Istungi profiil: Vadim Belobrovtsev
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
2024-06-12
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt valitsuse tegevust kritiseeriv, keskendudes peaministri käitumise sümptomaatilisusele ja selle mõjule koalitsiooni tervisele. Teine peamine teema on haridusvaldkonna probleemide, eriti õpetajate puuduse süvendamine valitsuse ebamõistlike kvalifikatsiooninõuetega. Kõneleja rõhutab oma positsiooni kui Eesti rahva huvide kaitsjat, kelle mõlemad jalad on Eestis.
4 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles detailset teadmist hariduspoliitika ja õpetajate kvalifikatsiooni kinnitamise protsesside osas, viidates konkreetsetele nõuetele, nagu pedagoogilise kõrghariduse omandamise aasta (enne 2013), Sihtasutus Kutsekoda roll ja atesteerimise rahaline kulu (185 eurot). Samuti on ta kursis meedias avaldatud infoga haridusministri tsitaatide ja koolijuhtide otsustusõiguse kohta.
4 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on kriitiline ja konfronteeriv, kasutades tugevaid vastandusi (nt kvalifitseeritud õpetajate takistamine vs. kvalifitseerimata õpetajate lubamine) ja retoorilisi küsimusi valitsuse tegevuse mõistlikkuse kahtluse alla seadmiseks. Kasutatakse kujundlikku keelt (nt peaminister on "ühe jalaga Euroopas") ning rõhutatakse oma positsiooni kui Eesti rahva huvide kaitsjat.
4 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete põhjal on näha aktiivset osalemist Riigikogu infotunnis, kus esitatakse ministrile mitu detailset küsimust ja järgnevad täpsustavad küsimused. Kõneleja kasutab ka võimalust vastata talle suunatud etteheitele, selgitades oma poliitilist positsiooni.
4 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas ja valitsus. Kriitika on suunatud nii Kaja Kallase isiklikule käitumisele (Euroopasse suundumine, mis mõjub halvasti koalitsiooni tervisele) kui ka valitsuse poliitilistele otsustele hariduses, mida peetakse ebamõistlikuks ja probleeme süvendavaks. Vastuseis on intensiivne ja väljendub süüdistustes valitsuse tekitatud probleemide kohta.
4 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ei ole piisavalt andmeid.
4 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on selgelt riiklik, rõhutades Eesti rahva huvide kaitsmist Eestis ja Eesti koolide olukorda. Rahvusvahelist konteksti kasutatakse vaid peaministri kritiseerimiseks seoses tema võimaliku lahkumisega Euroopasse.
4 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ei ole piisavalt andmeid.
4 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate defitsiit. Kõneleja kritiseerib teravalt valitsuse tekitatud bürokraatlikke takistusi, mis nõuavad pedagoogilise kõrgharidusega inimestelt isikliku raha (185 eurot) ja aja kulutamist kvalifikatsiooni tõestamiseks.
4 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud olemasolevate hariduspoliitika regulatsioonide (kvalifikatsiooninõuded) kritiseerimisele ja valitsuselt lahenduste nõudmisele, et leevendada õpetajate puudust. Eesmärk on muuta ebamõistlikke atesteerimisnõudeid, mis takistavad kvalifitseeritud pedagoogide tööle asumist.
4 Analüüsitud kõnesid