Kuude kaupa: Maris Lauri

Kokku kuid: 13

Täielikult profileeritud: 13

10.2025

7 Sõnavõtud

Koostöö osas rõhutatakse vajadust süvendada partnerlust ülikoolide ja ettevõtjate vahel teadus- ja arendustegevuses, et ületada lõhe teoreetilise ja praktilise poole vahel. Tööjõu aktiveerimisel nähakse olulist rolli kogukonnal, perekonnal ja sõpradel, kes peavad pakkuma emotsionaalset tuge, kuna ametnikkond ei suuda alati professionaalset lähenemist tagada.
09.2025

19 Sõnavõtud

Rõhutab vajadust laiaulatusliku institutsioonidevahelise koostöö järele finantskuritegevuse vastu võitlemisel (FI, Eesti Pank, politsei, IT-sektor). Komisjoni töös näitab üles koostöövalmidust, viidates konsensuslikele otsustele eelnõu muutmata kujul vastuvõtmata jätmise osas. Tunnistab, et uude menetlusse tuleb kaasata kõik huvitatud osapooled, sh Finantsinspektsioon.
06.2025

40 Sõnavõtud

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et mitmed komisjoni otsused (nt Eelnõu 640 muudatusettepanekud ja Eelnõu 652 menetlus) langetati konsensuslikult. Ta teeb tihedat koostööd ministeeriumite ja järelevalveasutustega (Andmekaitse Inspektsioon, Rahapesu Andmebüroo) ning konsulteerib laialdaselt huvigruppidega (nt 18 huvigruppi julgeolekumaksu seaduse menetluses).
05.2025

6 Sõnavõtud

Komisjoni töö aruandluses rõhutatakse konsensuslikke otsuseid menetlusküsimustes (nt esindaja määramine ja eelnõude päevakorda võtmine), mis viitab sujuvale koostööle komisjoni tasandil. Poliitilises debatis rõhutatakse aga valitsuskoalitsiooni enamust ja ideoloogilist ühtsust, mis viitab piiratud valmidusele sisulisteks kompromissideks opositsiooniga maksuküsimustes.
03.2025

2 Sõnavõtud

Koostööstiil on formaalne ja lugupidav, pöördudes kolleegide poole ("Head kolleegid"), kuid sisuliselt nõudlik, kutsudes neid üles tegema kaalutletud otsuseid. Puuduvad viited kompromisside otsimisele või erakondadeülesele koostööle. Ta rõhutab valitsuse poolt tellitud julgeolekuasutuste töö tulemuste ootamist.
01.2025

9 Sõnavõtud

Kõneleja rõhutab vajadust tõsise ja sisulise diskussiooni järele eelarve vastutustundlikkuse teemal, kuid lükkab tagasi käesoleva eelnõu kui koostöö aluse. Ta viitab valitsuse laiapõhjalisele ettevalmistustööle, mis kaasab erinevaid huvigruppe, näidates toetust põhjalikule, kuid mitte kiirustavale koostööle tulevikus.
12.2024

29 Sõnavõtud

Koalitsiooni sees rõhutatakse kompromissi vajalikkust eelarve koostamisel ("kolme osapoole kompromiss"). Huvigruppidega (sh ametiühingud, kaubandus-tööstuskoda) on toimunud kohtumisi, kus otsiti tehnilisi täpsustusi julgeolekumaksu eelnõule. Opositsiooniga sisulist koostööd enamasti ei toimu, välja arvatud harvad erandid (nt eesti raamatu aasta rahastus), ning koostööpakkumised eelnõude ühendamiseks lükati tagasi.
11.2024

14 Sõnavõtud

Kõneleja kutsub opositsiooni üles sisulisele koostööle riigieelarve baasseaduse parandamise nimel, et muuta asju paremaks. Ta on avatud diskussioonile eelarve tulevase vormi üle, kuid rõhutab, et muudatused peavad olema põhjalikult läbi mõeldud ja tehniliselt teostatavad. Ta märgib, et praegune eelarve on koalitsioonipartnerite vaheline kompromiss.
10.2024

8 Sõnavõtud

Rõhutab konstruktiivse koostöö vajadust Riigikogus ja komisjonides, tuues esile konsensuslikke otsuseid menetlusküsimustes. Peab oluliseks rahvusvahelist meeskonnatööd liitlastega (Balti riigid, Skandinaavia, Suurbritannia) julgeolekuküsimustes, rõhutades ühtsuse tähtsust.
09.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja rõhutab tugevalt koostöö, kaasamise ja kompromisside otsimise vajadust, et hoida ühiskonda tasakaalus ja vältida sisemist kärisemist. Ta märgib, et Rahanduskomisjonis tehti menetlusotsused konsensuslikult ja et turuosaliste arvamusi küsiti eelnõu ettevalmistamisel. Ta kutsub üles taastama Riigikogu diskussioonivõimet.
06.2024

2 Sõnavõtud

Kuigi kõneleja on kriitiline vastutustundetuse suhtes, väljendab ta lootust ja vajadust leida eelarvekriisi lahendamiseks ühismeel ja vastutustundlikkus Riigikogus ja valitsuses. Finantssüsteemi teemal kutsub ta üles konstruktiivsele koostööle asjassepuutuvate institutsioonide, ametiasutuste ja erasektori vahel, et lahendada venima jäänud regulatiivsed küsimused.
05.2024

12 Sõnavõtud

Komisjoni töö juhtimisel rõhutab konsensuslikkust, märkides korduvalt, et otsused tehti konsensuslikult (nt põhiseaduslike institutsioonide eelarve eelnõu ja finantssektori eelnõu osas). Seadusloome protsessis on avatud koostööle, kuid nõuab vastutustundlikkust ja kiiret tegutsemist, eriti lisaeelarve menetlemisel.
04.2024

1 Sõnavõtud

Koostööstiil on institutsionaalne ja konsensuslik, rõhutades tihedat koostööd Rahandusministeeriumi ametnike ja finantsjärelevalve asutustega. Komisjonis saavutati protseduurilistes küsimustes tugev konsensus (8 poolthäält 1 vastuhääle vastu).