Istungi profiil: Kristina Šmigun-Vähi
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-03-05
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on haridussüsteemi väärtuspõhisel reformimisel. Kõneleja toetab mõõdukalt vastutuse võtmise õpetamise lisamist kooli õppekavva, rõhutades, et see on vajalik laste tulevaseks heaks hariduseks. Poliitiline raamistik on selgelt väärtuspõhine, keskendudes isiklike omaduste arendamisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab huvi haridusfilosoofia ja õppekava sisu vastu, pakkudes välja uue inimliku aspekti – vastutuse võtmise õpetamise. Ekspertiis on pigem pedagoogilis-filosoofiline, kuna puuduvad viited andmetele, statistikatele või tehnilistele haridusterminitele.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõneleja stiil on viisakas ja küsiv, esitades oma ettepaneku pigem mõttena, mis on peas küpsenud. Kasutatakse lihtsat ja inimlikku keelt, rõhutades emotsionaalset ja väärtuspõhist apelli (vastutuse võtmine kui "sihuke inimlik asi"). Toon on pigem reflektiivne ja konstruktiivne.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete põhjal osales kõneleja täiskogu istungil, esitades küsimuse haridusministrile. Mustrite või sageduse kohta puuduvad andmed.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Not enough data.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja pöördub otse haridusministri poole, esitades oma idee küsimuse vormis, mis viitab soovile alustada dialoogi ja kaaluda koostööd haridussüsteemi parendamisel. Stiil on avatud ja dialoogile suunatud.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul tasandil, käsitledes Eesti haridussüsteemi tervikuna. Puuduvad viited konkreetsetele piirkondlikele probleemidele või projektidele.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõneleja keskendub sotsiaalsetele küsimustele hariduse kontekstis, rõhutades vajadust õpetada lastele vastutuse võtmist. See on esitatud kui oluline inimlik oskus, mis aitab lastel saada tulevikus head haridust ja mõista õppimise isiklikku väärtust.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on uue poliitilise idee algatamisel hariduse valdkonnas, mis puudutab õppekava sisu. Kõneleja on idee algataja rollis, kuid konkreetseid seaduseelnõusid, muudatusi või saavutusi ei mainita.
1 Analüüsitud kõnesid