Istungi profiil: Priit Sibul

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-03-20

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on mõõdukalt kriitiline ja poliitikapõhine, keskendudes intensiivselt seadusandluse täpsusele ja praktilisele rakendatavusele. Kõneleja nõuab selgeid definitsioone müra sihtväärtuse erandite osas elamute kavandamisel, kritiseerides ebaselgeid termineid nagu "läheduses olev maa-ala". Seisukoht on suunatud seaduseelnõu kvaliteedi parandamisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles teadmisi keskkonnaplaneerimise ja ehitusseaduse tehniliste detailide osas, viidates spetsiifilisele paragrahvile (lõige 22) ja terminitele nagu "müra sihtväärtus". Ekspertiis on suunatud seaduseelnõu terminoloogilisele täpsusele ja selle mõjule hoonete osadele, nagu rõdud ja terrassid. Samuti küsitakse tsiteeritud konventsioonide (nt 300 meetri piir) päritolu kohta, mis viitab detailsele ettevalmistusele.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja analüütiline, kasutades otseseid ja struktureeritud küsimusi seaduseelnõu sisu täpsustamiseks. Toon on püsiv, eriti ebaselge terminoloogia ("läheduses olev maa-ala") osas, nõudes selle sisustamist. Kõneleja rõhutab loogilist järjepidevust ja seob tehnilised küsimused lühidalt sotsiaalse kontekstiga (laste heaolu rõdudel).

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmuster piirdub kahe järjestikuse küsimuse esitamisega täiskogu istungil, mis viitab aktiivsele osalemisele seadusandluse aruteludel. Muster näitab keskendumist detailidele ja vajadust saada koheseid selgitusi eelnõu esitajalt.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud eelnõu esitaja poole, nõudes selgitusi ebaselgete terminite ja tsiteeritud konventsioonide päritolu kohta. Puudub otsene vastasseis poliitiliste oponentidega; kriitika on protseduuriline ja sisuline, keskendudes eelnõu puudujääkidele.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on austav, pöördudes ettekandja poole viisakalt ("Hea ettekandja"), kuid samas nõudlik ja järjekindel. Kõneleja otsib koostööd seaduseelnõu parandamise nimel, esitades täpsustavaid küsimusi ja rõhutades vajadust ühise arusaama järele.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus puudub, keskendutakse üleriigilistele seadusandlikele standarditele ja planeerimisküsimustele, mis puudutavad müra sihtväärtuste kohaldamist elamute kavandamisel.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalsete teemade osas puudub laiaulatuslik seisukoht, kuid kõneleja seob müra sihtväärtuste reguleerimise elanike ja laste heaolu küsimusega. Eelkõige rõhutatakse, et rõdud ja terrassid on kohad, kus lapsed saavad magada või vaba aega veeta, mis nõuab müra reguleerimist.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud keskkonna- ja planeerimisalase seadusandluse detailidele, eriti müra sihtväärtuste kohaldamise erandite täpsustamisele (lõige 22). Kõneleja tegutseb eelnõu kriitilise retsensendina, nõudes terminoloogilist selgust ja reaalelu rakendatavuse hindamist.

2 Analüüsitud kõnesid