Täiskogu istungite kaupa: Irja Lutsar

Kokku istungeid: 51

Täielikult profileeritud: 51

2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud peaministri esitatud majandusliku seletuse täpsusele, küsides, kuidas liigne müügipind mõjutab toiduainete käibemaksu ja hinda. Kriitika on pigem küsiv ja mehhanismipõhine, otsides valitsuse seisukohale kinnitust või selgitust.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav andmestik.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja raporteerib Kalle Grünthali ettepanekust mitte maksta toetusi mittetöötavatele kolmandate riikide isikutele, kes ei ole põgenikud. See ettepanek lükati ministri poolt tagasi, rõhutades, et sotsiaalsed garantiid antakse koos põgeniku staatusega ja see on õigusriigi küsimus. Samuti käsitletakse Tanel Kiige muret, et rasedate hüvitiste ühtlustamine võib rahaliselt kahjustada neid, kes ei kuritarvita süsteemi.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastasseis puudub, kuid kriitika on suunatud valitsuse rahastamise reguleerimise mehhanismidele, küsides, kas Rahandusministeerium suudab tagada vajaliku T&A rahastamise Sotsiaalministeeriumi valdkonnas. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis puudub, kriitika on suunatud pigem poliitika ühetaolisusele, mitte konkreetsetele vastastele.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemse ülereguleerimise ja andmekaitse reeglite vastu, mis takistavad teadustööd ja meditsiinilist õppimist. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid kritiseeritakse laiemat regulatiivset keskkonda, mis "kiilub ennast kinni".
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud seaduseelnõu esitajatele (ministrile/valitsusele) ja protseduurile, mis on loonud liiga mahuka ja ebapraktilise seaduse. Vastuseis on poliitika- ja menetluskeskne, keskendudes seaduse sisu ja mahu ebaproportsionaalsusele tsiviilkriisi kontekstis.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kriitika on suunatud puuduva ettekandja (Evelin Poolamets) ja tema fraktsiooni tegevuse vastu, keskendudes protseduurilisele ebaõnnestumisele ja ettevalmistamatusele. Kõneleja küsib otse, miks puudumisest varem teada ei antud, ning nõuab tahtliku puudumise korral vabandust.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid käsitletakse ja lükatakse ümber levinud hirme, mis on seotud elulõpu tahteavaldusega, näiteks kartus noorte õnnetusse sattunute ravi piiramise osas. Samuti kritiseeritakse praegust reguleerimata olukorda abistatud vabasurma teemal, viidates Tammerti juhtumi tekitatud segadusele, mis pole Eesti inimeste poolt ära teenitud.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib opositsiooni, eriti härra Läänemetsa, kes tema hinnangul liialdab vangide terviseprobleemide ulatusega. Opositsiooni süüdistatakse reformide mahasurumises ja ministri umbusaldamises just seetõttu, et minister püüab midagi muuta. Kriitika on suunatud nii poliitilisele tegevusetusele kui ka faktide moonutamisele.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ettekandja ja vastutavate institutsioonide tegevusetuse vastu, kuna nad pole suutnud aastaga probleeme lahendada. Vastuseis on suunatud tulemuslikkuse puudumisele ja passiivsusele, mitte niivõrd poliitilisele vastasele.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ettekandja esitatud ettepaneku ettevalmistuse ja aluste vastu, kaheldes nii eestlaste toetuse uurimata jätmises kui ka rahvusvahelise konsultatsiooni puudumises. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, nõudes teadmiste esitamist usu asemel. Vastuseisu intensiivsus on mõõdukas, väljendudes küsimuste ja selgitusnõudena.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt praegust kõrghariduse olukorda Eestis, viidates usalduse kadumisele ja vajakajäämistele, millega Haridusminister peaks tegelema.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid lükatakse ümber arusaam, et eelnõu seadustab eutanaasia, milleks ühiskond pole veel valmis. Kriitika on suunatud riigi ebapiisavale investeeringule palliatiivsesse ravisse ja meditsiiniteaduse alusuuringutesse, eriti võrreldes USA-s toimuvaga.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud EKRE fraktsiooni tegevusele, keda kritiseeritakse obstruktsiooni eest tubakaseaduse menetlemisel. Kriitika on protseduuriline, tuues näiteks korduvad muudatusettepanekud trahviühikute numbrite muutmiseks (nt 205, 204, 203 trahviühikut). EKRE obstruktsioonilised ettepanekud otsustati konsensuslikult arvestamata jätta.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse või ebaefektiivsuse vastu, kuna abi identiteedivarguse ohvritele ei ole kättesaadav. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades riigi suutmatust täita oma kohustusi õigusriigina.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine. Kriitika on suunatud pigem varasema seaduseversiooni piirangutele, mis takistasid ravimi kasutamist rohkem kui kümne haige ravimiseks.
2025-03-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud seaduseelnõu esitajatele, keda kritiseeritakse teadusliku kompetentsi puudumise ja alusetute väidete esitamise eest. Kõneleja peab pahatahtlikuks Ravimiameti ekspertide erapooletuses kahtlemist ilma selge tõenduseta. Kriitika on suunatud ka vastaspoole uuringute metoodikale, mis pole eelretsenseeritud või valideeritud.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei kritiseerita otseselt ühtegi vastaspoolt ega poliitilist rühma; küsimused on suunatud poliitika rakendamise ja tulevikukindluse parandamisele, mitte vastandumisele.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseisu ei väljendata ühegi poliitilise rühmituse ega isiku suhtes; kriitika puudub. Kõne on keskendunud eranditult toetuse väljendamisele ja eelnõu positiivsete külgede rõhutamisele.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Keskerakonna menetluslikele viivitustele eelnõu päevakorda võtmisel ja nende esialgsele kontseptsioonile, mis keskendus juriidilisele ühendamisele funktsionaalse reformi asemel. Edastab ka Keskerakonna esindaja kahtlusi, et Tallinna haiglate ühendamisega võidakse soovida tasaarveldada Põhja-Eesti Regionaalhaigla (PERH) võlgasid.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Terviseministri (Riina) ja eelnõu poolt esitatud argumentidega, millega kõneleja korduvalt sisulistes küsimustes nõus ei ole, eriti seoses ohutusnõuete ja kliiniliste uuringute vajalikkusega. Kriitika on suunatud poliitilisele suunale, mis lubab ravimitel turule siseneda ilma ranget regulatsiooniprotsessi läbimata. Vastuseis on poliitika- ja regulatsioonipõhine, rõhutades, et leevendused on ennatlikud.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Kalle Grünthali vastu, keda kritiseeritakse rahva vaktsineerimata jätmisele üleskutsumise eest. Kriitika on intensiivne ja põhineb tervishoiupoliitikal, vastandades tema väiteid Ravimiameti ekspertide seisukohtadega.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud konkreetsele saadikute grupile, kes ei kuulu koalitsiooni ja kelle puudumised komisjonides on süstemaatilised. Vastuseis on protseduuriline ja keskendub töökohustuste eiramisele, mitte poliitilisele sisule.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu puuduliku läbimõelduse vastu, eriti mis puudutab laste vastutust ja manipulatsiooniohtu täiskasvanute tülides. Otseseid vastaseid ei nimetata, vaid kritiseeritakse protseduurilist ebaselgust ja teemast kõrvale kaldumist.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on ebapiisavalt.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitikat konkreetsete vastaste või rühmade suunas ei esitata. Kõneleja käsitleb neutraalselt muresid, mida on tõstatanud näiteks linnade ja valdade liit (tööjõupuudus), nähes neid lahendamist vajavate probleemidena, mitte vastuseisuna. Puudub igasugune ründav või vastanduv retoorika.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud konkreetse seaduseelnõu algatajate vastu, kritiseerides nende ettepanekut poliitilise ebakonsistentsuse, ebaselge sõnastuse ja sotsiaalse kahju tekitamise pärast. Kriitika on terav ja poliitikapõhine, rõhutades, et eelnõu paneks naised häbiposti ja karistaks neid kahekordselt. Viidatakse ka Varro Vooglaiu seisukohale, kuid keskendutakse rahastamise muutmise vastustamisele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelkõige valitsuse või ministeeriumi poolt kehtestatud mõõdikute ja tegevuspõhise eelarve rakendamise vastu. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes sellele, et praegune süsteem ei toimi ja vajab ringitegemist. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid kritiseeritakse süsteemi halba disaini.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ravimite hulgimüüjate turuolukorra (vähene konkurents, valdavalt kaks tegijat) ja Sotsiaalministeeriumi (SOM) vastu, kes ei suutnud komisjoni veenda laia sisseveoõiguse vajalikkuses. Väljendab muret, et riik sekkub liigselt erasektori juhitud ravimiturule ja et puudub avatud dialoog antud teemal. Eelistab kitsamat regulatsiooni, mis piiraks haiglate tegevust erakorraliste olukordadega.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastanduvaid seisukohti või kriitikat poliitiliste vastaste suunas ei esinenud. Kõne keskendus konstruktiivsele arutelule ja komisjoni liikmete poolt tõstatatud küsimustele vastamisele, mis olid suunatud eelnõu parendamisele ja selgitamisele.
2024-10-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem seaduseelnõu puudujääkidele andmekaitse osas, mitte konkreetsetele vastastele või poliitilistele rühmadele. Puudub intensiivne rünnak või isiklik kriitika, vaid tegemist on protseduurilise küsimuse esitamisega.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud konkreetsele ideele ühendada Ravimiamet ja Terviseamet, mida peetakse halvaks ideeks ja mille puhul rõhutatakse asutuste täiesti erinevat ekspertiisi. Kriitika on poliitika- ja ekspertiisipõhine, mitte isiklik.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem Eesti riigi praegusele puudulikule andmekogumise süsteemile ja emotsioonidel põhinevate otsuste tegemisele, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Otsest vastuseisu või isiklikku kriitikat ei esine.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja ei kritiseeri otseselt vastasparteid, vaid seab kahtluse alla Riigikaitsekomisjoni kitsa fookuse ja protseduurilise otsuse jätta sotsiaalkomisjon seaduse arutelust kõrvale. Kriitika on suunatud seaduse reguleerimisala ja menetluse puudujääkidele, mitte isikutele.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud implitsiitselt valitsuse tegevusetusele või ebaefektiivsusele majanduskriisi lahendamisel ja usalduse loomisel. Vastuseis ei ole isiklik, vaid keskendub valitsuse suutmatusele kaasata sõltumatuid eksperte ja selgitada oma otsuseid rahvale.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on need, kes on valimisõiguse langetamise suhtes skeptilised, nagu Jaak Valge, kelle argumente ta otseselt ümber lükkab. Kõige teravam vastuseis väljendub Urmas Reinsalu süüdistamises populismis, esitades talle otsese retoorilise küsimuse. Ta lükkab ümber ka üldised negatiivsed argumendid noorte mõjutatavuse ja elukogemuse puudumise kohta.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastandumist ei esine, kuid kriitika on suunatud senistele meetmetele, mis keskenduvad vaid rahalisele panustamisele (peretoetused), ning ühiskondlikule hoiakule, mis näeb eakaid koormana. Vastandutakse ideoloogiale, mis peab väikest peret popiks, ja noorte naiste survestamisele.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem esitatud ettekande analüütilise sügavuse puudumisele ja üldise majandusliku olukorra ebaloogilisusele, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele või rühmadele.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu ettepanekule ei väljendata, pigem esitatakse konstruktiivne, poliitikapõhine väljakutse selle teostamisele. Kriitika puudutab ettepaneku puudujääke kriisiolukordade haldamisel ja kommunikatsioonivajaduste arvestamisel, mitte ettepaneku eesmärki ennast.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud olemasolevatele regulatsioonidele, mis takistavad andmete kiiret kättesaadavust ja otsuste tegemist. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik, ning konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud tervishoiusüsteemi puudulikule planeerimisele (soovipõhine ravi, ebapiisav kvaliteedikontroll) ja ministri fookuse kitsusele ennetamisele ravi kvaliteedi arvelt. Konkreetset seaduseelnõu (käibemaksu langetus) vastustatakse ebaselguse ja ebavõrdsuse tõttu teiste raskete haiguste suhtes (nt tsüstiline fibroos). Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, mitte isiklik.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otseseid vastaseid ei kritiseerita; pigem käsitletakse võimalikke vastuväiteid (nt hirm, et inimesed hakkavad skeemitama), märkides, et terviseminister seda ohtu ei näinud. Kriitika on suunatud pigem eelnõu väheambitsioonikale ajakavale, mitte selle sisulisele suunale.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse suunas teaduse rahastamise ebastabiilsuse ja liigse bürokraatia osas, mis takistab teadlaste tööd. Vaktsiinide teemal kritiseerib ta eelnõu algatajaid (nt härra Poolamets), kes levitavad väiteid ravimifirmade kuritegevusest ja vaktsiinide ohtlikkusest, lükates need väited teaduslike andmetega ümber.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.