Istungi profiil: Arvo Aller
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-01-22
Poliitiline positsioon
Poliitik seisab tugevalt vastu riiklikule sundrekonstrueerimisele ja automaksu kehtestamisele, rõhutades kodanike õigust oma vara ise käsutada. Ta kritiseerib valitsuse infrastruktuuri rahastamise prioriteete, leides, et teedeehitus on ebaõiglaselt Rail Balticu ja korterelamute rekonstrueerimise varju jäänud. Tema seisukohad on tugevalt väärtuspõhised, keskendudes vabadusele ja omandiõigusele, ning regionaalselt tundlikud.
5 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi korteriühistute finantsjuhtimisest ja otsustusprotsessidest, tuues esile konkreetsed kvoorumitingimused (50% korteriomanditest ja ruutmeetritest) ning laenulimiidid Ida-Virumaal. Ta on kursis ehitusseadustiku terminoloogiaga, küsides "renoveerimise" juriidilise definitsiooni kohta. Samuti esitab ta detailseid kalkulatsioone rekonstrueerimisprojektide maksumuse ja laenuvõimaluste kohta.
5 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on kriitiline ja murelik, eriti sundmeetmete ja regionaalse ebavõrdsuse teemadel. Ta kasutab nii loogilist argumentatsiooni (viidates seadustele ja finantsandmetele) kui ka isiklikku kogemust korteriühistu juhatuse liikmena, et illustreerida poliitikate negatiivset mõju. Stiil on formaalne, pöördudes lugupidavalt istungi juhataja ja ministrite poole, kuid väljendades samas tugevat vastuseisu.
5 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmed näitavad aktiivset osalemist Riigikogu istungil, esitades küsimusi mitmele ministrile (rahandus, infrastruktuur, ehitus) ühe päeva jooksul. Tema kõned keskenduvad arupärimistele ja küsimustele, mis puudutavad valitsuse poliitikate praktilist rakendamist ja regionaalset mõju.
5 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, mis kehtestab sundmeetmeid (sundrekonstrueerimine, automaks) ja eelistab suuri projekte (Rail Baltic) regionaalse teedevõrgu arvelt. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes nende meetmete majanduslikule ja sotsiaalsele kahjulikkusele, eriti maapiirkondades. Ta kritiseerib ka ministeeriume, et nad ei näita eeskuju säästlikumale autodele üleminekul.
5 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja näitab üles toetust eelkõnelejate seisukohtadele, kui need kattuvad tema enda omandiõiguse ja sundmeetmete vastase hoiakuga. Otseseid viiteid erakondadeülesele koostööle ei ole, kuid ta toetab ühistute otsustusvabadust, mis viitab valmisolekule aktsepteerida kohalikke lahendusi.
5 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on väga tugevalt Ida-Virumaal ja maapiirkondadel. Ta rõhutab Ida-Virumaa eritingimusi, nagu kõrge töötus, tühjad korterid ja raskendatud laenusaamine rekonstrueerimiseks. Samuti nõuab ta idapoolse teedevõrgu (Jõhvi ümbersõit) arendamist majanduse elavdamiseks ja töökohtade loomiseks.
5 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Kõneleja on uute maksude (automaks) vastu, eriti kui need löövad valusalt maapiirkondade elanikke. Ta on skeptiline sundinvesteeringute suhtes, mis nõuavad pidevat laenuvõtmist ja mille kasu (kommunaalkulude vähenemine) kompenseerivad laenumaksed. Ta pooldab majanduse elavdamist ja ettevõtluse arendamist teedeinfrastruktuuri parandamise kaudu.
5 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõneleja tegeleb sotsiaal-majanduslike probleemidega, rõhutades töötuse kõrget taset Ida-Virumaal ja muret, et maksukoormus (automaks) nõuab kohalikelt omavalitsustelt sotsiaaltoetuste kaudu kompenseerimist. Ta rõhutab, et eluliselt vajalikud transpordivahendid ei tohiks olla maksustamise sihtmärk.
5 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine seadusandlik fookus on olemasolevate seaduste (ehitusseadustik) täpsustamisel ja sundrekonstrueerimise vältimisel. Ta nõuab riiklike investeeringute suunamist teedesse, et toetada regionaalset majandust, ning on automaksu seaduse eelnõu tugev vastane.
5 Analüüsitud kõnesid