Istungi profiil: Urve Tiidus

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-01-18

Poliitiline positsioon
Poliitiline rõhuasetus on haridussüsteemi arengul ja muutuste juhtimisel. Kõneleja toetab seisukohta, et küpses eas õpetajad ei ole probleem, rõhutades kogemuse ja kompetentsi väärtust. Samas on esiplaanil praktilised küsimused noorte õpetajate värbamise ja haridusvõrgu muutuste edukaks elluviimiseks. Seisukohad on suunatud lahendustele ja poliitika tulemuslikkusele.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusvaldkonnas, keskendudes õpetajate demograafiale ("küpses eas õpetajate osakaal") ja haridusvõrgu reformile. Eriti rõhutatakse kohalike omavalitsuste rolli muutuste protsessis ja vajadust tagada arengu edenemine.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on väga viisakas ja formaalne, kasutades korduvalt pöördumisi "lugupeetud juhataja/minister/esimees." Toon on konstruktiivne ja küsiv, väljendades tänu saadud info eest. Kõneleja keskendub loogilistele ja praktilistele küsimustele, otsides konkreetseid strateegilisi lahendusi (nt reklaamlause või ootused KOV-idele).

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmed näitavad aktiivsust täiskogu istungil küsimuste esitamisel, pöördudes nii komisjoni esimehe kui ka ministri poole. Puudub info esinemissageduse või rütmi kohta laiemalt.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Andmeid ebapiisavalt. Kõned ei sisalda kriitikat ega vastuseisu, vaid on suunatud teabe kogumisele ja lahenduste otsimisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on avatud ja tunnustav, väljendades tänu kultuurikomisjoni esimehele ettevalmistatud materjalide eest. Kõneleja otsib aktiivselt sisendit ja selgitust (ootused KOV-idele), mis viitab soovile protsesse sujuvalt edendada ja koostööd teha.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul haridusvõrgul ja kohalike omavalitsuste (KOV) rollil muutuste juhtimisel. Puudub rõhuasetus konkreetsetele piirkondadele või kohalikele projektidele.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid ebapiisavalt. Kõned keskenduvad hariduse haldus- ja personaliküsimustele, mitte majanduspoliitikale.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate järelkasv. Kõneleja rõhutab vanemate õpetajate kogemuse väärtustamist ning peab oluliseks leida lahendusi noorte meelitamiseks õpetajaametisse.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on haridusvõrgu reformi ja õpetajate värbamise strateegiate elluviimisel, mis on seotud käimasolevate arengutega. Kõneleja tegutseb küsijana, kes otsib strateegilist sisendit poliitika edukaks rakendamiseks.

2 Analüüsitud kõnesid