Päevakorra profiil: Tiit Maran
Arupärimine haridusliku ebavõrdsuse kohta (nr 795)
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitik rõhutab tungivalt keskkonna- ja loodushariduse tähtsust mitteformaalse hariduse raames, pidades seda kriitiliseks teemaks, arvestades keskkonna olukorda. Seisukoht on poliitikapõhine, keskendudes institutsioonidevahelisele koostööle ja ressursside suunamisele, et tagada teemade korralik esindatus. Ta toetab tugevalt loodushariduse suuna tugevdamist.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi mitteformaalse hariduse ja loodushariduse valdkonnas. Ta on teadlik Kliimaministeeriumi institutsionaalsetest suundadest, märkides spetsiifiliselt ressursside ja fookuse vähendamise trendi ökoloogilise hariduse andmisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on tõsine ja tungiv, rõhutades keskkonnateemade ülimat olulisust ja vajadust olukorda endale tunnistada. Kõneleja kasutab loogilisi argumente ja esitab küsimusi, et põhjendada vajadust parema koostöö ja ressursside suunamise järele.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid napib.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi tegevuse vastu, kuna see institutsioon vähendab märkimisväärselt loodusharidusele ette nähtud suunda. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes institutsiooni suutmatusele täita oma rolli keskkonnahariduse tagamisel.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja rõhutab vajadust teha koostööd omavalitsustega hariduse valdkonnas. Samuti küsib ta, miks puudub piisav koostöö Kliimaministeeriumiga, viidates soovile laiendada vajalikke institutsioonidevahelisi partnerlusi.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on selgelt regionaalne, rõhutades, et keskkonnaharidus peab olema korralikult esindatud ka regioonides, mitte ainult Tallinnas. Eraldi mainitakse muret regionaalsete keskuste kinnipanemise pärast, mis viitab murele regionaalse ebavõrdsuse pärast.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid napib.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduslik ebavõrdsus, eriti mitteformaalse loodushariduse kättesaadavuse osas. Rõhutatakse vajadust tagada teemade korralik esindatus kõigis piirkondades, et vältida regionaalset ebavõrdsust hariduses.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on institutsionaalsel järelevalvel ja poliitika rakendamisel, eriti seoses haridusliku ebavõrdsuse ja loodushariduse ressurssidega. Prioriteediks on tagada, et keskkonnateemad oleksid riiklikul tasandil ministeeriumide koostöö kaudu korralikult esindatud.
1 Analüüsitud kõnesid