Täiskogu istungite kaupa: Urmas Reinsalu
Kokku istungeid: 126
Täielikult profileeritud: 126
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust Euroopa Liidu finantsmehhanismide (omatulud, ühtekuuluvusfondid) ja makromajanduse alal, kasutades konkreetseid andmeid (nt 4,5% defitsiit, 100% SKP võlakoormus, 18 miljardit eurot kaitsekuludeks). Eraldi rõhutatakse teadmisi julgeoleku ja kaitsevõime arendamise vajadustest, viidates õhutõrjele ja kahetise kasutusega valdkondadele.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Näitab sügavat asjatundlikkust makroökonoomika ja fiskaalpoliitika alal, kasutades tehnilisi termineid nagu defitsiit, SKP, riigieelarve strateegia ja vabastusklauslid. Tugevdab oma argumente, tsiteerides väliseid eksperte, sealhulgas Eelarvenõukogu ja Tööandjate Keskliidu juhi hoiatusi. Keskendub konkreetsetele numbritele, nagu 4,5% defitsiit ja 1,9 miljardi euro suurune valitsemiskulude kasv.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust makromajanduse ja fiskaalpoliitika valdkonnas, keskendudes maksupoliitika mõjule ja eelarvedefitsiidi prognoosidele. Ta kasutab konkreetseid tehnilisi andmeid, viidates Maailmapanga statistikatele välisinvesteeringute netopositsiooni kohta (–3,5 miljardit) ja Rahandusministeeriumi pikaajalistele defitsiidi prognoosidele kuni 2070. aastani. Ta rõhutab maksebilansi lugemise olulisust ja majanduse reaalmahu näitajaid.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust makroökonoomika, rahanduse ja energeetika valdkonnas. Ta toetab oma väiteid konkreetsete andmetega, nagu negatiivne välisinvesteeringute netopositsioon (-3,5 miljardit) ja 4,5% eelarvedefitsiit. Kasutatakse tehnilist terminoloogiat (nt konjunktuur, nominaalne SKP, tootlikkus) ning viidatakse rahvusvahelistele võrdlustele (Maailmapanga hinnangud, EL-i kõrgeim noorte tööpuudus).
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust eelarve- ja rahandusküsimustes, analüüsides konkreetseid numbreid (1,4 miljardit vs 1,9 miljardit) ja Riigi eelarvestrateegia (RES) detaile. Eriti tugev on tema kompetents põhiseadusõiguse ja õigusriigi teemadel, viidates Saksamaa põhiseaduskohtu ja Euroopa Inimõiguste Kohtu praktikale. Ta on detailne tehniliste seadusemuudatuste (nt mobiilsed kaamerad, profileerimine Maksu- ja Tolliameti poolt) analüüsimisel.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust riigieelarve ja fiskaalpoliitika valdkonnas, opereerides konkreetsete numbritega ja eelarvestrateegia ajavahemikega (defitsiit 2070. aastani). Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "valitsemiskulud," "investeeringurevisjon" ja "lapsetoetuste selektiivne muutmine." Esitatakse konkreetseid võrdlusi 2024. ja 2026. aasta eelarve vahel, väites, et valitsemiskulud on kasvanud 1,9 miljardit eurot, ning viidatakse ekspertide arvamustele lapsetoetuste muutmise osas.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarvestrateegia valdkonnas. Kasutatakse spetsiifilisi tehnilisi termineid nagu "eelarvetasakaalu reeglid" ja viidatakse Riigi Eelarvestrateegia (RES) pikaajalisele hinnangule aastani 2070. Ekspertiis keskendub võla jätkusuutlikkusele ja defitsiidi pikaajalistele mõjudele.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarvestrateegia (RES) küsimustes, viidates riigieelarve baasseadusele ja nõudes konkreetseid numbreid halduskulude kohta. Samuti on tal teadmisi parlamendi kodukorraseadusest ja istungi juhataja rollist. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "derivaat" ja "juhtimismüra" ning keskendub IT-süsteemide ja ametnike kulude analüüsile.
2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust rahandus- ja majanduspoliitika valdkonnas, kasutades detailseid eelarvenumbreid ja statistikat (nt valitsemiskulude kasv 480 miljonit eurot ja võlakoormuse prognoos 18 miljardit eurot). Ta käsitleb tehnilisi teemasid nagu ETS2 süsteem, konvergentsi inflatsioon, ostujõu pariteet ja inflatsiooni metoodika, viidates Eelarvenõukogu, Konkurentsiameti ja pankade analüütikute hinnangutele. Eraldi rõhutatakse energeetika ja rohepöördega seotud varjatud koormiste mõju hinnatasemele.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust põllumajandussektori ja kriisihalduse alal, tuues esile konkreetseid andmeid seoses sigade Aafrika katku (SAK) kompensatsioonide ja selle tagajärjel tekkinud koondamistega (nt 44 inimest Frank Kutteris). Kasutab majanduslikke termineid (kaudsed maksud, sisenõudlus) ja viitab uuringutele (SEB Panga uuring suvest) ning ametnike hinnangutele (tööandjate keskliidu hinnang 200 miljonile eurole).
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Näitab kõrget asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarvestrateegia (RES) analüüsimisel, kasutades detailseid numbreid ja tehnilisi termineid. Eelkõige on fookuses valitsemiskulude definitsioonid, investeeringute revisjon ja kaitsekulude arengukava. Esineja esitab konkreetseid summasid (nt 330 miljonit eurot ETS2-le, 470 miljonit muude toetuste kasvuks) valitsuse vastuolude esiletoomiseks.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi õiguslikest ja menetluslikest küsimustest, eriti seoses andmekaitse, põhiseaduslikkuse ja Euroopa Liidu õigusega. Ta eristab selgelt konto nimetuse ja tehinguandmete (kuni viie aasta tagasi) kogumise ulatust ning kasutab spetsiifilisi termineid nagu "ekstrospektsioon" ja "tehisajuna profileerimise robotid". Ta toetub advokatuuri, juristide ja põhiõiguste komisjoni ekspertarvamustele seaduse põhiseadusevastasuse kohta.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Näitab asjatundlikkust põhiseadusõiguse, õigusloome protsesside ja Euroopa Liidu õigusruumi osas. Kasutab spetsiifilisi termineid (nt. tagasiulatuv maksustamine, superandmebaas, pangasaladus) ja viitab õiguskantsleri ning riigikontrolöri ekspertiisile. Demonstreerib teadmisi ka kriisireguleerimise seaduseelnõude mahu ja sisu osas.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust tervishoiu rahastamise ja meditsiiniökonoomika valdkonnas, kasutades spetsiifilisi termineid (nulleelarve, Tervisekassa defitsiit, indikaatormõõdikud) ja numbreid (400 miljonit eurot defitsiiti). Samuti on ta kursis õigusloome ja põhiseaduslike põhimõtetega, kritiseerides tagasiulatuva mõju keelu rikkumist ja õiguspärase ootuse põhimõtte eiramist maksustamise kontekstis. Ta viitab otseselt akadeemilistele ja teaduslikele hinnangutele perepoliitika meetmete kohta.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust droonitõrje ja seiretehnoloogia valdkonnas, kasutades termineid nagu "akustiline seiresüsteem," "madallennudroonid" ja "relvakasutusprotokoll." Ta on teadlik institutsioonide vastutusvaldkondade erinevustest (PPA ja Kaitseministeerium) ning tugineb ekspertide informatsioonile, viidates eelmisel aastal tehtud pakkumistele ja rahalistele takerdumistele süsteemi soetamisel. Eraldi rõhutatakse vajadust ohuteavitussüsteemi ja sireenisüsteemi täisfunktsionaalsuse järele.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigikaitse planeerimises, viidates konkreetsetele võimearendustele (droonitõrje, moon) ja finantsküsimustele (EL vahendid, lepingute ulatus). Ta kasutab autoriteetselt Riigikontrolli auditite tulemusi ja ametkondlikke dokumente, rõhutades juhtimis- ja rahanduslikku korralagedust. Sekundaarselt on ta kursis hoiu-laenuühistute järelevalve ajalooga ja õiguslike probleemidega, küsides järelevalve taastamise võimalikkuse kohta.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab tugevat asjatundlikkust õigusloome protseduurides (viidates korduvalt kodukorraseaduse sätetele ja normitehnika eeskirjale) ning riigi rahanduses (eelarve defitsiit, maksukoormus SKP-st, inflatsioonimõjude analüüs). Kasutab argumentide toetuseks Riigikontrolli, Eesti Panga ja ettevõtlusorganisatsioonide andmeid. Samuti on esil detailne teadmine riigikaitse moonavajadustest ja energeetikasektori probleemidest.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust Euroopa Liidu regulatsioonide (kestlikkusaruandlus, Fit for 55) ja nende majandusliku mõju osas, tuues välja konkreetseid kulusid (üle 30 miljoni euro lisakoormust, miljon eurot NG Investeeringute grupile). Tal on põhjalikud teadmised andmekaitse, pangasaladuse ja seadusloome kvaliteedi teemadel, viidates põhiseaduslike institutsioonide kriitikale ja Hollandi kohtupretsedendile. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "profileerimisalus" ja "superbaas".
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab sügavat teadmist maksunduse ja majanduspoliitika (maksukoormuse tõus, konjunktuuriinstituudi indeksid) ning põhiseadusõiguse valdkonnas. Kasutab tehnilisi termineid ja viitab konkreetsetele õigusallikatele, nagu põhiseaduse § 26, korrakaitseseadus ja Saksa põhiseaduskohus. Esitab detailseid argumente merenduse konkurentsivõime ja ETS2 süsteemi mõju kohta.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Demonstreerib detailset teadmist automaksu disaini ja ajaloo osas, viidates peaministri (toonase kliimaministri) rollile CO2-põhise maksu nõudmisel 2023. aasta augustis. Kasutab konkreetseid andmeid maksu kogukulu kohta ühiskonnale (ligi veerand miljardit eurot) ja rõhutab praktilisi haldusprobleeme, nagu inimeste maksuarvete suurenemine jaanuariga võrreldes.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi õigusloome protseduuridest (nt väljatöötamiskavatsuseta menetlemine, kooskõlastustabel) ja andmetöötluse tehnilistest aspektidest (andmekaeve, profileerimine, depersonifitseerimine, superandmebaas). Samuti on esile toodud asjatundlikkus rahapesu tõkestamise ja finantskuritegevuse (e-residentsus, krüptoraha regulatsioon, tegelikud kasusaajad) valdkonnas. Kasutatakse spetsiifilisi juriidilisi termineid nagu "pretsedent" ja "pangasaladus".
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat teadmist jäätmekäitluse majanduslikest ja regulatiivsetest detailidest. Nõutakse konkreetseid numbrilisi andmeid jäätmete põletus-, ladestamis- ja veotasude kohta, samuti pakendijäätmete käitlemisega seotud lisakulu kohta tootjatele. Ekspertiis on suunatud tehniliste tasude ja nende muutuste võrdlemisele enne ja pärast seaduse jõustumist.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti justiitsvaldkonnas, eriti poliitilise vastutuse, õigusmenetluse ja vanglate haldamise teemadel. Ta viitab spetsiifilistele dokumentidele (Pricewaterhouse'i analüüs, PPA ja KAPO riskihinnangud) ning kasutab tehnilisi termineid (ekstrapoleerida, ratsionaalne poliitiline joonis). Samuti on tal teadmisi Euroopa Liidu riikide vanglakohtade ülejäägi kohta.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab sügavat asjatundlikkust maksunduse ja Riigikogu menetlusprotseduuride vallas, kasutades spetsiifilisi termineid nagu "kobareelnõu", "pundareelnõu" ja "annihileerima". Viitab majandusekspertide (pangad, IMF) analüüsidele ja esitab konkreetseid numbreid maksutõusude (16 uut maksu 2024, 26 uut maksu 2026) ja eelarve kasutamata jäägi kohta. Tõstatab juriidilisi küsimusi seoses kodukorraseaduse ja muudatusettepanekute hääletamise õigusega.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust sisejulgeoleku, kriminaalpoliitika ja rahvusvaheliste lepingute valdkonnas, viidates konkreetsetele arvudele (600 kurjategijat) ja dokumentidele (Pricewaterhouse'i analüüs, salastatud KAPO/PPA soovitused). Eriti rõhutatakse juriidilisi ja julgeolekuriske, mis on seotud vangide külastamise ja retsidiivsusega, esitades detailse küsimuse kuriteo toimepanemise jurisdiktsiooni kohta vanglas.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles autoriteeti riigiõiguse, parlamendi protseduurireeglite ja maksupoliitika valdkonnas. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat (nt põhiseaduslikkuse järelevalve, õiguspärane ootus, ETS-süsteem) ning esitatakse konkreetseid arve uute maksude ja kohustuste kohta. Eriti sügav on teadmine kohtu halduskorralduse ja põhiseadusliku järelevalve mehhanismide teemal.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles kõrget asjatundlikkust majanduse, maksupoliitika ja energeetika valdkonnas, kasutades konkreetseid andmeid ja statistikat. Esitatakse detailseid numbreid maksude arvu (16+16+26), inflatsioonitaseme (44%) ja välisinvesteeringute (Ernst & Youngi raport) kohta. Viidatakse ekspertide arvamustele (Sutter, Tööandjate Keskliit, teadlased) ning tuntakse hästi Euroopa Liidu poliitikaid ("Fit for 55") ja regionaalseid investeerimisprojekte.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigieelarve ja fiskaalpoliitika vallas, kasutades ohtralt konkreetseid statistilisi andmeid ja suurusjärke (nt 527 miljonit eurot valitsemiskulude tõusu). Viidatakse Riigikontrolli analüüsidele ja maksutõusude detailidele, mis annab esitusele autoriteetsuse. Eelkõige on fookuses valitsemiskulude ülekantud vahendid ja nende mõju defitsiidile.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust Riigikogu menetlusõiguse ja normitehnika eeskirjade osas, viidates konkreetsetele paragrahvidele (nt Kodukorraseaduse § 92 lõige 1). Ta kasutab detailseid finantsmajanduslikke andmeid ja prognoose, näiteks hinnates kestlikkusaruannete halduskoormust ligi 36 miljonile eurole ja elektritasude koormust 200 miljonile eurole. Ekspertiis hõlmab ka Euroopa Liidu õigusakte (ETS2, ReFuelEU Aviation, kestlikkusaruanded) ja nende siseriiklikku mõju.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust maksupoliitika ja regulatiivsete koormiste valdkonnas, tuues välja konkreetseid kuupäevi ja rahalisi mõjusid. Ekspertiisi toetamiseks kasutatakse statistilisi hinnanguid ja andmeid Eesti Pangalt, IMF-ilt, Tööandjate Keskliidult ja Ringmajandusliidult, viidates täpsetele summadele (nt 6% hinnatõus, 75 miljonit eurot halduskoormust). Eraldi rõhutatakse valitsemiskulude kasvu ja maksutõusude konsolideeritud mõju arvutamise vajadust.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika detailides, viidates nii kaudsele maksukoormusele kui ka füüsilise isiku ja ettevõtte tulumaksu määradele. Kasutatakse konkreetseid numbreid (üle miljardi euro) ja ajaraame (2026. aasta) maksupoliitika mõju selgitamiseks. Asjatundlikkus laieneb ka seadusloome protseduuridele, kritiseerides eelnõu kooskõlastamata jätmist huvirühmadega.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust maksu- ja eelarvepoliitika valdkonnas, käsitledes detailselt käibemaksu, tulumaksu ja valitsemiskulude kalkulatsioone. Kasutatakse konkreetseid kvantitatiivseid andmeid (nt 5% ja 6% inflatsioon, 155 miljoni eurone kulude kasv, 1,7 miljardit kulutamata vahendeid) ning viidatakse ametlikele allikatele nagu Eesti Pank ja Riigikontrolli analüüsid.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika detailides, nimetades konkreetseid maksumäärasid ja -liike (nt 24% tulumaks, käibemaks, juriidilise isiku tulumaks). Kasutatakse majandusandmeid, viidates 50% kukkumisele sõiduautode müügis aprillis ja Autoettevõtete Liidu numbritele, et põhjendada automaksu luhtumist. Samuti viidatakse valitsuse koostatud analüüsidele kliimaeesmärkide ja sotsiaalse mõju kohta.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust energeetika ja elektrituru regulatsiooni osas, kasutades tehnilisi termineid nagu sagedusreserv, saartalitlus, liitumistasude metoodika ja Nord Pooli turg. Viidatakse konkreetsetele finantsandmetele ja ekspertide prognoosidele (nt Hando Sutteri hinnang 200 miljonile eurole) ning rahvusvahelistele dokumentidele (Draghi raport). Esitatakse detailseid analüüse seaduseelnõude finantsmõju ja õigusliku põhiseaduspärasuse kohta.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse ja halduspoliitika vallas, kasutades konkreetseid andmeid (nt 20 000 ametnikku, 1,7 miljardit eurot kasutamata vahendeid). Eraldi rõhutatakse teadmisi riigiettevõtete juhtimise (Enefit Greeni tagasiost 8% intressiga võlakirjade abil) ja energiapoliitika ebakõlade osas. Samuti viitab ta Riigikontrolli hinnangutele valitsemiskulude kasvu kohta.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust energeetika ja elektrituru finantsaspektides, kasutades konkreetseid numbreid ja tehnilisi termineid. Esitatakse detailseid andmeid turu suuruse (700 miljonit eurot), prognoositavate kulude (120 miljonit pluss 40 miljonit eurot) ja Kiisa jaama müügitulu (4000 eurot megavati eest) kohta. Ta tugineb rahvusvaheliste sõltumatute energiakauplejate ja turuosaliste ekspertiisile, seades kahtluse alla valitsuse arvestused.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust energiaturu ja -regulatsioonide alal, kasutades spetsiifilisi termineid nagu saartalitluse tasu, tasakaalustusreserv, Elering ja juhuelektri osakaal. Ta esitab detailseid finantsprognoose (kuni 40 miljonit eurot, 120–150 miljonit eurot aastas) ning viitab seaduseelnõu seletuskirjale ja turuolukorrale (veebruari versus märtsi hinnatase). Ekspertiis keskendub otseselt energiapoliitika finantsmõjule.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust energeetika ja maksunduse valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid (nt juhitav võimsus, ETS 1, subsideeritud energiamajandus) ja prognoositavaid statistilisi andmeid (nt 375 000 koduomanikku, 38% maksutõus). Viidatakse ekspertide ja investorite arvamustele, et kinnitada energiamajanduse arengukava läbikukkumist. Samuti on esitatud detailne analüüs sisenemisõiguse muudatuse julgeolekumõjudest ja kohtupraktikast.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Näitab sügavat asjatundlikkust makromajandusstatistikast, eriti inflatsiooni, ostujõu ja tööjõu tootlikkuse teemadel. Kasutab autoriteetselt Eesti Panga prognoose (6% inflatsioon), Eurostati andmeid (miinimumpalk ostujõu pariteedi järgi) ja Swedbanki hinnanguid (tööjõu tootlikkuse kukkumine). Keskendub detailsetele võrdlustele ja tehnilistele terminitele, näiteks Balti riikide inflatsioonikäärid ja ostujõu pariteet.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduslikes ja fiskaalküsimustes, kasutades spetsiifilisi andmeid SKP, kaudsete maksude ja valitsemiskulude kasvu kohta. Ta viitab autoriteetsetele allikatele, nagu Eesti Pank ja Swedbank, et toetada väiteid Euroopa kõrgeima hinnatõusu ja tööjõu tootlikkuse languse kohta. Samuti on ta kursis arengukava "Eesti 2035" baaseesmärkide ja mõõdikutega.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikku asjatundlikkust energeetika ja suurte finantsprojektide alal, kasutades täpseid termineid nagu "riigiabi luba", "indekseerimine", "diskontitud reaalraha vääring" ja "energiamajanduse arengukava". Eriti keskendutakse projekti finantsmõjule (2,6 miljardit eurot) ja administratiivsele protseduurile Euroopa Komisjoni konkurentsi direktoraadi juures. Samuti viidatakse peaministri varasematele väidetele elektrienergia hinna kohta "kümnendiksendi täpsusega", et rõhutada andmete puudumist.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja riigi rahanduse teemadel, viidates Eesti Panga, Swedbanki ja Riigikontrolli analüüsidele ning konkreetsetele arvudele (nt 6% hinnatõusu prognoos, 1,7 miljardit eurot kasutamata eelarveraha). Samuti rõhutatakse põhiseadusõiguse aspekte, tuginedes õiguskantsleri hinnangule seaduse põhiseadusvastasuse kohta.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust merejulgeoleku ja rahvusvahelise mereõiguse valdkonnas. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "külgvööndiala laiendamine," "majandusvöönd," "rahvusvahelise mereõiguse konventsioonid" ja "tavaõigus." Rõhutatakse kaasusepõhise täiendamise vajadust rahvusvahelises praktikas.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti makromajanduse ja fiskaalpoliitika teemadel, kasutades ohtralt statistikat (inflatsiooninumbrid, võrdlused EL-i ja Balti riikidega) ning viidates Eesti Panga prognoosidele ja Riigikontrolli sedastustele. Erialane fookus on inflatsiooni põhjustel, maksukoormuse mõjul ostujõule ning valitsemiskulude analüüsil. Ta esitab konkreetseid rahalisi ettepanekuid, nagu negatiivne lisaeelarve 300 miljoni euro ulatuses.
2025-03-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust parlamendi töökorralduse ja juhatuse rolli osas, kasutades spetsiifilist terminoloogiat nagu "kodukorra seaduse tõlgendamine" ja "õiglase arbiitri roll". Ekspertiis keskendub parlamendi juhtimise kvaliteedile, erapooletuse nõudele ning konfliktikeskkonna analüüsile.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseadusliku korra, õigusloome ja julgeolekuküsimuste vallas, eriti seoses välismõjuga. Ta kasutab juriidilist terminoloogiat (nt õiguskindlus, episkopaalsed organisatsioonid) ja toob sisse detailse võrdluse Läti seadusandliku initsiatiivi ja ajakavaga seoses õigeusu kiriku staatusega.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust majanduse ja rahanduse valdkonnas, viidates konkreetsetele allikatele (Eesti Pank, Luminor, Swedbank) ja statistilistele mõistetele (reaalne SKP kasv, tootjahinna maksud). Eristatakse maksudel põhinevat ja jätkusuutlikku majanduskasvu. Samuti on ta kursis hiljutiste poliitiliste sündmuste ja ajakirjanduses kajastatud tundlike teemadega.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti piirijulgeoleku, hübriidohtude ja rahvusvaheliste sanktsioonide teemal, viidates Eesti ja Euroopa julgeolekuasutuste hoiatustele ning konkreetsetele sabotaažiaktidele (Estlink 2, rünnakud autodele). Kasutatakse tehnilisi termineid (kahetise kasutusega sanktsioneeritud kaup, sümmeetriline samm) ja esitatakse värsket statistikat piiriületuste kohta (nt 3958 Vene kodanikku nädalas). Ekspertiis rajaneb konsultatsioonidel professionaalsete julgeolekuametnike ja diplomaatidega.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust riigiõiguse ja välissuhtlemise seaduse alal, käsitledes põhiseaduslikke pädevusküsimusi, nagu välislepingute denonsseerimine ja ratifitseerimine. Kasutab tehnilist juriidilist terminoloogiat (nt "tõendamiskoormis", "üldnorm") ja omab detailset teadmist halduskoormuse mõjudest, viidates konkreetsele 30 miljoni euro suurusele kulule kestlikkusaruannete auditeerimise süsteemi puhul. Samuti on kursis Kliimaministeeriumi sisemiste plaanidega Keskkonnaameti pädevuste osas.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles spetsiifilist asjatundlikkust riigikaitse arendamise ja planeerimise valdkonnas, viidates Kaitseväe juhataja nõuannete esitamise kuupäevadele ja sisule. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "droonitõrjevõime" ja "riigi eelarvestrateegia" ning tsiteerib konkreetseid ametnike vastuseid. Ta on kursis julgeolekukabineti arutelude ja NATO võimearendusplaanide kontekstiga.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib spetsiifilisi teadmisi riigikaitse valdkonnas, tuues esile moonahanke 1,6 miljardi euro suuruse puudujäägi ja kohustustega katmata 0 eurot. Tugineb autoriteetidele, viidates Kaitseväe juhataja sõjalistele nõuannetele ja endise Kaitseministeeriumi kantsleri Kusti Salmi hävitavale hinnangule valitsuse otsustusvõimetusele. Samuti kasutab konkreetseid majandusandmeid maksutõusude (üle miljardi euro) kritiseerimisel.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti majandus- ja fiskaalküsimustes, viidates Swedbanki analüüsidele, IV kvartali majanduskasvu komponentidele ja Riigikontrolli auditile valitsemiskulude kohta. Samuti on tal detailne teadmine riigikaitse hangetest, tuues esile konkreetsed summad (1,6 miljardit vs veidi üle 100 miljoni euro) moona soetamise osas. Lisaks on teadlik spetsiifilistest haldusprojektidest, nagu personaalse riigi projekti sulgemine.
2025-02-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikku asjatundlikkust energeetika ja finantsmehhanismide alal, kasutades spetsiifilisi termineid nagu "indekseerimine", "riigiabiluba" ja "energiamajanduse arengukava". Esitatakse konkreetseid andmeid, näiteks viidates 2,6 miljardi euro suurusele summale ja seostele turuosaliste (Enefit Green, Sumitomo) ning nende tegevustega. Ekspertiis rõhutab otsuste sisulist ja tehnilist kvaliteeti ning korruptsiooniriskide aspekti.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust energeetika ja finantseerimise teemadel, kasutades tehnilisi termineid nagu "indekseerimine," "nominaalne väärtus" ja "riigiabiluba." Ta rõhutab inflatsiooni mõju projekti maksumusele ja hoiatab täiendava miljardieurose koormuse eest. Ekspertiis väljendub detailsete küsimuste esitamises 2,6 miljardit eurot puudutavate läbirääkimiste kohta.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust julgeolekupoliitika ja Venemaa mõjutustegevuse analüüsimisel, rõhutades Putini režiimi püsivat ja kasvavat ohtu. Argumentide toetuseks kasutatakse konkreetseid andmeid Riigikantselei integratsiooniuuringust, tuues välja protsente sõjatoetusest ja sanktsioonide vastasusest muukeelsete elanike hulgas. Samuti on esil põhiseadusõiguse ja muutmise protsessi tundmine.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust julgeolekupoliitika, parlamendi menetlusprotsesside ja kehtiva õiguse osas, viidates Kirikute ja koguduste seaduses sisalduvatele tööriistadele. Ta demonstreerib teadmisi seadusloome ajakavast, võrreldes Eesti viivitusi Läti Seimi varasema otsusega. Samuti on ta kursis rahvusvaheliste sündmustega, mainides läbirääkimiste vooru Saudi Araabias.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi energeetika, maksunduse ja riigihalduse valdkonnas, viidates konkreetsetele arvudele ja seadusemuudatustele. Eriti tugev on analüüs valitsuse energiakokkuleppe riskide (varustuskindlus, hind) ja maksutõusude (aktsiisid, tulumaks) mõju kohta, toetudes Teaduste Akadeemia ja Sotsiaalkindlustusameti andmetele. Samuti demonstreeritakse detailset teadmist Nordica rahastamise protseduuridest (krediidikomitee, kantsleri nõudmised) ja riigisekretäri nimetamise seaduslikkusest.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaal- ja maksupoliitika valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid (üle 146 000 eaka netopensioni langus, 5% inflatsiooniprojektsioon). Rõhutatakse vajadust sotsiaal-majandusliku mõjuanalüüsi järele, viidates Sotsiaalkindlustusameti ja Sotsiaalministeeriumi andmetele. Eraldi tuuakse välja mure kaudsete maksude efektiivse taseme pärast Euroopa kontekstis.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti rahvusvahelise julgeoleku ja Euroopa Liidu poliitika valdkonnas, kasutades spetsiifilist terminoloogiat ja viidates institutsionaalsetele raamistikele. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "ex-ante menetlus" ja "ex-post arvestus" seoses liikmesriikide võlakoormuse reeglitega. Samuti on teadmised NATO tippkohtumiste (Vilnius, Washington) otsuste strateegilisest kvaliteedist.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust energeetika, Nord Pooli ruumi ja taastuvenergia planeerimise alal. Ta opereerib tehniliste terminitega (tarbimise maht, lõppindikaatorid) ning nõuab konkreetseid statistilisi andmeid 2035. aasta tarbimise ja taastuvenergeetika osakaalu kohta. Ekspertiis laieneb ka regionaalsetele energiaprojektidele, viidates Leedu teisele tuulepargi hankele.
2025-01-30
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ekspertiis on seotud põhiseadusliku õiguse ja keeruliste seadusandlike protsessidega, eriti valimisõiguse ja kodakondsuse teemadel. Kõneleja tunneb konteksti, millal algatati eelnõu ja millal hakkasid liikuma põhiseaduse muutmise initsiatiivid.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust energeetikapoliitika, riikliku strateegilise planeerimise ja haldusõiguse valdkonnas. Ta kasutab spetsiifilisi termineid nagu "energeetikamajanduse arengukava" ja rõhutab hea halduse ning parlamentaarse juhtimise loogika järgimist.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust nii Riigikogu kodukorra ja menetlusloogika kui ka rahanduspoliitika detailide osas, viidates automaksu laekumise prognooside kahekordistumisele (€120 miljonilt €240 miljonile). Eraldi sügav teadmine on näha Gruusia poliitilise ajaloo ja geopoliitilise konteksti analüüsimisel, tuues esile Vene kapitali ja kodanike sissevoolu mõju.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigikaitse rahastamise, eelarvestrateegia ja laskemoona hankimise küsimustes, kasutades spetsiifilisi termineid nagu "kriitilised võimevajadused" ja viidates konkreetsetele eelarveaastatele. Ta tugineb Kaitseväe juhataja sõjalisele nõuandele ning teab valitsuse seisukohti Euroopa majandusjuhtimise määruse osas.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse rahastamise, laskemoona hankimise ja NATO nõuete osas, opereerides konkreetsete numbritega (1,6 miljardit, 598 miljonit, 90 miljonit käibemaksu). Ta tunneb hästi Euroopa Liidu finantsjuhtimise määrust (viidates ex-post ja ex-ante mudelitele) ning struktuurivahendite (saastekaubanduse raha) kasutamise võimalusi. Ekspertiis tugineb Kaitseväe juhatajate ja endise kantsleri sõjalisele nõuandele.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaal- ja peretoetuste ning maksupoliitika valdkonnas, viidates konkreetsetele tühistatud otsustele (nt lasterikaste perede toetus, tulumaksuvabastused). Kasutatakse spetsiifilist statistikat, mainides 9700 sündi läinud aastal ja viidates "demograafilisele mustale rekordile". Rõhutatakse poliitika tervikmõju ühiskonna meeleolule ja optimismile.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust julgeolekupoliitika ja põhiseadusõiguse valdkonnas. Ta toetab oma seisukohti konkreetsete andmetega, viidates Riigikantselei detsembrikuisele uuringule teise emakeelega inimeste hoiakutest Venemaa sõja ja NATO suhtes, ning julgeolekuasutuse hinnangule tegutsemise vajaduse kohta.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi energeetikapoliitikas, eriti elektrihinna prognoosimise, CO2 emissioonikaubanduse ja varustuskindluse tagamise mehhanismide osas. Kasutatakse tehnilisi termineid ja numbrilisi võrdlusi (nt Nord Pooli hinnad, 1.4 senti/kWh), toetudes Eesti Energia, Kaubandus-tööstuskoja ja Teaduste Akadeemia ekspertide seisukohtadele. Eraldi rõhutatakse vajadust opereerida kehtiva Euroopa õiguse, sh elektrituru direktiivi alusel.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust energeetika, majandusregulatsioonide ja õigusloome protseduuride alal, viidates konkreetsetele investeeringutele (Auvere 800 miljonit eurot) ja bürokraatlikule koormusele (üle 30 miljoni euro). Eriti rõhutatakse põhiseaduslikke aspekte (omandiõigus, õiguspärane ootus) ja protseduurilisi detaile (sõltumatu ekspertiis, kooskõlastustabel). Samuti on teadmised Euroopa Liidu direktiividest, nagu kestlikkusaruannete direktiiv, ja rohepöörde eesmärkidest.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarve täitmise valdkonnas, kasutades detailseid statistilisi võrdlusi ja tehnilisi termineid (nt valitsemiskulud, konsolideeritud välisvahendid, kululiigid). Esitatakse konkreetseid numbreid (nt 426 miljoni euro ületõstmine, 2 miljardi euro kasutamata jäämine) valitsuse väidete ümberlükkamiseks. Eriti rõhutatakse eelarve läbipaistmatust ja põhiseaduslikke aspekte, viidates Riigikontrolöri ja Õiguskantsleri diagnoosidele.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab sügavat teadmist riigieelarve detailidest, eriti Kaitseministeeriumi eelarveridadest ("Kaitseotstarbeline erivarustus") ja valitsemiskulude definitsioonidest. Kasutab konkreetseid numbreid (miljard eurot, 96 miljonit eurot, 5% inflatsioon) ja viitab analüütilistele allikatele (Konjunktuuriinstituudi uuringud). Esitab üksikasjalikke küsimusi maksutõusude mõju kohta tuludetsiilide lõikes, rõhutades analüütilise kvaliteedi puudumist valitsuse poolt.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust maksunduse ja makromajanduse alal, esitades konkreetseid andmeid (nt kümme maksu, miljard eurot konsolideerimist) ja viidates Rahandusministeeriumi ning Riigikontrolöri analüüsidele. Eriti põhjalikult käsitletakse kaudsete maksude mõju ja riigikaitsekulude eelarveridu, tuues esile Kaitseministeeriumi erivarustuse rea vähendamise 96 miljoni euro võrra.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust õigusvaldkonnas, eriti asjaõigusseaduse ja liiklusseaduse osas, analüüsides mõisteid nagu "valdaja" (seaduslik/ebaseaduslik) ja "pahauskne valdus". Kasutatakse tehnilist juriidilist terminoloogiat ("omandiõiguse kaitseala," "tsiviilkäive") ning detailset analüüsi seaduseelnõu formuleeringute tähenduse kohta. Samuti on esile toodud teadmised parlamendi töökorrast ja dokumentide menetlemisest.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalpoliitika, peretoetuste süsteemide (selektiivsus) ja maksunduse valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid nagu "maksuvaba tulu" ja "maksuküür". Esitatakse konkreetseid andmeid sündimuskriisi (sündimuskordaja 1,3) ja riigieelarve mõjude kohta (0,5 miljardit eurot). Samuti viidatakse Eurostati andmetele ostujõu pariteedi kohta, et rõhutada leibkondade toimetuleku halvenemist.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti riigi rahanduse ja eelarvejuhtimise küsimustes, viidates konkreetsetele summadele (nt 96 miljoni euro suurune kärbe kaitseotstarbeliselt erivarustuselt, 2,4 miljardit kasutamata jäänud vahendit). Ta demonstreerib detailset teadmist eelarveridadest ja majandusmõjudest (inflatsioon, kaudsete maksude koormus). Samuti on ta väga pädev Riigikogu kodukorra ja menetlusreeglite tõlgendamises, eriti muudatusettepanekute tagasilükkamise osas.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti kliima- ja energiapoliitika valdkonnas, viidates konkreetsetele seaduseelnõudele ("Kliimakindla majanduse seadus") ja arengukavadele (energiamajanduse arengukava). Kasutatakse spetsiifilisi andmeid, nagu 11 miljardi euro suurune maksumus energiaeesmärgi saavutamiseks ja kriitika "Fit for 55" paketi emissioonikaubanduse hinna alahindamise osas. Rõhutatakse vajadust akadeemilise suutlikkusega mõjuhinnangute järele.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Demonstreerib detailset teadmist seadusandlusest (põhiseaduse muutmine, maksukorralduse seadus) ja riigi rahandusest, viidates konkreetsetele eelarveridadele ja numbrilistele vastuoludele. Näiteks toob ta välja 96 miljoni euro suuruse vähenemise kaitseotstarbelise erivarustuse soetamise kirjel ja kritiseerib valitsemiskulude vähendamise retoorikat, arvutades tegelikuks kärpeks 0,1%. Samuti on ta kursis bürokraatliku ümberkorraldamise, ministeeriumide pädevuste ja projektide maksumusega (nt 40 miljonit eurot sündmusteenuste arendamiseks).
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigieelarve detailides, kasutades konkreetseid summasid (nt 5,475 miljardit eurot, 96,852 miljonit eurot) ja viidates spetsiifilistele eelarve dokumentidele (nt Tabel 93, kaitseotstarbeline erivarustus). Ta eristab selgelt valitsemiskulusid, majandamiskulusid ja kaitseotstarbelise erivarustuse soetamist, rõhutades numbrilisi vastuolusid. Asjatundlikkus on eriti tugev riigikaitse eelarve ja laskemoona soetamise kategooriate osas.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust makromajanduse, eelarvepoliitika ja õigusloome protseduuride vallas. Esitatakse detailseid numbreid tööjõu-, toetuste ja majanduskulude muutuste kohta 2025. aasta eelarves ning kasutatakse statistilisi andmeid (Konjunktuuriinstituut, IMF) majanduslanguse ja usalduse hindamiseks. Eelarveanalüüsis tuuakse esile konkreetsed manipulatsioonid (nt Kaitseministeeriumi kulude ümbertõstmine) lubatud kärbete näivuse loomiseks.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigirahanduse ja eelarvemenetluse alal, kasutades spetsiifilisi andmeid (nt 1,6 miljardi euro suurune moonahange, 50%-line inflatsiooniprognoos, 300 miljoni euro suurune valitsemiskulude vähendamise eesmärk). Ta toetub oma argumentatsioonis Riigikontrolli, õiguskantsleri, Eurostati ja finantsanalüütikute (nt Toomik) kriitilistele hinnangutele, eriti eelarve läbipaistmatuse ja tegevuspõhise eelarve ebaõnnestumise osas. Eraldi rõhutatakse teadmisi kaitsekulutuste ja sotsiaalpoliitika (peretoetused, hooldekodud) detailidest.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust maksuseadusandluses, eriti maamaksu ja selle ajaloolise kujunemise osas, viidates konkreetsetele seadusemuudatustele ja aastatele (2021, 2025, 2026). Kasutatakse ohtralt statistikat ja prognoose (38% tõus, 22 miljonit eurot, 500 000 koduomanikku) ning tugineb huvirühmade (Omanike Keskliit, Põllumajanduskoda) ekspertiisile. Samuti on teadmisi kohalike omavalitsuste rahastamise valemitest ja tasandusfondi mõjust.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti riigi rahanduspoliitika ja eelarvejuhtimise teemadel, kasutades makromajanduslikke termineid (inflatsioon, majanduskasv, SKT protsendid). Ta viitab spetsiifilistele andmetele (238 miljonit eurot automaksu, 2,5 miljardit eurot kasutamata jäänud raha) ning tugineb Riigikontrolli, IMF-i ja PricewaterhouseCoopersi analüütikute hinnangutele. Eriti rõhutatakse eelarve tegevuspõhisuse ja tulemuspõhisuse ebaõnnestumist.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust Euroopa Liidu poliitikas, käsitledes detailselt Atlandi-üleseid suhteid, kaitsevoliniku portfelli disainimist, sanktsioonipoliitika probleeme ja kestlikkusaruannete direktiivi (CSDR) halduskoormust. Ta kasutab eelarve- ja majandusanalüüsi andmeid, viidates konkreetsetele SKP, inflatsiooni ja riigieelarve seletuskirja lehekülgede numbritele (nt Rail Balticu rahastuse segadus), näidates detailset teadmist fiskaalpoliitikast.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust julgeolekuõiguse ja kirikute seaduse valdkonnas, viidates siseministri kohustustele ja Läti õiguslikule pretsedendile. Samuti on ta kursis eelarvetehnoloogia, majandusprognooside (inflatsioon, majanduskasv) ja maksusüsteemi detailidega, tsiteerides valitsuse analüüsi ja Luminori panga prognoose. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "tegevuspõhine eelarve" ja "reinvesteeritud kasumi tulumaksuvabastus".
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles suurt asjatundlikkust majandus- ja regulatsioonipoliitika vallas, viidates konkreetsetele kulunumbritele (üle 30 miljoni euro kestlikkusaruandluse kulu) ja maksutõusude mahule (üle miljardi euro). Ta tugineb Rahandusministeeriumi ja Luminori panga prognoosidele ning tsiteerib Kaubandus-Tööstuskoja ja 40 ettevõtlusorganisatsiooni seisukohti. Asjatundlikkus on kõrge fiskaal- ja halduskoormuse teemadel.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust rahanduse ja halduskoormuse arvutamise vallas, nõudes korduvalt seaduseelnõu konsolideeritud maksumuse täpset matemaatilist tehet. Ta viitab spetsiifilistele andmetele seletuskirjast (lehekülg 44) ja esitab oma arvutused (36 miljonit eurot lisakulu), rõhutades detailide olulisust. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "kestlikkusaruanne" ja "audiitorkontrolli teostamise kulu".
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust eelarve- ja finantsjuhtimise küsimustes, kasutades tehnilisi termineid nagu "netopositsioon" ja viidates konkreetsetele eelarvenumbritele (135 000 eurot). Ta tugineb autoriteetidele, tsiteerides põhiseaduslikke institutsioone nagu õiguskantsler ja riigikontrolör, et toetada oma kriitikat baasseaduse eelnõu kohta. Samuti on ta kursis rahvusvahelise õiguse ja genotsiidideklaratsioonide ajalooga.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarve täitmise osas, kasutades täpseid andmeid ülekantud vahendite (1,6 miljardit, 2 miljardit) ja valitsemiskulude kohta. Eriti rõhutatakse tehnilist teadmist eelarveridade manipuleerimisest ja raha rulluvuse loogikast, tuues näiteid valitsuse reservi ja ministeeriumide ülekannete kohta. Samuti käsitletakse maksutõusude ja kärbete proportsioone.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust õigusloome protseduurides, nõudes mõjuanalüüside ja seletuskirjade koostajate nimesid ning viidates Ockhami habemenoa põhimõttele. Ta tunneb hästi demograafiliste meetmete mõju hindamise nüansse ja on kursis haldusreformi detailidega, näiteks TTJA sidevaldkonna ametnike arvu kavandatava 44% kasvuga.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Esineja näitab asjatundlikkust energiapoliitika (doteerimine, 4 TW meretuulepargi projekt) ja riigiettevõtete juhtimise (Nordica kaasuse kronoloogia) valdkonnas. Kasutatakse konkreetseid viiteid varasematele avaldustele, kuupäevadele ja parlamendi reeglitele, rõhutades vajadust terviklike analüüside ja lähteandmete avalikustamise järele. Eriti rõhutatakse ametnike vastuseisu ja koalitsioonipartnerite kriitikat otsuste sisulise kvaliteedi puudumise kohta.
2024-09-26
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust riigieelarve, maksupoliitika ja riigikaitsekulude arvestuse vallas, kasutades konkreetseid majandusnäitajaid (SKP, inflatsioon, Luminori prognoosid). Eriti rõhutatakse eelarve manöövrite ja aastatevaheliste ümbertõstete analüüsi, et paljastada valitsuse väidetavate kärbete ebaadekvaatsus. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu NATO arvestusmeetod ja riigi eelarvestrateegia (RES).
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust energeetika ja halduskoormuse teemadel, kasutades spetsiifilisi andmeid ja analüütilisi hinnanguid. Tsiteeritakse Eesti Energia hinnanguid elektri netohinna (110–120 eurot) ja Kliimaministeeriumi analüüse meretuuleparkide doteerimise ebaratsionaalsuse kohta. Kasutatakse konkreetseid finantsnumbreid (2,6 miljardit eurot doteerimist, 100 miljonit eurot lisakoormust) ning kvantifitseeritakse bürokraatia kasvu (kuni 400 uut töökohta erasektoris ja ligi 100 avalikus sektoris).
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib kõrget asjatundlikkust riigi rahanduse ja makromajanduse vallas, viidates Eesti Panga statistikale, nominaalsele defitsiidile ja valitsemiskulude mahule. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu ostujõud, konsolideeritud maksutõusude maht ja nominaalsumma, rõhutades vajadust konkreetsete numbrite järele eelarvekärbetes.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust makromajanduse ja fiskaalpoliitika vallas, viidates konkreetsetele prognoosidele (Luminor) ja arvutustele (üle 300 miljoni euro vähem laekuvaid maksutulusid). Samuti on tal detailne teadmine riigikaitse planeerimisest, mainides 1,6 miljardi euro suurust kaugmaamoona soetamise eesmärki ja riigikaitse arengukava. Kasutab tehnilisi termineid nagu "majandamiskulud" ja "maksukaskaad".
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse rahastamise, eelarvestrateegia ja laskemoona hangete valdkonnas, opereerides konkreetsete summade (nt 1,6 miljardit eurot) ja arengukavade detailidega. Ta viitab Kaitseväe juhataja sõjalisele nõuandele ja Kaitseministeeriumi arengukavade korrektsioonidele, näidates detailset teadmist.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab põhjalikku teadmist Vladimir Sveti 2018. aasta intervjuu sisust, osundades täpsetele tsitaatidele Krimmi staatuse, sanktsioonide ja Alsace'i variandi kohta. Esitatakse teadmisi Eesti ametlikust välispoliitilisest positsioonist, rahvusvahelisest õigusest ning julgeolekukontrolli protseduuridest (Kaitsepolitseiamet). Samuti viidatakse Nõukogude Liidu lagunemise ja Belovežje lepingute ajaloolisele kontekstile.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja rahanduse valdkonnas, viidates majanduslanguse pikkusele (kümme kvartalit) ja maksutõusude mõjule maksutuludele (1% nominaalkasvu langus = 150 miljonit eurot vähem tulu). Samuti on ta pädev Riigikogu kodukorraseaduse ja menetlusreeglite osas, kritiseerides seaduse kiirmenetlust ja teise lugemise katkestamise reegli eiramist. Lisaks seab ta kahtluse alla valitsuse poolt maksutõusude põhjendamiseks kasutatud riigikaitse lisakulude (1,6 miljardit eurot) tegeliku suuruse.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Poliitik näitab asjatundlikkust maksunduse ja seadusandliku menetluse vallas, viidates Maksukorralduse seadusele ja õiguspärase ootuse põhimõttele. Ta kasutab konkreetseid finantsandmeid, kritiseerides halduskulude suurust (400 000 eurot) võrreldes puuetega inimeste sentides väljendatud toetustega. Samuti esitab ta oma rehkenduse kaitsekulude (1,6 miljardi asemel pool miljardit) ja EL-i vahendite (kasutatud vaid 5,7%) kasutuselevõtu kohta.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab asjatundlikkust majandusküsimustes, kasutades Rahandusministeeriumi andmeid maksukoormuse (34%) ja eelarvenumbrite (750 miljonit, 123 miljonit) osas. Ta nõuab valitsuselt spetsiifilisi majandusprognoose, nagu inflatsiooni tõus 2025. aastal ja nominaalne maksukoormus keskmise palga teenijale. Samuti on ta kursis kriitilise julgeolekuolukorra ja välispoliitiliste avaldustega Krimmi teemal.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab üles spetsiifilist teadmist maksukorralduse seadusest, tsiteerides konkreetselt § 41, mis puudutab uute maksude jõustumise etteteatamisaega. Ekspertiis keskendub seaduseelnõude põhiseaduslikkuse ja õigusliku ootuse tagamise tehnilistele aspektidele. Samuti on kõneleja teadlik põhiseaduskomisjoni rollist ja pädevusest.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigieelarve, lisaeelarve ja maksupoliitika alal, kasutades konkreetseid numbreid ja tehnilisi termineid. Eriti rõhutatakse finantsjuhtimise vigu, tuues esile 100,4 miljoni euro suuruse topeltarvestuse vea Majandusministeeriumi arvel. Kasutatakse detailseid andmeid kaitsekulude vähendamise (400 miljonit eurot) ja maksuküüru pikaajalise mõju (6 miljardit eurot) kohta.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarve täitmise alal, kasutades konkreetseid numbreid ja statistikat. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "eelarvepositsioon," "sihtotstarbeta reserv" ja "SKP-st protsentuaalne parandus" (1.25%). Rõhutatakse andmeid eelmisel aastal kasutamata jäänud 2,2 miljardi euro kohta ja tsiteeritakse Eesti Panga majanduslanguse prognoosi (0,4% SKP langust).
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarveprotsesside osas, kasutades täpseid statistilisi andmeid ja tehnilisi termineid (nt ülekantud vahendite maht, valitsemiskulude vähendamine, sihtotstarbeta reserv). Eriti detailne on analüüs eelmisest aastast üle kantud 2,2 miljardi euro sisu ja valitsuse reservi mehaanilise suurendamise kohta. See asjatundlikkus on aluseks valitsuse eelarve "blufiks" nimetamisele.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika detailides, viidates automaksu uutele sätetele, nagu maksuredel ja siseriiklike tehingute maksustamine, ning eelarveprognoosidele (nt Rahandusministeeriumi kevadine prognoos). Lisaks on tugev fookus Riigikogu kodukorraseaduse protseduuriliste küsimuste vaidlustamisel, nõudes selgeid viiteid seadusesätetele muudatusettepanekute tagasivõtmise korra kohta. Majanduslikke seisukohti toetatakse viidetega ekspertidele (Kaspar Oja, Urmas Varblane).
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust makroökonoomika, investeeringute ja EL-i välisvahendite kasutamise alal, tuues välja konkreetseid numbreid (nt 500 miljonit eurot kasutamata jäänud vahendeid, 6% kasutuselevõtt). Samuti on ta pädev rahvusvahelise õiguse ja diplomaatia küsimustes, eriti seoses riigipea staatuse ja immuniteediga (Viini konventsioon, Rahvusvahelise Kriminaalkohtu statuut).
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib kõrget asjatundlikkust riigirahanduse ja makromajanduse valdkonnas, kasutades spetsiifilisi termineid (SKP, refinantseeritavad laenud, riigireiting, eelarvereeglid, struktuurifondid). Ta tugineb oma argumentides ekspertide (professor, konjunktuuriinstituut) hinnangutele ja konkreetsetele arvudele (1,2% SKP-st, 4,1% EL-i fondide kasutusest), rõhutades eelarvepoliitika prognoositavuse olulisust.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust energeetika (varustuskindlus, juhitav võimsus, 4+4 TWh, tuumaenergeetika) ja riigi rahanduse (SKT, valitsemiskulude vähendamine, EL-i vahendite kasutusprotsent 4,1%) valdkonnas. Ta kasutab andmeid ja statistikat, et kritiseerida valitsuse juhtimiskäekirja ja nõuab konkreetseid prognostilisi hinnanguid maksutõusude (maamaks) kohta. Ta viitab ka õiguslikule poleemikale (põhiseaduse tõlgendamine valimisõiguse osas) ja eelarvemenetluse detailidele.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi rahanduse ja valitsemiskulude osas, tuues esile konkreetsed hanked ja summad (nt 15 miljonit eurot roheoskuste programmile). Samuti on ta kursis Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtu madala protsendiga (4,1%) ja korterelamute renoveerimisprogrammi viivitustega. Ta demonstreerib ka teadmisi parlamendi töökorraldusest, eriti umbusaldusavalduste menetlemise osas.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust riigi rahanduse ja maksupoliitika valdkonnas, viidates Reformierakonna maksuküüru kaotamise kulukusele Rahandusministeeriumi hinnangul. Samuti on tal tugev fookus Riigikogu menetluskorrale, kritiseerides ettekandjat muudatusettepanekute sisulise tutvustamise unustamise eest. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "maksuküür" ja "muudatusettepaneku hääletustulemused".
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust makromajanduse, energeetikapoliitika ja Euroopa Liidu struktuurifondide kasutamise teemadel. Kasutatakse spetsiifilisi andmeid, näiteks 4,1% struktuurivahendite rakendusse pööratud rahast, ning viidatakse Konjunktuuriinstituudi hinnangutele. Eriti rõhutatakse vajadust tervikkäsitluse ja mõjuanalüüside järele rohepöörde ja energiapoliitika küsimustes.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti rahvusvahelise õiguse ja pretsedentide loomise teemal seoses külmutatud varadega, viidates USA, Kanada ja angloameerika õigusruumi näidetele. Majanduspoliitikas keskendub ta reformide (vee-, jäätme-, kliimaseadus) otsestele rahalistele koormistele tarbijatele ja ettevõtjatele, nõudes korduvalt sisulise mõjuanalüüsi esitamist. Ta käsitleb ka energeetika ja taristu teemasid, rõhutades varustuskindlust ja konkurentsivõimelist elektri hinda.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigieelarve täitmise ja finantsjuhtimise teemadel, keskendudes kulutatud summadele, eelarve jäägile ja vahendite ülekandmisele aastasse 2024. Ta kasutab tehnilisi termineid ja nõuab konkreetseid numbreid eurodes, viidates vajadusele juhtimisotsuste tegemiseks. Ta on teadlik seadusandja poolt kinnitatud eelarve mahust (16,8 miljardit eurot) ja seab kahtluse alla peaministri esitatud alternatiivse numbri.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi julgeoleku ja luureraportite (KAPO) sisu osas, viidates konkreetsele raportile ja selle käsitlusele valimisõiguse peatamise ja püsiva äravõtmise võimalustest. Ta eristab selgelt erinevaid õiguslikke lahendusi ja nõuab valitsuselt selget soovitust julgeolekuasutuse seisukoha kohta.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi Riigikogu kodukorraseadusest ja menetluslikest nüanssidest, esitades keerulisi juriidilisi küsimusi muudatusettepanekute sidumise kohta. Tal on detailne arusaam riigi rahandusest, viidates Maastrichti kriteeriumitele, SKP protsentidele ja eelarve baasseadusele. Samuti on ta kursis rahvusvaheliste sanktsioonide ja õiguspretsedentidega (USA, Kanada, EL).
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarveprotsesside osas, viidates eelarve täitumise prognoosidele, valitsemiskulude vähendamisele ja negatiivse eelarve vajadusele. Samuti on tal teadmisi rahvusvahelisest diplomaatiast (ÜRO Julgeolekunõukogu) ja Ukraina abistamise finantseerimismehhanismidest. Ta nõuab valitsuselt konkreetseid finantsandmeid, näiteks 2023. aasta kasutamata jäänud eelarvevahendite kohta.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti julgeolekuküsimustes, rõhutades vajadust rahvuslike sanktsioonide ja julgeolekuasutuste ohuhinnangute läbipaistvuse järele parlamendi ees. Samuti on tal detailne teadmine hariduspoliitika ajaloost, viidates Isamaa varasematele tegevuskavadele (Tõnis Lukas) ja koalitsiooniläbirääkimiste detailidele. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "kirikulõhe", "kontaktõppe vähendamine" ja "EIS-i süsteem", mis viitab süvenemisele valdkondlikesse probleemidesse.
2024-04-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu töökorralduse ja juhatuse liikmete valiku kriteeriumide osas. Kompetentsi rõhutatakse parlamendi juhtimise kogemuse hindamisel, viidates kandidaadi kogemustepagasile kui võimalikule suurimale vabanenud juhatuse liikmete seas.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles põhjalikku teadmist prokuratuuri juhtimiskriisi detailidest, viidates kolme juhtiva riigiprokuröri hinnangutele ja konkreetsetele menetlusasjadele. Kasutatakse justiitsvaldkonna spetsiifilist terminoloogiat, nagu "korporatiivne hoiak" ja "menetlusasjast irdumine". Samuti on teadmised kolmandate isikute (Erki Aavik) väidetavast rollist justiitssüsteemi asjaajamises.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib detailset teadlikkust nii fiskaalpoliitika plaanidest (sissesõidumaks, maamaksu tõusu maksimumkupli tühistamine) kui ka väliskaubanduse ja sanktsioonide teemadest. Ta esitab konkreetseid andmeid Venemaaga seotud äritegevuse mahtude ja ettevõtete (Vero Logistics, EuroChem, Aquaphor) kohta, viidates uurivale ajakirjandusele ja Venemaa tollidokumentidele. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "rahvuslikud sanktsioonid" ja "tõkendkuppel".
2024-02-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust rahvusvahelise õiguse (genotsiidi kvalifitseerimine, ÜRO Julgeolekunõukogu) ja sõjalise abi finantsaspektide osas. Kasutatakse konkreetseid statistilisi andmeid Venemaa ja Lääne kulutuste kohta (nt 100 miljardit eurot Venemaal, 0,075% EL SKT-st abiks), rõhutades olukorra tõsidust. Samuti käsitletakse Ameerika Ühendriikide sisepoliitilist vastasseisu ja selle mõju relvatarnetele.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust makroökonoomika, rahanduse ja energiapoliitika alal, toetudes oma väiteid Eesti Panga prognoosidele, Konjunktuuriinstituudi baromeetritele ja Riigikontrolli hinnangutele. Kasutatakse spetsiifilisi andmeid (nt 8,4% töötus, 4,7% inflatsioon, 2,9% EL-i vahendite kasutus) ning käsitletakse põhjalikult maksupoliitika mõju inflatsioonile ja energiakindluse puudujääke.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust makromajanduse ja fiskaalpoliitika valdkonnas, viidates konkreetsetele andmetele ja prognoosidele. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu hinnatõus, konkurentsivõime, tööpuudus ja tsiteeritakse Eesti Panga prognoosi majanduse kahanemise kohta. Keskendutakse valitsuse maksupoliitika negatiivsele mõjule riigirahandusele ja majanduskasvule.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja rahanduse valdkonnas, viidates majanduslanguse kvartalite arvule ja konkurentsivõimele. Tal on põhjalikud teadmised seadusloome protseduuridest, kritiseerides eelnõu väljatöötamiskavatsuse ja sisulise mõjuanalüüsi puudumist. Ta kasutab spetsiifilisi termineid nagu "kärpepoliitiline agenda" ja viitab huviorganisatsioonide seisukohtadele.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles suurt asjatundlikkust rahvusvahelise julgeoleku, sõjalise abi rahastamise ja makromajanduse vallas, kasutades konkreetseid statistilisi andmeid (nt Venemaa ja Lääne kulutused, GNI protsendid). Ta viitab tehnilistele finantsinstrumentidele, nagu Euroopa Investeerimispank (EIB), Euroopa stabiilsusmehhanism ja USA Drawdown Authority reserv. Samuti analüüsib ta sanktsioonide mõju, märkides, et Venemaa majandus on suutnud kohaneda.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust majandusnäitajate osas, viidates inflatsiooni, elektri börsihindade, majandususaldusindeksite ja tööstuse mahu spetsiifilistele andmetele. Kasutab statistilisi võrdlusi (Euroopa, Läti, Leedu) ja viitab Konjunktuuriinstituudi analüüsile, et toetada oma väiteid majandussurutise kohta. Samuti on esitatud detailne hinnang automaksu mõjule (5–15% auto konsolideeritud kasutusväärtusest).
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust riigi rahanduse, eelarvestrateegia ja makromajanduslike prognooside osas, viidates Eesti Panga prognoosidele ja ettevõtluse kindlustunde näitajatele. Eriti rõhutatakse teadmisi valitsuse otsustusprotsesside ja Euroopa Liidu vahendite kasutamise viivituste kohta. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat nagu "riigi eelarvestrateegia" ja "tulude laekumine".