Kuude kaupa: Aivar Sõerd

Kokku kuid: 16

Täielikult profileeritud: 16

10.2025

8 Sõnavõtud

Majandusvaated on tugevalt suunatud kapitalituru arendamisele ja turu mitmekesistamisele, et vähendada Eesti majanduse sõltuvust pangandusest. Toetatakse regulatiivsete nõuete leevendamist (halduskoormuse vähendamine, emissioonilävendi tõstmine 12 miljonile), et soodustada äritegevuse rahastamist börsi ja fondide kaudu.
09.2025

6 Sõnavõtud

Pooldab keskpanga varade aktiivsemat haldamist ja riskide maandamist kulla osatähtsuse tõstmise kaudu, viidates kõrgele tootlusele. Toetab finantsregulatsiooni viimist vastavusse rahvusvaheliste standarditega ning rõhutab tehnilist täpsust seadustes (nt rohevõlakirjade nõuded). Näitab üles tundlikkust tarbijakrediidilepingute tagatiseks oleva kinnisvara hindamise metoodika suhtes.
06.2025

2 Sõnavõtud

Majandusvaated rõhutavad tootlikkuse kasvu olulisust ja nõuavad ranget fiskaaldistsipliini. Kõneleja kritiseerib eelarve läbipaistmatust, eriti seoses tegevuskulude kokkuhoiuga Sotsiaalministeeriumis, ning on mures tööjõu tootlikkuse langustrendi pärast, toetades selgelt strateegiliste eesmärkide täitmist.
05.2025

12 Sõnavõtud

Kõneleja toetab fiskaalset vastutust ja on vastu eelarves katmata maksulangetustele, mis kahjustaksid riigikassat. Ta rõhutab vajadust parandada investeerimiskeskkonda tootlikesse tehnoloogiatesse investeerimiseks ja toetab regulatsioonide (tuletis- ja repotehingud) parandamist, et tõsta Eesti finantsasutuste ja suurettevõtjate konkurentsivõimet.
04.2025

14 Sõnavõtud

Kõneleja on vastu maksusüsteemi muutmisele lühiajalise soodsa konjunktuuri alusel, rõhutades stabiilsuse ja ennustatavuse vajadust. Märgitakse, et pangandussektoril on juba kõrgem maksukoormus (18% avansiline tulumaks) võrreldes ülejäänud ettevõtlussektoriga. Prioriteediks on tugev pangandussektor ja põhiseadusega kooskõlas olev maksupoliitika, mitte erakorraline tulu teenimine.
02.2025

9 Sõnavõtud

Eelistab läbipaistvat ja etteaimatavat maksusüsteemi, mis soosib ettevõtlust ja investeeringuid. On vastu erakorralistele ja kõrgetele maksudele (nagu 50% solidaarsusmaks), mis võivad kahjustada majanduskonjunktuuri ja investeeringute ligimeelitamist. Rõhutab, et pangad on suured maksumaksjad ja nende kasumid on tsüklilised.
01.2025

3 Sõnavõtud

Majandusvaated keskenduvad riigi rahanduse läbipaistvusele ja vastutusele. Kõneleja nõuab kulude, eriti majandamiskulude (IT, rent, materjalid), detailset liigendamist ja kritiseerib lahendusi, mis ei tee eelarvet läbipaistvaks. Ta leiab, et tulude pool on juba olulises osas läbipaistev.
12.2024

8 Sõnavõtud

Majandusvaated rõhutavad fiskaalset korrektsust ja eelarve täitmise läbipaistvust. Kõneleja kinnitab, et riigi raamatupidamine on heas korras, kuid nõuab paremat tulemusnäitajate kasutamist eelarvepoliitika kujundamisel. Ta on kriitiline eelarvevahendite ümbersuunamise suhtes, mis ei jõua parlamendi kontrolli alla.
11.2024

6 Sõnavõtud

Majandusvaated toetavad finantsregulatsiooni paindlikkust investeeringute soodustamiseks, laiendades investeerimiskonto finantsvara loetelu krüptovara ja ühisrahastuse instrumentide võrra. Samuti on nad tugevalt fiskaalse distsipliini ja kulupõhise eelarve pooldajad, kritiseerides riigi raha kasutamise ebaefektiivsust ja tegevuspõhise eelarve suuri halduskulusid.
10.2024

13 Sõnavõtud

Toetab stabiilset maksukeskkonda ja hoiatab, et maksustamine ei tohiks olla ajendatud ajutiselt soodsast konjunktuurist. Rõhutab, et pangad maksavad juba praegu olulist tulumaksu (avansiline tulumaks teenitud kasumilt, mis on kordades kasvanud) ja et lõppkokkuvõttes maksab kõik maksud kinni tarbija. Hoiatab, et pangamaksu kehtestamine vähendab Eesti atraktiivsust finantsinvestorite silmis.
09.2024

1 Sõnavõtud

Majandusvaated rõhutavad fiskaalset distsipliini ja kulude kokkuhoidu riigihalduses. Kõneleja toetab ministeeriumi kolimist tagasihoidlikumale pinnale, et saavutada arvestatav sääst, mis viitab toetusele säästumeetmetele.
07.2024

1 Sõnavõtud

Majanduslikud vaated puudutavad avaliku sektori kulutuste prioriseerimist ja ressursside ümberjagamist omavalitsuste vahel. Kõneleja nõuab selgeid kriteeriume, mille alusel riik peaks otsustama, milliseid kohalikke investeeringuid (nt kogukonnamaja) stimuleerida ja milliseid (nt haljastus) mitte.
06.2024

2 Sõnavõtud

Majanduslikud vaated keskenduvad finantsregulatsioonile ja pensionisüsteemidele. Kõneleja on skeptiline pensioni teise samba dereguleerimise tulemuste suhtes, kuna see ei toonud kaasa oodatud iseseisvate investorite hulga kasvu. Ta toetab krüptovara lubamist investeerimiskontol tingimusel, et see on piisavalt kontrollitud ja reguleeritud litsentseeritud teenusepakkujate poolt.
05.2024

12 Sõnavõtud

Pooldab fiskaalset ettevaatlikkust ja on skeptiline uute maksude suhtes, mis võivad olla ebaefektiivsed või mille halduskulud on alahinnatud. Ta rõhutab majandustsüklite tähtsust, märkides, et pankade kõrge kasumiperiood on möödumas Euribori languse ja hoiuste intressikulude kasvu tõttu. Väljendab muret Eesti valitsussektori võla kiire kasvu pärast, võrreldes seda teiste euroala riikide positiivsete trendidega.
03.2024

4 Sõnavõtud

Majandusvaated keskenduvad korporatiivsele maksustamisele ja fiskaalriskidele. Kõneleja on mures, et Eesti erandi kasutamine miinimumtulumaksu direktiivi rakendamisel võib viia maksutulu kaotamiseni teistele riikidele, kui efektiivne maksumäär ei tule 15% täis. Ta analüüsib detailselt maksustatava tulu korrigeerimise mehhanisme (tööjõukulud, põhivara) ning märgib, et tulumaksumäära tõus võib vähendada stiimulit dividendide maksmiseks.
01.2024

1 Sõnavõtud

Majanduslikud vaated kalduvad fiskaalse distsipliini ja efektiivsuse poole, kuna kõneleja kritiseerib tugevalt täiendava halduskoormuse ja ebavajalike ametikohtade loomisega kaasnevaid kulusid. Ta vastustab bürokraatia kasvu, mis ei too Eestile reaalset väärtust.