Päevakorra profiil: Vladimir Arhipov
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (620 SE) esimene lugemine
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab selgelt valitsusevastase positsiooni, süüdistades valitsuserakondi selles, et nad ei tööta inimeste huvides. Toetab tugevalt koolitoidu riikliku rahastamise suurendamist 2 euroni, rõhutades vajadust leevendada omavalitsuste ja lastevanemate majanduslikku koormust. Positsioon on kindlalt opositsioonimeelne ja kriitiliselt suunatud valitsuse maksutõstude poliitika vastu.
2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab head arusaamist kohaliku omavalitsuse toimimisest ja koolitoidu korraldusest. Toob konkreetseid näiteid erinevatest piirkondadest (Tartumaa, Maardu linn) ja mainib munitsipaalettevõtte rolli toitlustuses. Demonstreerib praktilist teadmist sellest, kuidas erinevates omavalitsustes koolitoidu rahastamine toimib.
2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab emotsionaalselt laetud ja provokatiivseid väljendeid nagu "juhtub ime" valitsuserakondade kohta. Retoorika on otsene ja konfrontatsiooniline, sisaldab irooniat valitsuse suhtes. Esitab praktilisi küsimusi ja nõuab konkreetseid vastuseid, kasutades pigem emotsionaalset kui tehnilist lähenemist.
2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Piisavalt andmeid ei ole.
2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Teravalt kriitiliselt suhtub valitsuserakondadesse ja valitsusse, süüdistades neid selles, et nad ainult tõstavad makse ega langeta ühtegi maksu. Kritiseerib valitsuse vastumeelsust koolitoidu riikliku rahastamise suurendamisele. Opositsioon on põhimõtteline ja kompromissitu, nõudes valitsuselt konkreetseid samme.
2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Viitab kolleegidele ja nende kogemustele erinevates piirkondades, mis näitab koostööd teiste omavalitsuste esindajatega. Pöördub komisjoni poole küsimustega, otsides dialoogi võimalusi. Samas on suhtumine valitsuserakondadesse konfrontatsiooniline.
2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Keskendub tugevalt kohalike omavalitsuste probleemidele ja toob konkreetseid näiteid Tartumaalt ja Maardu linnast. Rõhutab omavalitsuste majanduslikku koormust ja vajadust suunata ressursse koolide parandamiseks ning infrastruktuuri arendamiseks.
2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab riigi suurema rolli võtmist koolitoidu rahastamisel, mis vähendaks kohalike omavalitsuste ja perede majanduslikku koormust. Kritiseerib valitsuse maksutõstude poliitikat ja nõuab maksude langetamist. Näitab pragmaatilist lähenemist avaliku sektori rahastamisele.
2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub hariduse kättesaadavusele ja kvaliteetsele koolitoidule kui sotsiaalsetele küsimustele. Rõhutab laste heaolu ja perede majanduslikku toimetulekut. Näitab muret sotsiaalse võrdsuse pärast hariduse valdkonnas.
2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muudatustele, eriti koolitoidu rahastamise küsimustele. Kritiseerib seda, et selline küsimus peab tulema Riigikogusse, kui see võiks olla lahendatud valitsuse korraldusega. Nõuab seadusandlikku sekkumist valitsuse sunnimiseks.
2 Analüüsitud kõnesid