Kuude kaupa: Marek Reinaas

Kokku kuid: 14

Täielikult profileeritud: 14

10.2025

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust makromajanduse ja ettevõtluse struktuuri osas. Kasutatakse konkreetseid andmeid, nagu Eesti tootlikkuse tase (77% EL-i keskmisest) ja 2024. aasta kasumite jaotus kinnisvara ja panganduse vahel. Ekspertiis keskendub lisandväärtuse, innovatsiooni ja riskikapitali rollile rahvusvahelises konkurentsis.
09.2025

4 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi seadusandlikust protsessist (komisjoni istungid, lugemised, konsensuslikud otsused) ja Euroopa Liidu konkurentsiõigusest. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "välisriigi subsiidiumid", "lävendid" ja "otsekohalduv määrus", selgitades eelnõu tehnilist olemust. Esitatakse detailseid fakte menetluskäigu ja asjaomaste ametnike (Liisa-Ly Pakosta, Kärt Nemvalts) seisukohtade kohta.
06.2025

17 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust makroökonoomika, konkurentsivõime ja keeruliste seadusandlike protseduuride alal. Ta toetub tugevalt andmetele ja ekspertide (nt Eesti Panga, Arenguseire Keskuse) analüüsidele, kasutades spetsiifilisi statistilisi näitajaid (nt R&D osakaal SKT-st, EL siseturu tariifibarjäärid). Eriti põhjalik on tema teadmine teenuste ekspordist, riskikapitali rahastamisest (SmartCap, Rohefond, Kaitsefond) ja konkurentsiseaduse ülevõtmise nüanssidest.
05.2025

7 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust Riigikogu majanduskomisjoni töö ja detailsete menetlusnormide osas, esitades põhjalikke aruandeid istungitest ja õiguslikest aruteludest. Eriti pädev on ta konkurentsiõiguse menetlusküsimustes (haldustrahv vs väärteomenetlus) ja energiaturu majanduslikes näitajates, kasutades täpseid numbreid ja matemaatilist loogikat. Ta tsiteerib ja refereerib täpselt ministrite ja ametnike seisukohti.
04.2025

4 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib kõrget protseduurilist ja tehnilist asjatundlikkust majandusregulatsiooni ja digitaalvalitsemise valdkonnas. Taksoturu teemal kasutatakse konkreetseid andmeid, näiteks platvormiteenuse kasutajate suurt osakaalu (üle 80% 23 349 teenindajakaardi omanikest). Samuti viidatakse asjakohastele seadustele (Keeleseadus, Ühistranspordiseadus) ning õigus- ja digiküsimuste kokkupuutepunktidele personaalse riigi kontekstis.
02.2025

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadlikkust välisministeeriumi äridiplomaatia ülesannetest ja haridusministeeriumi rollist ebavõrdsuse kaotamisel. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat nagu "liikuvus- ja spordilõhe" ning rõhutatakse vajadust konkreetsete ja selgete ettepanekute järele. Ekspertiis on suunatud poliitika rakendamise ja ministeeriumite võimekuse hindamisele.
12.2024

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi rahanduse, eelarveprotsesside ja struktuursete reformide osas, kasutades tehnilisi termineid nagu "nulleelarve" ja "personaalne riik." Ta rõhutab matemaatika olulisust eelarvele otsa vaatamisel ja esitab konkreetseid numbreid tulevaste puudujääkide kohta, näiteks 500 miljonit sotsiaalsüsteemi rahastamisel. Analüüs keskendub pikaajalistele finantsprobleemidele, mis on seotud sotsiaalmaksust laekuva tuluga.
11.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles tehnilist asjatundlikkust riigieelarve planeerimise metoodikate (kulu- ja tegevuspõhine eelarve) ning rahanduskomisjoni menetlusprotseduuride osas. Ta tugineb korduvalt komisjoni istungi protokollidele ja Rahandusministeeriumi seisukohtadele, selgitades näiteks kehtivaid käibemaksu vähendatud määrasid (9% ja 13%). Ta on teadlik eelarve baasseaduse parandustest ja nende mõjust.
10.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigirahanduse ja eelarveprotsessi osas, kasutades konkreetseid numbreid (33% maksutulud vs 43% kulud) ja rõhutades nulleelarve metoodika olulisust. Ta selgitab sügavuti eelarve koostamise keerukust ja vajadust leida tasakaalupunkt erinevate prioriteetide vahel. Samuti on ta kursis kaitsedoktriini olulise muutusega, mis nõuab teistsugust relvastust.
09.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust Riigikogu menetlusreeglite ja rahanduskomisjoni töö osas, keskendudes rahvusvaheliste maksulepingute (topeltmaksustamise vältimine) tehnilisele käsitlusele. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "ratifitseerimise seaduse eelnõu", "teine lugemine" ja "konsensuslikud otsused".
06.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandliku menetluse ja komisjonitöö (Rahanduskomisjon) alal, käsitledes eelnõu päevakorda võtmise otsuseid ja ajakava. Konkreetse lepingu sisu asemel rõhutatakse protseduurilist korrektsust ning rahandusministri ettekande põhjalikkust. Asjatundlikkus on suunatud parlamendi sisekorra ja ajastamise valdkonda.
05.2024

11 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust majanduspoliitika ja konkurentsivõime teemadel, küsides strateegiliste plaanide kooskõla kohta. Eriti detailne on teadmine käibemaksu (VAT) erisuste ja nende rakendamise kohta Lätis, tuues esile konkreetseid protsente ja ministeeriumide vaidlusi. Ekspertiis avaldub ka keeruliste majandusfilosoofiliste debattide täpses kokkuvõtmises.
04.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandlikus protsessis, eriti rahanduskomisjoni töö ja menetlustähtaegade osas. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "muudatusettepanekute esitamise tähtaeg" ja "lõpphääletus", esitades detailse ülevaate komitee otsustest.
03.2024

2 Sõnavõtud

Esineja näitab asjatundlikkust rahvusvaheliste maksulepingute, rahanduskomisjoni tööprotseduuride ja kaubandusfaktide alal. Ta käsitleb tehnilisi detaile, nagu kinnipeetava maksu protsent (12,5%) ja lepingu mõju kaubavahetusele, mainides konkreetseid ekspordi- ja impordikaupu (naftatooted, vanametall, nahatooted).