Istungi profiil: Riina Sikkut
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
2025-05-05
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud tõenduspõhise poliitika, tugevate riigiasutuste ja sotsiaalse kaitse poole. Kõneleja toetab Konkurentsiameti volituste suurendamist ja nõuab poliitilist vastutust EL-i direktiivide ülevõtmise eest. Eelkõige rõhutatakse platvormitöötajate sotsiaalset kaitset, kuna nende ületunnitöö on sageli tingitud majanduslikust sundvalikust, mitte investeerimise soovist. Poliitiline raamistik on väärtuspõhine, rõhutades sotsiaaldemokraatide rolli demokraatia ja õigusriigi kaitsmisel.
11 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust konkurentsiõiguse, EL-i direktiivide ülevõtmise, platvormitöö regulatsiooni ja regionaalpoliitika valdkonnas. Kasutatakse konkreetseid viiteid, nagu riigikohtunik Ivo Pilvingu tsitaat ja Ene-Margit Tiidu seisukohad rahvastikupoliitika kohta. Samuti on detailselt kursis üleriigilise planeeringu, Rohuküla raudtee ja CO2 kvootide vahendite kasutamisega raudtee-ehituses.
11 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on assertiivne ja kriitiline, keskendudes ministri poliitiliste valikute ja vastutuse küsimärgi alla seadmisele. Kõneleja kasutab formaalset ja loogilist lähenemist, toetudes seadustele ja planeeringutele, kuid lisab emotsionaalseid elemente, rõhutades platvormitöötajate majanduslikku sundseisu ja laste vaimset tervist. Korduv küsimus poliitilise vastutuse ja tagasiastumise kohta näitab kõrget intensiivsust.
11 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõik kõned pärinevad ühest kuupäevast, 2025-05-05, ja koosnevad küsimustest ministrile täiskogu istungil. See näitab aktiivset osalemist parlamentaarses kontrollis ja debattides seadusloome või informatsiooni andmise käigus. Kõneleja esitab järjestikuseid ja detailseid järelküsimusi erinevate seaduseelnõude ja reformide teemal.
11 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse poliitika vastu, kritiseerides Konkurentsiameti eiramist ja regionaalpoliitika plaanide muutmist. Kriitika on poliitika- ja vastutuskeskne, ulatudes küsimuseni ministri tagasiastumisest, kui direktiivi ülevõtmine ebaõnnestub. Alguses tehakse ka terav vastandus Varro Vooglaiule, vihjates, et sotsiaaldemokraadid on ainsad, kes seisavad demokraatia ja õigusriigi eest.
11 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Andmeid ei ole piisavalt.
11 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tugev regionaalne fookus, rõhutades regionaalpoliitika tähtsust rahvastikupoliitika alusena ja sündide arvu kasvu toetajana. Konkreetselt kaitstakse Rohuküla raudtee projekti ja maapiirkondade haridusasutusi, nagu Vana-Vigala, vastandades neid Tallinna tsentraliseerimisele. Samuti käsitletakse hajaasustuse transpordiühenduste (parvlaevad) doteerimise vajadust.
11 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab tugevat regulatsiooni ja Konkurentsiameti volituste laiendamist, et tagada aus konkurents. Tööjõupoliitikas rõhutatakse platvormitöötajate sotsiaalsete garantiide vajadust, kuna nende ületunnitöö on tingitud tõusnud toiduaine- ja üürihindadest. Majanduslikult tunnistatakse, et hajaasustuse transpordiühendused (nt parvlaevad) ei tasu end ära ja vajavad riigi abi investeeringuteks ja ülalpidamiseks.
11 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub sotsiaalküsimustele, nagu platvormitöötajate majanduslik sundseis ja hooldereformi hinnatõusu mõju. Rõhutatakse laste vaimset tervist ja turvalist kasvukeskkonda, eelistades maapiirkondade kutsekoole (nt Vana-Vigala) Tallinna koolidele. Regionaalpoliitikat käsitletakse otseselt rahvastikupoliitika ja sündide arvu kasvu toetajana.
11 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud konkurentsiõiguse instrumentide loomisele ja platvormitöö regulatsiooni kehtestamisele sotsiaalsete garantiide pakkumiseks. Kõneleja tegeleb ka olemasolevate reformide (nt hooldereform, ühistranspordireform) elluviimise kontrollimisega ja vastustab üleriigilise planeeringu muutmise plaane, mis puudutavad Rohuküla raudteed. Oluline prioriteet on poliitilise vastutuse nõudmine direktiivi korrektse ülevõtmise eest.
11 Analüüsitud kõnesid