Päevakorra profiil: Vladimir Arhipov
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja õpilaste töötamisele maksusoodustused" eelnõu (638 OE) esimene lugemine
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt õpilaste töötamise maksusoodustusi ja näitab selget pettumust, et eelnõu tõenäoliselt läbi ei lähe. Rõhutab kahe olulise sihtgrupi - õpilasmaleva ja mitteõppivate-mittetöötavate noorte - vajadusi ning seisab selle eest, et vabanev raha peaks minema töötingimuste parandamisse.
2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstreerib head teadlikkust noorsootöö valdkonnas, eriti õpilasmaleva süsteemi ja mitteõppivate-mittetöötavate noorte probleemistiku osas. Näitab arusaamist maksusoodustuste majanduslikust mõjust ja oskab siduda sotsiaalpoliitilisi aspekte praktiliste lahendustega.
2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab otsest ja küsivat lähenemist, pöördudes isiklikult ettekandja poole nimepidi. Retoorika on pigem praktiline kui emotsionaalne, keskendudes konkreetsetele gruppidele ja lahendustele. Toon on kriitiline, kuid konstruktiivne.
2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete põhjal ei ole võimalik hinnata kõnelemise sagedust või mustreid.
2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vihjab, et eelnõu vastuvõtmist võib takistada asjaolu, et see tuleb opositsioonilt, ning väljendab skepsist valitsuse valmisoleku suhtes opositsiooni ettepanekuid toetada. Kritiseerib ka võimalikku kartust ettevõtete petmise ees.
2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Püüab kaasata ettekandja dialoogis, esitades otseseid küsimusi ja otsides selgitusi takistuste kohta. Lähenemisviis on pigem koostööaldis kui konfrontatsiooniline.
2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Andmete põhjal ei ole võimalik tuvastada regionaalset fookust.
2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab maksusoodustusi õpilaste töötamisel ja näeb selles investeeringut, kus vabanev raha saaks minna töötingimuste parandamisse. Majandusvaated on suunatud noorte tööturule sisenemise soodustamisele.
2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Rõhutab noorte sotsiaalse kaasatuse tähtsust, eriti õpilasmaleva rolli sotsiaalse projektina ja mitteõppivate-mittetöötavate noorte probleemi lahendamist. Näitab muret noorte tööoskuste arendamise pärast.
2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub õpilaste töötamise maksusoodustuste eelnõule, toetades selle vastuvõtmist ja analüüsides takistusi selle läbimiseks. Lähenemisviis on praktiline, keskendudes konkreetsetele sihtgruppidele ja tulemustele.
2 Analüüsitud kõnesid