Päevakorra profiil: Vladimir Arhipov

Arupärimine koolitoidu kohta (nr 770)

2025-09-15

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Spiiker võtab selge seisukoha koolitoidu ühtlustamise poolt, rõhutades vajadust tagada kõigile Eesti lastele võrdne ligipääs kvaliteetsele koolilõunale. Toetab riikliku rahastamise süsteemi, mis ei sõltuks omavalitsuste erineva jõukuse tasemest.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab head arusaamist omavalitsuste rahastamismehhanismidest ja koolitoidu süsteemi keerukusest. Demonstreerib teadmisi KOV-ide tulubaasi ja isikutulumaksu jaotuse põhimõtetest ning oskab analüüsida erinevate osapoolte (riik, lapsevanemad, omavalitsused) rahastamise koosmõju.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab otsekohest ja praktilist lähenemist, esitades konkreetseid küsimusi ministri poliitika selgitamiseks. Retoorika on mõõdukas ja konstruktiivne, keskendudes probleemi lahendamisele pigem kui süüdistamisele. Lõpetab emotsionaalse, kuid asjaliku märkusega laste võrdsete vajaduste kohta.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Piisavalt andmeid ei ole.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Ei avalda otsest vastuseisu, vaid esitab kriitilisi küsimusi praeguse süsteemi ebaselguse kohta. Kritiseerib "umbmäärast" lähenemist KOV-ide tulubaasi suurendamisel ilma selgete garantiideta, et lisaraha jõuab koolitoiduni.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Näitab konstruktiivset lähenemist, pöördudes viisakalt ministri poole selgituste saamiseks. Ei ole konfrontatsiooniline, vaid otsib dialoogipõhist lahendust koolitoidu probleemidele.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Rõhutab regionaalseid erinevusi omavalitsuste jõukuse tasemes, tuues esile vajaduse üleriigilise lahenduse järele. Mainib konkreetselt "kõiki Eestimaa omavalitsusi", näidates üleriigilist perspektiivi.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab progressiivset lähenemist, kus riik tagab võrdse teenuse kvaliteedi sõltumata piirkondlikest majanduslikest erinevustest. Näitab mõistmist maksusüsteemi keerukusest ja vajadusest sihtotstarbelise rahastamise järele.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub hariduse ja laste heaolu küsimustele, rõhutades sotsiaalset võrdsust. Väljendab selget seisukohta, et kõigil lastel peab olema võrdne ligipääs põhivajadustele olenemata nende perede või piirkonna majanduslikust olukorrast.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Piisavalt andmeid ei ole.

1 Analüüsitud kõnesid