Istungi profiil: Vadim Belobrovtsev

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-01-15

Poliitiline positsioon
Kõige silmapaistvam teema on eestikeelsele haridusele ülemineku praktilised probleemid ja sellega seotud õpetajate puudus. Poliitiline positsioon on kriitiline reformi elluviimise suhtes, rõhutades, et suur hulk õpetajaid ei vasta keelenõuetele, mis seab ohtu hariduse jätkumise. Fookus on tulemuspõhine, keskendudes rakendamise ebaõnnestumistele ja vajadusele leida kiireid lahendusi.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi haridusvaldkonna, eriti keelelise ülemineku ja õpetajate kvalifikatsiooni teemal. Kasutatakse konkreetseid, meediast pärinevaid andmeid (umbes 450 õpetajat Tallinnas, 1/3 kooliõpetajad, 2/3 lasteaiaõpetajad) probleemi ulatuse rõhutamiseks. Ekspertiis keskendub hariduspersonali kriisile.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on murelik ja tungiv, rõhutades olukorra tõsidust fraasiga "see on tegelikult väga suur number". Kasutatakse praktilisi ja otseseid küsimusi, mis nõuavad vastutajatelt konkreetseid soovitusi ja lahendusi (mida peavad tegema, kust võetakse asemele). Toon on formaalne ja analüütiline.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõne on ajendatud konkreetse päeva meediaartiklist, mis viitab reageerimisele aktuaalsetele sündmustele. Ebapiisavad andmed sageduse või rütmi kohta.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud kaudselt reformi elluviijate ja kohalike omavalitsuste (Tallinn, Ida-Virumaa) tegevusetuse vastu, mis puudutab õpetajate asendamist ja toetamist. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes ebaefektiivsele planeerimisele ja lahenduste puudumisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ebapiisavad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tugev regionaalne fookus on suunatud kahele kriitilisele piirkonnale: Tallinnale ja Ida-Virumaale. Kõneleja rõhutab, et just nendes omavalitsustes on eestikeelsele õppele üleminekuga seotud õpetajate puudus kõige teravam ja vajab lahendamist.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ebapiisavad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridusreformi mõju õpetajate tööhõivele ja lasteaedade/koolide toimimisele. Rõhutatakse eestikeelsele haridusele ülemineku sotsiaalseid tagajärgi ja sunnitud lahkumisi.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on olemasoleva haridusalase seadusandluse (eestikeelsele õppele üleminek) rakendamise probleemidel ja tagajärgedel. Kõneleja tegutseb järelevalvaja rollis, küsides lahendusi tekkinud kriisile, mitte ei esita uusi seaduseelnõusid.

1 Analüüsitud kõnesid