Päevakorra profiil: Urve Tiidus
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on haridusvaldkonna reformide elluviimisel ja nende tulemuslikkusel, mis on seotud strateegiaga "Eesti 2035". Küsimuse esitamise toon on pigem tulemuspõhine, otsides ministri subjektiivset hinnangut reformide teostumise ja riskide osas.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadlikkust haridusvaldkonna detailidest, viidates konkreetselt "kuuele olulisele reformile," mis on seotud ministri ettekandega. Ekspertiis väljendub võimes struktureerida teema ja küsida spetsiifilisi küsimusi reformide elluviimise kohta.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on ametlik ja lugupidav, pöördudes nii juhataja kui ka ministri poole. Kasutatakse otsest, analüütilist küsimuse esitamise vormi, tunnistades samas küsimuse subjektiivset iseloomu.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Teave piirdub osalemisega ministri ettekande arutelul 5. märtsil 2024, kus esitati konkreetne ja sisuline küsimus haridusreformide kohta.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja võtab kriitilise järelevalve positsiooni, sundides ministrit avaldama oma muresid reformide teostumise osas. Kriitika on suunatud poliitika elluviimise protseduurile ja riskidele, mitte isiklikule tasandile.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ebapiisav teave.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul tasandil, käsitledes laiaulatuslikke haridusreforme ja riigi pikaajalist arengustrateegiat "Eesti 2035."
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ebapiisav teave.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine käsitletav sotsiaalne teema on haridusreformide elluviimine, mis on seotud riigi pikaajalise arengustrateegiaga.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on olemasolevate, ilmselt seadusandlike, haridusreformide elluviimise järelevalvel ja hindamisel. Kõneleja tegutseb järelevalvajana, küsides ministrilt nende teostumise optimismi ja murekohtade kohta.
1 Analüüsitud kõnesid