Istungi profiil: Kristina Šmigun-Vähi

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-01-18

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub tugevalt sotsiaalpoliitikale ja väärtuspõhisele kasvatusele, vastandudes laste liigsele õiguste rõhutamisele, mis õõnestab treenerite ja õpetajate autoriteeti. Kõneleja propageerib seadusandlikku sekkumist, et vältida "pehme põlvkonna" kasvatamist, kes ei taha vaeva näha. Lisaks toetab ta pragmaatilist lähenemist kohalike omavalitsuste ressursside optimeerimisele huvihariduse valdkonnas.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi haridus- ja spordivaldkonna praktiliste probleemide osas, tuues esile treenerite mured ausa tagasiside andmisel ja laste õiguste kuritarvitamisel. Samuti on tal ülevaade kohalike omavalitsuste huvihariduse korraldamise ja ressursside jagamise küsimustest, rõhutades koostöö vajadust ujulate ja õpetajate jagamisel.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on murelik ja otsekohene, rõhutades ühiskondlikke tagajärgi, mis kaasnevad laste ülemäärase õiguste rõhutamisega. Kõneleja kasutab tugevaid väärtuspõhiseid argumente (nt "pehmot põlvkonda") ning esitab retoorilisi küsimusi, et rõhutada vajadust seadusandliku sekkumise järele. Stiil on pigem emotsionaalne ja probleemikeskne, otsides praktilisi lahendusi.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Not enough data

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud praegusele õiguslikule ja sotsiaalsele keskkonnale, mis on loonud olukorra, kus õpetajad ja treenerid kardavad anda ausat tagasisidet. Vastuseis on suunatud liigsele õiguste rõhutamisele ja pehmusele, mis takistab laste arengut ja distsipliini. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid kritiseeritakse süsteemi tagajärgi.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja rõhutab tugevalt koostööd, eriti kohalike omavalitsuste (valdade) vahel huvihariduse pakkumisel ja ressursside jagamisel. Ta näeb valdadevahelist transporti ja teenuste jagamist kui "päästerõngast" ressursside optimeerimisel. See näitab pragmaatilist ja lahendustele orienteeritud lähenemist haldusprobleemidele.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on kohaliku tasandi probleemidel, keskendudes omavalitsuste (vallad) tegevusele huvihariduse korraldamisel. Rõhutatakse regionaalsete ressursside (nt rahvatantsuõpetajad, ujulad) jagamise ja transpordi küsimusi, mis on otseselt seotud kohaliku elu korraldamisega.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated puudutavad avalike teenuste osutamise efektiivsust, propageerides omavalitsuste vahelist koostööd ressursside optimeerimiseks. Eesmärk on vältida olukorda, kus iga vald peab ise kõiki kalleid teenuseid (nt ujulaid) pakkuma, viidates vajadusele fiskaalseks ettevaatlikkuseks.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalküsimused on profiili keskmes, rõhutades vajadust taastada õpetajate ja treenerite autoriteet ning edendada laste seas töökust ja distsipliini. Kõneleja väljendab muret ühiskonna pehmenemise pärast, mis on tingitud laste liigsest õiguste rõhutamisest, mis viib olukorrani, kus lapsed nõuavad hindeid advokaadiga.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja prioriteediks on seadusandlik sekkumine, et täpsustada õpetajate ja treenerite lubatud tegevusraame. Eesmärk on muuta Riigikogus seadusepügalaid, mis reguleerivad haridussuhteid ja laste õigusi, et anda kasvatajatele selged suunised ja kaitse.

2 Analüüsitud kõnesid