Täiskogu istungite kaupa: Marek Reinaas

Kokku istungeid: 26

Täielikult profileeritud: 26

2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab selgelt uue valitsuse ja majandusministri esitatud uuendusmeelseid lahendusi ning näitab üles koalitsioonisisest ühtsust. Andmed erakondadevahelise koostöö või kompromissivalmiduse kohta puuduvad.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on väga konsensuslik ja toetav, rõhutades majanduskomisjoni üksmeelt eelnõu menetluslikes otsustes ("konsensuslik otsus"). Märgitakse ära edukas koostöö valitsuse esindajatega (minister Liisa-Ly Pakosta ja talituse juhataja Kärt Nemvalts) eelnõu arutamisel.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Ebapiisavalt andmeid.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on kaasav ja tulemuslik, rõhutades tihedat tööd Konkurentsiametiga, kellega peeti eraldi töökohtumine. Märgitakse, et teisel lugemisel hääletati seadusesse sisse üle 30 Konkurentsiameti tehtud paranduse, mis näitab valmisolekut sisuliseks koostööks.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik, rõhutades, et kõik menetluslikud otsused tehti komisjonis üksmeelselt. Koostööd tehti ka Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning LHV Groupiga muudatusettepanekute kaalumisel, näidates avatust huvigruppide sisendile.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on väga kaasav, rõhutades ulatuslikku huvigruppide kaasamist (üle 30 organisatsiooni) ja edukat koostööd Justiits- ja Digiministeeriumi ning Konkurentsiametiga. Kõneleja tõstab esile kompromissi leidmist Eesti Advokatuuriga, mis puudutas advokaatide õiguste riivet seoses konkurentsiseadusega.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab koostööd analüüsiasutustega (Eksperdikogu, mis ühendab nelja asutust) ja avaliku ning erasektori partnerlust (Team Estonia, SmartCap). Toetab aktiivselt majandusdiplomaatiat ja Euroopa Liidu siseturu arendamist uute vabakaubanduslepingute raames. Peab oluliseks, et ettevõtjad ise tegeleksid IT-teenuste ekspordiga teistele valitsustele.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja institutsionaalne, rõhutades komisjoni üksmeelt eelnõu menetluse jätkamise osas. Koostööd tehti nii teiste komisjoni liikmetega kui ka ministeeriumi esindajatega (minister Erkki Keldo ja nõunik Mari-Liis Aas).
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles valmisolekut kompromissiks ja kaasamiseks seadusloome protsessis, otsustades majanduskomisjonis lugemise katkestamise kasuks, et anda aega eelnõu parandamiseks turuosaliste ja parlamendiliikmete poolt. Viitab toetavalt kolleeg Mario Kadastikule, kelle selgitused numbrite ja loogika kohta olid head.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on väga struktureeritud ja protseduuriline, hõlmates pöördumisi teiste komisjonide (õigus- ja põhiseaduskomisjon) poole arvamuse saamiseks. Samuti tehti tihedat koostööd Justiits- ja Digiministeeriumi ametnike ning ministriga eelnõu sisu selgitamisel.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja töötab struktureeritult komisjoni raames, kaasates ministeeriumide esindajaid (Regionaal- ja Põllumajandusministeerium, Kliimaministeerium) sisulistesse aruteludesse. Komisjonis saavutati konsensus eelnõu päevakorda võtmise osas, kuid tagasilükkamise otsus võeti vastu hääletusega (5 poolt, 3 vastu), mis näitab avatust arutelule, kuid kindlat seisukohta lõppotsuses.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on küsitlev ja debativ, otsides selgust kolleegide (Tanel, Kristina) poliitilistes ettepanekutes ja Haridusministeeriumi võimekuses. Esineja tegeleb aktiivselt teiste poolt tõstatatud teemadega, kuid puuduvad viited erakondadeülesele koostööle.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on professionaalne ja küsitlev, pöördudes välisministri poole lugupidavalt, et saada teavet ministeeriumi tegevuse kohta. Kõneleja esitab küsimuse, mis laiendab ministri ettekande teemat, otsides konkreetset teavet abi kohta Eesti ettevõtjatele.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab tugevalt koalitsiooni poolt esitatud eelarvet, mis on leidnud tasakaalupunkti erinevate murede lahendamiseks. Väljendatakse lootust, et kõik parlamendi liikmed toetavad eelarvet, eriti arvestades olulist toetust Ukrainale. Koostööstiil on koalitsioonimeelne, rõhutades ühise lahenduse leidmise vajadust.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on kompromissile orienteeritud, rõhutades nelja fraktsiooni vahelise kokkuleppe saavutamist kuluhüvitiste vähendamisel kui "suurimat ühisnimetajat." Kõneleja tunnustab kõiki allkirja andnud erakondi ja soovitab parlamendi juhatusel Vanematekogu formaati edaspidi rohkem kasutada keeruliste kokkulepete saavutamiseks.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab tsiviilset käitumist ja head tuju isegi poliitiliste erimeelsuste korral, märkides, et naeratab oponendile üle laua. Samas rõhutatakse iseseisvat ja õiget hääletamist, mis viitab kindlameelsusele poliitiliste otsuste tegemisel.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja kollegiaalne, rõhutades, et komisjoni otsus eelnõu täiskogule saata oli konsensuslik. Mainitakse mitmete erakondade esindajate (sh Annely Akkermann, Tanel Kiik, Mart Võrklaev) osalemist istungil.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil näitab valmisolekut toetada teiste kolleegide ja ekspertide (nt professor Irja Lutsar) õigeid küsimusi ja seisukohti, kui need kattuvad kõneleja analüütiliste muredega. Ta on valmis nõustuma Riigikontrolli järeldustega, kuigi märgib, et probleemid on osaliselt lahendamisel.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab valitsuse eelarveprojekti ja soovitab tungivalt kõigil Riigikogu liikmetel selle poolt hääletada, viidates soovile saavutada eelarve küsimuses laiem toetus. Koostööstiil on veenev ja suunatud konsensuse leidmisele eelarve tasakaalupunkti osas.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja kollegiaalne, rõhutades, et komisjoni otsused eelnõu edasiviimiseks tehti konsensuslikult. See viitab sujuvale ja vastuseisuta koostööle komisjoni liikmete vahel. Komisjonis ei esitatud ka küsimusi ega kommentaare, mis näitab laialdast nõustumist.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja pragmaatiline, rõhutades üksmeelt menetluslike otsuste vastuvõtmisel komisjonis ("konsensuslikult vastu võtma"). Märgitakse ära kokkulepe päevakorra kiirendatud korras käsitlemiseks, mis näitab valmisolekut paindlikuks koostööks.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on protseduuriline ja konsensuslik, rõhutades, et komisjon langetas mitu otsust (eelnõu päevakorda võtmine, esindaja määramine) konsensuslikult. Ta märgib ka, et Korobeiniku ja Ligi vahel saavutati süvaintellektuaalse diskussiooni käigus osaline konsensus vaeste inimeste ostukäitumise teemal.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja viitab positiivselt Eesti 200 majandusministri esitatud plaanile, mis viitab huvile valitsuse strateegiliste eesmärkide toetamise vastu. Küsimus on suunatud konsensuse leidmisele ja kinnituse saamisele, et majanduskomisjoni arutelud on ministri plaaniga kooskõlas.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja kollegiaalne, kuna rõhutatakse, et rahanduskomisjon otsustas eelnõu edasise menetluse osas üksmeelselt ("konsensuslikult"). See näitab avatust kompromissile ja koostööle komisjoni tasandil.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja protseduurikeskne, rõhutades rahanduskomisjoni ühiseid otsuseid ja ettepanekuid esimene lugemine lõpetada. Kõneleja tunnustab kolleegide küsimusi ja arutelusid komisjonis, näidates valmisolekut sisuliseks debatiks.