Istungi profiil: Riina Sikkut
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
2025-09-15
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on suunatud valitsuse tegevuse ja tulemuslikkuse hindamisele, eriti kaitsetööstuse arendamise viivituste ja haridusvaldkonna strateegilise planeerimise osas. Esitatakse kriitilisi küsimusi õpetajate palgastruktuuri visiooni ja haridusliku ebavõrdsuse leevendamise meetmete kohta. Seisukohad on mõõdukalt kriitilised ja poliitikapõhised, keskendudes konkreetsete lahenduste otsimisele.
3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust hariduspoliitika ja rahastamismudelite osas, mainides pearahapõhist rahastamist ja palgakoefitsientide rakendamist. Ta on teadlik sotsiaal-majandusliku tausta mõjust haridusele ja tervisele ning suudab nimetada spetsiifilisi tugimeetmeid (nt kogupäevakool, tugispetsialistid). Samuti on ta kursis kaitsetööstuse planeerimisega seotud viivituste ja tööstusliidu seisukohtadega.
3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne, küsitlev ja lahendustele orienteeritud, pöördudes otse ministrite poole. Toon on murelik, eriti seoses õpetajate lahkumise ja strateegiliste projektide viivitustega. Kasutatakse loogilisi apelle, keskendudes konkreetsete poliitikameetmete loetlemisele ja faktide (nt 12-kuuline viivitus) vastandamisele ministri väidetega.
3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne täiskogu istungitel, esitades ministritele küsimusi mitmes valdkonnas (kaitse, haridus). Kõik esinemised toimuvad ühe päeva jooksul, mis viitab fookusele valitsuse tegevuse järelevalvele.
3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) tegevuse vastu, seoses väidetava viivitusega kaitsetööstuspargi planeerimisel ja ebaselge palgastruktuuri visiooniga haridusvaldkonnas. Vastuseis on poliitika ja tulemuslikkuse põhine, nõudes selgust ja tõde kodanike jaoks.
3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ebapiisavad andmed.
3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on tugev hariduspoliitikas, tuues esile Ida-Virumaa palgakoefitsiendi positiivse näitena. Samuti rõhutatakse vajadust rakendada hariduslikke tugimeetmeid (huviharidus, tugispetsialistid) piirkondlikult diferentseerituna, et leevendada ebavõrdsust.
3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated keskenduvad riiklikule strateegilisele arendusele (kaitsetööstuspark) ja avaliku sektori tööjõuprobleemidele. Toetatakse sihipäraseid finantsmeetmeid, nagu palgakoefitsiendid, regionaalse ebavõrdsuse ja spetsiifiliste õpetajate (matemaatika, loodusained) puuduse leevendamiseks.
3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalvaldkonnas on esikohal haridusliku ebavõrdsuse vähendamine, rõhutades sotsiaal-majandusliku tausta mõju tervisele ja haridusele. Toetatakse õppimiskohustuse pikendamist 18. eluaastani, pidades seda oluliseks eluea pikendamise meetmeks. Eelistatakse sotsiaalset tuge pakkuvate meetmete (nt kogupäevakool, tugispetsialistid, huviharidus) rakendamist.
3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud haridusreformile, eriti rahastamismudelite alternatiivide ja palgakoefitsientide kaalumisele. Prioriteediks on ka haridusliku ebavõrdsuse vähendamise meetmete (õpitugi, kogupäevakool) analüüsimine ja rakendamine. Samuti nõutakse strateegiliste riiklike projektide (kaitsetööstuspark) viivitusteta elluviimise tagamist.
3 Analüüsitud kõnesid