Istungi profiil: Arvo Aller
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
2024-10-07
Poliitiline positsioon
Tugev kriitika valitsuse taristuprojektide prioriteetide ja teostuse suhtes, eriti Ida-Virumaa maanteearenduse (Tallinn-Narva) eiramisel. Nõuab kiire interneti kättesaadavust kaugemates piirkondades ja rõhutab, et taristuprojektide edasilükkamine on elude säästmise ja ettevõtluse arendamise küsimus. Kriitika on peamiselt suunatud valitsuse kehvale sooritusele ja prioriteetide valikule.
4 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavat asjatundlikkust taristuplaneerimise ja rahastamise alal, eriti maanteede ja digiühenduste osas. Kasutab spetsiifilisi termineid nagu "viimase miili projekt," "PPP-projekt" ja "teehoiukava," viidates konkreetsetele teelõikudele (Jõhvi-Toila 10 km 2+2) ja nende projekteerituse staatusele. Teab täpselt Rail Balticu ja Via Baltica hetkeseisu (nt 57 km ehitamata lõik Via Baltical).
4 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on valdavalt võitlev, kriitiline ja otsekohene, süüdistades ministrit "tühja jutu ajamises" ja nimetades Rail Balticu jätkamist utoopiaks. Apellatsioonid on tugevalt faktipõhised, keskendudes konkreetsete projektide puudujääkidele ja regionaalsetele ohtudele, kuid sisaldavad ka emotsionaalset elementi (inimelude säästmine).
4 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Esines aktiivselt ühel istungipäeval (2024-10-07), osaledes taristuministri arupärimistes ja ettekannetes, keskendudes korduvalt Ida-Virumaa taristuprobleemidele.
4 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine kriitika on suunatud taristuministri ja valitsuse tegevusetuse vastu, eriti Ida-Virumaa arenduse eiramisel. Kritiseerib poliitilisi prioriteetide muutusi, mis viisid eelmise valitsuse (EKRE) valmis PPP-projektide tühistamiseni, ning süüdistab valitsust oluliste teelõikude (Jõhvi-Toila) teehoiukavast välja jätmises.
4 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Puudub otsene viide erakondadeülesele koostööle, kuid pakub lahendusena välja erasektori rahastuse kaasamist teedeehitusse (PPP/ettevõtjate kaasamine), tuues positiivse näitena Läti kogemuse. On valmis toetama valitsust, kui see leiab suurema rahastuse (200 miljonit) Via Baltica jaoks.
4 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Väga tugev regionaalne fookus Ida-Virumaal (Toila vald, Jõhvi, Narva), rõhutades vajadust parandada sealset internetiühendust ja maanteetaristut. Rõhutab, et Narva suund on oluline ettevõtluse arendamiseks (suure tehase ehitus) ja liiklusohtlike olukordade vältimiseks.
4 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab majanduskasvu läbi taristuinvesteeringute, eriti Ida-Virumaa ettevõtluse toetamiseks, et tagada parem ligipääs Narva tehasele. Näeb erasektori rahastamist (PPP) olulise vahendina suurte teeprojektide (Via Baltica) kiirendamiseks ja teede ehitamise finantseerimiseks.
4 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Rõhutab sotsiaalset aspekti, nõudes kiire interneti kättesaadavust kaugemate piirkondade inimestele, et tagada neile maailmaga suhtlemise võimalus. Samuti rõhutab maanteede ehitamise vajadust inimelude säästmise eesmärgil (Jõhvi-Toila lõik).
4 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine fookus on riikliku teehoiukava muutmisel, et taastada sealt välja võetud Jõhvi-Toila teelõigu ehitus, mis oli algselt planeeritud 2025. aastaks. Samuti keskendub suurte taristuprojektide (Rail Baltic, Via Baltica) rahastamise ja teostuse küsimustele.
4 Analüüsitud kõnesid