Istungi profiil: Madis Timpson
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
2025-09-24
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt toetav numbrituvastuskaamerate süsteemi seadustamisele ja reguleerimisele, rõhutades vajadust lahendada õiguslikud probleemid ja saavutada institutsioonide konsensus. Tegemist on poliitikapõhise lähenemisega, mis keskendub õigusliku korrektsuse ja julgeolekumeetmete tagamisele. Eelnõu toetatakse hoolimata EKRE fraktsiooni kontseptuaalsest vastuseisust.
3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles põhjalikku asjatundlikkust seaduseelnõu menetluslikes ja tehnilistes detailides, viidates konkreetsetele paragrahvidele ja muudatusettepanekute sisule. Ta käsitleb autoriteetselt õiguslikke küsimusi, nagu kriminaalmenetluse künnised (€200 vs €8800), näotuvastuse piirangud ja kaamerate paigaldamise põhimõtted. Ekspertiisi kinnitab ka detailne aruanne konsultatsioonidest Justiits- ja Digiministeeriumi ning Andmekaitse Inspektsiooniga.
3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõneleja stiil on formaalne, detailne ja rangelt protseduuriline, olles iseloomulik komisjoni ettekandjale. Ta toetub loogilistele argumentidele ja faktilisele aruandlusele, loetledes hoolikalt konsulteeritud institutsioonid, esitatud küsimused ja hääletustulemused (nt 7 poolt, 2 vastu). Emotsionaalseid või isiklikke apelle ei kasutata, keskendudes objektiivsele seadusloome protsessi kajastamisele.
3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne seadusandlikus töös, esitades detailse ülevaate Õiguskomisjoni istungitest ja ulatuslikest konsultatsioonidest institutsioonide esindajatega. Tema tegevusmuster hõlmab põhjalikku eelnõude ettevalmistamist, muudatusettepanekute arutamist ja aruandlust täiskogule. Ta viitab konkreetsetele kuupäevadele (15. september) ja sündmustele (komisjoni hääletused).
3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja raporteerib opositsioonist neutraalselt, tuues välja, et kolleeg Vooglaid ja EKRE fraktsioon ei toeta eelnõuga reguleeritavat süsteemi kontseptuaalsel tasandil. Opositsioon on selgelt identifitseeritud hääletustulemuste kaudu (Peeter Ernits ja Varro Vooglaid hääletasid vastu). Kriitika on suunatud poliitilisele kontseptsioonile, mitte isikutele või protseduuridele.
3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on konsensuslik ja laiaulatuslik, rõhutades edukat koostööd kõigi kriitiliste institutsioonidega (sh Õiguskantsler, Andmekaitse Inspektsioon, Siseministeerium) ühise lahenduse leidmiseks. Kõneleja rõhutab, et kõik esindajad kinnitasid ühest suust, et muudetud tekst neile sobib, mis näitab edukat kompromisside leidmist.
3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on täielikult riiklik, käsitledes üleriigilist õiguskorda ja seadusandlust, mis puudutab numbrituvastuskaamerate kasutamist Eestis. Puuduvad viited konkreetsetele piirkondlikele või kohalikele probleemidele.
3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud seisukohad puudutavad fiskaalset läbipaistvust, rõhutades, et Politsei- ja Piirivalveamet ei saa trahvidest mingit tulu, mis välistab huvi kaamerate paigaldamisel trahvide kogumise eesmärgil. Samuti mainitakse Maksu- ja Tolliameti töötajate tagasitulekut eelnõu reguleerimisalasse.
3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on julgeoleku ja kodanikuvabaduste tasakaal, eriti andmekaitse kontekstis. Kõneleja toetab turvalisust suurendavaid vahendeid, kuid rõhutab vajadust arvestada õiguskantsleri ja Andmekaitse Inspektsiooni märkustega näotuvastuse ja andmete kasutamise osas. Ta kinnitab, et näod on kaamerate piltidel hägustatud.
3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on numbrituvastuskaamerate kasutamise reguleerimise lõpuleviimisel, täiendades kolmanda peatüki esimest jagu §-ga 131. Kõneleja on eelnõu menetluse eestvedaja ja ettekandja, suunates seda teise lugemise lõpetamisele ja lõpphääletusele 8. oktoobril 2025.
3 Analüüsitud kõnesid