Istungi profiil: Madis Timpson
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
2024-09-25
Poliitiline positsioon
Poliitiline seisukoht toetab tugevalt regionaalarengu eesmärki, eriti elanikkonna kasvu väljaspool Harjumaad ja Tartut, rõhutades keskuslinnade strateegilist rolli. Samuti on kõneleja sügavalt seotud sotsiaalküsimusi ja töökeskkonda puudutavate seaduseelnõude menetlemisega. Seisukohad on pigem poliitika- ja menetluskesksed, otsides konkreetseid plaane eesmärkide saavutamiseks.
3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust seadusandlikus protsessis, esitades detailse ja faktitäpse ülevaate sotsiaalkomisjoni istungist, sealhulgas osalejate, küsimuste ja hääletustulemuste kohta. Samuti on neil teadmisi regionaalpoliitikast, rõhutades keskuslinnade teenindusfunktsiooni ja nende eristamist tavalistest omavalitsusüksustest.
3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnestiil on valdavalt formaalne, faktipõhine ja detailne, eriti komisjoni istungi sisu edastamisel, kus kasutatakse metoodilist ja neutraalset tooni. Regionaalarengu küsimuses on toon lugupidav, kuid sihipärane, otsides ministrilt konkreetseid meetmeid. Emotsionaalsete üleskutsete asemel keskendutakse loogilisele ja menetluslikule argumentatsioonile.
3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne täiskogu istungitel, esitades küsimusi ministrile ja andes põhjalikke ülevaateid komisjoni tööst. Nad osalesid Sotsiaalkomisjoni istungil 16. septembril ning olid seotud eelnõu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise otsustamisega.
3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsest vastuseisu või isiklikke rünnakuid ei esine, kuid kõneleja korrigeerib faktilisi ebatäpsusi, viidates sellele, et komisjonis ei kerkinud ega arutletud teatud teemasid (nt proua Helme viidatud case study’d või sotsiaalse soo küsimus) kujul, nagu teised kolleegid viitasid. Kriitika on suunatud menetluslikule täpsusele.
3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja demonstreerib koostöövalmidust, osaledes komisjoni töös ja märkides ära konsensuse saavutamise otsustuspunktides (nt eelnõu päevakorda võtmine ja juhtivkomisjoni esindaja määramine). Nad suhtlevad lugupidavalt ministri ja asekantsleriga, edastades nende vastuseid täpselt.
3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tugev regionaalne fookus, rõhutades vajadust suurendada elanike arvu väljaspool Harjumaad ja Tartut. Eraldi rõhutatakse keskuslinnade rolli, mis teenindavad tervet regiooni, mitte ainult oma halduspiirkonda.
3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud seisukohad on kaudsed, puudutades regionaalset kasvu ja töökeskkonna küsimusi, sealhulgas töökiusu ja ahistamise ennetusmeetmete kampaaniate kulusid, mille kohta küsiti ministeeriumidelt täpsustusi.
3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Tugev fookus sotsiaalsetele küsimustele, eriti vägivallavaba töökeskkonna loomisele, ahistamise ja diskrimineerimise ennetamisele ning vastava rahvusvahelise konventsiooni ratifitseerimisele. Arutleti ka sotsiaalse soo küsimuse üle, kuid kõneleja sedastas, et see ei olnud komisjonis eelnõu kontekstis põhiteema.
3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine seadusandlik fookus on rahvusvahelise konventsiooni ratifitseerimise eelnõu menetlemisel ja sellega seotud sotsiaalkomisjoni töö detailne raporteerimine. Kõneleja on menetluse toetaja ja protseduuriline eestvedaja, kes raporteerib otsuse lõpetada eelnõu esimene lugemine.
3 Analüüsitud kõnesid