Istungi profiil: Aivar Sõerd
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-06-05
Poliitiline positsioon
Poliitiline seisukoht keskendub tugevalt pensioni teise samba reformi tulemuste kriitikale, viidates madalale investeerimiskontode kasutuselevõtule ja suurtele väljavõtmistele. Seisukoht on tulemuspõhine ja kahtlev reformi edukuse suhtes, küsides Rahandusministeeriumilt otseselt reformi resultaadi hindamist. Samuti tegeleb ta aktiivselt finantsregulatsiooni puudutavate eelnõude menetlemisega.
2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust finantsvaldkonnas, eriti kogumispensionide seaduse, investeerimiskontode ja krüptovara reguleerimise teemadel. Kasutatakse konkreetseid numbrilisi andmeid pensionisambast lahkujate (nt 184 000, 30 000) ja pensioni investeerimiskontode (alla 5000) arvu kohta. Samuti on ta kursis krüptovara reguleerituse ja litsentseeritud teenusepakkujate teemaga.
2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on ametlik, protseduuriline ja andmepõhine, eriti komisjoni töö ettekandmisel, kus rõhutatakse konsensuslikke otsuseid ja tähtaegu. Küsimuste esitamisel on toon kriitiline ja skeptiline, nõudes Rahandusministeeriumilt konkreetsete poliitikatulemuste hindamist.
2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne Rahanduskomisjoni töös, tegutsedes juhtivkomisjoni esindajana ja esitades täiskogule detailseid aruandeid komisjoni istungite ja otsuste kohta. Tegevusmuster näitab keskendumist seadusandlikule protsessile, sealhulgas muudatusettepanekute esitamise tähtaegade arvutamisele.
2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi tegevusele ja pensionireformi tulemustele, mida peetakse ebaõnnestunuks, kuna inimesed ei hakanud ootuspäraselt ise investeerima. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes reformi kehvadele numbrilistele näitajatele ja tulemuste puudumisele.
2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil Rahanduskomisjonis on konsensuslik ja kollegiaalne, rõhutades korduvalt, et otsused eelnõu menetlemise osas (päevakorda võtmine, lugemise lõpetamine, esindaja määramine) tehti üksmeelselt. See viitab valmisolekule saavutada kompromisse ja töötada koos komisjoni raames.
2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Andmeid ei ole piisavalt.
2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majandusvaated keskenduvad finantsregulatsioonile ja pensionisüsteemi toimivusele. Väljendatakse skepsist selle suhtes, kas pensionireform suunas inimesi edukalt iseseisvalt investeerima, ning toetatakse finantsinstrumentide (nagu krüptovara) piisavat kontrolli ja reguleerimist litsentseeritud teenusepakkujate kaudu.
2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Andmeid ei ole piisavalt.
2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on finantsregulatsioonil, sealhulgas investeerimiskontode seaduse ja kogumispensionide seaduse muudatuste menetlemisel. Kõneleja tegutseb juhtivkomisjoni esindajana, tagades seadusandliku protsessi sujuvuse ja tähtaegadest kinnipidamise, ning tegeleb ka tegevusloata väikefondide aspektidega.
2 Analüüsitud kõnesid