Istungi profiil: Vadim Belobrovtsev
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
2024-03-06
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on eestikeelsele õppele ülemineku reformi rakendamise probleemidel, eriti HEV laste ja õpetajate puuduse kontekstis. Esineja kritiseerib valitsuse suutmatust täita lubadusi (nt komisjoni loomine) ja seab kahtluse alla reformi praeguse tempo jätkusuutlikkuse. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ebaefektiivsusele ja riskidele, mis kaasnevad kiirustamisega.
2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Esineja näitab sügavat asjatundlikkust haridusvaldkonnas, tuues esile konkreetseid kuupäevi, institutsioone (Rajaleidja, Kultuurikomisjon) ja detailseid arve (1800 nõuetele mittevastavat õpetajat). Eriti keskendutakse HEV laste üleminekukorrale ja õpetajate kvalifikatsiooninõuetele. Teadmised põhinevad otsesel suhtlusel lapsevanemate ja koolijuhtidega.
2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on murelik ja otsene, kasutades konkreetseid näiteid (lapsevanemate kirjad, koolijuhi anonüümne tunnistus) valitsuse tegevusetuse illustreerimiseks. Esineja esitab teravaid, ent faktipõhiseid küsimusi, rõhutades reformi läbikukkumise ohtu. Sissejuhatus sisaldab kerget sarkasmi peaministri puudumise teemal.
2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmuster hõlmab aktiivset suhtlust valijate ja haridusasutuste juhtidega (Tallinna kooli juht), mille põhjal koostatakse konkreetsed küsimused Infotunnis. Esineja viitab osalemisele Kultuurikomisjoni koosolekul 8. jaanuaril, näidates seadusandliku järelevalve rolli.
2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastuseis on suunatud valitsuse (ministri) tegevusetusele ja haridusreformi ebarealistlikule tempole, mis ignoreerib õpetajate puudust. Kriitika on suunatud ka Rajaleidja keskuse väidetavale keeldumisele arvestada arstide arvamusi HEV laste osas. Kriitika on pigem protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik.
2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Not enough data
2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul haridusreformi rakendamisel, kuid tuuakse esile spetsiifilisi probleeme, mis puudutavad Tallinna koole ja niinimetatud venekeelseid õppeasutusi, kus õpetajate puudus on eriti suur.
2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data
2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskne sotsiaalne teema on HEV laste eestikeelsele õppele ülemineku korraldus, rõhutades vajadust individuaalse lähenemise järele ja lapsevanemate murede leevendamist. Samuti tõstatatakse haridussüsteemi stabiilsuse ja õpetajate töökohtade säilitamise küsimus, eriti seoses kvalifikatsiooninõuetega.
2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on juba vastu võetud haridusreformi (eestikeelne õpe) rakendamise jälgimisel ja selle puudujääkide esiletoomisel. Esineja nõuab vastutust ministeeriumi poolt lubatud administratiivsete meetmete (komisjoni loomine) täitmise eest.
2 Analüüsitud kõnesid