Istungi profiil: Vadim Belobrovtsev

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

2025-01-15

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt opositsiooniline, keskendudes parlamendikultuuri puudujääkidele ja koalitsiooni tegevusetusele kriitilistes valdkondades. Kõige teravamalt rõhutatakse õpetajate järelkasvu probleemi kui haridusvaldkonna suurimat muret, kritiseerides ministeeriumi suutmatust lahendusi pakkuda. Toetatakse mõistlikke algatusi, nagu mikrokvalifikatsioonid ja Tallinna Haigla projekt, kuid kritiseeritakse nende politiseerimist ja ebapiisavat ulatust.

5 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust haridusvaldkonnas, eriti õpetajate järelkasvu ja palgaküsimuste osas, viidates konkreetsetele faktidele (nt 1000+ õpetaja allkirja, Haridusleppega ühinenud KOV-ide väike arv). Samuti on teadlik tervishoiu suurprojektide (Tallinna Haigla) vajalikkusest ja töövõimetushüvitiste süsteemi negatiivsest mõjust töötajate käitumisele.

5 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on kriitiline ja murelik, eriti parlamendikultuuri ja haridusministeeriumi tegevusetuse teemal, kasutades küsimusi koalitsioonisaadikutele mõtlemisaineks. Kasutatakse nii loogilisi argumente (näited varasematest hääletustest) kui ka hoiatavaid kujundeid (videoõpetaja klassi ees), et rõhutada probleemide tõsidust ja kiireloomulisust. Stiil on otsekohene ja süüdistav koalitsiooni suunas, kuid konstruktiivne poliitika sisu osas.

5 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne Riigikogu täiskogu istungitel, esinedes mitme eelnõu arutelul, mis puudutavad nii haridust kui ka tervishoidu. Viitab varasemale seadusloome initsiatiivile (teine ülestõusmispüha) ja osalemisele toetusrühmades (korvpalli toetusrühm), näidates järjepidevat tegevust. Tegevusmustrid näitavad fookust opositsiooni algatuste kaitsmisele ja koalitsiooni tegevuse kritiseerimisele.

5 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsioonile, süüdistades neid halvas parlamendikultuuris, kus opositsiooni algatused hääletatakse automaatselt maha, olenemata nende mõistlikkusest. Haridusministeeriumi kritiseeritakse teravalt õpetajate järelkasvu probleemi eiramise ja asendustegevusega tegelemise eest. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik.

5 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja rõhutab opositsiooni valmisolekut toetada koalitsiooni algatusi (mikrokvalifikatsioonid), kui need on õiged, ning eeldab koostööd teiste opositsioonierakondadega. Samas kritiseerib ta koalitsiooni koostöövõimetust ja valmisolekut toetada opositsiooni mõistlikke ettepanekuid. Viitab isiklikule heale suhtele kolleegidega (nt korvpalli toetusrühmas), isegi kui poliitilised vaated erinevad.

5 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikel ja Põhja-Eesti regionaalsetel teemadel, rõhutades Tallinna Haigla projekti üleriigilist tähtsust, mis teenib kogu Põhja-Eestit. Haridusprobleeme käsitletakse samuti riikliku kriisina, mis puudutab kõiki omavalitsusi.

5 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated keskenduvad tööjõu ja sotsiaalkindlustuse aspektidele. Kritiseeritakse õpetajate palgatõusu ebapiisavust ja muretsetakse selle pärast, et praegune haigushüvitiste süsteem põhjustab töötajatele rahalist kaotust, sundides neid haigena tööle minema, mis on negatiivne tagajärg.

5 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõige olulisem sotsiaalne teema on haridusvaldkonna kriis, eelkõige õpetajate puudus ja järelkasvu tagamine, mida peetakse ülisuureks probleemiks. Varasemalt on esitatud algatus teise ülestõusmispüha riigipühaks kuulutamiseks, mis viitab soovile toetada kultuurilisi või religioosseid traditsioone.

5 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja toetab mikrokvalifikatsiooni eelnõu, mis laiendab võimalusi eraõppeasutustele, kuid peab seda väikeseks ja mitte peamist probleemi lahendavaks sammuks. Peamine seadusandlik fookus on opositsiooni algatuste (nt riigieelarve muudatused, pühade seadustamine) ebaõiglase mahahääletamise kritiseerimisel ja Tallinna Haigla projekti edendamise toetamisel.

5 Analüüsitud kõnesid