatia ja ajakirjanduse sõltumatuse põhimõtted.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud peaminister Kaja Kallasele ja tema administratsioonile, eriti seoses ebadiplomaatiliste avaldustega Trumpi administratsiooni suunal ja Kremli narratiivide levitamise süüdistustega. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele ning diplomaatilistele vigadele.
2025-03-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse vastu, kes otsustas jätkata kahjumliku riikliku lennufirma toetamist. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele ebaõnnestumisele ja vihjates võimalikule ebaeetilisele käitumisele või isiklikele huvidele.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Eesti Sotsiaaldemokraatlik Erakond, keda kritiseeritakse kirikute sulgemise eest, võrreldes nende tegevust bolševike röövimisega. Kriitika ministri suunas on intensiivne ja keskendub vastuste puudumisele ning nõutakse konkreetseid tõendeid Kremli mõju kohta. Vastasseis on ideoloogiline ja poliitiline.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja finantsasutused (Eesti Pank, Finantsinspektsioon, Rahandusministeerium), keda süüdistatakse pankurite kaitsmises ja rahva röövimises. Kriitika on intensiivne ja poliitiline, keskendudes valitsuse ebaõiglasele maksupoliitikale ja solidaarsuse puudumisele, seades vastamisi "Rootsi pankurid" ja "nälgivad eestlased."
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud riigi kehtestatud regulatsioonidele, mis loovad ebaausa konkurentsi, toetades taastuvenergiat ja maksustades samal ajal põlevkivienergiat suurte tasudega. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades riiki turumajanduse põhimõtete rikkumises ja tarbijate sundimises tootjaid toetama.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja ministritele, kelle väiteid maksu alandamise ebaefektiivsuse kohta peetakse ebakompetentseks. Kriitika on poliitika- ja pädevuspõhine, küsides irooniliselt, kas Eesti ministrid on pädevamad kui nende kolleegid Kreekas, Soomes või Saksamaal.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kehtiva haigushüvitiste süsteemi vastu, mida peetakse "valeks ja kahjulikuks", kuna see sunnib inimesi haigena tööle minema. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või erakondi, kes süsteemi toetavad, ei nimetata.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud Eesti valitsuse ja Välisministeeriumi vastu, keda kritiseeritakse Gruusia siseasjadesse sekkumise ja sanktsioonide kehtestamise eest. Kriitika on poliitiline ja protseduuriline, vihjates võimalikele topeltstandarditele protestide ja valimistulemuste käsitlemisel.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja selle ministrid, keda kritiseeritakse teravalt ebakompetentsuse ja majandust kahjustavate poliitikate eest. Kriitika on poliitikapõhine (maksude tõstmine) ja tulemuspõhine (majanduslanguse jätkumine). Vastuseis on intensiivne ja kompromissivalmidust ei väljendata.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsus ja selle liikmed (Kaja Kallas, Jürgen Ligi), keda kritiseeritakse majanduslanguse ja energiapoliitika eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse tegevuse ebaõnnestumisele ning vastutuse veeretamisele (Putini süüdistamine majandusraskustes).
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on selgelt määratletud kui valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse seoses nende kavatsusega lükata tagasi opositsiooni esitatud eelnõu. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla tagasilükkamise põhjendatuse.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse teravalt majanduse halva juhtimise ja ebaõiglaste maksupoliitiliste valikute eest. Kriitika on suunatud nii poliitikale (maksude tõstmine majanduskriisi ajal) kui ka valitsuse kulutustele, nimetades Rail Balticut ja rohepööret mõttetuks. Valitsuse tegevust nimetatakse kahjulikuks ja ebaõiglaseks, mis viitab kompromissi välistamisele praeguses küsimuses.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud riigile ja selle ametnikele, kes saavad eelnõuga liigseid volitusi eraelu kontrollimiseks. Kriitika on ideoloogiline ja poliitiline, rõhutades ohtu, et riik hakkab normaalseid perekondi hävitama.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja eelnõude ettekandjad (nt härra Seeder), kelle poliitikaid peetakse ebaõiglaseks ja vaesemaid karistavaks. Kriitika on suunatud nii konkreetsetele poliitikatele (raha säästmine vaesemate arvelt) kui ka õigusriiklikele põhimõtetele (kollektiivne karistamine). Vastuseis on intensiivne, väljendudes ettepanekutes eelnõud tagasi lükata või katkestada, ning vastaste pädevust seatakse kahtluse alla, viidates Kapo endisele juhile ja õiguskantslerile.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele (ministrile ja peaministrile), kritiseerides nende poliitilisi otsuseid pensionide maksustamise ja rohepöörde strateegia osas. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, seades kahtluse alla valitsuse arusaama riigi võlast ja majanduslikest tagajärgedest. Kompromissivalmiduse kohta andmed puuduvad.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse vastu, keda süüdistatakse rahva raha raiskamises (mõttetu Rail Baltic, rohetoetused, ametnikud) ja ebaõiglase maksupoliitika kehtestamises. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse väite eelarveraha puudusest.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud infotunni järjekorra koostajale, keda kahtlustatakse isiklikus eelarvamuses ("et sellele koostajale ma ei meeldi"). Samuti kritiseeritakse kaudselt Riigikogu Esimehe endist ajalehte, mis kõnelejat standarditele mittevastamise tõttu ignoreerib. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja isiklik.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritavad on peaminister ja valitsus, keda süüdistatakse rahvuslike huvide kaitsmata jätmises ja Brüsseli käskude usinas täitmises. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, vastandades Eesti tegevust teiste Euroopa riikide (Saksamaa, Poola) tegevusega.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse poliitika (maksutõusud, raiskamine) ja ideoloogilise ebakõla pärast (vabaturu põhimõtete rikkumine). Kriitika on intensiivne ja kompromissitu, fraktsioon teeb ettepaneku seadused esimesel lugemisel tagasi lükata. Valitsust süüdistatakse ka kohustuste panemises omavalitsustele ilma vajalike ressurssideta.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja eriti rahandusminister, kelle poliitikat ja avaldusi kritiseeritakse teravalt. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (energia toetused) kui ka ministri retoorikale, mis püütakse diskrediteerida (Kremli aplausi teema, konservide söömise anekdoot). Rünnakute intensiivsus on kõrge, seades kahtluse alla valitsuse kommunikatsiooni legitiimsuse.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse teravalt poliitikapõhiselt ebaõiglase maksustamise ja aktsiiside tõstmise eest. Kriitika on intensiivne ja viitab fundamentaalsele vastuseisule valitsuse majandusfilosoofiale, süüdistades neid vaestelt võtmises.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on "teie valitsus" ja minister, keda kritiseeritakse teravalt poliitiliste valikute pärast tervishoiu rahastamisel. Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, süüdistades valitsust vaeste inimeste taskute sihtimises rikaste asemel.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja on selgelt opositsioonilisel positsioonil, kritiseerides valitsust majanduspoliitika ja riigieelarve menetluse pärast. Kriitika on suunatud poliitilisele tegevusetusele (kohaliku toidu toetamine) ja protseduurilisele läbipaistmatusele (eelarve arusaadavus).
2024-10-08
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on kaudne ja ennustav, kuna kõneleja eeldab eelnõu tagasilükkamist. Konkreetseid vastaseid või kriitika sisu ei ole välja toodud, vaid keskendutakse protseduurilisele tulemusele.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otsustajate või ettepaneku tegijate vastu, kes lubavad äsja loodud ettevõttel Riigikontrolli auditeerida. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes valitud auditeerija usaldusväärsuse puudumisele.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Opositsiooniline hoiak on tugev ja suunatud otse valitsuse ning peaministri vastu. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse majandusotsuste (maksutõusud) negatiivsetele tagajärgedele ja suutmatusele peatada elatustaseme langust. Rünnakud on intensiivsed, nõudes konkreetseid lahendusi ja finantsilist läbipaistvust.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse positsiooniga, mis eitab raha seost laste saamisega, mida kõneleja nimetab otseselt valeks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele tagada piisavad lastetoetused ja koolitoidu eelarve. Vastaseid süüdistatakse empaatia puudumises, kuna nad "ei tea tõenäoliselt, mida tähendab laste kasvatamine vaesuses".
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kritiseerides nende maksupoliitikat (käibemaksu ja ettevõtte tulumaksu tõstmine). Kriitika on poliitika-põhine ja intensiivne, süüdistades valitsust konkurentsieelise hävitamises kriisi ajal.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised vastased on Reformierakond (riikliku majanduspoliitika eest) ja Sotsiaaldemokraatlik Erakond (kohaliku eetika ja rahastamise eest). Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust majanduslikus katastroofis ning SDE liikmeid huvide konfliktis seoses koolide rahastamisega. Kompromissivalmidust ei väljendata.
2024-09-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud nii kehtivale valimissüsteemile kui ka konkreetsetele saadikutele, kes on saanud mandaadi tänu kõrgele kohale erakonna nimekirjas, mitte valijate häältele. Vastuseis on intensiivne, süüdistades neid valijate usalduse puudumises ja ebaõiglase seaduse ärakasutamises, eriti kui nad on pärast mandaadi saamist erakonda vahetanud.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonna juhitud valitsusele, keda süüdistatakse vaeste röövimises ja majanduse allakäigus. Kriitika on intensiivne, poliitikapõhine ja moraalselt laetud, nõudes maksupoliitika täielikku muutmist. Konkreetselt mainitakse Reformierakonna liiget Annely Akkermanni.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastane on valitsust juhtiv Reformierakond, keda kritiseeritakse majanduslanguse jätkumise ja tohutute maksutõusude kavandamise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika ebaõnnestumisele ja selle negatiivsele mõjule majandusele.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastuseis on suunatud automaksu kehtestajate vastu, kelle poliitikat kritiseeritakse kui tavainimesi röövivat ja majandust kahjustavat. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, välistades kompromissi maksu muudatustega ("mingid muudatused seda ei päästa"). Vastandatakse ka valitsuse eelistusi (autode maksustamine) Keskerakonna pakutud alternatiivile (pankade erimaks).
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Peamine vastane on "Valitsus", keda kritiseeritakse teravalt rahalise ebakompetentsuse ja vigade tegemise eest, mis viisid lisaeelarveni. Kriitika on poliitika- ja soorituspõhine, tuues esile nii sotsiaaltoetuste kärped kui ka päästekomando sulgemise. Kõneleja keeldub kategooriliselt valitsuse vigade tagajärjel sündinud lisaeelarvet toetamast.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud peaministri tegevusele, kritiseerides valitsusjuhi protseduurilist ebakorrektsust ja vastutuse puudumist rahvusvahelistel kohtumistel osalemisel. Kriitika on suunatud valitsuse juhtimisstiilile ja selle normidele vastavusele.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub Riigikogus käimasolevale arutelule, mis puudutab Gruusia siseasju, kritiseerides sekkumise põhimõtet. Kriitika on suunatud poliitilisele protseduurile ja sekkumispoliitikale, mitte isiklikule tasandile.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele (ministrile) ja komisjonile, kes vastutavad lisaeelarve koostamise ja menetlemise eest. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes majanduskasvu arvestamata jätmisele ja menetluslikule puudulikkusele komisjonis.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse riigieelarve halva seisu ja vaeseid koormavate maksutõusude eest. Kriitika on poliitiline ja keskendub valitsuse maksupoliitilistele valikutele ning komisjoni otsusele automaks heaks kiita, lükates samal ajal tagasi Keskerakonna fraktsiooni pangamaksu ettepaneku.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud peaministrile ja valitsusele, kritiseerides läbipaistvuse puudumist ja vastutuse võtmist rahvusvaheliste kohustuste osas. Kriitika on protseduuriline ja keskendub sellele, kas peaminister teavitas valitsust Bilderbergi kohtumisel arutatust ja võetud kohustustest.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud koalitsiooni poliitikale, eriti suhkrumaksule, mida peetakse karistavaks. Kriitika on poliitiline ja keskendub sellele, et koalitsioon on jätnud toetamata Keskfraktsiooni pakutud mõistlikumad alternatiivid, nagu pankade erimaks ja progressiivne tulumaks.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse fiskaalse vastutustundetuse ja ebakompetentsuse eest. Kriitika on intensiivne ja kompromissitu, esitades otsese süüdistuse avalikkuse eksitamises ja valetamises.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon ja selle esindaja ("teie erakond"), keda süüdistatakse otseselt lubaduste murdmises ja eakate kahjustamises. Kriitika on intensiivne ja sisaldab nii poliitilisi (maksustamine) kui ka eetilisi süüdistusi ("röövite").
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja kõne all olev minister, keda kritiseeritakse teravalt lubaduste murdmise ja ebaõiglase maksupoliitika eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust vaesemate röövimises ning keeldumises kehtestada erimaks pankade kasumile.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kelle poliitikat kritiseeritakse ebaefektiivsuse ja kriiside süvendamise eest. Kriitika on suunatud poliitika tulemuslikkusele ja valitsuse suutmatusele olukorda lahendada (nt õpetajate puudus), küsimata otseselt isiklikku pädevust.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse vastu, keda süüdistatakse e-valimiste puuduste ignoreerimises ja nende ulatuse laiendamise kavandamises. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele tagada valimiste usaldusväärsus. Kompromissivalmidust ei väljendata, nõudes e-valimistest täielikku loobumist.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, keda kritiseeritakse ebaõiglase maksustamise eest. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilistest valikutest kaugemale, vihjates valitsuse sõltuvusele ja hirmule kaotada sponsoreid.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsev koalitsioon ja peaminister, kellele heidetakse ette ebaloogilist ja julgeolekut ohustavat tegevust. Kriitika on suunatud nii konkreetsetele ministritele (Siseminister, Välisminister) kui ka valitsuse poolt toetatud isikutele (Tallinna linnapea, kellel on ärisidemed Venemaal). Rünnakud on nii poliitika- kui ka julgeolekupõhised, viidates isiklikule sõltuvusele ja julgeolekuriskile.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse hariduspoliitikale, eriti seoses õpetajate kvalifikatsiooni ja tööhõivega. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes ministrilt andmeid ja selgitusi kavandatavate muudatuste (nagu pedagoogilise hariduse nõude kaotamine ja võimalikud töökaotused) tagajärgede kohta.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse maksupoliitika (limonaadimaks) ja ebaselge poliitilise avalduse esitajate vastu. Kriitika on suunatud nii poliitilistele valikutele (karistamine vs. aitamine) kui ka menetluslikule selgusele, nõudes avalduse eesmärgi ja tõe väljaselgitamist. Rünnakud on poliitika- ja protseduuripõhised, mitte isiklikud.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja minister. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes maksutõusudele (käibemaks, aktsiisid, riigilõivud) ja keeldumisele kehtestada pankade erimaks. Valitsust süüdistatakse järjekordses katses võtta raha kõige vähem kaitstud elanikkonnarühmadelt ja rahva vaesumise suurendamises.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ettekandjale ja kaudselt komisjonile, kes ei ole suutnud anda rahuldavat vastust e-valimiste turvalisuse põhiküsimustele. Kriitika on protseduuriline ja sisuline, keskendudes tõestusmehhanismide puudumisele.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsus (Reformierakond ja Isamaa), välisminister ning Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski. Kriitika on intensiivne, isiklik ja julgeolekupõhine, keskendudes eetilisele ebakõlale ja Venemaa toetamisele maksumaksete kaudu. Kompromissivalmidust ei ilmne.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, kelle majanduspoliitikat peetakse fundamentaalselt valeks ja ohtlikuks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes maksude tõstmisele ja kulude kärpimisele ning võrreldes seda negatiivsete ajalooliste näidetega. Rünnaku intensiivsus on kõrge, kasutades terminit "enesetapupoliitika".
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda kritiseeritakse teravalt pensionide maksustamise poliitika ja valimislubaduste rikkumise eest. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine ning intensiivne, kasutades otseseid süüdistusi ebaõigluses.
2024-04-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ettekandja seisukohtadele, nõudes selgitust, miks automaks on hea, aga pankade liigkasumi maks halb. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub maksude prioriteetide loogikale ning alternatiivide puudumisele.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse maksupoliitikale, mida kritiseeritakse majanduskasvu pidurdamise ja sotsiaalse ebaõigluse (erandite puudumine) pärast. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele otsustele, seades kahtluse alla valitsuse arusaama majanduslikest tagajärgedest.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse poliitilisele lähenemisele, mis seob laste tervise automaatselt uute maksude kehtestamisega (suhkrumaks). Kriitika on puhtalt poliitikapõhine, seades kahtluse alla pakutud lahenduse otstarbekuse ja pakkudes paremaid alternatiive.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse majanduslanguse pikaajalise kestmise ja tegevusetuse eest. Kriitika on terav ja keskendub valitsuse ebaefektiivsusele majanduskasvu taastamisel. Opositsiooniline seisukoht nõuab otsest vastutust ja konkreetsete tulemuste esitamist.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas ja Reformierakond, keda süüdistatakse maksutõusude lubamises ja valeinfo levitamises. Samuti kritiseeritakse Isamaad seoses Eesti Raudtee erastamisega. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii poliitilistele otsustele kui ka isiklikele süüdistustele (valetamine, abikaasa äride varjamine).
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, kelle maksupoliitikat kritiseeritakse intensiivselt ja sisuliselt. Kriitika on suunatud poliitika ebaõiglusele, süüdistades valitsust vaeste maksustamises rikaste asemel.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsusele, keda kritiseeritakse kahjuliku automaksu kehtestamise ja samal ajal pankade solidaarmaksu keeldumise eest. Kriitika on poliitiliselt intensiivne ja sisuline, seades kahtluse alla valitsuse prioriteedid ja huvigrupid, keda nad teenivad.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud ministri ja ministeeriumide vastu, kes vastutavad eelarve ja lisatasude maksmise eest. Rünnak on intensiivne ja keskendub poliitilisele ebaõiglusele, süüdistades valitsust puuduliku tööedu premeerimises ja tegelike töötegijate alaväärtustamises.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda süüdistatakse ettevõtjate ebakindluse tekitamises ja 5% oligarhide huvide teenimises. Kriitika on intensiivne, keskendudes valitsuse majanduspoliitilistele valikutele ja eetilisele ebaõiglusele. Valitsuse tegevust nimetatakse otseselt peamiseks riskiks Eesti ettevõtjatele.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja ministeeriumide (eriti PRIA) vastu, kritiseerides nende fiskaalotsuseid ja halba tulemuslikkust tervishoiu ning hariduse rahastamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades valitsust valede prioriteetide seadmises. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse raha ümber suunamist.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kellele esitatakse otseseid küsimusi. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse majandusotsuste (maksutõusud) ja suurprojekti (Rail Baltic) finantsilisele ebamõistlikkusele.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamised kritiseeritavad on peaminister ja regionaalminister, kelle väiteid heast elust ja hindade stabiliseerimisest peetakse ebaõigeteks. Kriitika on suunatud ka Konkurentsiameti tegevusetusele, mis viitab regulatiivsele ebaõnnestumisele.
2024-01-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse ja konkreetse ministriga, keda kritiseeritakse erameedia rahastamise poliitika eest. Kriitika on intensiivne ja eetiline, keskendudes kahtlusele meedia mõjutamise katses, mis viitab usalduse puudumisele valitsuse motiivide vastu.