Istungi profiil: Vadim Belobrovtsev
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
2025-06-04
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud haridusvaldkonna rahastamise parandamisele, nõudes õpetajate palga alammäära kiiret ja realistlikku tõstmist ning riigi osaluse suurendamist koolitoitlustamises. Kriitika on suunatud koalitsiooni suutmatusele täita varasemaid palgalubadusi (120% keskmisest) ja reageerida inflatsioonile. Fookus on tulemuspõhisel kriitikal, mis rõhutab valitsuse ebaõnnestumisi konkreetsete numbrite ja lubaduste kontekstis.
3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles suurt asjatundlikkust haridusrahastuse teemadel, eristades täpselt palga alammäära ja diferentseerimisfondi ning selgitades nende erinevat mõju õpetajatele. Argumentatsiooni toetavad konkreetsed statistilised andmed, nagu varasemad palgatõusu protsendid, 2184 euro suurune palgasoov ja toidukaupade 40% hinnatõus.
3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on nõudlik, kriitiline ja kohati frustreeritud, eriti ministri ebamääraste vastuste tõttu. Kõneleja kasutab loogilisi ja andmepõhiseid apelle, esitades korduvalt väga konkreetseid küsimusi (nt "mis on see number 2026. aastal?"). Kolmandas kõnes pöördutakse istungi juhataja poole, et tagada ministrilt vastus küsimusele, mis näitab soovi saavutada selgust ja konkreetsust.
3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmuster piirdub Riigikogu istungjärgu infotunnis ministrile konkreetsete ja korduvate küsimuste esitamisega, sealhulgas protseduuriliste küsimuste tõstatamisega vastuse saamiseks. Puuduvad andmed muude tegevuste või esinemissageduse kohta.
3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile ja haridusministrile, keda kritiseeritakse poliitiliste lubaduste mittetäitmise ja ebarealistlike eelarveplaanide eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele ning menetluslikele ebaõnnestumistele, tuues esile koalitsiooni poolt korduvate seaduseelnõude mahahääletamise.
3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööd on mainitud Eesti Haridustöötajate Liiduga õpetajate palgaläbirääkimiste kontekstis, toetades liidu ettepanekut tõsta alampalk 2184 euroni. Kõneleja viitab ka oma poliitilise rühma korduvatele seadusandlikele algatustele (koolitoidu eelnõu), mis näitab initsiatiivi koostöös seadusloome tasandil, hoolimata koalitsiooni vastuseisust.
3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikel hariduspoliitika ja rahastamise küsimustel, nagu õpetajate palgad ja koolitoitlustamine, mis puudutavad kõiki Eesti koole ja õpetajaid. Konkreetne regionaalne rõhuasetus puudub.
3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated toetavad riiklikku sekkumist ja suuremaid avalikke kulutusi sotsiaalvaldkonnas, nõudes palga alammäära tõstmist, et see oleks võrreldav keskmise palga prognoosiga. Samuti nõutakse riigipoolsete toetuste (koolitoit) suurendamist, et leevendada inflatsiooni mõju ja tagada elatustase.
3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamised sotsiaalküsimused on seotud hariduse ja heaoluga, keskendudes õpetajate õiglasele tasustamisele ja õpilaste koolitoitlustamise tagamisele. Rõhutatakse, et riik peab suurendama oma osalust, kuna 1 euro päevas ei ole inflatsiooni tõttu enam piisav.
3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud rahastamismandaatide tõstmisele, eriti õpetajate palga alammäära ja koolitoidu riikliku osaluse suurendamisele. Kõneleja on algataja ja toetaja rollis, viidates kolmandat korda Riigikogusse jõudvale seaduseelnõule koolitoidu toetuse tõstmiseks 2 euroni.
3 Analüüsitud kõnesid