Päevakorrapunktide kaupa: Kadri Tali

Kokku päevakordi: 16

Täielikult profileeritud: 16

2025-06-12
Laulu- ja tantsupeoseaduse eelnõu (598 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika on suunatud eelnõu konkreetsete sätete vastu, mis võivad olla liigselt raamidesse suruvad või kunstiliselt piiravad, näiteks kontsertide toimumiskoha määramine ainult Tallinna lauluväljakul või Kalevi staadionil. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes ohtudele loominguvabadusele ja kodanikualgatusele, mis on 150 aastat toiminud ilma seadusliku raamita. Vastuseis on suunatud ülereguleerimise vaimule, mitte eelnõu algatajale (Isamaa fraktsioonile) isiklikult.
2025-06-12
Spordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (518 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastandumine või kriitika. Mainitakse küll Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Rahandusministeeriumi tähelepanekut EOK tulumaksuseaduse muudatuse õigusselguse puudumise kohta, kuid see esitatakse neutraalse faktina, mis viis muudatuse edasilükkamiseni.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei nimetata, kuid kriitika on suunatud praeguse rahastusmudeli ja riigi tegevusetuse vastu, mis ei ole suutnud sammu pidada erasektori panusega. Kritiseeritakse ekslikku arusaama, et kultuurivaldkond on hästi rahastatud, ning jaotamisele ja ümberjaotamisele keskenduvaid meetodeid, mis ei loo kasvuks vajalikke tingimusi.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei nimetata, kuid kritiseeritakse kaudselt poliitikuid, kes tegelevad populismiga, ei hinda adekvaatselt oma oskusi ja kellele on võõras vastutustunne. Samuti kritiseeritakse passiivset hoiakut, mis ootab paremaid aegu ja riigi rahalise seisu paranemist, selle asemel et luua uusi mehhanisme.
2024-12-11
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud populistlikele kriitikutele, keda nimetatakse "soolapuhujateks" ja kes esinevad ekspertidena igal alal (julgeolek, majandus, haridus), tundmata teemat. Kriitika on isiklik ja intensiivne, süüdistades neid populismi võidukäigu lootmises. Kompromissivalmidust kriitikutega ei väljendata.
2024-11-04
Spordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (518 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis eelnõule puudub, kuid esineb konstruktiivset kriitikat ja ettepanekuid detailide täpsustamiseks. Margit Sutrop küsis preemia tagasinõudmise sätte sõnastuse kohta, eelistades ennetavat lähenemist karistuse kehtivuse ajal. Tõnis Lukas vaidlustas regulatiivsete detailide (kohtunike päevatasu piirmäär) seaduses hoidmise, eelistades alamakte.
2024-09-19
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (404 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsuse seisukohale (Indrek Kilk), kes ei toeta eelnõu eelarvepiirangute tõttu, ning valitsuse vaatele toetuse mõttest. Tanel Tein ja Margit Sutrop vastanduvad eelnõu algatajate universaalsele lähenemisele, kritiseerides seda, et toetatakse ka neid, kes abi ei vaja. Kriitika on peamiselt poliitika- ja eelarvepõhine.
2024-09-11
Koolieelse lasteasutuse seaduse § 27 muutmise seaduse eelnõu (319 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika suunatakse eelnõu vastu, kuna see piirab liigselt kohaliku omavalitsuse enesekorraldusõigust, mida rõhutas nii valitsuse esindaja kui ka Tõnis Lukas. Signe Kivi tegi otsese ettepaneku eelnõu tagasi lükata. Komisjon otsustas 7 poolt- ja 3 vastuhäälega teha ettepaneku eelnõu tagasi lükata, näidates tugevat vastuseisu sellele konkreetsele muudatusele.
2024-05-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele leida lahendus rahvusooper Estonia juurdeehituse rajamiseks" eelnõu (410 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud linna ja ametite esindajatele ning Muinsuskaitse Seltsile, keda süüdistatakse vabanduste leidmises ja jäikuses. Kriitika on väärtuspõhine, heites ette kivide ja puude eelistamist Eesti kultuuri tulevikule ja inimeste loodule. Kõneleja seostab vastaste tegevust Nõukogude Liidu pärandiga, mis ei väärtusta inimest, ning kannab uhkusega Muinsuskaitse Seltsilt saadud Karuteene medalit.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei väljendata. Kriitika on suunatud pigem süsteemsele möödavaatamisele ja probleemide pikaajalisele edasilükkamisele, mis viisid streigini.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist opositsiooni ei kritiseerita, kuid heidetakse ette varasemat tegelikkuse ignoreerimist hariduse kui investeeringu osas. Kriitika on suunatud ka kutsehariduse rahastamise mudelile, mis soosib hobiharidust esimese ringi õppijate ees. Samuti kritiseeritakse tendentsi asendada akadeemiline muusikaõpe (music education) passiivse muusika nautimisega (music appreciation).
2024-02-21
Eesti Kultuurkapitali seaduse ja hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (338 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu 338 SE põhimõttele, mis suunab Kultuurkapitali tulude kasvu maksudeks ja sotsiaalsete garantiide loomiseks, nimetades seda "maksude uuesti maksustamiseks". Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades algatust Kultuurkapitali eesmärgi muutmisel abivajaja nägu valdkonnaks. Samuti kritiseeritakse Kultuuriministeeriumi eelarve jaotust, kus liiga vähe raha jõuab "päriselt kaunite kunstide valdkonda".
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-02-07
Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (291 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis oli eelnõu algatajate (EKRE) ja Vabariigi Valitsuse seisukohtade vahel, kus valitsus otsustas eelnõu mitte toetada. Komisjon tervikuna asus eelnõu suhtes vastandlikule seisukohale, tehes ettepaneku see tagasi lükata 8 poolt- ja 3 vastuhäälega. Kriitika oli poliitika- ja väärtuspõhine, puudutades keelevalikut ja rahastamise põhimõtteid.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud sihtasutuste juhtkondadele, kes on teiste valdkondade töötajate palga maksjad, kuid vaatavad etteheitvalt otsa riigile, ning omavalitsustele, kellel lasub kohustus maksta õpetajatele väärilist tasu. Samuti kritiseeritakse riigi valmisolekut investeerida teadmatusse (energia, riigikaitse) kordades suuremaid summasid, jättes tähelepanuta hariduse.