Täiskogu istungite kaupa: Lauri Laats
Kokku istungeid: 150
Täielikult profileeritud: 150
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon keskendub tugevale toetusele toiduainete käibemaksu langetamisele, pidades seda Keskerakonna positsioonina vältimatuks sammuks toimetuleku parandamiseks. Seisukoht on esitatud tulemuspõhise raamistikuna, rõhutades vajadust leevendada üleüldist elukallidust ja austada rahva (100 000 allkirja andnud isikute) tahet.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon valitsusele, keskendudes valitsuse küündimatusele, rahva mandaadi puudumisele ja valedele maksutõusude osas. Poliitilised prioriteedid on suunatud elanike toimetuleku parandamisele, toetades tungivalt toiduainete käibemaksu langetamist ja vastustades valitsuse eelarvepoliitikat. Poliitiline raamistik on tugevalt tulemuspõhine ja väärtuspõhine, süüdistades valitsust usalduse kaotamises.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja poliitiline positsioon keskendub kahele teravale probleemile: pidurdamatu kergliikluse anarhia likvideerimisele ja päästjate ning politseinike palgavaesuse lahendamisele. Hoitakse tugevalt kriitilist ja tulemuspõhist joont ametkondade suutmatuse suhtes olukorda kontrolli alla saada. Nõutakse kiiret ja süsteemset sekkumist, et tagada inimeste turvalisus ja riigitöötajate vääriline väärtustamine.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline fookus on suunatud fiskaaldistsipliinile ja eelarve läbipaistvusele. Kõneleja vastandub selgelt kohaliku omavalitsuse tulubaasi sotsialistlikule ümberjagamisele ("Robin Hoodi" skeem) ja nõuab selgitusi valitsussektori suure defitsiidi (4,5%) ning majanduse halva seisu kohta. Poliitiline raamistik on tugevalt tulemuspõhine ja ideoloogiline, kritiseerides sotsialistlikke meetmeid.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine ja tugevaim seisukoht on automaksu ja registreerimistasu vastasus, rõhutades selle negatiivset mõju majandusele, autoturule ja paljulapselistele peredele. Poliitiline raamistik on tugevalt valitsuse tegevust kritiseeriv ja jõudlusel põhinev, süüdistades valitsust analüüsi puudumises ja rahva arvamuse eiramises. Kõneleja rõhutab, et riiki hoiavad üleval inimesed, mitte maksud, seades prioriteediks inimeste toimetuleku.
2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline ja kriitiline seisukohtegevus praeguse koalitsiooni eelarve suhtes; rõhutab, et eelarve teenib rikkamaid ja puudutab esmatarbimise makse pahas suunas, mitte laiemat ühiskonda. Ta rõhutab, et vaja on odavamad toiduandmed ja netoülese toimetuleku parandamist, ning näeb demograafilises kriisis kiireid lahendusvajadusi. Stiil on policy-driven ja tugeva vastupanuga, samas rõhutatakse vajadust keskenduda inimeste igapäevasele elukorraldusele. Koalitsiooni lubaduste täitmist ja maksutõuse vastuolu näitab selget muutuste soovimust: seisukoht on sügavalt kriitiline ja muutuste eestkõneleja.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kaldub Rail Baltica projekti (rahastus, tulevik) edasikindlalt toetamisele, kuid rõhutab, et see tuleb teha läbipaistva äriplaani, majandusliku teostatavuse ja keskkonnamõjude põhjal. On kriitiline senise eelarve ja hoolduskulude prognooside osas ning kutsub kaasama laiemat poliitilist valikut ning Läti ja Leedu kolleege; samas rõhutab vajadust regionaalsete investeeringute suunas edasi liikumiseks. Väidab, et kompromiss ja laiapinnaline konsensus on eelduseks, ja võtab vajaduse korral vastu teistsugused otsused. Sõnum: jätkame, kuid ettevaatlikult ja läbipaistvalt.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja kriitiline valitsuse meetmete suhtes, märgib, et need ei tööta ja inimeste kindlustunne puudub; rõhutab vajadust demograafilise olukorra parandamiseks ja sündimuse tõstmise mehhanismide leidmiseks. Nõuab töörühma kokkukutsumist ja koostööd sotsiaal- ning tervishoiuministriga, tuginedes analüüsidele ja praktilistele ettepanekutele; lähenemine on poliitikapõhine ja tulemustele suunatud.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised tähelepanuallikad on pensionide õigeaegne väljamaksmine ja sotsiaalhoolekande usaldus. Stance on kriitiline valitsuse suhtes, rõhutab vajadust kiirete parandusmehhanismide ja lisavahendite järele ning süsteemi läbipaistvuse parandamist. Ta toob esile regionaalse haarde vajalikkuse ja kinnitab, et loodud lahendused peavad tagama jätkusuutliku ja usaldusväärse riigiasutuste toimimise.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Toetab eluaseme kättesaadavuse parandamist ja laenutingimuste lihtsustamist ning kiiret nende meetmete rakendamist, tuginedes Eesti Panga ja Finantsinspektsiooni ettepanekutele ning Sotsiaalministeeriumi analüüsile. Pooldab võrdselt erinevate osapoolte koostööd ning koalitsiooni toetusel laiemate meetmete edukat kasutusele võtmist; kriitika suunatakse peamiselt oppostitsioonile, kes ei süvene probleemidesse või ründab üksikuid ettepanekuid ilma piisava analüüsita. Nii pragmaatiline kui ka poliitikakeskne; eesmärgiks on demonstratiivne mõju ja tulemuste saavutamine.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Mitmekülgne positsioon – perioodil on nii tugevalt eelnõu vastu võitlevaid kui ka selle poolt rõhutavaid kõnesid. Esimene kõne väidab, et eelnõu ei toeta ettevõtlust ja tegeleb rohepoliitika negatiivsete mõjudega; tugev opositsioon. Teine ja neljas kõne näitavad erinevaid, kuid mõnel hetkel konstrueerivaid seisukohti, kus rõhutatakse ausat konkurentsi, turvalisust ja sotsiaalsete teenuste kvaliteeti. Seetõttu puudub perioodil ühtne parteiline positsioon, vaid esile kerkib mitmekesine arutelu ja erinäoline toetus/oppovõrk.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Opositsiooniline ja kriitiline. Esineja rõhutab tervishoiu kättesaadavuse probleemi (15,5% elanikkonnast loobub teenustest) ning valitsuse vastutust nende andmete ja otsuste eest, kutsudes ministrit vastutusele ja avaldust kontrollima. Ta esitab tugeva nõudliku tooniga küsimusi ja viiteid hinnangute põhjalikkusele, ning on kriitiline seoses Tervisekassa juhi leidmise kuludega (35 000 eurot) ning sotsiaalvaldkonna juhtimise mahuga. Framing on rohkem poliitikakujunduslik ja tulemusorientatsioon: ta rõhutab vastutust, läbipaistvust ja tõenduspõhist tegutsemist.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine poliitiline positsioon on kriitiline kiirustava seadusloomete vastu ning tugeva rõhu asetamine põhiseaduspärasusele, õiguskindlusele ja läbipaistvusele. Ta kirjeldab seaduste vastuvõtmise probleeme, kus puudub mõjuanalüüs ja selge arusaadavus, ning nähakse need kui oluliselt kriitilisi vigu; positsioon on tugevalt opositsiooniline ja protseduraalne—rahvaste huvides vaja põhjalikku kontrolli ja vastutust. Ta rõhutab, et õigusloome peab olema nii väärtus- kui ka tulemuspõhine ning suunab tähelepanu riigi edasiviivale kvaliteetsele seadusloometele, mitte eelnõude kiire viimisele läbi.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kohalike maksude ja omavalitsuste autonoomia tugev rõhutamine. Esindajad on kriitilised praeguse maamaksu muutmise suhtes ning nõuavad eristuste ja otsustusõiguse taastamist kohalikele omavalitsustele; kui nõuded rahastusele ja maksumäärade eristamise osas, kilduvad—eesmärk on kohaliku tasandi majanduse ning maa tootlikkuse kaitsmine. Tooni allikaks on arupärimised ja regionaalsed erinevused; seisukoht on poliitikakeskselt konkreetne ja reformikeskne. Notable: keskendutakse kriitikale senisele riigipoolsele lähenemisele ning soovitakse selgesõnalisi muudatusi seadustes.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab finantssektori järelevalve suurendamist ja vastutuse tagamist. On kriitiline RAB-i tegevuse suhtes ning kutsub esile hinnangu skandaali valguses. Toetab tarbijate rahalise koorma leevendamist refinantseerimise lihtsustamise kaudu, kuid keskendub sellele kui edasijõudmise küsimusele valitsuses.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht koalitsioonile: keskendub tervishoiu ja sotsiaalse õigluse probleemidele ning kritiseerib valitsuse majanduspoliitikat ja maksutõuse ning nende mõju inimestele. On selgelt soostunud noorte tööhõive ja regionaalsete ebavõrdsuste leevendamise nimel ning rõhutab, et ministrid ja koalitsioon ei ole seni piisavalt tegutsenud. Esiletõstetud on tahtmine asuda vastuvõetavate, tõenduspõhiste lahenduste juurde ja koalitsiooniga koostööd otsida, kuid samas tugeva opositsiooni käeulatuses.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Esineja on tugeva opositsiooni positsiooniga valitsuse rahanduspoliitika suhtes. Ta süüdistab ministrit ja Rahandusministeeriumi maksudeE ja halva juhtimise tõttu avalikkust segadusse viimises ning näitab, et kõne käigus tõstetud maksud mõjutavad tarbijaid. Ta rõhutab vajadust sõltumatute analüüside läbiviimist ja maksuralli kriitilist ülevaatust, mis näitaks maksude tegelikku mõju majandusele ja inimestele.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamise prioriteedina rõhutab regionaalpoliitikat ja kohalike teenuste säilitamist (postkontorid, pangakontorid, sularahaautomaadid) ning riigi sekkumist kohaliku elu säilitamiseks. On tugeva kriitilise tooniga koalitsiooni suunas ning viitab eelmisele valitsusele tehtud otsustele (nt automaks, maakondliku tasuta ühistranspordi lõpetamine) kui puudulikule lahendusele, seaks vastutuse küsimuse esiplaanile. Framing on policy- ja tulemustemaa, mitte ideoloogiline vallutamine; rõhutab, et regionaalsete probleemide lahendamiseks on vaja konkreetseid samme ja vastutust.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Keskfraktsiooni esindaja positsioon on tugevalt opositsiooniline Eesti valitsusele: kriitika keskmes on majanduse talitsemine, energiapoliitika ja regionaalne/vallade selgelt puudulik toetus. Taoline lähenemine on peamiselt poliitikakujunduslik ja väärtuspõhine, rõhutades demokraatlikku kontrolli, läbipaistvust ja kohalike piirkondade tugevat rolli. Samuti rõhutatakse vajadust avaliku arutelu ja koostöö järele, kuid samaaegselt on suhtumine tihti vastuoluline ning käitumiskultuuri teemadel proaktiivne. Üksnes väga harva nähakse vastuolulisi, koostöövalmi lahendusettepanekuid; põhijooneks on avaliku teenuste ja sotsiaalsete garantiide kaitse ning koalitsiooni tegevuste kriitika.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Teemaks on eelnõu 640 kolmas lugemine ja selle mõju õigusriigile. Esineja rõhutab, et kiirustamine võib riivata õigussüsteemi ning rõhutab mõistliku ajakava ning põhjaliku läbivaatuse vajadust; teise ja kolmanda lugemise kiire kordamine ühe nädala jooksul on tema jaoks problemaatiline. Ta rõhutab, et õigusriigi kaitse ja läbipaistva menetluse tagamine on prioriteedid ning on valmis kaasama rahanduskomisjoni enne hääletust. Tekst viitab ka kriitikale, et kiire menetlus on seotud suve saabumisega ja puhkuserežiimiga.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõnelejate põhipartneriks on kriitiline suhtumine koalitsiooni maksupoliitikale ja kiirlaenude reguleerimise puudujääkidele ning tarbijakaitse tugevdamisele. Oma positsioonid on tugevalt opositsioonilised nii maksuolemisuste kui kiirlaenude teema osas; rõhutatakse, et haavatavate inimeste toimetulek peab saama keskse prioriteedi, ning ning on korduvalt esile tõstetud kiireloomulist lahendust kiirlaenude mahu piiramiseks ja tarbija kaitseks. Elulõpu tahteavalduse teemal näitab politikaküsimus, et tervishoiu ja sotsiaalsete väärtuste sidususe üle on vaja pikemas plaanis lahendusi, mitte edasilükkamisega eelnõud.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine seisukoht on, et rohepoliitika ei ole ainuke ega automaatne majanduse tõusu vahend; staažina kritiseeritakse ka selle mõju majandusele ja maksumaksjale. Ta rõhutab, et riigi doteerimine on vale ja maksumaksja raha raiskamine ning tõstatab küsimuse, kas rohep poliitika on parim viis majanduse kasvule, või tuleks selle asemel otsida otsekontakte ettevõtetega ja tuua investeeringuid Eestisse.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seisukoht eelnõu suhtes on tugeva vastuseisu koalitsiooni kavale luua ulatuslik andmeladu ja jälgimisvõrgustik. Ta kirjeldab kavandit kui õigusriigi vastu suunatud sammu ning rõhutab privaatsuse ja staatilise kontrolli vajadust, kutsudes koalitsiooni liikmeid argumendiga vastu hääletama. Peamised poliitilised toonid on kriitilised ja opositsioonile suunatud, rõhutades põhimõttelist huvi demokraatia ja õigussüsteemi kaitse vastu.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Võimudel olevad kõnelejad esindavad tugevast vastuseisu praegusele jäätmete/käitluse seaduse vormile. Nad rõhutavad majanduslikku koormust tarbijale (hindade ja maksete tõus) ning tõstatavad põhiseaduslikkuse küsimusi; soovitavad eelnõu tagasilükkamist või põhjalikku järelemõtlemist ja analüüsi. Silmapaistvaks suunaks on poliitika- ja õigusalased riskid üle rõhutades, et reformid ei tohi tulude-sissetulekute tasakaalu kahjustada.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon valitsusele ja ministrile Pakosta; rõhutab, et usaldus institutsioonide vastu on madal ning see tuleb taastada. Seisab vastu valitsuse plaanile ning rõhutab eetilise ja väärtuspõhise raamistikuga seotud küsimusi, sealhulgas ei toeta „vanglaturismi” ideed. Nõuab läbipaistvust, mõjuanalüüse ja kontsentrit vastasseisu põhimõttelisuse osas.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsiooni esindajana väljendab peamine pöörlemisjoon opositsiooni kriisiühiskonna maksupoliitika suhtes: maksutõusud suurendavad inimeste ostujõudu ja toimetulekut, ning ta rõhutab vajadust kulude kokkuhoiu ja bürokraatia vähendamise järele. Ta on tugevalt pere- ja sotsiaalpoliitika fookusega, soovides mateeritud toetuste ja teenuste kulutuste suunamist ning väldib laiaulatuslikke ulatuslikke maksukärpeid ainult sõnades. Ta viitab, et kui Keskerakond taastub valitsusse, viidaks ellu suundumused nagu tasuta lasteaiakohad Tallinnas ja laiem tagatised, ning räägib programmilistest ja väärtuspõhistest prioriteetidest murede lahendamisel.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline ning õigusriigi ja vastutuse teadvustav positsioon. Sõnavõttudes rõhutatakse seaduslikkuse tagamist, vastutuse selget määratlemist ning vajadust kiireks, õigusmugavast lahendusteks; kriitika keskmes on valitsuse maksupoliitika ja inflatsioon, mida nähakse süvenemas inimestele koormavan majanduskeskkonna kaudu. Esile tuuakse vajadus demokraatia ja avaliku halduse läbipaistvuse järele ning kutsutakse üles arutelu ja vastuseid valitsuse tegude eest.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline ja tugeva poliitilise kriitika tooniga: rõhutab, et valitsuse praegune maksupoliitika ja energeetikapoliitika ei ole jätkusuutlikud ning pärsivad majandust ja madalama sissetulekuga inimesi. Ta soovib maksupoliitika põhjalikku ülevaatamist ning regioone puudutavate maksuerisuste kaalumist, mis viitavad regionaalse konkurentsivõime suurendamisele. Energeetikapoliitikas on ta vastu neoliberalistlikule roheküttele ja usub vajadusse otsida teisi lahendusi (kõrvaldata roheenergia ülemäärane laienemine), ning on valmis tooma esile alternatiivseid suuniseid (põlevkivi, võimalus tuumajaamast). Tõdet on, et majanduskasv ei tähenda tegelikku elatustaset parandust ja nõuab muudatusi energiapoliitikas ja hariduses.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine tähelepanu on kergliiklussõidukite kasutajate ohutus ja tervis ning jalakäijate turvalisus. Esineja toob välja vigastuste ja EMO-sse sattumise statistika ning süvendab muret olukorra üle. Ta märgib, et koalitsiooni valdava enamusega ei toeta eelnõu ning kutsub leidma praktilisi lahendusi väljapoole seda eelnõu, küsides komisjonis arutatavaid meetmeid.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Transpordisektori arendamine on tema peamine prioriteet, keskendudes lennunduse ühenduvusele ja kohalike lennujaamade arengule ning liinitoetuste mõistlike hindade säilitamisele. Ta rõhutab, et majandust stimuleerib paremini toimiv lennuliikluse võrgustik ja ettevõtlussektorile suunatud äri-lennuliinid; samas peab ta Rail Balticu puhul olema läbipaistvus ja kindel rahastamismudel, mille kulud jaotuvad õiglaselt. Üldine toon on poliitikale keskendunud ja tulemuspõhine, kus majanduslik kasu peab olema selgelt põhjendatud ning kuludega peab tegelema avatult.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk on maksupoliitika kriitika ja oppositsiooniline seisukoht: vaadatakse ettevalmistatud käibemaksu (24% alates 1. juulist) ja tulumaksu tõusu ning maksuküüru kaotamise ideed kriitiliselt läbi. Seisukoht on tugevasti väärtuspõhine ja keskendub õiglasemale koormusele ning keskklassi ja madalapalgaliste toimetuleku kaitsele; on rõhutatud, et need muudatused kahjustavad majandust ja tarbimist ning suurendavad ebavõrdsust. Ei ole siiski näha kokkupuudet valitsusega kompromissi otsimise osas – peamiselt kriitika ja vastuseisu esiletõst.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine positsioon keskendub maksusüsteemi põhjalikule auditile ja struktuursetele reformidele Eestis. On tugevalt valmis järgima IMF soovitusi ning rõhutab, et majanduskasv ei saa tulla pelgalt maksutõusudest, vaid vajadusest õiglasemast ja jätkusuutlikumast maksurahast. Nõustub vajadusega kaasata kapitali, vara ja kõrgete dividenditulude maksustamine ning rõhutab kaitsekulude ja avalike teenuste jätkusuutlikku finantseerimist. Seda juhib tugev poliitikapõhine ja tulevikku suunatud arutelu, mitte lühiajaliste maksusoodustuste otsene rakendamine.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõnealuste kõnesetega ilmneb opositsiooniline suund: rõhutatakse majanduse avamist ja rahvusvahelist koostööd (eelkõige Aafrika riikidega, näiteks Botswana) ning samal ajal esitatakse kriitikat valitsuse maksupoliitika üle. Toetatakse solidaarsust, kuid rõhutatakse, et see peab kajastuma õiglaselt ja mõistlikult ning ei toeta lubaduste ülekülvetamist. Seisukohtude keerdkäikudes on kritiseeritud lubaduste muutmist ning rõhutatud elukalliduse mõju inimestele.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline ja eetiline, keskendunud maapiirkondade ja põllumajanduse elujõulisusele. Toetab Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika (CAP) jätkuvat rahastamist ning rõhutab vajadust tagada põllumeestele õiglane sissetulek, konkurentsivõime ja maapiirkondade elujõulisus. On tugevalt kriitiline valitsuse maksupoliitika ja bürokraatia suhtes ning rõhutab, et majandust peab juhtima pikaajaline plaan ning oma huvide kaitse Brüsselis; positsioon on kindlalt poliitiseeritud ja eesmärk on mõjutada poliitikavaldkonda mitte ainult reageerida kliendile, vaid seadistada võrdsed tingimused põllumeestele.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõige märkimisväärsem on kriitika CO2-kaubanduse ja rohepöörde praeguse vormi suhtes:- see on kirjeldatud kui ümberjagamisturg, mis kahjustab majandust ja konkurentsivõimet.—Rõhutatakse vajadust ülevaadata CO2-turu mehhanismid ja kaheldakse rohepöörde tõhususes, viidates Euroopa kiiremale tegevusele kui globaalsetele mõjudele.—Toodakse rahvuslikuvõrdse julgeoleku ja majandustegevuse huve, on seetõttu valmisid reformide ja võimalike referendumide suunas liikuma (nt põlevkivi teemal).—On poliitiliselt suunatud, väärtus- ja prioriteetide põhine ning püüab tasakaalustada keskkonnaväärtused majandustegevuse ja julgeolekuga.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine tähelepanu on eelarve läbipaistvus ja põhjalik analüüs; on kriitiline valitsuse plaanide suhtes, eelistab kaitsekulude suurendamist vaid kindlalt põhjendatult ning samas muret pensionide laekumise tagamise ja energiastabiilsuse osas. Pooldab tasakaalustatud positsiooni, kus ei kiirustata kärpima vaid ühest kandist, vaid vaadata tervikpilti ja leida kaasnevaid allikaid. Tunnistab vajadust suurema visiooni järele, mis hõlmab digitaliseerimise ning innovatsiooni toetamist, kui kärpimist tehakse.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline asetus on energiajulgeolek ja riigi iseseisvuse rõhutamine: soodustatakse põlevkivi säilitamist kui stabile energiliste seinte all, rõhutatakse rahva mandaadi vajadust ja rahvahääletuse olulisust põlevkivi küsimuses. On tõstetatud kriitika koalitsiooni rohepööre suunas juhitud otsustele ning vajadust teha ettepanekud ENMAK’i muutmiseks CO2 kokkupuudet arvestades; tugevus on poliitiline, mitte ainult tehniline ja tugevasti regionaalne, eelistades erakorralisi valimisi või laiaulatuslikku mandaatide küsitlemist. Fraktsioon rõhutab, et mandaadi puudumine ja suuremahulised otsused nõuavad rahva või laiapõhjalise debati kaasamist.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline positsioon valitsuse suunas: rõhutatakse, et põhiseadusmuudatus, millega piirati kohalikel valimistel hääleõigust, ei kuulu jätkamiseks; soovitakse taastada laiem hääleõigus ja eelistada läbirääkimisi liitlastega. Lisaks on esile tõstetud muret hooldereformi elluviimise ja maksupoliitika mõju üle inimeste elatustasemele, rõhutades ostujõu langust ja rahastamisküsimuste vajalikkust. Lõppkokkuvõttes kajastub tugev kriitika valitsuse otsuste läbipaistvuse, koostöö ja kulu ning efektiivsuse kohta.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab rohelise energia eesmärke, kuid on kriitiline nende teostatavuse suhtes ja rõhutab vajadust realistlike lahenduste järele. Esitab küsimuse, kuidas 2030. aasta eesmärk füüsiliselt saavutatakse, ning toob väliskogemused (Rootsi) näitena, mis võib viidata majanduslikele riskidele. Framing on pigem poliitikapõhine ja tulemusi nõudev, mitte ideoloogiline rajalõik.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine seisukoht on kriitiline suhtumine valitsuse energiapoliitikale ja rohepöörde kiiruse suhtes. Ta rõhutab energiajulgeoleku tagamist ning odava elektri säilitamist ning on tugevalt vastu Kiisa jaama müümisele; rõhutab, et terviklik vaade ja realistlik hinnakujundus on vajalik. Ta rõhutab usaldusprobleemi mõju poliitikale ja soovib vaadata kogu temaatikat laiemalt, mitte kasutada ainult ühte eelnõu osade kohta. Ta leiab, et rohepöörde kujundamisel tuleb arvestada nii majanduslikke kui sotsiaalseid ja tehnilisi aspekte, mitte kiirustada.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhilised teemad keskenduvad Eesti marjakasvatajate konkurentsivõimele regulatiivsete tõkete kaudu. Sõnum on kriitiline valitsuse ja varasemate valitsuste tegevusetuse suhtes ning rõhutab vajadust konkureentsi parandada läbi tõkete vähendamise. Positsioon on pigem poliitikapõhine (policy-driven), keskendudes praktilistele lahendustele ja valitsusele suunatud tegevusele.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kurs on e-valimiste uurimiskomisjoni moodustamine ning usalduse taastamine demokraatlikes institutsioonides. Toetatakse parlamentaarset, parteideülest koostööd ja põhiseaduslike printsiipide järgimist (salajasus, ühetaolisus), ning rõhutatakse vajadust kontrollida ja parendada e‑valimiste süsteemi. Mõnel kolmandal pool on väljendatud e‑hääletuse vastupanu (soovitakse ajutist üleminekut turvalisematele lahendustele või e-hääletuse lõpetamist), kuid põhirõhk jääb komisjoni loomise ning uuringu olulisusele usalduse taastamisel.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine positsioon on toiduainete põhivarude käibemaksu alandamine (9% põhitoidugruppidele) kui peamine vahend elukalliduse leevendamiseks; see on esindaja jaoks selgelt prioriteetne ja tugevad-positiivne suund. Ta rõhutab, et valitsus ei suuda tagada inimeste sissetulekuid ning inflatsioon ja hinnatõus süvendavad vaesust, eriti noorte perede puhul. Ta on vastu maksuküüru kaotamisele ja soovib jätkata pankade maksustamist; positsioon on rahanduslike vahendite ja progressiivse maksustamise kohta. Tema retoorikas on peamiselt policy-driven ja tavaliselt näitab ta tugevat rahvuslikku huvi toidukorvi hinna kaitsmisel.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja rõhutab ENMAK-i ja Balti riikide ülene arengukava olulisust ning rõhutab vajadust otsused teha kooskõlas ja läbipaistvalt. Ta on energiapoliitikas kriitiline seniste protsesside kohta ja rõhutab selgust ning kohustuste-võtmise vajadust, mitte ainult lubadusi. Soovib toetamist Isamaa fraktsiooni eelnõule, mis suurendaks läbipaistvust ja selgust energiapoliitikasse.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Esineja on energeetika osas kriitiline praeguse valitsuse rohepöörde poliitika suhtes, rõhutades suurte investeeringute ja võrgu läbilaskevõime vajadust ning roheenergia volatiilsust. Ta pelgub, et senine suund ei ole majanduslikult tasuv ning soovib alternatiivset lähtekohad: investeeringuid põlevkivi ja ENMAK-i 2030 prognoose alusel odavama ja stabiilsema energia tagamiseks. Ta rõhutab tarbijate hindade ja majanduse konkurentsivõime kaitset ning jätab mulje, et rohepöörde eesmärkide saavutamine peab olema majandust arvestav ja praktiline. Üldine fookus on meelevaldne ja energiapoliitikale keskendunud praktikalähenemine, mille pikaajaline eesmärk on energiakulude kontroll ja majanduslik jätkusuutlikkus.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsioonlik ja kriitiline, keskendunud energia- ja majandusmakse poliitikale. Rõhutab mandaatide läbipaistvust ja vastutust ning soovib koalitsiooni otsuste legitiimsust ning majanduse stabiilsust tagavat poliitikat; on üsna raskes hinnangus valitsuse suunale meretuuleparkide toetustele ja energiatarbimise hindade kujundamisele.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooni positsioon: tugevalt kriitiline senise koalitsiooni majanduspoliitika suhtes, rõhutab tarbijate ja ettevõtjate koormuste vähendamist ning usaldust sisepoliitikas. Ta pooldab pangamaksu või sarnaseid vahendeid liigkasumi piiramise eesmärgiga ning rõhutab, et koalitsioon on viimase kahe aasta jooksul eelnõud jätnud maha. Energiapoliitikas kaldub pigem põlevkivi kasutuse poole kui laiendatud roheenergia modelle, ning esitatakse visiooni, milles riigi turukonkurents ja tarbijakaitse oleksid esimesed prioriteedid.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Suuruselt oluline on soolise kvoodi eelnõu vastuvõtmise küsimus; fraktsioon on tugevalt kriitiline ja soovib eelnõu mitte vastu võtta, rõhutades, et ettevõtted on juba saavutanud tasakaalu ning lisaseadused võivad kahjulikult majandusele mõjuda. Varem mainitud positiivne seisukoht eelnõu suhtes viitab võimalikele muutustele seisukohas, kuid praegu on positsioon selgelt opositsiooniline. Fraktsioon keskendub majanduslikule ja toimimise jätkusuutlikkusele ilma riikliku sundkuvandi lisamiseta.
2025-04-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõnelejate sõnul on keskmes riigi küberturvalisus ja andmete privaatsus, ning nende jaoks Hiina tehnoloogia kasutamise riskide teadvustamine on esmatähtis. Positsioon on kriitiline ja vältiv ning keskendub konstruktiivsele debatile ning selgete meetmete otsimisele, sealhulgas võimalusele piirata või muuta Hiina tehnoloogia kasutust, kui ohtudest ei sooritata laiemu kontrolli. See on jätkav ja policy- ning turvalisus-keskne ning püüdleb läbipaistvuse ning kõikehõlmava arutelu poole; ei esine täielikku kindlat pankrotti, kuid rõhutatakse vajadust otsuste selgitamiseks.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Valitsuse kavandatud otsuse suhtes on kõneleja tugevalt kriitiline ja väljendab, et see jätab umbes 150 000 inimest gruppi ning „ei usalda“ neid. Ta rõhutab õigusriigi põhimõtete kaitset ja küsib, kuidas selline otsus sobitub pikaajalise eluga ja usaldusega ühiskonnas. Lisaks kirjeldab ta rahulolematust demokraatlike õiguste tagamisega ning rõhutab vajadust argumenteerida otsused, mis puudutavad elanikke. Seis on poliitilis- ja väärtuspõhine, keskendudes usaldusväärsusele ja õigusekaitsele.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Esineja kuulub Reformierakonna koalitsiooni ja on Sotside poliitika suhtes tugevalt kriitiline. Ta rõhutab, et kolm aastat valitsenud poliitika on olnud lubadustele vastupidine ning on suurendanud makse ning vähendanud ostujõudu. Ta seob oma seisukoha regionaalse ebavõrdsuse vältimise ja maksupoliitika parema läbipaistvuse vajadusega ning rõhutab koalitsiooni järjepidevat toimimist. Kokkuvõttes on tema positsioon policy- ja tulemuskeskne ning suunatud Reformierakonna prioriteetide kaitsmisele.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja ei väljenda selget poliitilist pooldamist või vastuvõtmist ettepanekule; keskendub neile majanduslikele mõjudele ja rakenduse riskidele. Saabandi toon on neutraal-kriitiline, rõhutades majanduslikke aspekte ja läbipaistvuse tekitatavaid küsimusi, mitte ideoloogilist jaotuspositsiooni.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõige olulisemad teemad on eelnõu puudused ja erakondadega konsulteerimise puudumine; esineb tugeva opositsioonilise kriitika suund. Ta rõhutab, et eelnõu tuleb peatada, teha konsensus läbi erakondadega ja saab uuesti saali ette tulla ainult viisil, mis tagab õiguspärase menetluse. Samuti nõuab erakorralisi valimisi ning koondab moraalse ja demokraatia alusväärtuste kaitse vajaduse valitsuse mandaadiga seotud hindamisel. Framing on peamiselt poliitikamõõtme ja põhiseadusliku korralduse kaitse nimel (policy- ja value-driven, tugeva juhtpositsiooni kriitika).
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja asetab end kriitilise vaatenurga alla valitsuse suurtele probleemidele poliitkultuuris ja demokraatia kriisis; rõhutab, et probleemid pärinevad Riigikogu tööst ja koalitsiooni käitumisest. Ta toob esile opositsiooni vaigistamist ja ministrite vastutuse puudumist komisjonide töös ning väidab, et eelnõu on vajalik nende probleemide lahendamiseks nii praeguses kui tulevaste aegade kontekstis. Stiil näitab tugevat opositsiooni ning see on kütkestatud, policy-driven, mitte formaalväärtuspõhine. Ta on kindlalt eelnõu poolt ning rõhutab vajadust süsteemsete muutuste järele.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht, keskendub majanduslike ja demograafiliste kriiside kriitikale. Ta süüdistab valitsust maksude ja sotsiaalsete kärbetega ning väidab, et need otsused on viinud vaesuseni ja majanduse langusele; rõhutab demokraatiakriisi, juhtimiskriisi ja demograafilise kriisi olemasolu. Kiirab erakorraliste valimiste ja peaministri tagasiastumise vajadust ning rõhutab, et lahendus on poliitikapõhine ja kriiside üle kontrolli taastav muutus.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhinägemus on merealade taristu ja riigi suveräänsuse kaitse ning seetõttu eelnõu on igati asjakohane; toetus on tugev ja prioriteetne, rõhutades vajadust kaitsta majanduslikult ja turvalisuse seisukohalt. Ta toob välja, et Soome lahes toimuv ja neutraalvetega seotud küsimused tekitavad majanduslikku kahju ning seepärast on oluline kasutatavate regulaatorite tõhusus. Üldpilt on policy- ja kaitsekoordinaatori suunaline, mitte reform-vastane; hindab asjakohaseid muutusi taristu kaitses.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Rõhutab paanika vältimist ning rahuliku, ettevalmistatud lähenemise eelistust välispoliitikas. Esitab kriitilise küsimuse ministri väljaütlemiste kohta ning küsib tema kohta kabinetis. Seisab energiapoliitika ja kliimaeesmärkide järgimise eest, viidates rahvusvahelisele arengule. On kriitilise tooniga koalitsioonipartnerite käitumise suhtes ning märgib, et SDE roll koalitsioonis võib tunduda opositsioonina.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskfraktsiooni esindaja põhine positsioon on opositsiooniline valitsuse poliitikale ning pangamaksu vastane; rõhutab, et usuline/maailmavaatel põhinev poliitika kahandab majandust ja inimeste rahakotti. Seisukoht on tugevasti politika- ja majandusmotiivil põhinev, keskendudes maksudepoliitika ja valitsuse suutmatuse kriitikale. Ta esitab erakorralised valimised mandaadi uuendamiseks kui vajalikku lahendust ning näeb riigivalitsemist kui potentsiaalselt valitsuse mandaat kaotamise kaudu parandatavat. Pallina rõhub poliitilisele vastutusele ja majanduslikule mõjuanalüüsile kui põhilisele arutelukontekstile.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon valitsuse energiapoliitikale ja rohelise majanduse lähenemisele. Esineja rõhutab majandusliku mõistlikkuse ning tarbijahinna prioriteeti ja nõuab pragmaatilist majandustegevust; inimeste ja ettevõtjate jaoks mõistlikke otsuseid ning uue valitsuse vajadust (lauses: Eesti vajab uut valitsust, vahetust). Tema positsioon on tugevalt policy- ja väärtuspõhine ning keskendub finantsilise vastutuse ning riigi rolli läbipaistvuse tõstmisele.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja on tugev opositsiooniline positsioon ning süüdistab praegust valitsust energeetikavaldkonnas ebaefektiivses otsuste tegemises ja ekspertide kuulamise eest kõrvale jätmises. Ta rõhutab, et esmaseks prioriteediks peab olema tarbijale taskukohane elektrihind ja rahaline jätkusuutlikkus, mitte mahukad infrastruktuuriprojektid, mis võivad majandust koormata. Ta väljendab valmisolekut hääletada peaministri umbusalduse poolt ning kutsub teisi koalitsioonikaaslasi samuti arvestama opositsiooni seisukohtadega. Ta frameerib selle kui valitsuse vastutuse selget muudatust vajava ülesandena, mida tuleb rahva jaoks selgelt paremaks muuta.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhirõhk on koalitsiooni taseme tervisel ja ministrite pädevusel; positiivne suund on ministrite osas korrektuuride ja vajaduse korral väljavahetuste kaudu valitsuse usaldusväärsuse taastamine (kõneleja rõhutab umbusaldusavaldusvõimalust). Seisukoht on tugevalt kriitiline valitsuse ja kohalike juhtide suhtes, rõhutades vastutuse ja läbipaistvuse vajadust.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja rõhutab Euroopa mõjuvõimu tugevdamise vajadust ja kriitilise vaate kohta praeguse USA välispoliitika suhtes; leiab, et Euroopa on sügavalt unine ja nõrk ning vajab tugevat liidritegevust. Ta seob välispoliitilise suunamise rohepöörde ja majanduse konkurentsivõimega ning rõhutab, et tuleb reageerida USA protektsionismile ning Hiina arenevale mõjule. Positsioon on policy-/tegevusrohke ja kriitiline valitsuse tegevuse suhtes, kutsudes reformidele ja ennetavale, mitte ainult reaktsioonilisele lähenemisele.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Valitsuse maksupoliitikale on ta kriitiline: tarbimismaksud ja tulumaksu tõstmine on majandust pärssivad ning kahandavad inimeste elukvaliteeti. Ta soovib suuremat maksustamist pankade kasumile ning kasutamist julgeoleku ja sotsiaalsete vajaduste rahastamiseks, viidates 2023–2024 aasta kasumile ja euribori mõjule. Ta rõhutab regionaalpoliitika tähtsust ning kohalike omavalitsuste tulude lõhet kui olulist probleemi, mida tuleb lahendada; pole vaatamata pikaajalisel valitsuskoalitsiooni kriitikale valmis liikuma kooskõlastatud lahenduste poole enne põhjalikku analüüsi.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Esineja paigutub Keskerakonna vaadetele; rõhutab energiapoliitika kriisi ja maksuvahetuse tõttu vajalikke praktilisi lahendusi ning seeläbi tugevate funktsionaalsete garantii-ed algatusi (offline maksete lubamine). Ta on pankade maksustamise osas selgelt pooldaja (pangamaksu) ja samas soovib leevendada elanike koormust auto- ja registreerimistasudega, pakkudes lapsega peredele automaksu nullmäärast; kriitiline ja vajaduspõhine lähenemine valitsuse maksupoliitikale, rõhuasetus on läbipaistvusele ja mõju hindamisele. Energiat ja majandust puudutav ning infrastruktuuriga seotud ettepanekud esitlevad tema poliitilist prioriteeti ja valmisolekut edasipidi tegutseda välja pakutud lahenduste nimel.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhifookus on lühiajaliselt Eestis töötamise registreerimise taotluste andmete analüüs ja keelenõuete selgitamine (sh A4-taseme nõue). Ta esitab küsimusi ja otsib 2024. aasta andmeid ning selgitusi, rõhutades läbipaistvust ja kontrolli. Ta rõhutab vajadust maksude jäämise tagamiseks Eesti majanduses ning märgib, et renditööjõu regulatsioonide parandamiseks on vaja täiendavaid seadusandlikke samme.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab kriitilist suhtumist ministeri avaldustesse ja üldisse suunda, kus poliitikud võivad kasutada ajaloolisi või kultuurilisi teemasid poliitikate eesmärkide edukaks edendamiseks. Ta kaldub kontrolli ja läbipaistvuse positsioonile ning rõhutab vajadust hinnangute ja tagasiside läbivaadamise järele. Konkreetset programmi või ideoloogilist suunda ei väljendata, kuid positsioon on tugevalt performansi- ja vastutuspõhine.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Automaksu vastane ja õiglus pereinimeste jaoks on peamine; fraktsioon lubab automaksu tagasi pöörata ning kritiseerib koalitsiooni maksupoliitikat kui ebaõiglast ja majandust koormavat. Tugev hindamine, et rikkamad maksavad vähem ning väiksemate sissetulekute peredel on maksukoormus ebaproportsionaalne; rõhutatakse vajadust kaitsta paljulapselisi perekondi ja maal elavate inimeste huve.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Opositsiooniline seisukoht keskendub valitsuse Nordica-laenu ja KredExi kasutamise läbipaistvusele. Ta on tugevalt kriitiline, süüdistades ministrit valetamises või vassimises ning nõuab selgitust ja vastuseid. Puudub selgelt väljapakutud alternatiivne poliitikasoov; peamine rõhk on vastutuse ja maksumaksja raha kaitsmisel.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja on kriitiline senise valitsuse eelarvehalduse suhtes ja rõhutab vajadust suurendada riigieelarve läbipaistvust. Ta toetab seaduseelnõu üldist eesmärki, kuid rõhutab, et tuleb teha parandusi ja kaasata opositsiooni ettepanekud; on valmis liikuma teisele lugemisele ja aruteludele. Üldine toon on policy- ja tulemuslikkusele suunatud ning valitsuse „agoonia” lõpetamist nähakse kui eesmärki.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esinejad on tugevalt Tallinna Haigla ehitamise pooldajad ning näevad selles projekti kui riigi tervishoiu struktuuri olulist arengut ja erakondadeülest koostööalust eesmärki. Nad kriititseerivad Reformierakonna ja koalitsiooni varasemate otsuste poliitilist mängu ning rõhutavad vajadust ühiselt vastutust võtta ja projekti edasi viia. Positsioon on poliitiliselt jõuline ning keskendub riigi ja kohaliku omavalitsuse koostöö B-opositsioonina ning rahastuse kindlustamisele Euroopa Liidu vahenditega. Samas rõhutatakse, et majanduslik ja sotsiaalne mõju tuleb aktsentseerida ning otsused peavad olema tulevikupõhised ja mõõdetavad.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Riigieelarve läbipaistvus on peamine prioriteet; on kriitiline koalitsiooni ministrite tegevuse suhtes, kuna eelarve ei ole arusaadav. Toetab Eesti Keskerakonna algatust selle valdkonna parandamiseks. Esitab küsimusi ja rõhutab, et ebapädevate ministritega tööd ei saa püsida.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsiooni esindajana on näha opositsiooniline suund valitsuse poliitikale, rõhutades energeetikapoliitika ja majandusest tulenevate küsimuste kriitikat. Eelistatakse põlevkivi kasutamist ja juhitavate võimsuste arendamist energiajulgeoleku tagamiseks ning nähakse roheenergiale antavat tugevat kriitikat ja vajadust tasakaalustada huvid. Samas rõhutatakse vajadust konstruktiivse vastusega ning arutelu avatud, mitte demagoogilise argumendiga.
2024-12-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majandusküsimused — uued maksud ja suurenenud kulud — on esile tõstetud, kuid konkreetseid lahendusi pole esitatud; positsioon jääb mõõdukaks ja keskendub rahva kuulamisele ning koostööle riigi ühtsuse nimel. Tekst viitab soovile avaliku arutelu kaudu leida lahendusi, mitte populistlike lubaduste jagamisele.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhilised teemad on valitsuse ja Riigikogu liikmete esinduskulude ning palga läbipaistvus ja kulutuste kärpimine. Seisukoht on tugevasti kriitiline võimu vastu, rõhutades solidaarsust ühiskonna ja tarbijate huvides ning vajadust suurema finantsilise distsipliini järele. Tähelepanu on suunatud nii kulude vähendamise kui ka õiglustunde suurendamisele; positsioon on poliitikakeskne ja väärtus-keskne: solidaarsus ja aus rahakasutus on prioriteedid.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamised jooned on esinduskulude läbipaistvuse ja riigieelarve kokkuhoiu edendamine ning valitsuse otsuste kriitika. Positsioon on tugeva opositsioonilise alatooniga ning keskendub eelnõude läbiviimisele ja kulude kontrolli tugevdamisele. Samuti väljendub selge toetus Gruusia Euroopa Liitu pürgimisele, rõhutades diplomaatilist ja vahendavat lähenemist.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Automaksu ja sellega kaasnevate eelnõude vastu; esindab tugevat opositsiooni ning rõhutab, et eelnõu koormab oluliselt peresid ja ettevõtteid. Väidab, et eelnõu ei too head ning on õigustatud ainult kui murede paranduste ja kulude vähendamise kehtestamine ei toimi; kirjeldab rakendatavaid maksutõuse kui negatiivset mõju kodude majanduslikule olukorrale.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsioon rõhutab ministrite esinduskulude läbipaistvuse suurendamist ja aruandluse nõudmist; ei soovi kohe esinduskulude suuruse kärpimist, vaid soovib nähtavust ja kontrolli nende kasutuse üle. Olulise prioriteedina esitatakse vajadus vältida ebamäärast rahakulutust ja tagada, et raha läheb tegelikult sihtotstarbeliselt, mitte varjatult. Samas kriitika laieneb ka üldisele eelarve- ja maksupoliitikale, kuna rõhutatakse solidaarsust ning rahva tahte kuulamist.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Eesti Keskerakonna fraktsiooni esindajana on tema peamine tähelepanu eelarve ja maksupoliitikale suunatud ning ta on selgelt opositsiooniline. Ta peab maksutõuse kahjulikuks inimeste toimetulekule ja ettevõtjate konkurentsivõimele, ning soovib maksuküüru kaotamist või nende tõusu oluliselt piirata. Tema positsioon on tugevalt majandus- ja sotsiaalset heaolu rõhutav ning tugineb väliste analüüsidele ning põhimõttelisele eelarvehindamisele.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Esineja on selgelt opositsiooniline ja keskendub majanduspoliitika ning regionaalpoliitika kriitikale. Ta on tugevasti vastas valitsuse fiskaalpoliitikale, väites, et maksud tõusevad ja kohalikele omavalitsustele koormused suurenevad, mis kahjustab elanike ostujõudu. Ta rõhutab regionaalse tulude lõhe kasvu ning puuduliku regionaalpoliitika probleemi, mida arutelus ei käsitleta piisavalt. Ta rõhutab vajadust parema riigipoliitika ja kontakti järele ning nõuab konkreetseid vastuseid.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõige olulisemad teemad on Riigikogu liikme palga ja kuluhüvitiste sidumine tööpanuse/koosseisu aktiivsusega ning suurem läbipaistvus. Positsioon on tugevalt solidaarsusele suunatud ning rõhutab õiglust ja vastutust töökohustuste täitmise kaudu, kuid on samas kriitiline valitsuse seniste otsuste suhtes (nt jäätmekäitluse seadus ja Ericsson). Fraktsiooni seisukoht on pigem eelnõude alusel preparaadi‑ ja süsteemne, mitte tagapõhjaline emotsioon, ning rõhutab vajadust paindliku, kuid selgete reeglitega mudeli järele.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsioon rõhutab Riigikogu liikmete töö ja kulude läbipaistvuse suurendamist ning kulude kokkuhoiu eesmärgil reforme. Nad peavad käesolevat eelnõu poolikuks ning soovivad lisada tugevaid samme palga ja kuluhüvitiste sidumiseks töötegudele ning läbipaistvuse suurendamiseks valitsuse esinduskuludes. Nad on avatud koostööks ja lubavad esitada täiendavaid muudatusettepanekuid, et saavutada terviklik ja mõjuv lahendus.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsiooni esindajana on see kõneleja tugeva opositsioonilise positsiooniga maksupoliitika suhtes: ta ei toeta käesolevat eelnõu, mis suurendab alkoholi-, tubaka-, kütuseaktsiisi, ja rõhutab, et mõju langeb peamiselt madal- ja keskmise sissetulekuga inimestele. Ta esitab alternatiive (nt pangamaksu või platvormimaksude kaudu rahastamist) ning kritiseerib eelnÕu eesmärgi näilist rahastamisviisi kui tarbimismaksu suurendamist. See on poliitika- ja väärtuspõhine seisukoht, mille põhieesmärk on kaitsta elanikkonna toimetulekut ning majanduse stabiilsust.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Opositsiooniline ja kriitiline valitsuse suhtes. Ta rõhutab kõrget töötuse määra ja julgeolekuküsimuste kohta, väites, et toimetulek ei parane ning kompromissid julgeoleku arvel on ebasoovitavad. Ta meenutab algset vastuväidet põhiseaduse muutmisele valimisõiguse kontekstis ning küsib meelemuutuse põhjuseid, viidates koalitsiooni rollile selles muutuses. Üldine toon on poliitikapõhine ja performatiivne, keskendudes riigi julgeoleku ja demokraatia stabiilsusele.
2024-12-02
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Riigikogu kõnelejate põhieesmärk on nõuda läbipaistvust maksumuudatuste mõju kohta riigieelarvele, rõhutades kiireid ja sisulisi vastuseid rahandusministri poolt. Nad on kriitilised valitsuse majanduspoliitika suhtes, eriti maksutõusude osas, mis nende järgi suurendavad kodumajapidamiste ja tarbijate koormust. Lisaks rõhutatakse energiajulgeolekut ja põlevkivi kasutust ning soovitakse majandusele piisavat toetamist ja koostööd täitevvõimuga; oluline on koalitsioonilepete mõju arvestamine ning avatud debatt.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kohalduvad kõned on esindatud üsna kriitilise, demokraatia ja sotsiaalsete õiguste kaitset rõhutava positsiooniga. Eelnõu kohta on väljendatud tugev vastuväide: kiirustamine, mõjuanalüüsi puudumine ning laiapõhjaliste kulutuste koormus elanikkonnale (eriti tervisekindlustus, voodipäevatasu ja retseptitasud). Samuti rõhutatakse vajadust demokraatia ja võrdsuse säilitamiseks ning kohaliku valimisõiguse piirangute vastu; perede ja demograafia küsimustes on rõhuasetus empaatia ja lõimumise väärtustel.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline ja sotsiaalselt fokuseeritud. Peamine prioriteet on pensionäride kaitse (5. kuupäevne väljamaksmine, üksi elavate pensionäride toetus hooldekodudes) ja kaalutletu maksupoliitika vältimine, et ei kahjustaks haavatavaid rühmi. Kritiseerib kiirustusega tehtud maksutõuse ning eelnõude menetlemist ilma laiema konsulteerimiseta, rõhutades mandaatide puudumist koalitsioonile ning vajadust laiemaks kaasamiseks. Esiletõstetud ning tugevalt kriitiline postuur koalitsiooni ning valitsuse majanduspoliitika suhtes; sõnastab valmisoleku seista sotsiaalsete garantiide eest ja nõuda, et pensionäride huvid arvesse võetaks.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised teemad on jõustruktuuride normide kuritarvitamise lõpetamine ja selle mehhanismide parem järelevalve. Esitab mõtte, et eelnõu eesmärk on see lõpetada, ning rõhutab vajadust arutada, miks kuritarvitamist toimib ja kuidas rakendada normi õigesti. Ei väljenda selget kindlat poliitilist poolt või vastuväidet, kuid tema toon ja küsimused viitavad reformi- ja järelevalve suunas.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsioon on otseselt opositsiooniline valitsuse Eesti eelarve suunal, rõhutades läbipaistvust ja koordineeritust seadusandlike ja täitevvõimu vahel. Ta toob esile, et valitsuse laiaulatused volitused eelarve osas ning puudulik pikaajaline strateegia on problemaatiline ning otsib konsensuslikku, võrdselt koalitsiooni ja oppositsiooni hõlmavat lahendust. Seisund on tugevalt väärtuspõhine ja protseduuriline: rõhutatakse läbipaistvust, õiglust ja ulatuslikku kaasamist, mitte pelgalt majandustulemuslikkust.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Esineja on jõuliselt oppositsiooniline maksupoliitika osas. Ta peab notaritasu tõusu ja käibemaksu kasvamist kahjulikuks ning rõhutab, et need muudatused mõjutavad inimeste igapäevast elu ja kinnisvaraturgu; ta rõhutab vajadust peatada eelnõu ning tagada kabinetis enne edasiliikumist põhjalik arutelu.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskendub toiduainete käibemaksu alandamise eelnõu esiletõstmiseks kui prioriteetsele meetmele ning valitsuse maksupoliitika kriitikale; rõhutab praeguse valitsuse tegevust kui „tupikteed” ja soovib Riigikogu-ülest konsensust ning koalitsiooni ja opositsiooni ületavat lähenemist Rail Balticu küsimuses.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Automaksu mõju ja selle eesmärkide tasakaal majanduse ning keskkonna vahel on peamine mure. Seaduse algatus ja selle elluviimine kritiseeritakse ning esitatakse küsimusi selle kohta, kas eesmärk on jätkuvalt keskkonna nimel või pigem riigikassa täitmisel. Stiil on kriitiline ning rõhutab vajadust arvestada haavatavate perede koormust ja läbipaistvust otsuste tegemisel.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Esineja on tugevalt opositsiooniline valitsuse suhtes: kriitika keskmes on majanduslik ülevõim ja ebaselge eelarve ning vale suunamine teemadest kõrvale. Ta rõhutab regionaalset ebavõrdsust ja leiab, et toiduainete käibemaksu alandamine on õigustatud vahend selle vähendamiseks; samas rõhutab ta energiapoliitikas vajadust kindla kava ja riigi ressursside kasutamise jätkusuutlikkuse järele. Kohati kõneleb ta väärtuspõhiselt ning keskendub inimeste elujärje parandamisele ja majandusliku ebavõrdsuse vähendamisele, kuid kriitika on otsene ja tugeva tooniga. Lähtepositsioon on poliitikapõhine ja poliitilise debati kaudu seatakse eesmärk muutusteks.”
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esineja rõhutab Euroopa Liidu ühtekuuluvuspoliitika fondide kasutuse maksimaalset ja tõhusat rakendamist ning viitab Riigikontrolli avastustele kui põhjusele, miks teatud vahendid jäävad kasutamata. Ta on tugevalt kriitiline senise valitsuse rahastuse kasutamise suhtes ning rõhutab, et raha peab toimima majanduskasvu mootorina ning olema läbipaistvalt ja kiiresti kasutusele võetud. Positsioon on praktikas tulemuspõhine ja nõudlik: vajadus aruandluse ja vastutuse suurendamiseks ning lubaduste täitmiseks. Pole märgitud selget parteilist joont, kuid kriitika keskendub valitsuse toimetamisele ja raha kasutamise efektiivsusele.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsioon on regionaalpoliitika ja maapiirkondade teenuste säilitamise tugev pooldaja, rõhutades, et riik peaks jätkama riigimajade projekti ja teenuseid maapiirkondades hoides. Ta on tugevalt kriitiline valitsuse regionaalpoliitika ja maksupoliitika suhtes, väites lubaduste mittetäitmist ning teenuste kadumist. Lähenemine on poliitikapõhine ja väärtuspõhine, keskendudes otsesele vastutusele ning ausale ministri vastusele.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised teemad on usuvabaduse kaitse kirikute ja koguduste seaduse muutmise kaudu ning riigi eelarve läbipaistvuse ja arusaadavuse parandamine. Tegutsetakse valdkondade vahelise lõhe vältimise nimel ning rõhutatakse vajadust avaliku arutelu ja selgituste järele ministrite eelnõude kohta. Eeldatav lähenemine on kombineeritud poliitilise‑väärtuspõhisuse ning kohustuse tagada avalikkusele kontrolli, sealjuures kriitiline suhtumine kiiruste ja kabinetivaikuse praktika suhtes. Toetus on suunatud koostööle teistega ja eeskujuks peetakse Lauri Läänemetsa, et parandada arutelu ning avada teemad riigikogus enne kiireid otsuseid.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Ta on koalitsioonivalitsuse suhtes kriitiline ning rõhutab usalduse langust nii Riigikogu kui valitsuse vastu. Ta näeb koalitsiooni otsuseid, sealhulgas maksutõuse, peamise põhjuse inimeste usalduse vähenemisele. Ta rõhutab vajadust vastutuse ja läbipaistvuse suurendamiseks ning usaldus taastamiseks, mitte ainult poliitilist kontrolli. Framing on peamiselt tulemus- ja vastutusele keskenduv.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsiooni esindajana rõhutab pangamaksu vastuvõtmist ja tarbimismaksude suurendamise vastust. Ta peab pangamaksu sobivamaks loomuliku solidaarsuse tasandil ning kriitilise tähelepanuga vaadeldakse valitsuse maksukorda, mida ta peab kahjulikuks väikeste sissetulekute jaoks. Ta rõhutab inimeste rahalist stabiilsust ja kutsub ühtlasi kõiki Riigikogu liikmeid eelnõu poolt hääletama, näidates tugevat ja konkreetset, kuid mitte radikalset seisukohta maksuvaldkonnas.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esindaja keskendub hooldusreformi rahastuse läbipaistvusele ja kohalike omavalitsuste võimekuse tagamisele; rõhutab vajadust saada ministerilt vastuseid ning kasutada konstruktiivset dialoogi. Ta ei väljenda reformi absoluutset vastupanu, kuid toob esile lisakohustuste rahastamise küsimused ning Riigikogu töö ja usalduse loomuliku järelevalve vajaduse. Ta rõhutab, et usaldus Riigikogu vastu on oluline ning kutsub üles lahendustele läbi koostöö ja selge kommunikatsiooni.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhilised probleemid on riigi julgeoleku rahastamine ja maksupoliitika eestkõne; väljendatakse kriitikat koalitsioonipoolse maksupoliitika suhtes ning eelistust kasutada alternatiivseid lahendusi (näiteks pangamaks) tarbimismaksu suurendamise asemel. Samuti on jõuline, kuid mitte äärmuslik mälestuste ja inimõiguste teema – 1944. aasta krimmitatarlaste küüditamise kontekstis on esile tõstetud ajaloolise traagika tunnustamine ja kogukondade eest seismine. Teises plaanis rõhutatakse rahva koormuste mõistlikku piiritlemist ning põhimõttelist vastutust maksustamisel.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõige silmapaistvamad teemad on petukõned ja riigi julgeolek, samuti mure maksupoliitika ja majanduse üle. Ta on opositsioonis ning kritiseerib koalitsiooni maksupoliitikat (pangamaks, astmeline tulumaks) ning väidab, et valitsus ei suuda tema ideoloogiat ellu viia; rõhutab vastutust kogu koalitsiooni ees ja vajadust ideoloogilist selgust säilitada või valitsusest lahkuda.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsioon on eelnõu vastu ning rõhutab, et bensiiniaktsiisi tõus ja automaks koormavad peamiselt kodumajapidamisi, eriti maal. Nad nõuavad eelnõu tagasilükkamist ja väidavad, et eesmärk ei ole tarbimise piiramine, vaid riigieelarve tulu suurendamine. Tugev opposition, kasutab partii jaoks kriitilist, faktil põhinevat retoorikat.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline suhtumine valitsuse eelnõusse; rõhutab, et eelnõu on kiirustust ja puudulik analüüs ning nõuab selget arutelu ja mõju hindamist. Esindab põhimõttelist vastuseisu ja püüab vältida eelarvet negatiivselt mõjutavaid samme ilma põhjaliku analüüsita; framineerib teemat kui probleemselt koostatud poliitikavaldkondade segunemist.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Speaker on kriitiline valitsuse põllumajandus- ja majanduspoliitika suhtes, rõhutades riigi rolli vähenemise muret ning vajadust selge visiooni ja konkreetsete lahenduste järele. Ta rõhutab, et toidutootjate ja põllumeeste huvidega tuleb arvestada ning Euroopa Liidu kontekstis on oluline dotatsioonide ebavõrdne jaotus ning konkurentsivõime parandamine. Ta on tugevalt pro-põllumajanduslik ning rõhutab vajadust riigi sekkumise ja strateegilise plaani järele, eriti maksutõusude perioodil. Eesmärk on tagada põllumajanduse jätkusuutlikkus ja kodumaise toidutootmise konkurentsivõime.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine teema on Telia finantsiline käitumine ja investeeringute suunad. Esineja on kriitiline Telia kasumi taseme ja investeeringute madalseisu suhtes ning küsib, kas raha reinvesteeritakse, mis viitab vajadusele läbipaistvuse ja vastutuse suurendamisele. Poliitiline positsioon on kriitiline, kuid konkreetseid riiklikke lahendusi ei esita; keskendub avaliku huvi ja ettevõtte kapitali kasutamise jälgimisele.
2024-09-26
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsioonilise seisuga on kõneleja kriitiline valitsuse eelarve suhtes ja näeb keskklassi ning vaesuses olevaid inimesi ohustatud. Ta rõhutab, et maksumõjusid põhjustab eelarve keskeltikendus ning väidab, et koalitsioon jätkab Reformierakonna poliitikat, karistades inimesi. Soovib progressiivset maksusüsteemi (astmeline tulumaks) ja pangamaksi ning on vastumeelne tarbimismaksude suurendamisele; rõhutab, et emad ja pered võivad saada õiguslike ja sotsiaalsete garantiide vähendamist, kui riik jätkab seniseid samme. Ta näeb tugevat vajadust debattide ja alternatiivsete lahenduste suunas japarte järelevalve tagamisel.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
XV Riigikogu IV istungjärgu plenaril esindavad Keskfraktsiooni liikmed opositsioonilist positsiooni koalitsiooni vastu: nad rõhutavad majanduse kaitset, regionaalset ebavõrdsust ning kriitikat rohepööre kiirendava kiirusega seoses. Nad on tugevalt vastu kiirele rohepöörde elluviimisele, väites, et tuleb eelistada Eesti tootmiste arendamist ja EL-i majanduse kasu, enne kui radikaalne rohepööre kaasa tuua. Samuti rõhutavad nad odava elektri tagamise ja ettevõtluskeskkonna tugevdamise olulisust ning Hiina sõltuvuse vähendamist.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Esineja on välispoliitikas kriitiline suuna muutuse suhtes ning rõhutab vajadust selge ja ühtse peaministri seisukoha järele. Ta toob välja, et Eesti hääletas ÜRO resolutsiooni Iisraeli-Palestiina alade okupatsiooni hukka mõistmiseks, kuid kaldus varasemast positsioonist ning liidrite tasandil on see tema sõnul vastuolus USA positsiooniga. Paljud poliitilised jõud ning eelnevad välisministrid on mures, mis teeb seisukoha selgitamise eriti vajalikuks. Positsioon on kriitiline ning suunatud valitsuse välispoliitika selguse ja järjepidevuse tagamisele.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ta on kaitsetööstuse tugevdamise poolt ning selle mõju majandusele peab oluliseks. Ta rõhutab vajadust näha konkreetseid prognoose käibe, uute turgude ja mahtude suurendamise kohta ning on avatud analüüsidele ja andmete jagamisele.
2024-09-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised teemad on välispoliitika järjepidevus ja selgus. Esineja on kriitiline Eesti 200 retoorika ja välisminister Margus Tsahkna tegevuse suhtes ning rõhutab vajadust hoida ja arendada diplomsaatilisi suhteid ning vältida segadust. Positsioon on kriitiline ja eesmärk on selge ning loodetav välispoliitika parema juhtimise suunas.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine poliitiline positsioon on perepoliitika ja demograafilise arengu edendamine. Toetatakse meetmeid, mis soodustavad pere loomist ja lastetoetuste jätmist, ning nähakse demograafilist pilti kui keskset poliitikateemat. Kriitika keskendub praegusele valitsusele, mida peetakse ebastabiilseks ning varasemate otsuste vastupidiseks muutmiseks; rõhk on vajadusel järjepidevatel ja tulevikku suunatud meetmetel.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Eesti parlamendi liikmena on ta energiapoliitikas tugeva opositsiooni esindaja: ta on kindlalt vastu eelnõule, mis kiirendab meretuulikute ja teiste taastuvenergia investeeringuid, väites et see kahjustab tarbijate huve ja majanduslikku tasuvust. Ta rõhutab, et prioriteediks peaks olema odav elekter ning eelistab maismaa tuule- ja päikeseenergia lahendusi riigi tasandil, mitte merel paigaldatavaid lahendusi. Samuti rõhutab vajadust selge riikliku poliitika järele põlevkivi CO2-teemal ja olemasolevate töökohtade kaitsmisel, nähes selles pikaajalist majanduslikku stabiliseerimist. Positsioonil kajastub nii majanduslik kui ka regionaalne/kultuuriline tasakaalustatus, keskendudes tarbijahindade ja tööhõive hoidmisele.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Valitsuse maksupoliitika osas on tugev opositsioon ja kriitika: maksutõusud näivad toonitatud kui kiired ja "lihtsad" lahendused, mis võivad inflatsiooni kasvatada ning vähendada ostujõudu. Ta rõhutab vajadust tõenduspõhise majandusanalüüsi järele ja on veendunud, et meetmed peaksid edendama solidaarsust ning majanduskasvu, mitte seda pidurdama. Ta on kriitiline kavandatavate maksude ja tulumaksumäärade osas ning rõhutab, et eeldatav tasakaal tuleb saavutada läbi tõenduspõhise lähenemise, mitte ühekülgse kulutuste kärpimise teel.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõige olulisemad on siseturvalisus ja inimeste toimetulek; esineja rõhutab riigi tugevuse sõltuvust inimestest ning kõlab kui tugeva sotsiaalse turvatunde ja turvalisuse tagaja. On kriitiline oma valitsuse majanduspoliitika ja maksupoliitika suhtes ning rõhutab, et rahastust tuleb suunata inimeste toimetuleku ja julgeoleku tõstmisele; visand on tugeva opositsiooni ning väärtuspõhine (Toimetulek on julgeolek) lähenemine. Stiil on policy-/performance-põhine ning kriitiline, kuid keskendub konkreetsitele probleemidele ja nende lahendustele.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõnealuse eelnõu suhtes on fraktsioon tugevalt opositsiooniliselt: rõhutatakse, et eelnõu lisab ettevõtetele koormusi ning võib viia kindlustusprobleemideni ja investeeringute arvu vähenemisele. Esile tõstetakse, et kooskõlastusring ei kaasanud ringmajandusettevõtete liitu ning seega on protsess puudulik ning tulemus ebasoodne ettevõtlusele. Stance on tugevasti poliitikapõhine ja majanduskeskselt kriitiline; soovitakse eelnõu tagasi lükata/esitada muudatusi ning suurendada huvigruppide kaasamist.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõige olulisemad teemad on piiride olukord ja Venemaa külastuste piiramine; ta selgelt nõustub seisukohaga, et Venemaad praegusel ajal külastama ei peaks. Ta rõhutab humanitaarset leevendust piiril ja vajadust koostööd Narva linna ning kohalike omavalitsustega; toetus on tugeva väärtuspõhise ja praktilise lähtekoha suunas. Ta ei esita detailseid poliitilisi plaani, kuid rõhutab inimeste olukorra parandamist ja koostöö olulisust.
2024-09-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised huvid on pereväärtuste ja tööaja paindlikkuse edendamine; eesmärk on perekondade parem koosolemise võimalus ja tööelu tasakaal. Toetab neljapäevase töönädala ideed kui vahendit nii pereeluks kui majanduse stimuleerimiseks; rõhutab, et otsused peaksid tulenema põhjalikust arutelust, mitte pelgalt esitatud eelnõust. Positsioon on policy-driven, keskendudes sotsiaalsetele eesmärkidele, ning näitab valmisolekut kaasata ministrit ja komisjone sisulisele läbivaatusele.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Automaksu teema on peamine; positsioon on tugevasti automaksu vastu ja soovitakse mitte vastu võtta või asendada see teiste vahenditega. Kindel rõhk, et senine menetlus on viltu kulgenud ja maks ei paranda inimeste heaolu ega eelarvet ning see koormab eelkõige maapiirkondi, pereid ja ettevõtjaid. Tõstab esile põhiseaduslikkuse ja rahastamisviiside problemaatilisuse ning on valmis esitada muudatusettepanekuid; vajadusel rõhutab ta, et maksumust tuleb vältida või leida alternatiive. Kommenteerib, et presidendi veto tunnistab probleemi ja koalitsioon peaks veidi teistsugust lahendust kaaluma.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kõne keskmes on maamaksu tõusu vastane seisukoht ja üldine maksupoliitika kriitika; esineja rõhutab, et kohaliku elukeskkonna ja piirkondliku rahastuse koormus langeb inimestele ning et valitsus koonduvad makse suurendavad koormused kahjustavad elanikkonda. Võimas pöörang on suunatud otsusele mitte suurendada omavalitsuste ja perede koormust ning kutsutakse laiemalt vastu võtma teisi rahastus- ja maksuvõimalusi. Stiil on policy-driven ja tugevalt väärtuspõhine, keskendudes inimeste ja piirkonna heaolule.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Esindab opositsiooni ja on tugeva kriitika koalitsiooni suhtes: leiab, et lisaeelarve ja selle menetlemine on puudulik ning lubaduste mittetäitmise tõttu usaldus langenud. Nõuab vastutust ja läbipaistvust ning kutsub välja erakorralisi valimisi, kui olukord ei muutu. Väidab, et valitsus ei teeni mandaatlikku usalduse, mida lubas, ning rõhutab vajadust edukaid reforme kontrollida ja muutusi taotleda.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seisukoht on tugev vastuseis tuumaenergia eelnõule. Ta rõhutab, et edasiliikumiseks peab olema kõik teadmised ja sotsiaal-majanduslikud analüüsid ning praegu neid ei ole; see toob maksumaksjale lisakulusid. Ta peab otsuse valeks ning nõuab põhjalikke analüüse enne edasiliikumist.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamises teemaks on Gruusia demokraatlik ja Euroopa-meelne tulevik ning Eesti–Gruusia sõpruse säilitamine. Taolisel positsioonil nähakse Bingi kriitilist suhtumist kiirustatud Riigikogu avaldusse ja vajadust paindliku, analüüsipõhise ning konsensusile suunatud välispoliitika järele. Väärtuspõhine rõhk koostööle liitlastega ja kompromissalisele menetlusele asetab selle seisukoha keskmesse, mitte äärmuslikele lahendustele.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsioon esindab kodanike huvide kaitset administreerimistasude ja kiirteenuste osas, rõhutades vajadust vähendada või muuta tasusid, mis mõjutavad inimestel elu ja perede kulusid. Nad on kriitilised Reformierakonna poliitika ja komisjonide otsuste suhtes ning rõhutavad protseduurilist kaalumist ja aega arutamiseks (vaheaeg) kui vahendit paremate otsuste leidmiseks. Stiilne ja policy-driven lähenemine näitab tugevat, kuid mitte radikaalset, opositsiooni ühe partei poliitikale suunatud positsiooni.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõne keskendub Eesti-Georgia suhete kaitsele ja valitsuse poliitika kriitikale. Esineja on selgelt vastanduv valitsusele ning rõhutab Gruusia lääne suunitluse toetamist; väidab, et valitsus on rahvale valetades tekitanud lõhe. Ta nõuab valitsuse mandaatide ületamise lõpetamist ja vabatahtlikku tagasiastumist, esinedes tugeva, poliitika- ja väärtuspõhise hinnangu raames.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna fraktsiooni esindaja positsioon on tugevalt opositsiooniline valitsuse maksupoliitikale. Ta rõhutab, et praegune koalitsioon on suurendanud maksukoormust ja süvendanud vaesust ning peab prioriteediks inimeste parem elatustaset. Ta eelistab proaktiivset, inimeste eest seismist ja sotsiaalset õiglust rõhutavat maksupoliitikat (nt toidu käibemaksu alandamine) ning noorte huvitegevuse rahastuse suurendamist. Tema lähenemine on policy- ja väärtuspõhine, keskendudes inimeste heaolu ja võrdsuse kaitsele.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Ta rõhutab Eesti pikaaegset tuge Gruusia Euroopa Liidu ja NATO täisliikmuse suunas. Ta peab diplomaatilist tööriista esmatähtsaks ning rõhutab koostööd ja järjepidevat dialoogi välispoliitikas. Ta on kriitiline välisministri tegevuse suhtes Gruusia meeleavalduse kontekstis ning nõuab vastuseid, samas toob esile Eesti-Gruusia suhteid sõbralikuna ja Euroopa suuna jätkavuse tähtsuse.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Keskerakond toob välja rohepöörde üldise suuna: see peab toimuma tasakaalustatud, majanduslikult mõistlike otsustega. Ta ei toeta praeguse ajal meretuuleparkide kiirendamist, sest puudub selge plaan elektri liikumise kohta ja ühtne regulatiivne raamistik. Samal ajal rõhutatakse dialoogi ettevõtjatega ja vajadust selge energeetikapoliitilise suuna järele.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline ja murelik sotsiaalpoliitika kriitiline analüüs: rõhutatakse, et sotsiaalabi süsteem on killustatud ja keskendub liigse bürokraatia ning inimeste heaolust tuleneva efektiivsuse puudumisele; nõutakse süsteemi ümberkujundust, et keskenduda inimese vajadustele ning vähendada vaesust ja ebavõrdsust. Tugev rõhk on toimetulekutoetuse ebavõrdsusel, pensionide maksustamisel ning puudega eakate toetuste jätkusuutlikkusel; soovitakse järelemõtlemist ja rahastuse suurendamist ning koalitsiooni poliitikate ülevaatust. On tugevalt opositsiooniline koalitsiooni sotsiaalpoliitikale ning rõhutab vajadust arvestada Riigikontrolli ja elanikkonna nähtud puudujääkidega, niivõrd kui need puudutavad inimeste elukvaliteeti ja väärikust.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja rõhutab Venemaa vastast ustavat sanktsioneerimist ja riiklike varade külmutamise vajadust, kuid leiab, et konfiskeerimine peab toimuma kooskõlas liitlaste ja Euroopa Liiduga. Ta on selgelt kriitiline olukorra tekitanud õigusriigi põhimõtete rikkumise suhtes ning ei toeta dokumenti, mis on põhiseadusega vastuolus. Põhieesmärk on koostöö Euroopa Liidu ja liitlastega ning otsuste tegemine ühiselt, mitte ühepoolne kursi astumine.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Riik peab hoolitsema toiduvarude olemasolu ja elutähtsate teenuste tagamise eest. Ta rõhutab, et toiduga varustamise ettevõtted kuuluvad elutähtsate teenuste nimekirja ja vajadusel tuleb riik abi anda, et need ettevõtted oleksid konkurentsivõimelised. Küsimus keskendub sellele, kas riik võiks enda kanda võtta lisakohustused ja investeeringud, et tagada valmisolek. Seisundis on tugev riigi sekkumise ja valmisoleku taotluse esile tõstmine elutähtsate teenuste ja kriisihalduse kontekstis.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine poliitiline positsioon puudutab uute lastehoiuteenuse nõuete kriitikat: esineja on skeptiline ja rõhutab vajadust põhjaliku põhjenduse ning avaliku arutelu järele. Ta viitab, et haridusministril puudub selge arusaam olukorrast ning esitab küsimuse, miks nii ranged nõuded praegu rakendatakse. Valdkonna reguleerimise stiil on kriitiline, tuginedes eeldatavale vajadusele kaalutud ja põhjendatud otsuste järele.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline positsioon valitsuse majanduspoliitika vastu; kriitika lubaduste mittetäitmise ning optimeerimise puudumise üle. Ta rõhutab, et valitsus on ära teinud lubadused ja ei ole toonud tugevdavat initsiatiivi, ning esitab pangamaksu kui asjakohaseks peetud lahenduse eelarveuule. Position on policy-driven ja kriitiline selle valitsuse tegevuse suhtes, rõhuasetusega pangandussektori maksustamisele majanduse toestamisel.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab mõõdukat ja kaalutlevat positsiooni: ta ei toeta kiirustatud otsuseid ning rõhutab usuvabadust ja sotsiaalse stabiilsuse kaitset. Ta soovib arutelu, kommunikatsiooniplaani ja tasakaalu julgeoleku ning religioosse kogukonna õiguste vahel ning on valmis kõneluste ning rahuliku läbirääkimise teel edasi liikuma.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Magusamaksu eelnõu vastu võitlev positsioon; rõhutab tarbimismaksude üldise koormuse kõrgust ja eelistab ennetus- ning tervishoiupoliitikat (spordikultuur, ennetustöö) kui täiendavat maksu. Märgib, et oodatav maksulaekumine (25 miljonit) on ebarealne ja administratiivkulud vähendavad mõju; kajastab riigi rahanduspoliitika kriitikat ning rõhutab tasakaalustatud lähenemist, mitte lisamakseid.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine seisukoht: autojuhtide käitumise parandamist trahvide suurendamisega ei toeta; on kriitiline, et eelnevat analüüsi ei ole tehtud ja raha mõju ei ole selgelt tõestatud. Esitab küsimuse tõhususe kohta: kas trahvide tõstmine tegelikult muudab käitumist?
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon koalitsiooni maksupoliitikale: peamiselt mootorsõidukimaksu vastane ning soovib kasutada pangamaksu lahendusena riigieelarve täitmiseks. Samuti rõhutab tulumaksureformi katkestamist või edasi lükkamist, et kaitsta ettevõtteid ja tööinimesi; argumentatsioon toetus majanduslike numbrite ja alternatiivide kaudu, mitte ideoloogilise vastupanu tekitamiseks.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine seisukoht on e‑valimiste kaasamine ja mobiilvalimised puudutava seaduseelnõu kriitika; rõhutab pabersedelite kasutamist ja sisejärelevalvet ning soovib, et eelnõu sellisel kujul läbi ei lähe. Positsioon on tugevalt opositsiooniline eelnõu vastu ning esitab vajaduse turvalisuse ja läbipaistuse tagamiseks rangemaid mehhanisme. Vähesel määral rõhutab ka traditsioonilisi valimispõhimõtteid ja demokraatlike protsesside terviklikkust.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine tähelepanu on noorte tervise parandamine; kriitiline magusamaksu suhtes ning rõhutab, et maks ei lahenda probleemi ja tuleb kasutada terviklikku lähenemist (liikumine, toitumine, teadlikkuse tõstmine). Toetab varasemate ettepanekute kõrval konkreetse mõjuanalüüsi ja ajakava läbivaatamist, rõhutades vajadust tõestuste järele. Stiil on policy- ja tulemuspõhine, mitte emotsionaalne ning maksupoliitika suhtes on reservatsioonid kuni olemasoleva programmi analüüsini.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esimene kõne on jõuline kriitika energiapoliitika osas, rõhutades universaalteenuse paindumatust ja tarbijate lõksus olemist. Ta on tugevalt vastuolev praegusele universaalteenuse mudelile ning toob välja vajaduse lõpetada see ning asendada see turupõhise hinnaga koos vajadusel siirdega subsideerimisele heade ja halbadel aegadel; rõhk on kiirete poliitiliste otsuste tegemisel. Teises kõnes näitab toetust jalgpallihallide projektile ja soovib saada valitsuselt plane continuition, kuid keskendub pigem küsimusele kui põhikriitikale; ei ava tugevat opositsiooni jalgpalliinvesteeringute suhtes. Kokkuvõttes on positsioonid suunatud paindliku, konkurentsivõimelise majanduse poole ning infrastruktuuri edendamisele valitsuse tegevuses.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslike stsenaariumite läbipaistvus ja metoodika kontrollimine on peamine prioriteet. Esineja on kriitilise, kuid mitte vihavaenuliku tooniga ning rõhutab, et eeldused ja kategooriad (väga positiivne, konservatiivne, mõõdukas) tuleb selgelt välja tuua. Ta ei väljenda selget pooldust konkreetsetele majanduspoliitikatele ning keskendub analüüsile ja avaliku aruandluse suurendamisele.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõige märgatavam positsioon rõhutab kodumaise toidutööstuse kaitset ja toidujulgeoleku tagamist; on tugevalt kriitiline senise turupõhise reguleerimise suhtes ning rõhutab vajadust riigi eesmärkide seadmiseks toiduvaldkonnas. Ta rõhutab Eesti suutlikkust toita oma rahvas ja vähendada importi, seeläbi propageerides riigi sekkumist tootjate nimel. Energiapoliitika omaksvõtmine ja 2030. aasta eesmärkide seos toidupoliitikaga viiteid, mis näitavad kinnisust iseseisva tootmise suhtes. Eesmärk on policy- ja väärtuspõhine, rõhuasetus riigi sekkumisele toidutootmises.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja on opositsiooniline ja kriitiline valitsuse suhtes: ta süüdistab maksutõuse ja elukalliduse kasvu demograafilise kriisi süvenemises ning rõhutab vajadust meetmete järele, mis vähendaks elukallidust ja piiraks noorte lahkumist. Ta rõhutab domestilise tööjõu kaasamise tähtsust läbi ümberõppe ja koolituse, mitte võõrtööjõu suurendamist. Samuti märkis ta, et valitsus ei ole esitanud selgeid plaane ning vastustes puudus konkreetne tegevuskava.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja pooldab rohepööret, kuid rõhutab majanduslikku mõistlikkust ja tarbijate huvide kaitset: roheline siht on oluline, kuid elektrihinnad ja konkurentsivõime on prioriteetsed ning toetuvad kogutavale teabele ja praktikale. Ta soovib kiiresti arendada maismaavõimsusi ning parandada jaotust ja võrke, samal ajal vähendades bürokraatiat, et saavutada stabiilne ja taskukohane energia. Tuumaenergia kohta on ta ettevaatlikult kriitiline ning näitab vajadust põhjalikuks aruteluks, kuid ei välista tulevikus alternatiive nagu gaasiturbiinid vesinikuga; üldine positsioon on tasakaalustatud ja pragmaatiline. Üldine eesmärk on riigi konkurentsivõime ja elanikkonna tarbija-huvide tasakaal dannega, mitte impulsiivne ideoloogiline joon.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline esindaja, kelle keskne tähelepanu on maksupoliitika kriitikal ning elukalliduse ja vaesuse vähendamisel. Ta on tugevalt vastu praeguste maksutõusude ja tarbimismaksude laienemise kiirendamisele, viidates, et need suurendavad ebavõrdsust ja mõjutavad eriti madala ja keskmise sissetulekuga inimesi. Ta märgib, et varasem tulumaksu langetamine koos maksude üldise kärpimisega süvendas vaesust, ning näeb pangamaksu ja teisi otsuseid kui potentsiaalseid õiglasemaid panuseid, mida tuleb kaaluda. Lõpuks rõhutab vajadust ausa arutelupisatsi ja koostöö tõttu lahenduste leidmist, mitte poliitilist oppositsiooni kinnikasvamist.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab universaalteenuse lõpetamist ja soovib selle otsuse kiiret elluviimist; on koalitsiooni viivituste suhtes kriitiline ning esineb kui rahaliste võitude ja ajastuse küsimuse eestkõneleja. Selle positsiooni kirjeldamisel on jõuline vajadus teha asjad kiiremini, mitte edasi lükata, ning toon on policy- ja majanduspõhine (rahaline võit kodanikele).
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Narva piirkonna sotsiaal-majandusliku olukorra halvenemine, küttearvete kasvu ning energiasektori probleemid on esiplaanil. Ta on kriitiline valitsuse senise tegutsemise suhtes ja rõhutab vajadust riigiabist Narvale. Soovib lahendusena riiklikku abi ja CO2 kvootidest lisatulu suunamist Narvasse, mis näitab policy-driven, lahendus-keskset positsiooni.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Esineja on regionaalpoliitika kriitik, väidab, et regionaalpoliitika on täielikult puudub ja kohalike omavalitsuste rahastus on ebapiisav. Ta rõhutab vajadust suurendada teehoiuks eraldatavat raha ning hoiab, et praegused kärped hakkavad nelja aasta pärast teede olukorda halvendama. Lisaks on ta automaksu vastane, kuid pangamaksu pooldaja ning rõhutab, et tavainimeste maksukoormust ei tohi suurendada.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitilise osas on kõne peamiselt maksutõusude kriitika. Esineja rõhutab käibemaksu kaksprotsendilise tõusu ning lisaks kütuse-, gaasi- ja elektriaktsiisi võimalikke mõjusid, ning rõhutab vajadust mõjuanalüüsi ja faktipõhist arutelu. Stiil on tugevalt opositsiooniline ning suunatud valitsuse maksupoliitika kriitikale.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esindaja näitab opositsioonilist positsiooni maksupoliitikas: ta ei toeta astmelise tulumaksu kasutuselevõttu ning on kriitiline maksuküüru kaotamise suhtes. Ta rõhutab, et maksumuudatuste mõju tuleb selgelt arvesse võtta ja küsib põhjalikku selgitust, kui see puudutab üksikisikut. Puuduvad andmed varasemate perioodide positsiooni võrdluseks.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja ei võta selget poolt tuumaelektrijaama kasuks või vastu; rõhutab vajadust laiaulatuslikuks aruteluks ja sisuliste vastuste saamiseks töörühma raportist. Ta rõhutab, et otsus peaks põhinema põhjalikul hinnangul riskide, majanduse ja sotsiaalsete mõjude kaalumisel ning mitte kiirustamisel. Selline lähenemine on poliitikale suunatud ja menetluslike kaalutuste rõhutamisel mõjukalt esile tõstetud.