Täiskogu istungite kaupa: Rain Epler

Kokku istungeid: 131

Täielikult profileeritud: 131

2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika objektid on valitsus tervikuna, eriti minister Sutt ja istungi juhataja Hussar. Kriitika on nii poliitiline (energeetika ebastabiilsus, sotsiaalsete standardite langetamine) kui ka isiklik/protseduuriline (Hussari "egoprojekt," Suti "helikopteri pealt" vaade). Opositsioon on intensiivne, nõudes eelnõude tagasivõtmist ja välistades kompromissi valitsuse pakutud raamistikuga.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud peaministrile ja tema meeskonnale, süüdistades neid "armastuses juhuelektri arenduste vastu" ja suutmatuses koguda adekvaatset ekspertteavet. Lisaks kritiseerib ta protseduuriliselt Riigikogu esimeest, märkides, et too kipub esinema laitusega, kui küsimused talle ei meeldi. Kriitika on peamiselt poliitikapõhine ja protseduuriline.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid, keda kritiseeritakse teravalt kõrgete maksude (sh automaks, varamaks) ja väärarusaamade ("kaatrite ostmine") propageerimise eest. Valitsust kritiseeritakse eelnõude tagasipööramise ja valimiseelsete trikkide kasutamise eest, samuti Euroopa Komisjoni tehnokraatidele liigse kontrolli andmise eest.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevalt opositsioonis Reformierakonna, Sotsiaaldemokraatide ja Eesti 200-ga, süüdistades neid valetamises, silmakirjalikkuses ja Eesti riigi eesmärkide mittemõistmises. Kriitika on nii poliitiline (eelarve, rohepööre) kui ka isiklik/protseduuriline (poliitikute valimisliitudesse peitumine, puudumine hääletustelt, Läänemetsa palgatõus). Ta kasutab äärmuslikke väljendeid, et rõhutada vastaste moraalset ja poliitilist sobimatust riigitüüri juures.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud rahandusministri ja valitsuse majandusjuhtimise vastu. Kriitika on suunatud nii konkreetsetele eelarveotsustele kui ka ministri katsele kritiseerida sõltumatuid majandusanalüütikuid (Konjunktuuriinstituut) ja äriringkondi. Kriitika intensiivsus on kõrge, nõudes konkreetseid näiteid ministri tegevuse kohta.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on äärmiselt intensiivne ja suunatud Reformierakonnale, Sotsidele ja Eesti 200-le, keda süüdistatakse demokraatia kriisis ja totalitarismi suunas liikumises. Kriitika on suunatud nii valitsuse tegevusele kui ka eetilistele küsimustele (valetamine, kriitikute vaenlaseks sildistamine). Kompromiss on välistatud, kutsudes valijaid üles valitsusparteide esindajaid mitte valima.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse saamatuses ja demokraatiakriisi lubamises, ning ametnikkond/tehnokraadid, kes püüavad riigijuhtimist üle võtta. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, nõudes koalitsiooni ajaloo prügikasti viskamist. Lisaks hoiatab ta sotsiaaldemokraatide (sotsid) võimule ligi laskmise eest.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Reformierakonna ministrite ja liikmetega, keda kritiseeritakse agressiivse suhtlusstiili ja isikliku arvamuse varjamise eest. Kriitika on suunatud ka partei liikmete (Hanno Pevkur) poliitilise tausta ja kogemuse puudumisele, nimetades teda "poliitbroileriks." Vastase stiili kritiseerimine on intensiivne ja isiklik.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastane on Kaitseminister Hanno Pevkur, keda rünnatakse intensiivselt nii isiklikult (valetamine, kõrvalepõiklemine) kui ka protseduuriliselt (sisekontrolli puuduste lahendamata jätmine). Vastuseis on kompromissitu, nõudes ministri ametist vabastamist. Lisaks kritiseeritakse ka varasemaid otsuseid piiritara rahastamise osas, mainides Mart ja Martin Helmet.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister Pevkur, keda kritiseeritakse nii poliitiliste (varude olukord) kui ka protseduuriliste ebaõnnestumiste eest (sisekontrolli loomata jätmine). Kriitika on intensiivne ja ulatub isikliku tasandini, seades kahtluse alla ministri iseseisva juhtimisvõimekuse ja nimetades teda kantsleri marionetiks.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja ministritele, keda süüdistatakse võimu kuritarvitamises ja koalitsiooni promomises Riigikogu üritustel. Kriitika on nii poliitika- (energeetika) kui ka ideoloogiapõhine, süüdistades valitsust tõe moonutamises ja "värdkeele" kasutamises (viide Eleringi juhi sõnade ümbertõlgendamisele). Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid kutsutakse üles vastaspoolel oma poliitilistest armastustest loobuma.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised kriitika sihtmärgid on Riigikogu esimees Lauri Hussar (süüdistused repressioonides, ebakompetentsuses ja seaduste eiramises) ning Kliimaminister Yoko Alender ja Kristen Michal. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (teede rahastus, rohepöörde piirangud) kui ka protseduurilisele käitumisele (ministrite komisjonidest puudumine, eelnõude kiirmenetlus). Vastasseis on intensiivne ja kompromissivalmidust ei ilmne, süüdistades koalitsiooni "teerullipoliitikas".
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond (Õnne Pillak, Andres Sutt) ja koalitsioonisaadikud tervikuna, keda süüdistatakse seaduste kiirkorras läbilükkamises ja sisusse süvenemata jätmises. Kriitika on intensiivne, süüdistades Pillakut otseses valetamises ja koalitsiooni käitumises nagu "lambakari". Kompromissivalmidust valitsusega ei näidata, vaid nõutakse eelnõudele vastuhääletamist.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud Sotsiaaldemokraatide (Sotsid) ja eriti Anti Allase vastu, keda süüdistatakse automaksu teemal vastuolulises hääletamises ja isiklikus silmakirjalikkuses (džiibi ostmine enne maksu kehtestamist). Kriitika on suunatud poliitilisele strateegiale ja isiklikule käitumisele, kahtlustades poliittehnoloogilist tagamõtet.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, sotsid, Eesti 200) ja eelnõu ettekandja Maris Lauri. Kriitika on intensiivne ja sisuline, süüdistades vastaseid valetamises, rahva vaeseks tegemises ning demokraatia ohustamises. Vastuseis on absoluutne, kuna tehakse fraktsiooni nimel ettepanek eelnõu menetlus koheselt katkestada.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele ja ministritele, kritiseerides poliitilisi eesmärke (ESG, taastuvenergia) ja süsteemide ebaefektiivsust. Kriitika on nii poliitiline (ekspertide soovituste eiramine hädaolukorra süsteemis) kui ka isiklik, viidates ministri varasemale ettevõtlustegevusele. Kõneleja nõuab süsteemide parandamise kulu- ja ajanumbrite avaldamist.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna ja koalitsiooni vastu, süüdistades neid maainimeste alahindamises ("vähe informeeritud") ja bürokraatliku ikkega rahva koormamises. Kritiseerib teravalt ERJK tegevust, pidades seda poliitiliselt kallutatuks ja Liisa Oviiri isikliku kampaania osaks. Kasutab irooniat ja sarkasmi, et rõhutada vastaste vastuolulist käitumist.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuse vastu, kritiseerides nii nende protseduurilist käitumist kui ka suutmatust tagada Rail Balticu õigeaegne valmimine. Kriitika intensiivsus on kõrge, kuna kõneleja esitab peaministrile otsese väljakutse, küsides, kas Läti parlamendiliige valetas projekti seisu kohta.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna ja valitsuse tegevuse vastu, süüdistades neid valetamises (maksutõusud, ajutiste maksude püsivaks muutmine) ja ebamõistlikes majandusotsustes. Konkreetselt kritiseeritakse Andres Sutti, Kristo Vaga, Hanah Lahe ja Annelyt. Välispoliitiliselt kritiseeritakse Ursula von der Leyeni poliitilist oportunismi rohepöörde teemal.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuse vastu, kritiseerides teravalt nende tegevusetust Kagu-Eesti probleemide lahendamisel. Kriitika on nii poliitiline (prioriteetide seadmine inimeste asemel moodsale tehnoloogiale) kui ka protseduuriline (küsimustele mitte vastamine ja ebaoluliste üle-eestiliste numbrite esitamine). Vastuseisu intensiivsus on kõrge, lõppedes otsese nõudega peaministril tagasi astuda.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonipoliitikud (Reformierakond) ja Kliimaministeeriumi ametnikud, keda süüdistatakse ideoloogilises jäikuses ja riigi huvide eiramises. Kriitika on intensiivne ja sageli isiklik (süüdistused valetamises), eriti energeetika ja keskkonnapoliitika teemadel. Ta kritiseerib ka valitsuse kahepalgelisust kvootide rakendamisel.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja konkreetsete ministrite vastu, keda kritiseeritakse nõrga poliitilise juhtimise, parteipõhise regionaalpoliitika ja ideoloogilise surve eest. Kriitika on intensiivne ja sisaldab otseseid süüdistusi demagoogias ning üleskutseid ministri tagasiastumiseks. Kritiseeritakse sotside arusaamist koostööst, mis põhineb parteiliinil ja isiklikel tutvustel.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse lohakuses, ebakompetentsuses ja erakondlikus mõjutuses (Utilitas Wind/Sotsid). Kriitika on suunatud nii poliitika (rohepööre) kui ka menetluse (praak, kiirustamine) vastu. Kritiseerib ka opositsioonipartnereid (Isamaa, Keskerakond) rohepoliitika osalise toetamise eest.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastustab teravalt valitsuse ja koalitsiooni poliitikat, süüdistades neid ebaefektiivsuses, faktide ignoreerimises ja kitsaste huvide (lobi) teenimises. Konkreetselt kritiseeritakse Kristen Michalit "numbrimaagia" kasutamise eest ja Kaja Kallast ebaefektiivse ekspordiplaani eest. Ta kritiseerib ka ametnike vallandamist, kes paljastasid ebakõlad, ning hoiatab "koore riisumise" eest energeetikaettevõtjate poolt.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse "mantra" kordamises ja koalitsioonis tehtud halbade otsuste eitamises, ning Reformierakond, keda süüdistatakse valijate eksitamises põlevkivi teemal ja poliittehnoloogilises hämas. Kriitika on suunatud ka varasematele ametnikele, kes lõid seadusandlikke raamistikke, mis võimaldasid ettevõtjatel auke ära kasutada.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonna ja peaminister Michali vastu, kritiseerides nende poliitilist arrogantsi ja ebastabiilset valitsemist. Sekundaarne kriitika on suunatud Eesti 200-le kui nõrgale ja ärakasutatud koalitsioonipartnerile. Kolmandaks kritiseeritakse istungi juhatajat protseduurireeglite rikkumise ja erapoolikuse eest.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja valitsuskoalitsioon tervikuna (sh Sotsid ja Eesti 200). Kriitika on suunatud nii poliitikale (majanduse halvenemine, raiskamine) kui ka isiklikule tasandile (rahandusministri ebapädevus, peaministri Brüsseli-kesksus). Süüdistab koalitsiooni arrogantsis ja "teerulli" taktika kasutamises, mis lükkab opositsiooni algatused sajaprotsendiliselt tagasi.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud peaministrile ja valitsuse tegevusele, eriti seoses Euroopa Liidu direktiividest sõltumisega. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii juhtimisstiili kui ka energeetika majanduslikke tagajärgi, süüdistades valitsust riigi vaesemaks tegemises.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid ja Eesti 200, keda kritiseeritakse automaksu kehtestamise ja panganduse liigkasuvõtmise lubamise eest. Kriitika on terav ja poliitikapõhine, süüdistades neid valimiste eel silmakirjalikkuses ja valede otsuste tegemises. Koalitsiooni tegevusetust pangamaksu osas seostatakse toonase peaministri Kaja Kallase ja pangajuhtide salajaste kokkulepetega.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon ja Riigikogu esimees, keda kritiseeritakse teravalt protseduuriliste meetodite ("teerullipoliitika") pärast. Minister on isikliku kriitika all demagoogia ja kahepalgelisuse süüdistuste tõttu, eriti seoses USA demokraatia kritiseerimisega. Kriitika on intensiivne ja süüdistav.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid (Sotsid), keda süüdistatakse teadlikus valetamises (Reili Rand) ja riigi rahanduse ebakompetentsuses (Anti Allas). Kriitika on nii poliitika (automaks, tuulepargid) kui ka isikliku usaldusväärsuse (valetamine) tasandil, viidates ka sotside seotusele 2,6 miljardi suuruse tuuleparkide projektiga.
2025-03-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond ja selle esindajad (sh peaminister ja Mario Kadastik), keda kritiseeritakse nii poliitika kui ka eetika pinnalt. Vastaseid süüdistatakse teadlikus ebatõe rääkimises, ideoloogiliste jutupunktide esitamises ning soovimatuses luua kitsale ringile suunatud plaanimajandust. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistusi sotsialistlike meetodite eelistamises.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister, keda kritiseeritakse teravalt ebastabiilsuse, visioonipuuduse ja poliittehnoloogilise käitumise eest. Kriitika on nii poliitiline (maksutõusud, kärbete puudumine) kui ka isiklik, seades kahtluse alla peaministri usaldusväärsuse ja järjekindluse.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on intensiivne ja suunatud valitsuspartei eksistentsiaalsele legitiimsusele, väites, et erakond ei esinda enam rahva vaateid ja on poliitiliselt hääbumas. Kriitika on nii poliitiline (lihtsustamine, bürokraatia) kui ka isiklik, süüdistades vastaseid isikliku heaolu eelistamises riiklikele huvidele. Ka sotsiaaldemokraate nähakse samal teel poliitilise hääbumise suunas.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja peaminister, keda süüdistatakse valetamises, et ametikohale saada, ja Eesti kahjustamises. Kriitika on suunatud ka Sotsiaaldemokraatidele ja Eesti 200-le, viimast nimetatakse ebaefektiivseks ja raha neelavaks. Rünnakud on intensiivsed ja puudutavad nii poliitilisi otsuseid (automaks) kui ka eetilisi küsimusi.
2025-02-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond ja liberaalid, keda kritiseeritakse teravalt ebademokraatlike võtete, valede (maksutõusud) ja ebakompetentse energiapoliitika eest. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilistelt küsimustelt (2,6 miljardi skeemi tühistamine) isikliku pädevuse kahtluse alla seadmiseni (Igor Taro). Kompromissivalmidust ei ilmne.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon ("head koalitsioonikaaslased"), keda kritiseeritakse teravalt valimisõiguse laiendamise ja ebamõistlike seadusandlike algatuste eest. Kriitika on intensiivne ja isiklikuks minev, süüdistades koalitsiooni poliitilises "pohmellis" ja hoiatades halva tulemuse eest.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister ja siseminister Läänemets, keda süüdistatakse valetamisest, rumalast jutust ja riigile kahjulike otsuste tegemisest. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi (Venemaa äri, eelarve, energeetika) kui ka eetilisi aspekte (korruptiivne hõng, liitlaste alusetu süüdistamine). Kompromissivalmidus puudub, nõutakse otsest vastutuse võtmist.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuse liikmed, eriti siseminister Läänemets, kelle sobivust ametisse ta teravalt kahtluse alla seab liitlasi ründava retoorika tõttu, nimetades teda "putinistiks". Ta kritiseerib ka "liberaalide" kahepalgelisust ja varasemaid seisukohti USA administratsiooni suhtes (Mihkelson, Kaljulaid). Kriitika on intensiivne ja keskendub ministrite kompetentsile ning liitlassuhete kahjustamisele.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Tugev vastuseis on suunatud valitsuse võtmeisikutele: välisminister Tsahkna (kalendrikonflikt, ühepoolne kajastus), rahandusminister Ligi (Trumpi ja peaministri naeruvääristamine) ning Kaja Kallas (Gröönimaa teemaline "karjatus"). Kriitika on suunatud nii diplomaatilistele ebaõnnestumistele kui ka valitsuse kommunikatsioonistrateegiale, mis väidetavalt kahjustab liitlassuhteid.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) poole, keskendudes poliitika rakendamise riskidele ja süsteemi kuritarvitamisele (nt tudengiviisad kui "immigratsioonipump"). Kriitika on sisuline ja küsimustepõhine, nõudes ülevaadet kuritarvituse ulatusest, kuid ei ole isiklik ega vaenulik.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud eesistuja vastu, kelle otsuseid istungi läbiviimise korra osas peetakse meelevaldseks ja ebajärjekindlaks. Sisuliselt vastandutakse valitsuse esindaja seisukohtadele sotsiaalse soo teemal, kritiseerides seda lähenemist kui teisitimõtlejaid vaigistavat.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika objektid on Reformierakond ja Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse majanduse kägistamises ja raha raiskamises. Sotsiaaldemokraate kritiseeritakse eriti intensiivselt kahepalgelisuse eest, kuna nad teesklevalt vastanduvad maksudele sotsiaalmeedias, kuid hääletavad koalitsiooniga poolt. Kriitika on nii poliitika- kui ka eetilistel alustel.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsioonile, eriti sotsiaaldemokraatidele, keda süüdistatakse Reformierakonna poliitikaga kaasa jooksmises ja ebaefektiivse "siseopositsiooni" mängimises. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, süüdistades valitsust tahtlikus tegude vältimises ja aja raiskamises analüüsidega. Kõneleja seab kahtluse alla valitsuse juhtkonna arukuse, viidates peaministri tsitaadile.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsuse ja ametnike (PRIA, Tööinspektsioon) poliitikale, mis suurendab bürokraatiat ja väljendab usaldamatust põllumeeste suhtes. Kriitika on suunatud ka Euroopa Liidu regulatsioonidele ("jaburused") ja Reformierakonna poliitikutele, kes räägivad bürokraatia vähendamisest, kuid tegelikult seda suurendavad. Kõneleja kritiseerib ka põllumeeste esindusorganisatsioone, mis võivad olla riigist sõltuvad ega esinda seetõttu 100% põllumeeste huve.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja Reformierakond, keda süüdistatakse halbade asjade tegemises ja valijate petmises maksutõusude osas. Kriitika on intensiivne, keskendudes valitsuse ebaõnnestunud majandus- ja energeetikapoliitikale ning sotsiaalsete väärtuste moonutamisele. Kompromissivalmidust ei näidata, lubades valitsuse tehtud otsused ümber pöörata.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuse tegevusele ja eriti Sotsiaaldemokraatidele, keda ta peab riigi arengu takistuseks ning soovitab koalitsioonist eemaldada. Kritiseerib teravalt läbipaistmatust Nordica raporti osas ja kahtlustab poliitilist ebakorrektsust ametnike määramisel (Kasemets), küsides otse, kes keda juhib. Ta kritiseerib ka arendajaid, kes kaebavad kohtusse demokraatlikult valitud vallavolikogusid.
2025-01-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse vastu, kelle seisukohta läbipaistvuse suurendamise vastu peetakse tehnokraatlikuks ja sisutühjaks. Vastandutakse ka topeltstandarditele, mis kehtivad Riigikogu liikmete ja kõrgete ametnike kulude kontrollimisel.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud peaministrile ja Reformierakonnale, kritiseerides nende energeetika- ja maksupoliitikat ning nõrka poliitilist juhtimist. Kriitika on nii poliitiline (fossiilide vaenamine, rohepöörde surumine) kui ka isiklik (Michali sõbra Kasemetsa riigisekretäriks panemine). Ta süüdistab Keskkonnaametit emotsionaalses momendis, mis viis Eesti Energia ratsionaalsele otsusele jaamad turult ära võtta.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, süüdistades neid halbade ja kiirustades tehtud seaduste loomises. Eraldi kritiseeritakse ministri üleolevat käitumist parlamendierakonna suunas (keeldumine peaprokurörikandidaadi tutvustamisest), mis kahjustab institutsioonide usaldusväärsust. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja konkreetsed ministrid/ettekandjad (Tanel Kiik, Kristina Kallas). Kriitika on suunatud nii poliitikale (aktsiisitõusud, eelarve ringitõstmised) kui ka protseduuridele (muudatusettepanekute läbivaatamata jätmine). Rünnakud on intensiivsed ja kompromissi võimalust ei pakuta, kutsudes üles valitsuse vahetusele.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministri esitatud eelnõu detailidele, kusjuures kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes sihtotstarbeliste garantiide puudumisele. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, keskendudes selguse nõudmisele.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on kliimakonsensust toetavad teadlased, aktivistid ja poliitiliselt mõjukad ettevõtjad (nt Ragn-Sells), keda süüdistatakse kasumi teenimises keskkonnaloosungite varjus. Eriti teravalt kritiseeritakse koalitsiooni esindajaid (Igor Taro) silmakirjalikkuse eest. Kriitika on sageli suunatud isiklikule tasandile, seades kahtluse alla oponentide kompetentsi ja motiivid.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, eriti Sotsiaaldemokraatidele, keda nähakse takistusena soovitud poliitika elluviimisel. Kritiseeritakse ka eelnõu tagasi lükanud komisjoni argumentatsiooni, nõudes selle põhjenduste avamist. Kriitika on poliitilis-protseduuriline ja intensiivne.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastuseis on suunatud peaministrile ja valitsuse poliitikale, eriti kritiseeritakse sotsiaalkaitseministrit kodustelt emadelt ravikindlustuse äravõtmise eest. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes eelarve ebarealistlikkusele, kulude ebaefektiivsele jaotusele ning strateegiliste projektide (Rail Baltic) halvale juhtimisele.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioon (päikesetõusu valitsus), Rahandusministeerium ja rahanduskomisjon, keda süüdistatakse eelarve läbipaistmatuses ja kontrolli vältimises. Kritiseerib teravalt valitsuse motiive, küsides, kas PR-inimesi on vaja palgal hoida, et seletada valitsuse kahjulikke tegusid. Süüdistab ERR-i ajakirjanduse asemel propagandaga tegelemises.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse valede rööbaste seadmises energeetikas ja sotsiaalpoliitikas. Eriti kritiseeritakse Sotsiaaldemokraate (Sotsid) tuumaenergeetika pidurdamise eest, viidates "korruptiivse hõnguga vastuseisule". Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitilisi valikuid kui ka valitsuse ausust vastamisel.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja konkreetsed ministrid/kolleegid (Jaak Aab, Urmas, Lomp), keda kritiseeritakse poliitilise ebaaususe ja valelikkuse eest. Kriitika on nii isiklik (poliitikute usaldusväärsus) kui ka poliitiline (maksutõusud, sotsiaalhoolekande reformi puudujäägid). Kompromissivalmidust ei ilmne, nõutakse poliitika muutmist ja piirangute taastamist.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilises positsioonis, kritiseerides komisjoni kiirustamist opositsiooni eelnõu tagasilükkamisel. Ta seab kahtluse alla Isamaa erakonna (Mart/Kokk) tõsiduse automaksu kaotamise küsimuses, vihjates, et nende tegevus komisjonis oli vastuoluline. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule kui ka menetluslikule ebaõiglusele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, kelle rohepöörde poliitikat kritiseeritakse teravalt selle majandusliku ja ebastabiilse suunitluse tõttu. Kriitika on poliitika sisuline ja nõuab poliitika kiiret muutmist, mitte kompromissi.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse ebarealistliku optimismi, loosungite kasutamise ja tõsise pikaajalise plaani puudumise eest energiaküsimustes. Kriitika on suunatud poliitika sisule ja valitsuse tegevuse tulemuslikkusele.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonna juhitud valitsusele, keda süüdistatakse majandusliku ja sotsiaalse allakäigu põhjustamises. Lisaks kritiseeritakse isiklikul tasandil endist kolleegi (Jaak), heites talle ette poolte vahetamist ja poliitilist ebausaldusväärsust. Kriitika on nii poliitika- kui ka soorituspõhine.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja konkreetsed ministrid, keda süüdistatakse venemeelsuses, ebaeetilises käitumises ja ebaviisakuses, eriti naiskolleegide suhtes. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi (valimisõigus, woke-agenda) kui ka isiklikke ja protseduurilisi rünnakuid. Esineja kritiseerib ka istungi juhatajat võimaliku erapoolikuse eest sõnavõtuaegade jagamisel.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised vastased on valitsuse taastuvenergeetika poliitika ja konkreetsed ministrid (Jürgen Ligi, Lauri Läänemets). Jürgen Ligit kritiseeritakse isikliku ebaviisakuse ja ebaeetilise käitumise eest, Läänemetsa aga punasümbolite teema vältimise ja idanaabri retoorikat meenutavate sõnumite levitamise eest. Kriitika on intensiivne ja nõuab ministrite sobivuse selget ümberhindamist.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (sh endine peaminister Kaja Kallas ja minister Jürgen Ligi) ning pangandussektor. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (pangamaksu vältimine) kui ka eetilistele küsimustele (pankurite mõju valitsusele ja ekspertide kallutatus). Koalitsiooni seisukohti pangamaksu osas nimetatakse otseselt demagoogiaks.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, eriti rahandusminister Jürgen Ligi, keda kritiseeritakse intensiivselt isiklikul ja protseduurilisel tasandil. Ligi süüdistatakse valetamises, enesele vasturääkimises ja keeldumises vabandamast kolleegi isikliku solvamise eest. Kriitika on suunatud ka valitsuse poliitikale, nagu maksuralli ja vanglakohtade rentimine, ning ministri vastuste sisutühjaks pidamisele.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon on suunatud valitsusele ja ministritele, kritiseerides nende ebakompetentsust (nt 69 miljoni euro unustamine eelarvesse) ja raiskamist (Rail Baltic, MTÜ-d, PR-kulud). Kriitika on peamiselt poliitiline ja protseduuriline, süüdistades koalitsiooniesindajat populismis. Ta seab kahtluse alla ministrite õiguse raha suva järgi ringi tõsta.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, keda süüdistatakse valede otsuste tegemises, mis viisid majanduslanguse ja inflatsioonini, ning valimislubaduste murdmises. Kriitika on nii poliitiline (energeetika, maksud) kui ka protseduuriline (istungit juhatava isiku ebakindel "heade tavade" järgimine) ning ulatub isikliku moraali küsimusteni (rahandusministri elustiili ja keskkonnafilosoofia vastuolud).
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus ja vastutav minister, keda süüdistatakse retoorikas ja otseste küsimuste vältimises. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (kärped, maksutõusud) kui ka eetilistele ja protseduurilistele küsimustele (riigisekretäri nõuete muutmine). Eriti teravalt kritiseeritakse olukorda, kus tippametnik osaleb koalitsiooniläbirääkimistel ja seejärel muudetakse seadusi, et ta saaks uue ametikoha, nimetades seda "banaanivabariigi" praktikaks.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse esitatud eelnõu ja ministri vastuste vastu. Kriitika on poliitikapõhine, kahtlustades teenuste kokkutõmbamist "paindlikkuse" sildi all ning nõudes vastutust ebatäpsete finantsandmete eest. Rünnakud on intensiivsed, kuid keskenduvad poliitika sisule, mitte isikutele.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja on opositsioonilises positsioonis kaitseministri suhtes, kritiseerides valitsuse võimalikku läbipaistmatust oluliste julgeolekuotsuste arutamisel. Kriitika on suunatud protseduurile ja teemade varjamisele, nõudes valitsuskabineti arutelude sisu avamist.
2024-10-08
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse administratiivsete muudatuste vastu, kritiseerides ministeeriumi ja Terviseameti vahelise töö ümberkorraldamise loogikat ja finantsilist põhjendatust. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub vastuoludele bürokraatia vähendamise eesmärkide ja eelarve tegeliku kasvu vahel.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ministrile (Svet) ja valitsusele, süüdistades neid vastuolulistes eelarveotsustes ja ebaselges planeerimises. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades eelkõige teehoiuraha vähendamist ja Rail Balticu rahastamise prioriseerimist.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud otse koalitsioonile ja peaministrile, süüdistades neid valede otsuste tegemises ja majanduse halvendamises. Ta kritiseerib ministreid lühinägelikkuse ja eksitamise eest sotsiaalsete definitsioonide osas. Kriitika on terav ja poliitikapõhine, väites, et vastaspool ei soovi õppida Saksamaa ja Euroopa vigadest.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja ministeeriumi vastu, kritiseerides nende eelnõude läbipaistmatust ja ebaausat tutvustamist. Kriitika on intensiivne, süüdistades ministrit oluliste muudatuste varjamises ja maksukuulekate ettevõtjate negatiivses sildistamises. Vastuseisu laiendatakse ka istungi juhatajale, kes ei suutnud kõneleja hinnangul korda hoida.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Kliimaministeeriumi ametnikele (keda süüdistatakse ebakõlades) ja koalitsioonisaadikutele, keda kritiseeritakse poliitika ebaefektiivsuse ja teadmiste puudumise eest. Eriti terav on kriitika kolleeg Kadastiku suunas, keda süüdistatakse tuumaenergeetika arengule vastutöötamises. Kriitika on nii poliitika- kui ka isikupõhine, kompromissivalmidus puudub.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid (SDE), minister Läänemets, minister Riisalo ja rahandusminister. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele silmakirjalikkusele, regressiivsete maksude kehtestamisele ja avalikkuse eksitamisele maksude teemal. Vastaseid süüdistatakse klassiviha õhutamises ja riigireeturi sildi kleepimises küsijatele.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministri (valitsuse) vastu ja puudutab konkreetset riigikaitse hankepoliitikat. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes selle ebaloogilisusele ja suutmatusele tagada tööstuslik valmisolek.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse avalikkuse eksitamise ja ebaseadusliku tegevuse eest ausamba konfiskeerimisel. Kriitika on intensiivne, keskendudes menetluslikele ja õiguslikele puudustele, eriti seaduse väärtõlgendamisele ja ohtliku pretsedendi loomisele.
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsusele ja ministeeriumidele, kritiseerides eelkõige haldusvõimekust ja finantsrealismi. Eriti tugev on kriitika eraomanikele piirangute seadmise ja hüvitamata jätmise ning bürokraatiaaparaadi kasvu teemal haridusvaldkonnas. Kritiseeritakse ka eelmist ministrit (Michal) ja tema kommunismi ehitamise teed.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastasseis on suunatud minister Svetile, kelle minevikutegevust pronkssõduri juures peetakse varjamist vajavaks. Kriitika on kaudselt suunatud ka ajakirjandusele, keda kutsutakse üles uurima ministri varasemat tegevust, kuna minister ise oli napisõnaline. Samuti kritiseeritakse varasema EKRE valitsuse tegevust "klaperjahi" kontekstis.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastasseis on suunatud istungi juhataja tegevuse ja tema poolt puldist öeldud väite vastu, mis puudutas läbirääkimiste lõpetamist. Kriitika on puhtalt protseduuriline, küsides selgitust istungi juhataja volituste piiride kohta, viidates isikule (Lauri Hussar) rolli kontekstis.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on koalitsioonierakonnad (Reformierakond, Sotsid), keda kritiseeritakse nii poliitika sisu kui ka protseduuriliste vigade eest (kiirkorras läbisurumine). Sotsiaaldemokraadid saavad eriti teravat kriitikat Vene kodanike hääleõiguse ja paduputinistide edutamise teemal, mida peetakse riigivaenulikuks. Vastaseid süüdistatakse perede toimetuleku eiramises ja võimul olemises "täiesti arusaamatute huvide nimel".
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastasseis on suunatud senisele ja uuele koalitsioonile, keda süüdistatakse demokraatia ja õigusriigi põhimõtete rikkumises ning seaduste erinevas tõlgendamises. Kriitika on intensiivne ja põhineb nii eelmiste lubaduste murdmisel (pensionimaks) kui ka valitsuse kehval sooritusel ja rahakasutuse läbipaistmatusel.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni vastu, keda kritiseeritakse teravalt maksutõusude, ebaõiglase seadusloome ja protseduurilise kitsendamise eest. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitikapõhisest (maksude kahjulikkus) isikliku ja eetilise ründeni, süüdistades koalitsiooni kas rumaluses või küünilises tegevuses rahva vastu. Konkreetselt kritiseeritakse Toomas Uibo varasemaid sõnu ja kolleeg Terrase arusaamisvõimet.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud taastuvenergeetika pooldajate vastu, keda ta peab eksitavateks või asjatundmatuteks, ning Reformierakonna kompromissipakkumiste vastu. Ta kritiseerib ka kohtusüsteemi venitamistaktikat ja viitab isiklikult kolleegidele Izmailovale ja Maranile protseduurilise küsimuse kaudu. Kriitika on intensiivne ja poliitiliselt põhjendatud.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond, peaminister Kaja Kallas ja endine rahandusminister Annely Akkermann. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele ebaaususele (valetamine valijatele), eelarve haldamisele ja eelnõu menetlusnormide rikkumisele. Kompromissivalmidust ei näidata, kutsudes koalitsioonisaadikuid üles eelnõu prügikasti saatma.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse (ministri) poliitilisele juhtimisele ja vastutusele, kritiseerides teadmatust tippametnike tegevuse osas ja ebaselgust regulatsioonide jõustamisel. Nõutakse tugevalt välja selgitamist, kas Kliimaministeeriumi või TTJA ametnik esitas valeinformatsiooni veebisaitide sulgemise õiguse kohta.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt valitsuskoalitsiooni, heites ette poliitilise kultuuri parandamise otsuse eiramist ja menetlusnormide valikulist järgimist. Eriti terav on kriitika Sotsiaaldemokraatide suunal, keda süüdistatakse lobigruppide huvide teenimises ja silmakirjalikkuses (vastustades tuumatoetusi, kuid toetades tuuleparkide subsideerimist). Ta kritiseerib poliitikat, mis viib "laste riigistamiseni" ja bürokraatia kasvuni.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse valitsuskoalitsiooni (Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid) ja selle juhtivate liikmete (Kaja Kallas, Jürgen Ligi, Annely Akkermann) vastu. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele ebaeetilisusele, valimislubaduste murdmisele ja süsteemi korrumpeerumisele (juhatuse omamehelikkus).
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on intensiivne ja suunatud koalitsioonile ning ministritele. Kriitika on nii poliitiline (maailmavaateline eriarvamus rohepöörde osas) kui ka protseduuriline (koalitsiooni vähene osalemine saalis, ministri vahelerääkimine). Minister seatakse kahtluse alla seoses varjatud kampaaniate rahastamise ja hirmuga uurimiste vastu huvi tunda.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilises rollis, esitades kriitilisi küsimusi ministrile nii haridus- kui ka sotsiaalpoliitika teemadel. Kriitika on suunatud konkreetsetele poliitilistele otsustele (sõimeõpetajate sidumise lõpetamine) ja valitsuse lähenemisele noorte kasvatamisel. Vastuseisu intensiivsus on mõõdukas, kuid sisuline, nõudes selgitusi poliitika tagajärgede kohta.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri vastu, kelle poliitilist tegevust ja kommunikatsioonitaktikat kritiseeritakse teravalt. Kriitika on taktikalise ja eetilise iseloomuga, süüdistades ministrit faktide eiramises ja poliitiliste punktide kogumises meedia kaudu.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni ja e-valimiste süsteemi kaitsjate vastu. Kriitika on suunatud nii poliitilisele (mugavuse eelistamine) kui ka protseduurilisele tasandile (koalitsioon ei pea seadustest kinni). Mainitakse ka "konkureerivat koalitsioonierakonda", kes võib tuua eksperte süsteemi õigsust kinnitama, rõhutades vastasseisu.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud istungi juhatajale ja ettekandjale, keda süüdistatakse protseduurireeglite ebaausas ja erapoolikus kohaldamises, eriti opositsiooni suhtes. Sisulises plaanis kritiseeritakse teravalt panku "liigse ahnuse" eest, mis on seotud erakorraliste kasumitega. Kriitika on nii protseduuriline kui ka isiklik (nt vihjed eesistuja mehisuse puudumisele).
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister, keda kritiseeritakse isikliku käitumise ja riiki lõhestava retoorika pärast. Kriitika on intensiivne ja nõuab peaministri poolt väidetava maakondade "kurjuse" skaala avalikustamist, et inimesed teaksid, "kuhu lahtrisse nad peaministri silmis kuuluvad."
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Haridusminister ja valitsuskoalitsioon, eriti Eesti 200 ja Reformierakond, kelle poliitilist liitu peetakse Reformierakonna huvide teenimiseks. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii ministri teaduslikult ebakohastele seisukohtadele kui ka poliitilise vastutuse võtmata jätmisele. Esineja seab kahtluse alla ministri sobivuse ametikohale.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200), keda kritiseeritakse nii seadusloome tavade rikkumise kui ka sotsiaalpoliitiliste lubaduste murdmise eest. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, süüdistades valitsust ühiskonna nõrgemate koorimises ja raha suunamises ideoloogilistesse projektidesse. Kompromiss on välistatud, esitades eelnõu tagasilükkamise ettepaneku ja nõudes valitsuse kollektiivset tagasiastumist.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas, keda rünnatakse isiklikult ja süüdistatakse ebaaususes ja kurjuses, ning Euroopa Keskpank (EKP) ja selle ideoloogiline poliitika. Kritiseerib ka Eesti Panga presidenti tema võimaliku teadmatuse või passiivsuse eest rahvusvahelistes survestamiskatsetes. Vastuseis on intensiivne ja poliitikaid peetakse "katastroofikursil" olevateks.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht on suunatud kolleegide (Taro ja Tali) vastu, keda kritiseeritakse demagoogia ja avalikkuse eksitamise eest tuumarelvastumise seostamisel tuumaenergeetikaga. Samuti vastandutakse tuuleenergia arendajate ebarealistlikele hinnakalkulatsioonidele ja metoodikatele (LCOE), tuues esile kõrged tegelikud kulud ja riikliku toetuse vajaduse.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht on tugev, suunatud valitsuse või Riigikogu juhtorganite tegevuse vastu, mis puudutab eelnõude menetlemist. Kriitika on protseduuriline, süüdistades vastaspoolt pretsedentide loomises ja opositsiooni rolli eiramises. Kõneleja viitab, et valitsus soovib Riigikogu tööd liiga kiirendada, marginaliseerides opositsiooni.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, süüdistades neid ebaproportsionaalses turusekkumises ja ebausaldusväärsete valimismeetodite kasutamises. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, eriti seoses ekspertide arvamuste ignoreerimisega seadusloomes. Ta sildistab Reformierakonna esinumbri "Putinistiks", mis on intensiivne isikustatud rünnak välispoliitiliste seisukohtade pinnalt.
2024-04-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Transpordiameti tegevuse (innovatsioonide ohutus ja teostus) ning ministri vastu (eelarvekärped ja järelevalve puudumine). Samuti kritiseeritakse Riigikogu juhatust arupärimisele vastamise viivitamise eest, viidates protseduurilistele takistustele. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis valitsusega on intensiivne ja laiaulatuslik, kritiseerides nii eelarveprioriteete kui ka sotsiaalpoliitika aluseks olevaid väärtusi. Ministreid süüdistatakse otseselt demagoogias, ebaõigete andmete esitamises ja raha tuulde loopimises rohepöörde loosungite all. Kriitika on suunatud ka eesistuja tegevusele, keda süüdistatakse opositsiooni hääle summutamise püüdes.
2024-04-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav teave.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja väljendab selget kriitikat valitsuse seadusandliku menetluse vastu, eriti automaksu eelnõu menetluse takerdumise kontekstis, lootes selle seiskumisele. Kriitika on suunatud menetluslikele otsustele, mis puudutavad muudatusettepanekute haldamist ja eelnõu sisu muutmist, sealhulgas ka siledaks peetud punktide eemaldamist.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuse tegevusetuse (pangamaks) ning julgeolekut nõrgestavate otsuste vastu. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, vaidlustades valitsuse juriidilisi selgitusi ja protestides peaministri sekkumise vastu Riigikogu töökorraldusse.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud e-valimiste jätkumist kaitsvale poliitilisele ja administratiivsele süsteemile, mida esindavad "kohtunikud, ametnikud ja poliitikud", keda nimetatakse "müüriks". Kriitika on süsteemne ja küsib otse, kas muutus on võimalik sõltumata rahva arvamusest. Samuti kritiseerib ta ettekandjat arvamuse puudumise või selle avaldamise julguse puudumise eest.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamised kriitika objektid on Kliimaministeeriumi kantsler ja osakonnajuht, keda süüdistatakse Riigikogu liikmetele valetamises ja rahastusinfo varjamises. Lisaks kritiseerib ta teravalt istungi juhatajat parlamendi debati ebakohase sekkumise ja kontrollimise eest. Ta on tugevalt vastu valitsuse majandus- ja energiapoliitikale, mis teeb riigi vaeseks.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem protseduurilisele ebaefektiivsusele ja otsustamatusele riigi haldamisel, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Väljendatakse hirmu, et arutelud võivad jääda lõputult käima, mis viitab rahulolematusele riigijuhtimise praeguse tempoga.
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Prokuratuuri töömeetodite ja võimaliku poliitilise kallutatuse vastu, seades kahtluse alla menetluste ajastuse. Konkreetne poliitiline vastane, Urmas Reinsalu (Isamaa), tuuakse esile, seades kahtluse alla tema teadmiste allikad ja viidates tema väidetavale kohmetumisele.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud "Euroopa tehnokraatidele", kes allutavad riikide valitsusi, ning Eesti valitsusele. Kriitika on suunatud peaminister Kaja Kallasele ja tema julgeolekukontrolli puudujääkidele, mis on tingitud seaduseaugust. Vastuseis on intensiivne, viidates, et Kallase jätkamine põhjustas 80% Eesti inimeste suure nördimuse.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni ja peaministri vastu, süüdistades neid maaelanike ja perede elu raskendavas maksupoliitikas. Kritiseerib Riigikogu juhatust poliitilise kättemaksu ja saadikute õiguste piiramise eest arupärimiste menetlemisel. Samuti seatakse kahtluse alla peaministri usaldusväärsus meedia ja poliitika eesmärkide selgitamisel.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsusele ja tipp-poliitikutele (Minister Michal, Kliimaministeeriumi kantsler, sotsist minister), keda süüdistatakse ebakompetentsuses, loosungite taga peituva tegelikkuse eiramises ja otseses valetamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele otsustele, mis takistavad tööstusinvesteeringuid ja kahjustavad konkurentsivõimet. Kõneleja kritiseerib ka bürokraatlikke takistusi, mis on tingitud poliitilistest otsustest.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitilistele lünkadele ja ebaõiglastele finantsmudelitele, eelkõige taastuvenergeetika utiliseerimiskohustuse tagamise juriidilise skeemi puudumisele. Väljendab muret Eesti riikliku lennunduse "paljaks varastamise" ja selle mainekahju pärast. Samuti kritiseerib potentsiaalset ohtu töötasu "optimeerimiseks" haiguslehe süsteemis.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister Kaja Kallas ja valitsuse energiapoliitika. Kriitika on terav, keskendudes nii poliitilistele valikutele (kalliduse põhjustamine) kui ka peaministri retoorilistele ebakõladele, allikate valikule ja väidetavale ebaaususele stenogrammi tõlgendamisel. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid rõhutatakse vastaspoole vigade paljastamist.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja ministri vastu, kes eelistavad tuule- ja päikeseenergeetikat, ning meedia vastu, keda süüdistatakse negatiivse jutu ajamises või suisa valetamises. Kriitika on poliitika- ja sisupõhine, eriti seoses energiajulgeoleku ja tööstuse arengu puudumisega. Kõneleja lükkab tagasi kolleegi mõtte, et vahepeal tuleks midagi (peale tuumaenergia) teha, ja teeb fraktsiooni nimel ettepaneku eelnõu tagasi lükata.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon ja peaminister, keda kritiseeritakse teravalt poliitiliste otsuste (pangamaksu hülgamine, uued maksutõusud) ja eetiliste aspektide (pangajuhtide mõju) pärast. Kriitika on intensiivne ja süüdistab valitsust Eesti majanduse kägistamises ning lastega perede rahakoti kallale minemises. Vastuseid oodatakse, kuid valitsuse esindaja vastuseid peetakse kohati provokatsiooniga mittekaasaminekuks.
2024-02-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Sotsiaaldemokraatlik Erakond (Sotsid), keda kritiseeritakse nende majandusfilosoofia (ümberjagamine) ja ebakompetentsuse pärast majanduskasvu küsimustes. Kriitika on väga intensiivne ja sisaldab nii poliitilisi vastuväiteid (miinimumpalk, astmeline tulumaks) kui ka ränki isiklikke rünnakuid vastaste retoorika aadressil.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on sotsiaaldemokraadid ja peaminister, keda kritiseeritakse majanduskasumit halvustava hoiaku eest maksulangetuste kontekstis. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, seades kahtluse alla ka poliitiliste kompromisside eetilise aluse hääli püüdes.
2024-01-25
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on ametnikud ja koalitsioon, keda kritiseeritakse poliitilise vastuseisu ja bürokraatliku obstruktsiooni eest. Kriitika on intensiivne, viidates otseselt ametnike ebaaususele ("luuletavad midagi kokku") ja poliitilisele kättemaksule opositsiooni eelnõude tagasilükkamisel. Ta kahtlustab, et eelnõu lükatakse tagasi ainult seetõttu, et see on opositsiooni algatatud.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja positsioon on selgelt opositsiooniline, nõudes valitsuselt (ministrilt) ja koalitsioonilt opositsiooni eelnõude konstruktiivset menetlemist. Kriitika on suunatud menetluskultuurile ja protseduurilisele aususele, mitte isikutele.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kelle maksupoliitikat kritiseeritakse majanduslanguse kontekstis. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub valitsuse otsuste negatiivsele mõjule riigi majanduslikule atraktiivsusele.
2024-01-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse otseselt automaksu eelnõu esitamise ja elanike omandiõigust piiravate poliitikate eest. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, süüdistades valitsust kitsa eliidi huvide teenimises ja "vaesuse kokkukorjamises". Minister sai kriitikat, kuna ta ei esitanud majandusanalüüsi, vaid avaldas vaid oma optimismi.
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõude puudulikule analüüsile, eriti seoses ministeeriumi väitega, et töökoormus vee korduvkasutuse regulatsiooni tõttu oluliselt ei kasva. Kõneleja küsib ka selgitust kolleeg Valdo Randpere väidete kohta, et teda on takistatud sõna võtmast, keskendudes protseduurilisele õiglusele.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse nii poliitiliste valikute (immigratsioon, majanduslangus, kaitsevõime riskid) kui ka protseduuriliste ja isiklike aspektide (ebausaldusväärsus, emotsioonitu vastamine, erakonnakaaslaste soosimine saalis) pärast. Kriitika intensiivsus on kõrge, kahtluse alla seatakse valitsuse suutlikkus riiki juhtida.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eeskätt süsteemsele inertsile (meditsiinisüsteemi soov hoida kõik süsteemi kaudu) ja parlamendi tööprotseduuride rikkumisele. Kritiseerib kolleeg Pakostat sisust eemaldumise eest ja küsib teravalt, kas juhatuse otsuseid peetakse ebapädevaks. Kriitika on suunatud protseduurilisele ebakompetentsusele ja sisulisele ebatäpsusele.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse 2009. aasta lubaduse murdmise eest käibemaksu ajutisuse osas. Kriitika on suunatud nii poliitilisele ebausaldusväärsusele kui ka konkreetsetele maksutõusudele. Kõneleja märgib irooniliselt, et Reformierakonnal oleks raske ettepanekut toetada, kuna see looks neile pretsedendi ammuse lubaduse täitmiseks.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsev koalitsioon ja peaminister, kelle tegevust kritiseeritakse majandustulemuste ja laenukoormuse kasvatamise eest. Kriitika on sisuline (konkurentsivõime langus) ja poliitiline, süüdistades valitsust ebaõnnestumistes ja viidates irooniliselt Jüri Ratase süüdistamisele kui vastutuse vältimise meetodile.
2024-01-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevas opositsioonis süüdistustega obstruktsiooni kohta, eitades seda tegevust otsesõnu. Ta kritiseerib isiklikult Härra Ligit, nõudes temalt vaikimist, mis viitab teravale isiklikule vastasseisule parlamendi töökorra teemal.
2024-01-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud otse riiki juhtivale koalitsioonile, keda süüdistatakse meediavabaduse languse põhjustamises ja valede energiapoliitiliste valikute tegemises. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, väites, et valitsus tegeleb rohepöörde sildi all valede asjadega. Kompromissi võimalust ei mainita, fookus on valitsuse vastutusele võtmisel.