Istungi profiil: Signe Riisalo
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
2025-05-15
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on erivajadustega noorte kutseõppe tuleviku tagamisel. Kõneleja väljendab muret õppekohtade ja õppekavade vähenemise pärast ning rõhutab vajadust maksimaalselt ette valmistada see sihtgrupp tööturule. Seisukoht on poliitika- ja lahendustepõhine, keskendudes haridusministeeriumi tulevikuvisiooni puudumisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust erivajadustega noorte kutsehariduse ja rehabilitatsiooni valdkonnas. Ta viitab konkreetselt Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskusele ja teab ministeeriumi haldusalas tehtud muudatustest, mis näitab süvenemist teemasse.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja küsitlev, pöördudes ministri poole viisakalt ja esitades oma mure otse. Kõneleja kasutab loogilist apellatsiooni, otsides vastuseid ja selget nägemust poliitika edasiseks suunamiseks.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja näitab aktiivsust, viidates hiljutisele kohtumisele Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuse juhiga, mis näitab otsest suhtlust valdkonna sidusrühmadega enne täiskogu istungit.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete poliitiliste vastaste suhtes. Kriitika on suunatud pigem ministeeriumi suutmatusele esitada selge tulevikuvisioon erivajadustega noorte kutseõppe osas.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja viitab koostöövalmidusele, tunnustades Astangu Keskuse rahulolu ministeeriumi haldusalasse üleviimisega ("Nad on väga rahul selle muudatusega"). Suhtlus ministriga on suunatud lahenduste leidmisele ja tulevikuvisiooni loomisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklik, keskendudes erivajadustega noorte kutsehariduse korraldusele ja tulevikule Haridus- ja Teadusministeeriumi valitsemisalas. Konkreetne regionaalne rõhuasetus puudub.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud seisukohad on kaudsed, rõhutades sotsiaalse investeeringu kaudu erivajadustega noorte maksimaalset ettevalmistamist tööturule. See viitab toetusele inimkapitali arendamisele ja tööjõu osalemise suurendamisele.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on erivajadustega noorte hariduslik ja tööalane kaasamine. Kõneleja rõhutab tugevalt vajadust tagada sellele sihtgrupile piisavad õppekohad ja kavad, et nad oleksid ühiskonnas edukad.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on olemasoleva hariduspoliitika ja haldusalas tehtud muudatuste tulevikustrateegial ja nägemusel. Kõneleja ei esita uusi seaduseelnõusid, vaid nõuab selgust poliitika edasises elluviimises.
1 Analüüsitud kõnesid