Täiskogu istungite kaupa: Irja Lutsar
Kokku istungeid: 5
Täielikult profileeritud: 5
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Stiil on formaalne, analüütiline ja veenev, tasakaalustades loogilisi argumente (meditsiini arengu kiirus) eetiliste apellidega (hirmu vähendamine elu lõpu ees). Kasutatakse isiklikku meditsiinilist kogemust (lapseea leukeemia näide) emotsionaalse mõju suurendamiseks ja teadusliku progressi illustreerimiseks. Kõne on struktureeritud, sisaldades nii seaduseelnõu tausta selgitamist kui ka tulevikku suunatud investeeringute rõhutamist.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Stiil on valdavalt formaalne, asjalik ja protseduurikeskne, eriti juhtivkomisjoni ettekande ajal, kus esitatakse pikki loetelusid kuupäevadest ja otsustest. Kasutab loogilisi argumente, toetudes faktidele ja komisjoni otsustele, hoides neutraalset tooni. Emotsionaalne apell on lühike, keskendudes patsiendi huvidele ja noorte suitsetamise vähendamise vajadusele.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Stiil on formaalne ja murelik, esitades Ministrile otsese küsimuse lahenduste leidmiseks. Kasutatakse nii loogilist apellatsiooni (viidates riigi kohustustele digiriigina) kui ka isiklikku ja kolleegide kogemust, et rõhutada probleemi pakilisust ja ulatust.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Stiil on otsene, empaatiline ja lahendusele orienteeritud, keskendudes konkreetse haavatava rühma muredele. Õiguskantsleri poole pöördutakse ebatavaliselt familiaarselt ("sinatan"), mis viitab isiklikule suhtele või soovile luua vahetu ja avameelne dialoog. Apellatsioon on suunatud nii loogikale (õiglase lahenduse otsimine) kui ka emotsioonile (raskes olukorras olevad inimesed).
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Retooriline stiil on valdavalt formaalne, selgitav ja protseduuriline, eriti seadusemuudatuste ettekandmisel. Kõneleja tugineb loogilistele argumentidele, refereerides komitee arutelusid, konsensust ja seaduse sisu, vältides emotsionaalseid apelle. Esimene kõne on otsekohene ja faktipõhine küsimus, mis nõuab olemasolevate andmete esitamist.