Päevakorra profiil: Aleksandr Tšaplõgin
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt opositsiooniline Haridus- ja Teadusministri poliitika suhtes, mis puudutab õpetajate pedagoogilise hariduse nõude kaotamist. Seisukoht on tulemuspõhine, keskendudes poliitika potentsiaalsetele negatiivsetele tagajärgedele õpetajate tööhõivele ja koolide personalile. Kõneleja väljendab muret töökohtade kaotuse ja asendamise küsimuste pärast pärast 1. augustit.
2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles spetsiifilist huvi hariduspoliitika rakendamise vastu, keskendudes kvantitatiivsetele andmetele. Esitatakse küsimusi konkreetsete statistiliste näitajate kohta, nagu õpetajate protsent ilma pedagoogilise hariduseta ja eeldatav töö kaotavate õpetajate arv.
2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja otsekohene, kasutades pöördumisi "lugupeetud istungi juhataja! Lugupeetud minister!". Kõneleja esitab lühikesi, fakte nõudvaid küsimusi, mis viitavad kriitilisele, kuid loogilisele lähenemisele, vältides emotsionaalseid apelle.
2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja osales aktiivselt istungil, esitades kaks järjestikust küsimust ministrile, mis viitab keskendunud tegevusele konkreetse päevakorrapunkti (umbusalduse avaldamise nõue) raames.
2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastuseis on suunatud Haridus- ja Teadusministri poliitilistele otsustele, eriti seoses õpetajate kvalifikatsiooninõuete muutmisega. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes selgitusi eelseisvate muudatuste mõju kohta õpetajate töökohtadele.
2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ebapiisavad andmed.
2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul hariduspoliitikal ja selle üleriigilisel rakendamisel, puuduvad viited konkreetsetele piirkondadele või kohalikele probleemidele.
2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Kõneleja väljendab muret tööjõu stabiilsuse pärast haridussektoris, küsides töökohtade kaotuse ja asendamise kohta. Laiemad seisukohad maksude, kulutuste või majanduskasvu kohta puuduvad.
2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduspoliitika, rõhutades õpetajate professionaalseid standardeid ja tööhõive turvalisust seoses uute regulatsioonidega.
2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on olemasolevate või peatselt jõustuvate regulatsioonide (õpetajate kvalifikatsiooninõuded alates 1. augustist) tagajärgede kontrollimisel. Kõneleja tegutseb pigem kontrollija kui seaduse algatajana.
2 Analüüsitud kõnesid