Istungi profiil: Aleksandr Tšaplõgin

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-05-06

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub tugevalt haridusvaldkonnale, rõhutades muret õpetajate kvalifikatsiooni ja tööhõive pärast. Esitatud küsimused viitavad kahtlusele valitsuse poliitika suhtes, mis puudutab pedagoogilise hariduse nõude kaotamist ja selle tagajärgi. Fookus on selgelt tulemuspõhine, nõudes andmeid poliitiliste otsuste tegeliku mõju kohta.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi haridusadministratsiooni teemadel, keskendudes õpetajate kvalifikatsiooninõuetele ja tööhõive prognoosidele. Nõutakse konkreetseid statistilisi andmeid õpetajate protsentuaalse ja absoluutse arvu kohta, mis viitab detailsele huvile valdkonna vastu. Ekspertiis on suunatud personalipoliitika ja haridusstandardite jälgimisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja küsimustepõhine, pöördudes lugupidavalt istungi juhataja ja ministri poole. Toon on otsiv ja murelik, keskendudes loogilisele andmete kogumisele ja konkreetsete faktide väljaselgitamisele. Kasutatakse otseseid ja lühikesi küsimusi, vältides emotsionaalseid või keerukaid apelle.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmustrid piirduvad kahe järjestikuse küsimuse esitamisega täiskogu istungil ühel päeval (2024-05-06). See näitab aktiivsust küsimuste ja vastuste voorus, keskendudes ühele teemakomplektile.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastasseis on suunatud valitsuse hariduspoliitikale, eriti seoses õpetajate kvalifikatsiooni ja tööhõivega. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes ministrilt andmeid ja selgitusi kavandatavate muudatuste (nagu pedagoogilise hariduse nõude kaotamine ja võimalikud töökaotused) tagajärgede kohta.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Andmed koostöö või kompromissivalmiduse kohta puuduvad, kuna kõned on esitatud otseküsimustena ministrile.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul tasandil, käsitledes üldist hariduspoliitikat ja õpetajate tööjõu küsimusi Eestis tervikuna. Puuduvad viited konkreetsetele piirkondlikele või kohalikele probleemidele.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated puudutavad otseselt tööjõuküsimusi ja tööhõive stabiilsust haridussektoris. Väljendub mure avaliku sektori töötajate töökohtade kadumise ja asendamise pärast, mis viitab huvile tööjõu planeerimise vastu.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate professionaalsus. Rõhutatakse muret pedagoogilise hariduse nõude kaotamise ja selle mõju pärast hariduse kvaliteedile ning õpetajate sotsiaalsele olukorrale.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud kehtivate või peatselt jõustuvate hariduspoliitiliste otsuste tagajärgede jälgimisele, eriti seoses õpetajate töölevõtmise tingimustega. Kõneleja tegutseb poliitika elluviimise kontrollijana, nõudes andmeid muudatuste mõju kohta.

2 Analüüsitud kõnesid