Päevakorra profiil: Vadim Belobrovtsev
Arupärimine ühtse eesti kooli kohta (nr 544)
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on suunatud ühtse eesti kooli reformi rakendamise probleemidele. Kõneleja kritiseerib teravalt C1 keelenõude tagajärgi, mis viivad kogenud pedagoogide lahkumiseni ja hariduse kvaliteedi languseni. Seisukoht on tugevalt kriitiline kehtiva poliitika tulemuslikkuse suhtes, rõhutades ebakvaliteetset personali valikut.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust haridusvaldkonna personaliküsimustes ja tugiteenuste (Rajaleidja) toimimises. Ta kasutab konkreetseid termineid nagu C1-tase ja pedagoogiline haridus, rõhutades kvalifikatsiooni ja kogemuse olulisust. Samuti seab ta kahtluse alla Rajaleidja keskuste pädevuse meditsiiniliste hinnangute andmisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on küsiv ja kriitiline, kasutades teravaid retoorilisi küsimusi, et rõhutada murekohti Rajaleidja pädevuse ja hariduse kvaliteedi osas. Apellatsioon on pigem loogiline ja faktipõhine, viidates Tallinna abilinnapea öeldule ja keskendudes poliitika praktilistele negatiivsetele tagajärgedele.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne arupärimiste esitamisel, esitades korraga mitu seotud küsimust, mis jätkavad varasemaid teemapüstitusi. Muude tegevusmustrite kohta andmed puuduvad.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud hariduspoliitika rakendamisele, mis nõuab C1-taseme keeleoskust, põhjustades kvalifitseeritud spetsialistide lahkumise ja suvaliste inimeste palkamise. Vastandutakse ka Rajaleidja keskuste pädevusele, seades kahtluse alla nende võime teha meditsiinilist haridust nõudvaid otsuseid.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja demonstreerib koostööd, jätkates ja laiendades hea kolleegi Anastassia poolt esitatud küsimust, mis viitab fraktsioonisisesele koordineerimisele. Samuti kasutab ta oma argumentide toetuseks allikana Tallinna abilinnapea seisukohti.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Kuigi teema (ühtne eesti kool) on riiklik, viitab kõneleja Tallinna abilinnapea öeldule, mis näitab teadlikkust ja fookust pealinna haridusprobleemidel ja sealsetel personalikriisidel.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ebapiisav andmestik.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja õpetajate kvalifikatsioon. Kõneleja rõhutab, et keelenõuete tõttu kannatab lastele antava hariduse sisu ja tase, mis on otsene oht sotsiaalsele heaolule.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on olemasoleva hariduspoliitika (ühtse kooli reform) rakendamise järelevalvel ja selle negatiivsete tagajärgede esiletoomisel arupärimise vormis. Eesmärk on rõhutada poliitika vigu, mitte niivõrd algatada uusi seaduseelnõusid.
1 Analüüsitud kõnesid