Istungi profiil: Evelin Poolamets

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-04-03

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on haridusreformi tagajärgedel ja selle mõjul Ukraina sõjapõgenikest lastele. Esineja väljendab muret reformi liiga kiire tempo pärast, mis võib kahjustada hariduse kvaliteeti ja tekitada vajalike spetsialistide puuduse. Stants on kriitiline praeguse poliitika elluviimise kiiruse suhtes ning rõhutab tulemuspõhist lähenemist hariduse kvaliteedi säilitamisele.

4 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Esineja näitab asjatundlikkust hariduspoliitika, keelekümbluse ja integratsiooniküsimuste vallas, tuues esile spetsialistide leidmise ja hariduse kvaliteedi probleeme. Ta toetab oma seisukohti viitega välisele arvamusele (Ukraina õpetaja Venekeelses Delfis) ning on kursis seadusandliku protseduuri ja eelnõude menetlemisega.

4 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on analüütiline, formaalne ja küsitlev, pöördudes otse ettekandja poole. Toon on murelik, keskendudes poliitiliste otsuste (reformi kiirus) potentsiaalsetele negatiivsetele tuleviku tagajärgedele, nagu halva kvaliteediga õpe. Kasutatakse loogilist argumentatsiooni, mitte emotsionaalseid üleskutseid.

4 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Esineja on täiskogu istungil aktiivne küsitleja, esitades lühikese aja jooksul neli spetsiifilist küsimust, mis puudutavad menetletava eelnõu detaile ja selle praktilisi tagajärgi. Tegevusmuster viitab keskendumisele konkreetse seadusandliku teema põhjalikule lahkamisele küsimuste kaudu.

4 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud haridusreformi elluviimise kiirusele ja meetoditele, viidates sellele, et poolteise aastaga üleminek eesti õppekeelele on liiga kiire. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes kvaliteedi languse ohule ja spetsialistide puudusele, mis on tingitud valitsuse otsustest.

4 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Esineja viitab koostööle oma "pinginaabriga" esimese küsimuse püstitamisel, mis näitab sisemist konsultatsiooni oma fraktsiooni või kolleegide piires. Andmed laiemast erakondadeülesest koostööst või kompromissivalmidusest puuduvad.

4 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikel haridusreformi küsimustel ja rahvusvahelisel tasandil, käsitledes Ukraina sõjapõgenike ja nende õpetajate olukorda Eestis. Konkreetsed kohalikud või piirkondlikud Eesti probleemid kõnedes esile ei tule.

4 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data.

4 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja integratsioon, eriti Ukraina sõjapõgenike laste hariduse kvaliteet ja õpetajate tööhõive. Esineja rõhutab keelte õppimise kasulikkust ja uurib võimalust palgata Ukraina õpetajaid eesti lastele ukraina keelt õpetama.

4 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on konkreetse eelnõu menetluslikel detailidel (komisjoni toetus, küsimuse püstitus) ja seaduse vastuvõtmata jätmise praktilistel tagajärgedel. Esineja küsib otseselt, kui palju koolikohti on hõivatud seaduse vastuvõtmise viibimise tõttu.

4 Analüüsitud kõnesid