Kuude kaupa: Kadri Tali

Kokku kuid: 11

Täielikult profileeritud: 11

06.2025

13 Sõnavõtud

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid esitatakse tugevaid kriitilisi ja ettevaatlikke seisukohti Laulu- ja tantsupeoseaduse eelnõu sätete suhtes, mis võivad olla liigselt raamidesse suruvad või kunstiliselt piiravad. Kriitika on suunatud eelnõu sisule, mitte algatajale (Isamaa fraktsioon), ning rõhutatakse, et seadus ei tohiks muutuda käskude kogumiks. Samuti juhitakse tähelepanu Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Rahandusministeeriumi muredele maksuseaduse muudatuse õigusselguse puudumise osas.
04.2025

1 Sõnavõtud

Otsene kriitika on suunatud praegusele riiklikule rahastusmudelile, mis ei ole suutnud inflatsiooniga sammu pidada ja on jätnud valdkonna arenguks vajalike tingimusteta. Kriitika on poliitikapõhine, viidates ekslikule arusaamale kultuuri heast rahastatusest ja jaotamisele keskendumisele arengu asemel. Konkreetseid poliitilisi vastaseid nimepidi ei kritiseerita.
02.2025

2 Sõnavõtud

Otsesed vastased puuduvad, kuid kritiseeritakse üldist poliitilist käitumist, mis väljendub populismis ja vastutustundetuses enda sõnade eest. Samuti kritiseeritakse riigi rahakoti pärast kaklemist ajal, mil on vaja julgeid otsuseid. Kõneleja heidab ette ka seda, et poliitikas ei hinnata oma ala professionaale.
12.2024

1 Sõnavõtud

Peamised vastased on defineeritud kui "soolapuhujad" ja populistid, kes esinevad ekspertidena igal alal, kuigi neil puuduvad teadmised. Kriitika on intensiivne ja suunatud vastaste kompetentsile ja motiividele (populismi võidukäik). Kõneleja viitab, et tegemist on reeglina ühtede ja samade inimestega, pakkudes neile võimaluse vastusõnavõtuks.
11.2024

1 Sõnavõtud

Otsene poliitiline vastasseis puudub; kriitika ja küsimused on suunatud eelnõu tehnilistele ja rakenduslikele detailidele. Kahtluse alla seatakse näiteks seaduse detailirohkus (vabatahtlike päevatasu piirmäär) ja hallid alad preemiate tagasinõudmisel, mitte eelnõu põhieesmärgid.
09.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja raporteerib neutraalselt opositsiooni (EKRE, Keskerakond) algatatud eelnõusid, kuid ei esita isiklikke kriitilisi seisukohti. Vastuseis väljendub komitee enamuse otsustes eelnõud tagasi lükata ja Vabariigi Valitsuse seisukohtade edastamises, mis mõlemal juhul eelnõusid ei toetanud.
05.2024

1 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud peamiselt linna ja ametite esindajatele ning Muinsuskaitse Seltsile, keda süüdistatakse jäikuses, vabanduste otsimises ja kultuuri tuleviku alahindamises. Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, heites ette, et muinsuskaitse prioriteedid kalduvad eelistama kive ja puid inimeste loodule. Vastaste jäikust seostatakse ka tahtmatult Nõukogude Liidu pärandiga.
04.2024

2 Sõnavõtud

Otsest vastandumist konkreetsetele poliitilistele oponentidele ei esine. Kriitika on suunatud pigem ühiskonna ja poliitika varasemale tegevusetusele, mis on probleeme (nagu õpetajate palgad ja järelkasv) pikalt silma alt ära lükanud ja viinud streigini.
03.2024

1 Sõnavõtud

Otseseid vastaseid ei kritiseerita; kriitika on suunatud varasemale poliitikale, mis on aastaid ignoreerinud hariduse investeeringu olemust. Samuti kritiseeritakse kutsehariduse rahastamise mudelit, mis soosib hobiharidust esimese ringi õppijate asemel. Kriitika on suunatud ka muusikaõpetuse taseme langemisele (music appreciation vs music education).
02.2024

4 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud valitsuse seisukohale kõrghariduse eelnõu osas ja eriti kultuurivaldkonna rahastamise filosoofiale. Vastandutakse ideele, et kultuuri tuleks käsitleda sotsiaalvaldkonnana, ning kritiseeritakse eelnõu, mis suunab loometöötasu ühtlaselt ja maksustab kasvuks mõeldud raha. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
01.2024

1 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud sihtasutuste kollektiivide juhtkondadele ja omavalitsustele, kes vastutavad õpetajate väärilise tasustamise eest. Samuti heidetakse ette riigi valmisolekut investeerida suuri summasid ebakindlatesse valdkondadesse (energia, riigikaitse), jättes hariduse tähelepanuta. Kriitika on suunatud pigem struktuursetele ja finantsjuhtimise puudujääkidele, mitte isikutele.