Täiskogu istungite kaupa: Lauri Laats
Kokku istungeid: 150
Täielikult profileeritud: 150
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated on selgelt suunatud maksuleevendusele, nõudes toiduainete käibemaksu langetamist toimetuleku parandamise eesmärgil. Samuti on huvi kogu maksusüsteemi fiskaalpoliitilise ümberkorraldamise vastu, et saavutada üldine leevendus.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Toetab tarbijate kaitset ja turu reguleerimist, et vähendada teenuste (mobiilside, pangandus) kõrgeid hindu, mis on tingitud vähesest konkurentsist ja kõrgetest kasumimarginaalidest. Vastustab maksutõuse ja kritiseerib valitsuse eelarvepoliitikat, mis suurendab defitsiiti ja laenukoormust valitsemiskulude katteks. Pooldab toiduainete käibemaksu langetamist toimetuleku parandamiseks.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja toetab tugevalt päästjate ja politseinike palgatõusu, et nad palgavaesusest välja tuua, leides, et lubatud 10% palgafondi tõus on ebapiisav. Ta kritiseerib regulatsiooni, mis vabastab kergemad tõukerattad kindlustuskohustusest, vihjates, et see on tehtud Bolt-sarnaste ettevõtete huvides, ning nõuab kõigi kergliikurite kindlustamist.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevalt vastu tulude ümberjagamisele (sotsialism), eelistades fiskaaldistsipliini ja läbipaistvust. Väljendatakse muret suure defitsiidi (4,5%) ja võimalike täiendavate maksutõusude pärast 2027. aastal.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevalt vastu automaksule, kuna see seisatab majandusharu ja vähendab üldist maksulaekumist (käibemaks, tulumaks). Toetatakse maksuleevendust (toiduainete käibemaksu alandamine) ja uute maksude kehtestamist finantssektorile (pangamaks), et täita eelarvet inimeste rahakoti kallale minemata. Eelistatakse inimeste toimetulekut ja ettevõtluskeskkonna kaitset.
2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majoritaruline osalus on tarbimismaksude tõusu ja teiste maksusüsteemi muutuste kriitika; soovib vähendada toiduainete tarbimise makse ja rõhutab vajadust aidata baasvajaduste rahuldamist. Kriitiline koalitsiooni majanduspoliitika suhtes, väidab, et maksuküür on ebavõrdne ja suurendab inequality; rõhutab inflatsiooni ja elukalliduse mõju ning vajadust majanduse stimuleerimiseks madalamate hindadega esmatarbekaupade puhul.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk eelarve ja rahastuse läbipaistvusel ning reaalsel kulutuste hindamisel; kritiseerib prognoositud hoolduskulusid ning leiab, et raha tuleks vajadusel suunata peatrassidele, teedevõrgule ja regionaalsele ühenduvusele. On skeptiline suuremate projektide majandusliku tasuvuse suhtes ning rõhutab, et reaalseks vajaduseks on kontrollitud kulud ja realistlik eelarve.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Toetab poliitikat, mis parandab elukallidust ja demograafilist olukorda (nt noorperedele eluasemete soodustamine); pole täpset arutelu maksu- või üldise fiskaalse korra kohta; rõhutab vajadust sotsiaalsete kulutuste suunatud rakendamist.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Seisab murekohana kohalike majanduse ja taristute eest: kõrged praamipiletid ja nende mõju Saaremaa/ Muhumaa majandusele, ettevõtete kasum ja regionaalse arengu finantseerimine. Rõhutab läbipaistvuse ja majanduslike kaalutluste läbivaatamist (nt hanke hinnad, uus praam, elikaarid), ning näiteid tööturu ja ressursside kasutamisest (tööjõupuudus). Viitab ka riigieelarvelisele toele ja investeeringute mõju regionaalselt.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Soovib majandust ja eluasemeturgu suunata reformide kaudu paremini toimima: pro-meede, mis muudavad laenud odavamaks ja kättesaadavamaks ning tutvustavad Eesti Panga ja Finantsinspektsiooni ettepanekuid; rõhutab küll laenukulusid ja kinnisvarahinna teemasid, kuid ei esita detailseid fiskaalseid plaane – keskendub reformide kiirele rakendamisele. Tõstab esile turu toimimise ja usalduse olulist rolli.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult esindatud on ettevõtluse kaitse ja konkurentsi tähtsuse rõhutamine; kriitiline suhtumine rohelise poliitika laiendusse ning rahaline ja regulatiivne koormus ettevõtetele. Ühe kõneleja pool soovib tagada võrdelise kohtlemise ning turu toimimise, samas teised rõhutavad vajadust hoolitseda teenuste kvaliteedi ja tööandjate huvide eest. Üldine sienn on pro-äriline ja regulatoritele ettevaatlik lähenemine.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kriitiline ja mõõdukas kuni skepsislik hinnang. Hoiitab kulutuste vältimise ja tõhususe nimel: mainib 35 000 euro suurust tasu eraarengu teenusele ning "maksumaksja raha" kasutamist; on kriitiline maksutõusude majanduskeskkonnale mõju suhtes ning rõhutab vajadust süvaanalüüsiks enne otsuste tegemist. Näitab soovi kasutada tõenduspõhist taju ja vältida kulupõhist ning ebavajalikku erafondi eraldamist.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ekonomilise poliitika osas rõhutab hindamiskriteeriumide ja mõjuanalüüside olulisust enne maksutõuse või muudast rahandusotsuseid. Tähelepanelikult taunib automaksu, tulumaksu ja käibemaksu olulisi tõstmisi ilma asjakohase analüüsita ning toob esile negatiivsed mõjud inimeste toimetulekule. Soovib prognoose ja lühiajalisi ning pikaajalisi stsenaariume, mida koostab erasektorist kaasatav analüüs, et vältida ebastabiilsust ja halba majanduslikku mõju.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduse kontekstis keskendutakse maksude läbipaistvusele ja mõjudele elanikkonnale, rõhutatakse, et maksumäärade ebamõistlik ühtsus võib kahjustada maa tootlikkust ja kohalike omavalitsuste tulude tasakaalu. Tõstatatakse hoolt, et käibes ja maksustamises ei kahjustataks sissetulekuid ning regionaalseid majanduslikke erisusi.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Fookus tarbijate laenukulude vähendamisele refinantseerimise lihtsustamise kaudu; rõhutab regulatiivsete ettepanekute olulisust ja valitsuse edenemise vajadust.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult kriitiline ja samal ajal reformidõppeline: on vastu maksutõusudele ja kogu maksusüsteemi voolavusele, soovib noortele töölevõtmise soodustamiseks sotsiaalmaksu vähendamist (33%lt 20%-le) koos ravikindlustuse säilitamisega; rõhutab ettevõtluse konkurentsi parandamist ja laenu- ning kinnisvarakulude leevendamist noortele peredele. Ovatses rõhutakse vajadusele efektse ja vähem keerulise maksusüsteemi järele ning kriitiliselt käsitletakse maksupoliitika mõju eestimaalastele.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Majanduse seisukohast kritiseeritakse maksude tõstmist ja maksukorraldust, mis mõjutab toidukaupade hindu ja tarbijaid. Väljendatakse soov saada analüüse maksude mõjust majandusele ja inimese toimetulekule ning rõhutatakse läbipaistvuse vajadust. Väidetavalt lõatab maksuralli keskenduda tarbijatele ja majandusele kahjulikule mõjule.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Fookus majanduslikele teemadele, sealhulgas tööpuuduse kiire kasv, tööhõive langus ja palgaerinevused. On kriitiline maksupoliitika osas (mainitakse automaksi varasemalt) ja rõhutab vajadust jätkusuutlike regionaalsete investeeringute järele. Esitab noorte tööhõivet parandavaid lähenemisi, sealhulgas noorte töötamise maksusoodustuste eelnõu ideed ning tuge regionaalse võrdsuse suurendamiseks.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Majanduspoliitikas kaldutakse toetama tarbija huve ja konkurentsi suurendamist (nt kodulaenu refinantseerimise reformid, pankade konkurentsi soodustamine, tarbijate kulude vähendamine ehk toiduainete käibemaksu langetamine, samuti tööjõu ja tööhõive mehhanismide arutelu). Samas näidatakse kriitikat maksude ja riigieelarve kohta ning rõhutatakse vajadust rahastuse ja kulude läbipaistvuse järele; on kriitiline toidu- ja energiakulude kasvuga ning soovib mõjujärelevalvet.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud seisukohad keskenduvad maksupoliitika püsivuse küsimusele: oponeeritakse permanentsele maksukorraldusele ning väidetakse, et haavatavate inimeste koormus suureneb; rõhutatakse toimetuleku probleemide lahendamist (kõnedele iseloomulik “solidaarsus” eetika kriitika). Samuti on esile toodud kiirlaenude turu reguleerimise vajadus ja tarbijakaitse olulisus; see kõik viitab Reformierakonna/Eesti 200 koalitsioonipoliitika kriitikale.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Majanduslike näitajate põhjal on kriitiline suhtumine riigi rohep-toetustesse ja riigi rolli energiapoliitikas; rõhutatakse hindade volatiilsust Nord Poolis ja vajadust tõmbuda eemale dotatsioonidest. Soovitakse turupõhist lähenemist, ettevõtete kaasamist investeeringute toomisel ning riigi raha paremat suunamist Eesti ettevõtete ja kapitali ligimeelitamiseks.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud kaalutlused esile: esitatakse küsimused andmeladu loomise ja hoolduse elukäigu maksumuse kohta ning allikate päritolu kohta; ei toeta kärpeid ega kiitma majanduslikku kasu, pigem rõhutab potentsiaalset kulu ja eelarvetoetuste ebakindlust. Pole selgelt väljendatud pro- või anti- majanduslikku platvormi, kuid kriitika keskmes on kuluarvestus ja eelarvetoetused.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kohaldatav majanduslik vaade on kriitiline: eelnõu toob kaasa hinnatõusu ja maksukohustusi; toob välja tarbijate ostujõu vähenemise ning tarbijahindade kasvu. Samuti viitab ta TOT- ja tasakaalustamata finantsanalüüsile ning leiab, et maksude ja jäätmekulude kogukohustused mõjutavad majandust negatiivselt.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puuduvate majanduslike mõjude ja mõjuanalüüside üle; rõhutab vajadust näidata otsest kasumit ja riigieelarvesse tulevat tulu. Kahtlustab narratiivide maksumuslikku kasu (turismi ja kinnipidamiskulude tasakaal) ning rõhutab, et riigieelarve mõju peab olema selgelt välja arvutatud. Toob esile vajaduse majanduslike numbrite ja mõjuanalüüsi järele enne suurte otsuste tegemist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik lähenemine on konservatiivne ja kulude kontrolli ning maksudest keeldumise suunas: maksutõusude vastane, bürokraatia vähendamise ning eelarve kulude vähendamise rõhutamine. Soovitakse toidukäibemaksu alandamist (kõnepoolt esile tõstetud), lasteaiakohatasude vabastamist ning üldise maksumoodustuse ja toetuste ümber jaotuste kriitikat. Energiapoliitikas on esitatud kriitiline vaade rohepöörde ja ENMAK-i seaduseelnõule, rõhutades turu volatiilsust ja investeeringute tasakaalustamatust.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitika kriitiline hinnang keskendub maksukoormusele, inflatsioonile ja elukallidusele. Opositsioon rõhutab, et maksuküür on langemas, kuid selle mõju ei kompenseeri inflatsiooni ja tarbimismaksude mõju tervikuna; eelistatakse struktuurseid reforme, pere- ja sotsiaalpoliitilisi toetusmeedeid ning majanduslikku stabiilsust. Hindade tõusu ja vaeste koormustethe rõhutatakse kui valitsuse vastutusala, ning kutset on tugevdada majanduslikku konkurentsivõimet läbi läbipaistvuse ja õiguspärasuse tagamise.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Maksupoliitika peab olema jätkusuutlik ja tuleks muuta tarbimispõhist maksustamist; hetkel käsitletav maksupoliitika on suurendamas inflatsiooni ja koormamas vaeseid ning keskmise sissetulekuga inimesi. Väidab, et majanduskasv näis realiseeruvat tänu automaksule, kuid tegelik mõju reaalses majanduses on negatiivne. Eelistab energiast inspireeritud lähenemist, kuid kritiseerib rohelenergiasuuna jätkusuutlikkuse puudumist ning soovib keskenduda põlevkivile ja kaaluda tuumajaama, mis nõuab põhjalikku analüüsi. Soovitused hõlmavad investeeringuid kõrgtehnoloogiasse ja kõrgharidusse ning majanduse ümberstruktureerimist läbi ümberõppe. Rahalise korralduse ja kasvu tasakaal on prioriteetide südames.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse seisukohalt oluline on infrastruktuur, mis soodustab majandustegevust ja äri-lennuliinide loomist, ning lennunduse kaudu reaalsete töökohtade ja maksutulu kasvatamine. Samas rõhutatakse rahastuse kestlikkust ja kulude läbipaistvust; teede investeeringud on näidatud alamriski tasandil ning õpetajate palga lisamine on raske saavutatav; rõhutatakse majanduskasvu ja kulude tasakaalu vajadust.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduskontuuris on seisukoht: maksude tõstmine halvendab tarbimist ja majandust ning on vastuoluline vahend eelarvemäe katmiseks. Soovitakse keskklassi ja tarbijaid kaitsvat, jätkusuutlikku poliitikat ning eelarve katmist muude kui maksutõusudega; soovitatakse kasutada Euroopa struktuurifonde ja julgeolekusse lisaraha suunamist. Toetatakse vähemolulise või mõistliku maksukoormuse hoidmist ning keskklassi elatustaseme säilitamist investeeringute jaoks.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Keeleline fookus maksumuudatustele ja eelarve tasakaalule. Toetab maksusüsteemi struktuurset reformi, rõhutab õiglasemat maksukoormust ning kapitali, vara ja kõrgete dividenditulude maksustamist tarbimismaksude asemel. Ta rõhutab, et tarbimismaksud (kui suurem osa maksutuludest) võivad koormata vaesemaid ning seetõttu on vaja reforme, mis tagaksid progresseiivse ja jätkusuutliku maksusüsteemi ning riigi finantsilise stabiilsuse ka peale 2026. aastat.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud seisukohad on segmenteeritud: maksupoliitika edasine püsivus ja suurenev maksukoormus (tulumaks 24%, käibemaks 24% alates 1. juulist) on kriitika all; samas tuuakse välja vajadus solidaarsuse raames panustada ning diskussioonis mainitakse võimalust maksuküüru vähendada. Elukalliduse ja inimeste toimetuleku küsimused on esiplaanil.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikale suunatud kriitika: vastuvõtlikkus maksutõusudele ja regulatiivsetele koormistele; nõue õiglasemaotust ning investeeringuid, mis soodustavad tootlikkust ja konkurentsivõimet. On vastu käibemaksu, tulumaksu ja aktsiiside järske tõuse; rõhutab vajadust kaitsta põllumeeste ja ettevõtete konkurentsivõimet ning omavahelistotust majanduse elavdamisel. Negatiivne hoiak riigi majanduse juhtimise suhtes; soovitakse tõhustada tulu säilitamist põllumeestele kriiside ajal.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse konkurentsivõime ja energiajulgeoleku rõhutamine: CO2-turu ja rohepöörde praeguse vormi pidurdamine, et vältida majandustegevuse koormust.—Kriitika rohepöörde ja CO2-kaubanduse tasakaalustamata kulude ning tarbijate koormuse osas; soov uuesti üle vaadata kogukäibe ja tööjõukulude mõju ning vajadus moderniseerimise järele.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Eelistab hoolikat ja sihikindlat raamatupidamist; ei poolda üldiseid kärpeid, vaid soovib prioriseerida kaitsekulusid, digitaalseid ja innovatsiooni investeeringuid ning energiasäästu (kortermajade renoveerimine). Teatab maksusüsteemi muutmise majanduslikku mõju (kõneleja märgib, et maksuküüru kaotamine toob riigieelarvesse umbes poole miljardi kulu) ja rõhutab vajadust leida lisavahendeid ja bürokraatia vähendamist.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ekonomiline narratiiv keskendub riigi kulude fokuseerimisele rohepöörde asemel (nt 14–18 miljardit investeeringuid rohepöördesse vs. põlevkivisektori moderniseerimine). Kritiseeritakse riigi toetusmehhanisme (nt Enefit Green toetus) ja rõhutatakse kodumaiste ressurside, töökohtade ja Ida-Virumaa majanduse kaitset; rõhutatakse energiahindade mõju tootmisele ja tarbijatele, ning prioriteetide ümberpaigutamist sotsiaalse ja julgeolekuküsimuste suunas.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas kriitika keskmes: maksutõusud ja teenuste hindade tõus kahjustavad inimeste ostujõudu; soovitatakse toidukäibemaksu langetamist ja erisusi automaksu puhul mõjukatele grupidele. Kriitikas on riigieelarve ja rahastamisvahendid, mille hinnatakse viivat rahalist koormust kodanikele; rõhutatakse vajadust tõhusa ja läbipaistva rahastamise järele hooldekodude ja koduhoolduse valdkonnas.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab majandusliku teostatavuse ja potentsiaalsete kulude dilemmasi; viitab, et tuuleenergia võib olla kahjumiline vastavalt Rootsi analüütikute väidetele, ning rõhutab vajadust realistlikke majanduslikke hinnanguid enne laialdast üleminekut.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult peamiselt kriitiline: rõhutab maksumaksja koormust, kalliks kujunevaid rohepöörde meetmeid ja võimalikke kahjumeid. Tõstab esile näite Rootsi 7-aastase kahjumiga tuuleparkide kogemuse ning väidab, et toetusmehhanismid võivad suurendada kulusid ning maksumaksja koormat.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Toetab turupõhist konkurentsi ja regulatiivsete tõkete vähendamist, kuna need tõstavad kulusid ja kahjustavad konkurentsivõimet. Ende rõhutab, et hindade ja tootmiskulude kontekstis lekivad piirangud on kahjulikud majandusele ning ettevõtetele.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduskontuuris on esindaja toitumise ja inflatsiooni leevendamise nimel: rõhutab vajadust alandada põhitoidukaupade käibemaksu (9%) ja väites, et see viib toiduhinnad alla; kavatseb kasutada erinevaid maksejuste vahendeid ning samal ajal toob välja tarbimismaksud kui suure osa riigieelarve tuludest. Ta rõhutab pankade maksustamist (pangamaks) ning soovib säilitada maksuküüru, väites tarbimismaksude osakaalu suurust. Kõigi riikide näited illustreerivad konkurentsi ja maksusüsteemide erinevusi, kuid ta näeb oma varianti kogumaksumusena õiglasemana.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline paljude suurinvesteeringute osas (ligikaudu 14 miljardit eurot) ning ettekujutuse kohta, kuidas need investeeringud muudavad lõpptarbijale hindasid (prognoosid 174 vs 155 eurot/MWh). Näitab, et investeeringute suurus ei pruugi tagada märkimisväärset hinnarahu, ning rõhutab vajadust selgust ja kontrolli selle valdkonna kasvu osas. Jagab arvamust, et mõõdukas kasvu ja tarbija hindade mõju ei pruugi olla rahuldav, kui investeeringud ei ületa ootust.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Eelistab tarbijatele odavat ja stabiilset energiat ning on kriitiline rohepöörde kulukuse suhtes; rõhutab, et suurte roheenergia investeeringute kaudu tekib majanduslik kahju ja hind ei ole tarbijale konkurentsivõimeline. Toetab alternatiivseid investeeringuid põlevkivisse ning kasutab ENMAK-i 2030 prognoose kui fundamenti hinnakujundusele (150 EUR/MWh). Märgib, et rohepöörde sündmuste tõttu tekkinud "anomaalia" turul ja rõhutab regionaalse koostöö vajadust.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik diskussioon tihedalt seotud elektrihindade ja tarbijate huvidega; kriitika energiasüsteemi subsideerimise üle (meretuulepargid), hoiatus maksumaksja koormuse suurenemise eest; arutatakse maksupoliitika ja tulumaksuvaba miinimumi mõju, Unternehmens- ja tarbijakaitse kontekstis; rõhk on majanduse elavdamise ja stabiilsuse tasakaalustamisel.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitilised vaated: tootlikkuse ja konkurentsi suurendamine ning tarbijate koormuse vähendamine kesksete prioriteetidena. Kritiseerib pankade liigset kasumit ja soovib meetmeid (nt pangamaks) intresside alandamiseks ning laenulepingute ning hüpoteekide reguleerimiseks. Toetab energiapoliitikas põlevkivi kasutamist kui odavamat alternatiivi roheenergiale, rõhutades energiajulgeolekut ja tarbijaelektrihinda.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse huvides suunatud hoiak: vääritab tugeva riikliku reguleerimise mõju ja eelistab turu- ning tulemuspõhiseid põhimõtteid; rõhutab, et ettevõtted teenivad kasumit ning investeeringud sõltuvad kvaliteetsetest teenustest ja oskustest. Soovib maksubaasi või maksusoodustusi (nt toiduainete käibemaksu langetamine) ja automaksu ärajätmist või vähendamist, rõhutades inflatsiooni ja tarbija ostujõu mõju. Taoline keskendumine näitab tugevat ettevõtete ja tarbijate huvi ning kriitilist suhtumist uue maksustavale regulatsioonile.
2025-04-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult rõhutatakse maksumaksja ressursside kaitset ja kulude tõhusust; kritiseeritakse Hiina tehnoloogia kasutamisega seotud kulukust ning otsustusprotsesse, mis võimaldavad kallima või vähem turvalise varustuse soetamist; eelistatakse jaekaubanduslikku ja elujõulist lähenemist, kui see on turvaline.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Eelistab maksude vähendamist või optimeerimist (nt toiduainete käibemaksu langetamine) ning kritiseerib varasemaid maksumuudatusi, mis suurendasid makse ja vähendasid ostujõudu. Näitab eurosotsiaalsetelarvutust: ostujõu ja elanikkonna heaolu maksustamise kaudu. Ühtlasi kritiseerib autotsentristlikke maksuerisusi (“automa maksu”) ning rõhutab majanduse stabiilset, kooskõlastatud finantsijuhtimist.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab majanduslikku mõju ja kaubavedude väljavaateid piiride sulgemise kontekstis; ei esita selge majandusprogrammi, kuid toob välja, et küsimused puudutavad ettevõtteid ja kaubandust.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse kriiside süstematiseerimine ja opositsiooniline retoorika maksukärbete ning hinnatõusude vastu; kritiseerib praeguse valitsuse maksukorraldust (automaks, käibemaksu ja tulumaksu tõus, aktsiisid) ning näitab muret demograafilisele ja sotsiaalsele mõjule. Pakub alternatiivina potentsiaalset riigi tulu suurhoonustena (pangamaks ja suurte rahvusvaheliste platvormide maksustamine), kuid konkreetseid rakenduspoliitikaid ei esita; rõhutab majanduse langust ja vaesuse kasvu kui peamisi näiteid kahjustustest.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutatakse majanduss kahjusid ja nende mõju (nt Estlink 2 sattunud kahjustused, energiaplaanide alusandmete läbipaistvuse küsimused ning suur summa (26 miljard) mainimine); rõhk on vajadusel läbipaistvusel ja majandustagajärgedel, mitte kasvulähedasel fiskalismil; üldine positsioon on taristu kaitse ja kahjude vähendamise suunas.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Toidukorvi hindade tõus ja toiduainete käibemaksu alandamise tõhususe küsimus; arutluses on pankade maksustamise mõjusus, kaubanduskeskuste ja kaupmeeste kasumi kriitika. Toob esile vajaduse leida mehhanismid hindade maandamiseks ja kasulikele ettevõtete mõjutamiseks, kuid ei esita konkreetset majandus- või maksupoliitika kavatsust.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse seisukohast on rõhuasetus maksu- ja maksustamispoliitika mõju hindamisel: võitlus pangamaksu vastu ja otsene soov hoida või suurendada inimeste ostjõudu (9% käibemaksu esmatoodetele). Kirjeldab Leedu mudeli erinevusi ning rõhutab, et Eesti süsteem erineb Leedust (klassikaline tulumaks vs avansiline tulumaks + dividendid). Kritiseerib valitsuse maksukorraldust kui majandust pärssivat ning rõhutab vajadust majanduskasvu soodustavate meetmete vastu, sh toiduainete maksude madalamaks muutmise ideed.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas rõhutab majanduslikku ratsionaalsust ja tarbijahinna kaitset; on kriitiline roheenergia laialdase investeerimise ning hinnakujunduse suhtes, rõhutab vajadust hinnaga katsetada kasulikkust ning tarbijale koormuse vähendamist. Väljendab skepsist suurte kütuste- ja tuulepargidesse tehtavate kulutuste suhtes ning rõhutab, et majandusmudelid peaksid põhinema turul, mitte ideoloogilisel raamistikul. Soovib eelarve- ja investeeringute läbipaistvust ning ettevõtluse huvidega kooskõlalist poliitikat.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse seisukohast rõhutab tarbija elektrihinna prioriteeti ning on kriitiline ENMAK-i hinnaprognooside ja investeeringute osas, mis võivad suurendada tulevasi kulusid. Ta pooldab madalama kilovatt-tunni hinna eesmärke (soovitus 5–8 senti) ja rõhutab, et suuremad investorid tulevad ligi, kui hind on konkurentsivõimeline, mitte läbi ulatuslike riiklikult toidetud subsiidiumide. Näitab skeptitsismi suurte investeeringute kasulikkuse suhtes, kui need ei tulista konkureerivat eelist tarbijale.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Majanduslik seisukoht on suunatud korruptsiooni ja ressursihalduse läbipaistvusele; rõhutab kahjude ja kokkuhoiu arutelu (400 000 euro, 1 350 000 euro, 6700 hooldekodude elaniku jaoks), kuid ei esita üldist maksupoliitika ega majanduskasvu konkreetset programmi. Toob esile vajaduse raha tagasitoomiseks ja korruptsioonivastaseks tegevuseks.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab konkurentsivõime ja majandusnäitajate tähtsust ning hoiatab rohepoliitika võimalikest tagajärgedest konkurentsile; märgib USA protektsionismi mõju ja Hiina tehnoloogilise arengu konteksti. Väidab, et rohepöörde edenemine peab arvestama globaalseid majandussuhteid ja tuleb kohandada Euroopa majanduspoliitikat vastavalt muutustele.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas on ta pro-turul põhinev ja maksude vastu: ei poolda tarbimismaksude suurendamist, soovib pangandussektorile suuremat koormust (pangakapitali tootluse ja kasumi arvestus) ning kasutust riigieelarve finantseerimisel julgeolekule. Hindab rahvusvahelisi võrdlusi ja regionaalarvestust, rõhutades, et maksulaekumised ei tohi pärssida majanduskasvu; keskendub andmete alusel kaalutud otsustele.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Toetab pangamaksu kui täiendavat tulubaasi ning rõhutab bankade suuremat kasumit (2023–2024) kui tõuget maksustamiseks; on vastu suurele mootorsõidukimaksudule ja registreerimistasude suunale, pakkudes lastele peredele soodustust (automaksu nullmääras). Kriitiline “maksupõrgu” mõiste ja “maksutõusude festival” kirjeldus viitavad rahastus- ja regionaalse tasakaalu otsimisele ning vajadusele selgitada mõju elanikkonnale. Seostatakse energiasektori töökindluse tagamisega, mis on osa majanduskeskkonna stabiliseerimisest.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskendub maksude jäämise tagamisele Eesti majanduses ja renditööjõu maksustamise riskide maandamisele. Tõstab esile vajaduse teisi seadusi muuta, et lahendada majanduslikke probleeme ja tagada fiskaalne stabiilsus.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutatakse avaliku raha kasutamise läbipaistvust ja hindade kontrolli riigihangetes, mainitakse 800 000 euro suurust kulu ning küsitakse turu hinnangut. Soovib informeeritud ja läbipaistvaid otsuseid ning hindade uurimist turul.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduse jaoks oluline on tarbimise elavdamine ja maksukoormuse stabiliseerimine; nähakse automaksu ja kõrgete tarbimismaksude negatiivset mõju ostujõule ning soovitatakse kaaluda toiduainete käibemaksu alandamist ning üldist maksustamise tasakaalustamist; rõhutatakse, et maksud peaksid soodustama ettevõtluskeskkonda ja majanduskasvu.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Keskendub avaliku raha õige kasutamisele ja läbipaistvusele; kriitika riigi finantsotsuste kohta Nordicale ning maksumaksja raha kaasnevad ohtude osas. Ei esita laialdasi majanduspoliitilisi ettepanekuid, kuid rõhutab finantsilise vastutuse tähtsust.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult skeptiline ja ettevaatlik; rõhutab, et eelarve puudulikkus ja läbipaistmatus võivad viia maksutõusudele ja halvendada maksukeskkonda ning majanduskeskkonda. Õhkkond näitab muret majanduskeskkonna terviklikkuse ja inimeste koormamise üle.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majandusseisundit käsitletakse kui kriitilist konteksti haigla ja tööjõu hüvitiste arutamisel. Toetatakse investeeringut, mis toob majandusele tulu ning mille korral riik suurendab vastutust ja maksuluure; esitatakse arvulised näited (49,3 miljonit lisakulusid, 2%–3% SKP-st väärtus otsest kulu, 800–1,2 miljardit eurot kaudsed kulud) ning rõhutatakse, et lisandväärtus ja SKP kasv kompenseerivad investeeringu.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Majanduspoliitiline lähenemine keskendub eelarve läbipaistvusele ja kulude kontrollile; puuduvad konkreetsed soovitused maksude või investeeringute osas, kuid rõhutatakse, et raha peaks olema selgelt plaanitud ja kontrollitav. On kriitiline suhtumine 100 miljoni eelarvesse kaasamisel, kui see ei ole selgelt tõestatud. Näitab tugevat keskendumist eelarve korra ja usaldusväärsuse tagamisele.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikul tasandil on keskne kriitika maksutõusude ja teenuste hindade kohta, mis vähendavad tarbija ostujõudu. Ontuta energiahindade ja toetusmeetmete kulutuste kriitika ning rõhutatakse vajadust tasakaalustada rohepoliitika kulud riigieelarve ning majanduse huvides. Toetab põlevkivi kasutuse jätkumist majandusliku stabiilsuse ja energiajulgeoleku huvides.
2024-12-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Maksete ja kulude tõus on märkimisväärne teema; konkreetseid majanduspoliitilisi samme ei toodud, kuid rõhutatakse vajadust kuulata rahva muresid ja arutleda finantsküsimuste üle.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab majanduslikku kokkuhoidu ja valitsuse kulude kärpimist; rõhutab maksutõusude mõju ühiskonnale ning rahalise vastutuse vajalikkust. Soovib kuluhüvitiste läbipaistvust ja vajadusel palga sidumist tööle osalemisega, viidates Belgia mudelile kui soovitud lahendusele. Kõne rõhutab fiskaalset distsipliini ja sotsiaalset õiglust.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Keskne on finantskulude kontroll ja kokkuhoid: rõhutatakse, et läbipaistvuse kaudu tekib kokkuhoid ja et riigikogul ning ministritel võiksid olla kuludokumentid. Mainitud on konkreetseid summasid (1500 eurot kuus esinduskuludeks, 250 000 eurot aastas) ning vajadus eraldada või suunata ressursse (nt koolipsühholoogide rahastamine) vastavalt prioriteetidele.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult kriitiline eelnõu; rõhutab koormust peredele ja kodudesse laekuva tulu arvelt ning aktsiiside tõusude negatiivset mõju. Keele tõstab esile, et maksutulu on suur ning selle rakendamine langeb inimeste taskusse, mitte ettevõtetesse; eelistab Vasakul ja rahandust säästvaid lahendusi.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas keskendutakse maksutõusude kriitikale ja läbipaistvuse suurendamisele; eelnõu kohta rõhutatakse vajadust aruandluse järele ja rahalise vastutuse tagamist. Mainitakse pangamaksu kui konkreetset maksu-, investeeringu- ja konkurentsieelist mõjutavat valikut; rõhutatakse, et tarbimismaksud moodustavad Eesti eelarvest suurt osa ning eelarve kärped vajavad läbipaistvuslikku ja läbimõeldud lähenemist.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik vaade keskendub maksude suurendamise vastasel ja maksuküüru kaotamise või vähendamise teenivatele kaalutlustele. Ta rõhutab, et maksumuudatused võivad halvendada inimeste ostujõudu ja majanduskasvu ning toob esile vajaduse rahanduslike otsuste läbipaistvuses ning ettevõtjate huvide kaitses. Väited tuginevad tuntud analüütikute prognoosidele ning viitele, et maksuküüru kaotamine ei pruugi lahendada eelarveseisundit sõltuvalt kontekstist.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Öeldakse, et maksutõusud on kahjulikud ning fiskaalpoliitika rikkub ostujõudu ja vaesus võib suureneda; viidatakse ekspertide arvamustele, mis ütlevad vastupidiselt valitsuse prognoosidele. Ta rõhutab kohalike omavalitsuste finantsvõimekuse tugevdamise vajadust ning regionalse arengu tähtsust, kuid kriitika on tugeva oppositsioonilise tooniga ja skeptiline kasvuprognooside osas.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitika keskmes on solidaarsus ja maksutagatised ning vajadus kehtestada uus maksustamine (pangamaks) ja käibemaksu reformimine (toit), mida koalitsioon ei ole suutnud või soovinud rakendada. Seaduseelnõud siduvad palga maksmise ja kuluhüvitised tööpanusega ning tõhustavad makse ja kuluhüvitiste läbipaistvust. Eelistatakse mehhanisme, mis ergutab majandust ja vähendab inflatsiooni ning elukallidust.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab majanduslikku mõjusust ja kulude kokkuhoidu: palga ja kuluhüvitiste seoste loomine töötegude tasemel ning suurenenud läbipaistvus, mis vähendab kulude varjuküljed; eesmärk on suurem efektiivsus ja ressursikasutuse parem kontroll.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduse seisukohalt on esineja kriitiline: tarbimismaksude ja aktsiisitõusude kasvu koormab eriti madala ja keskmise sissetulekuga inimesi, mis võib vähendada tarbimist ja majandust stimuleerida. Ta rõhutab vajadust alternatiivide järele (nt pangamaks, platvormimaksud) ning väidab, et eelnõu suurendab riigi maksutulu, kuid samas kahjustab tarbimist ja elatustaset. Ta rõhutab staatilist nägemust, kus maksudeks ülekoormatakse tarbijaid, mitte põhjalikult lahendata eelarve puudujääke.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Majanduse ja sissetuleku küsimused esile tõstetud: kõrge tööhõiveprobleem ja toimetuleku tähtsus; argumenteerib, et pangamaksu oleks riigieelarvet täitnud, ning arutleb laiemate majandusteemade üle valitsuse kujundamisel. Kriitiline valitsuse majanduspoliitika suhtes ning soovib kasutada majanduspoliitilisi tööriistu, et tugevdada eelarvet ja julgeolekut.
2024-12-02
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas on keskne kriitika maksude suurendamise ja kiirete otsuste suhtes, mis võib suurendada hindade ja elukalliduse taset. On rõhutatud vajadust riigi sekkumisega majandust toetada, kuid eelistatavalt läbipaistvate ja põhjalikult analüüsitud meetmete raames. Rohepöörde ja energia teemade puhul on kriitiline hoiaku kõlapind: rõhutatakse põlevkivi kui energiaallikat energiajulgeoleku nimel ja vajadust erandite järele Euroopa Liidult, et vältida tarbijate koormust.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikul tasandil on keskne kriitika koalitsiooni maksupoliitikale ja uutele maksutõusudele, mis suurendavad inimeste majanduslikku koormust; rõhutatakse, et tervishoiu kulud ja muud maksutõusud toovad tugeva surve inimestele. Samas on rõhutatud vajadust majanduskasvu ja inimeste elukvaliteedi parandamise järele, mitte rahastamist koormavaid lünki. Eriti esile tõstetud on otstarbekas ja tasakaalustatud eelarve ning vältida liigseid maksutõuse.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult kriitiline ja sotsiaalse kaitse suunas kalduv. Kavandatud maksutõusude kiirustamist, riigieelarve planeerimise läbipaistvuse puudumist ja majanduskeskkonna negatiivset mõju tähelepanu keskmes, samas rõhutab vajadust kaitsta pensionäre, üksi elavate inimeste toetamist ja teenuste kättesaadavust (nt hambaravi). Kritiseerib üleskutseid tõsta riigieelarvelisi kulusid ilma ulatusliku kaasamiseta ning rõhutab tarbijate ja ettevõtjate usalduse kahjustumist.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Not enough data. Majandusalased või finantsilised teemad puuduvad; tekst keskendub õigusloome ja järelevalve küsimustele.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas kriitiline, rõhutab, et maksupoliitikas tuleks vältida tarbimismaksude ja teenuste hindade suuremaid tõuse inimeste ja ettevõtete koorma arvelt. Toob esile, et rahastus tuleb nii Euroopa fondidest kui ka laenudest, kuid rõhub tasakaalustatud eelarve ning pikaajalise arengu vajadusele; opositsiooninägemus lubab mitte suurendada survet tarbimisele ning keskendub majanduse elavdamisele läbi mõistlike investeeringute.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Keskendub maksurahu kriitikale ja maksutõusude vastu; toob esile negatiivseid efektiivsuse ja elatustaseme ning kinnisvaraturu hindade mõju; rõhutab, et maksud tõusevad ja mõjutavad tarbimist ning elamumajandust; soovib notari tasu peatada ning kaaluda majanduslikke tagajärgi riigi tasandil.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toiduainete hinnataseme leevendamiseks pooldab käibemaksu alandamist; kritiseerib maksukorraldust ja eelarveplaneerimise läbipaistvust; rõhutab vajadust tasakaalustatud finansmanistrateegia jaoks, et soodustada kohalikke tootjaid ja turismi, ning viitab võimalikele kulude piiramise ja tulude allikate otsimisevariantidele (tsitaadid eelarve kogusummade ja rahastuse aruteludest).
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab riigikassa täitmist, kuid on mures automaksu struktuuri mõjust madala sissetulekuga peredele ning auto ostuhinna osakaalu maksu poolt. Nimetatud on vajadus tasakaalustada keskkonnaeesmärkide saavutamine ja majanduslik õiglus, rõhutades maksu suuremat mõju elanikkonna eri gruppidele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Toidukäibemaksu alandamine kui vahend ebavõrdsuse vähendamiseks; kriitika valitsuse majanduslikule juhtimisele ja loetamatule eelarvele. Hoolitseb energiajulgeoleku ja elektrihinna taskukohasuse eest ning osutab, et rohepoliitika ja investeeringud peavad olema tasakaalus, et energiakulud ei lööks tarbijaid ohtu.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majandusarengu keskmes on fondide kasutuse kiirendamine ja tõhus rakendamine; rõhutatakse, et ühtekuuluvuspoliitika vahendid peaksid olema majanduskasvu mootor. Toetab aktiivset investeeringute kasutust kui vahendit majanduse stimuleerimiseks ning rõhutab vajadust lõpetada raha raiskamist ja suurendada tulemuspõhist rakendust.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduse ja maksuplaani kriitiline tõlgendus: vastu maksutõusudele ja uutele maksudele, rõhutab, et need mõjutavad maal elavaid inimesi ja hindade tõstmist (näiteid 8% hinnatõusest ja üldist maksumõju kohta). Eelistab regionaalse arengu investeeringuid ja teenuste säilitamist, näidates vastupanuvõimet majanduslangusele ja ebakindlale majanduskeskkonnale.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas on kriitikapõhine: eelarve on arusaamatu ja ei ole läbipaistev; kutsutakse üles selgusele ja loetavusele. Mainitakse maksumuusid (eriarstitasu, käibemaks, tulumaks ja aktsiisid) kui näiteid, mis on juba jõustunud, kuid mille vajadus ja mõju vajab täpsed selgitused. Jagatakse veendumus, et eelarve peab olema inimeste jaoks mõistetav ning ei toeta varjatud või raskelt jälgitavat kulutuste liikumist.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Ta seisab maksutõusude vastu ja soovib, et 2028. aastaks maksud ei tõuse; märgib riigiettevõtete teenustasude tõusu ja üldist maksustruktuuri puudutavaid küsimusi. Tunnustab vajadust regionaalsete palga-erinevuste mõistmiseks ja teenuste kättesaadavuse parandamiseks.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik visioon keskendub tarbimismaksude suure osakaalu kriitikale (41% riigieelarvest) ja pangamaksu eesmärgile, mis vähendab koormust inimestele ja suurendab ühiskondlikku solidaarsust. Ta rõhutab reguleerimise vajadust ning euribori mõju laenude tasumisele; rõhutab, et pangad võiksid majanduslikes tingimustes olla solidaarsed ja taakide jaotumine peaks olema õiglasem. Samas rõhutab ta, et sisetarbimine ja ettevõtluskeskkond võivad kannatada, kui maksud tõusevad, ning eelistab tasakaalustatud maksurahastust.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Maksupoliitika osas on skeptiline tarbimismaksude suurendamise suhtes; rõhutab, et tarbimismaksud võivad vähendada üldist tarbimist ja mõjutada ebaühtlasemalt madalama sissetulekuga gruppe. Soovituste hulgas on alternatiivsete tuluallikate kasutamine (pangamaks, digitaalsete platvormide maksustamine) ja investeeringute, ettevõtjate toetuse ning majanduskeskkonna tugevdamise rõhutamine. Eelistab rahastust, mis ei koormaks otseselt töötegijaid ja tarbijaid, ning rõhutab võimalust kasutada teisi maksulubasid ja kulude vähendamise mehhanisme.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas on kriitika tarbimismaksu suurendamise suhtes ja eelistus pangamaksule kui rahastamismehhanismile kaitse- ja julgeolekualade jaoks. Rõhutatakse maksukoormuse mõju tarbimisele ja madalama sissetulekuga elanikkonnale ning rõhutatakse vajadust eelarvet harnessida läbipaistvamalt ja tasakaalustatumalt. Väidetakse, et käibemaksu kasv ning tulumaksu muudatused suurendavad riigieelarvet, kuid tegelikku mõju majandusele ja inimeste toimetulekule nähakse kriitiliselt.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kriitika maksustamise laiendamise ees ning koalitsiooni plaanide suhtes, mis mõjutavad inimeste toimetulekut; vastuseis pangamaksule ja osaliselt astmeline tulumaks. Soovitused keskenduvad eelarvealaste vahendite säästmisele, puudujääkide vähendamisele ja maksupoliitika teatud piiridele, rõhutades vajadust rahaliselt realistlike lahenduste järele.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik seisukoht: maksupoliitika peaks tekitama tulu, kuid neid koorma kujukord on eelkõige inimeste taskusse. Nad väidavad, et sissetulekud tuleb suunata teedesse ja infrastruktuuri, mitte kasutada vaid suunatud tarbimise piiramiseks. Kritiseeritakse, et tulude suurendamine ei ole teenindatud läbipaistva või sihtotstarbelise jaotusega ning rõhutatakse vajadust korraldada ressursid paremaks.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult kriitiline ja finants-rahastuspoliitika suhtes skeptiline; rõhutab, et kiirustamisega kaasnevad riigi eelarve negatiivsed mõjud ning nõuab mõjuanalüüsi. Vastandab maksutõusu või teenuste hindade küsimusi ning seisab vastu plaanidele, mis suurendavad inimeste kulusid (nt visiiditasu ja voodipäevatasu). Soovitused kaldduvad riigi eelarve tasakaalu ja läbipaistva arutelu suunas, ning toetab pere- ja demograafiapoliitilisi meetmeid, kuid mitte eelnõu pakutud vormis.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Rõhutatakse toidutootjate konkurentsivõime ja majandusliku jätkusuutlikkuse tagamist ning riigi visiooni vajalikkust majanduse stabiilsuse huvides. On mures maksutõusu pärast 2025–2026. aastal ja rõhutab riigi rolli jätkusuutlike investeeringute ning toidutootmise kestlikkuse tagamisel; käsitletakse ka dotatsioonide jaotuse ebavõrdsust Euroopa tasandil.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik hoiak on kriitiline kapitali jaotuse ja reinvesteerimise osas: esitatakse mure kasumi ülemäärase kinnipidamise ja investeeringute pindalase languse üle. Toetatakse läbipaistvust kapitali kasutamisel ning kutset läbivaatuseks, kuid konkreetset makrotoetuste või maksulisi politikasuunanõu ei esita.
2024-09-26
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud vaated on sparing- ja pro-redistributiivsed: soovib astmeline tulumaks ja pangamaksi ning on vastu tarbimismaksude järsule tõusule. Ta juhib tähelepanu, et maksude tõstmine mõjutab eelkõige vaesuses olevaid ja madalaid sissetulekuid ning annab märke sotsiaalse ebavõrdsuse süvenemisest. Ta arutleb ka sotsiaalmaksu võimaliku tõusu ja julgeolekumaksu ajutisuse üle, näidates muret maksumuutuste kestvuse ja majanduskasvu mõju üle. Vähemalt osutab ta eelarve puudustele, mis võivad koormata inimesi ja ettevõtluskeskkonda.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduse jaoks prioriteedid on odav elektrienergia, kodumaise tootmise arendamine ja globaalsete tarneraskuste vähendamine. Ta keeldub Kiina sõltuvuse kasvu jätkamisest ning rõhutab, et rohepöörde efektiivsus peab olema majanduslikult mõistlik ning riigi tööhõive ja tarbijate huvides. Soovitab toidu- ja maksupoliitikas mõistlikke toetusi (nt toidukäibemaksu langetamine) ja sotsiaalsete kulude suurendamist, et leevendada inflatsioonimõjusid.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Positiivne ja kasvule suunatud vaade kaitsetööstusele; rõhutab vajadust majanduslike näitajate prognooside (käive, turud, mahud) alusel tegevuse laiendamiseks.
2024-09-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduse kontekstis rõhutatakse majanduslangust, vajadust haarata uusi turge ning majandusdiplomaatia tähtsust. Kritiseeritakse praktikaid, mis ei toeta ekspotordi või majandussidemete arengut, ning viidatakse saatkondade personalilise koondamisele Hiinas kui näitele ressursipuudusest. Ta rõhutab vajadust nähtava ja tõhusa majanduspoliitika järele välispoliitikas.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetatakse perepoliitikat ja lastetoetuste jätkut, rõhutatakse majanduspoliitika stabiilsuse olulisust ja pereloomise soodustamist läbi eelnõude meetmete. Puuduvad täpsed finantsandmed või numbrilised detailid, kuid positsioon kaldub soodustavale suunale riiklike kulutuste kaudu pere toetamiseks.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikud kaalutlusedena rõhutab ta tarbijate elektrihinda, riigi ja elanike raha kasutamist ning võrgutasude kasvavat koormust. On skeptiline dotatsioonide ja riiklike subsiidiumide üle ning väidab, et meretuuliku plaan nõuab suuri investeeringuid, mida lõpptarbija maksab. Soovitab alternatiivi: maismaa tuulepargid ja päikeseparkide arendamine, mis on majanduslikult tasuvamad.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Majanduskasv ja inflatsioon on keskseteks; maksutõusude suhtes on kriitiline ja eelistab majanduskeskkonna stabiilsust ning ostujõu kaitset. Ta rõhutab, et maksukoormus ei tohi ületada, ning hoiatas, et impulsiivsed maksutõusud võivad kaasa tuua majandussurutise. Toob esile vajaduse hoida sotsiaalset solidaarsust ning mitte kaotada maksuküüru, mis tema hinnangul oleks viga.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib fiskaalpoliitikat ja maksude tõusu, kujutab endast soovi vältida üldist maksukoormatjaotust inimeste taskust. On vastu pangamaksule, viidates, et vajadus raha saamiseks ei tohi langeda tavainimese kanda (pakub alternatiive, mis ei koormaks valdkondi). Öeldakse, et majanduspoliitika peaks keskenduma inimeste toimetulekule ja julgeolekule, mitte kergelt laienevale maksustamisele.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Majandushuvide keskmes on maksimaliseerida majandustegevust ja investeeringuid, vähendada regulatiivset koormust ning vältida olukorda, kus kindlustus ja riskid muutuvad talumatuks. Hinnatakse rahalist mõju (võimalik kokkuhoid või kahju), rõhutatakse ettenägematut mõju ettevõtlusele, tööhõivele ja maksu- ning eelarvetoimingutele. Eelistatakse struktuurseid ja ettevõtete jaoks mõistlikke lahendusi reguleerimisstruktuuris.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Toetab koostööd erasektoriga (bussiteenused) ning arutelu finantsabist piiril olevate inimeste heaks; rõhutab vajadust koordineerida ja leida rahalisi lahendusi, et parandada olukorda. Spetsiifilisi maksu- või majanduspoliitika kirjelduse puudumise tõttu jääb üldiseks.
2024-09-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab majanduse stimuleerimise eesmärki neljapäevase töönädala ideega; näitab positiivset suhtumist tööaja mõjudesse majandusele.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Majanduse ja eelarve kontekstis on vastu maksu laiendamisele; suurenenud maksukoormus ja käibe langus on märgitud ning automaksu ratifitseerimine oleks vastuolus majanduskasvu ja ettevõtluse jaoks. Soovitakse makse uute vahendite kaudu asendada ning esitatakse mõningaid alternatiivseid meetmeid, mis ei suurendaks üldist maksukoormust.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Katsub vältida maksukoormuse suurendamist tavakodanikele; kriitika maksupraksise kohta ja eelistus rahastuse suunamiseks kaupade ja ettevõtete maksustamise kaudu (digimaks) kui alternatiiv. Samas märgib, et eelnõu ei ole tema fraktsiooni jaoks sobiv ning rõhutab, et raha võetakse inimestelt, mitte ettevõtetelt, kui vaadeldakse praegust maksoilust.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kriitiline lisaeelarve suhtes ning murelik märkus saamata maksutulu osas pärast kärpeid; rõhutab investeeringute tähtsust ning kaitseinvesteeringuid ja infrastruktuuri (Rail Balticu, tuumajaam) kui keskseid majanduspoliitika teemasid. Ei esitle konkreetseid maksu- või kulupoliitilisi ettepanekuid, kuid rõhutab läbipaistvuse ja kontrolli vajadust rahanduses.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ta rõhutab, et eelnõu võtmine toob maksumaksjale ja tarbijatele lisakulud ning peab hindama tasuvust. Ta soovib lahendust, mis maksaks vähem maksumaksjale ja tarbijale tulevikus. Rõhutab, et peab olema sotsiaal-majanduslikud analüüsid ning energeetika bilanss.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitika otsest kirjalikku laiendust ei käsitleta; esinejad arutluses viitavad arengukoostöö vahendite kasutamisele ja võimalikele vabanevatele vahenditele Gruusia kodanikuühiskonna jaoks, kuid puudub selge ülevaade maksude, kulude või üldise majanduspoliitika kohta. Võimalik õhkkond on kriitiline selle finantseerimise ja protseduuride osas, kuid konkreetset rahanduspoliitikat ei esinda.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitiline lähenemine keskendub tasude ja maksude mõju hindamisele ning hinnatõusu vältimisele; keskendutakse konkreetsetele näidetele (nt kiirpassi, riigilõivude ja trahvide suurendused) kui kujuteldavad negatiivsed mõjud kodusõbralikele finantsidele. Soovitused kalduvad madalamate või paremini läbipaistvate tasude suunas ning rõhutatakse huvirühmade, eriti perede, kaitset.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Andmed puuduvad seoses majanduse, maksude või riigieelarve küsimustega. Ei esitatud majanduslike seisukohtade või rekonstrueerimisplaani。
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaates rõhutatakse tarbimismaksude ja maksukoormuse paremat jaotust ning vähemasti laiemat koormust vaesusele. Eelnõud hõlmavad toidu käibemaksu alandamist, pankade maksu ja digitaalse reklaami maksustamist ning rahastuse suunamist noorte huvitegevusele. Samuti on ideed maksukäru ja maksureformi osas ning vajadus leida lisavahendid erinevatelt allikatelt, et vähendada survet kõige vähemteenivatele.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Not enough data
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult kaalutlev: majanduslik olukord on kehv ning investeeringud on riskiga; maismaa tuulepargid on soodsamad ehitada kui merel, mis mõjutab lõpphinda. Ta rõhutab, et toetus peaks olema majanduslikult põhjendatud ning hargnenud subsidiseerimise plaanid võivad ettevõtteid üllatada, mistõttu vajatakse selget ja järjepidevat majandusliku mõju hindamist. Ta näeb rohepöörde lähtepunktina majanduslikult jätkusuutlikku kasvu ja energiatootmise efektiivsust.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik eristus: soovitakse suurendada sotsiaaltoetuste ja majapidamiste toimetuleku toetamist ning kritiseeritakse pensionide maksustamist, mis on seotud valitsuse lubaduste rikkumisega; rõhutatakse vajadust suuremate rahastuste ja Euroopa vahendite kasutuselevõttu elamufondi renoveerimisel. Kiidetakse rahastust puudutavate plaanide läbipaistvust ja kooskõla riigi eelarvega; kriitiliselt hääldatakse juhiseid, mis võivad suurendada elanikkonna koormust (nt tulumaks pensionidele).
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab Venemaa vastu sanktsioone, nähes neid kui osa majanduslikku ja poliitilist tõhusust, kuid rõhutab, et varade konfiskeerimine ei tohi toimuda ilma EU-tasandi kooskõlastuseta ja võib kaasa tuua lisakulutusi kohtu- ja halduskulude näol. Näitab, et majanduslikke meetmeid tuleb rakendada kooskõlas õiguse ja liitlastega.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Rõhutab, et ETO-lisandum ja lisakohustused võivad tulla ettevõtete investeeringute arvelt, mis võib mõjutada nende konkurentsivõimet. Ta rõhutab vajadust riigi abi ja võimalust võtta kohustused enda kanda, et tagada varude valmisolek ja kriisijäreltu majanduslik stabiilsus. See peegeldab kriisiohjelduse ja varustuskindluse tähtsust majandussektoris.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult pankade kasumi ja euribori mõju kriitika ning majanduse toetamise nimel ajutise pangamaksu rakendamisepoolne argument; soovib vältida automaksu ja maksureformide laialdast rakendamist ning rõhutab, et suur osa tuludest tuleb pankadelt; näitab soovi kasutada maksupoliitikat stiimulina ühiskonna jaoks, keskendudes raha tagastamisele laenudel ning eelarveaugude lappimisele pankade kaudu.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid sellel perioodilexus; majanduspoliitilised teemad ei ole keskseks jututeemaks.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kondenseeritumalt: rõhutatakse, et lisamaksud (magus jook, alkoholiaktsiisid jne.) suurendavad tarbimismakse ja koormavad eriti madalamate sissetulekutega inimesi; eelistatakse majandust ja tarbijate kättesaadavust kaitsvat poliitikat ning ennetus- ja spordiinvesteeringuid kui odavamat ja tõhusamat lähenemist rahvatervisele; rõhutatakse maksulaekumiste prognooside ülevaatust ja realistlikku ootust.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik vaade keskendub sellele, et trahvide suurendamine on finantskoormus inimestele ja mõju käitumisele pole tõestatud; puudub piisav analüüs ning seetõttu on skeptiline suhtumine kavandatud meetmesse.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas propageerib maksude kärpimist ja alternatiivseid laene (pangamaksu) riigivõla katmiseks; on vastupidav energy-based maksmisele (gaasi-, elektri- ja kütuseaktsiisid kasvavad), kuid soovib vältida tulumaksureformi ja maksude üldist suurendamist; toob välja ettevõtete ja tööinimeste kulu ning esitab tarbetuks näivaid maksupakette kriitikuna.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduse ja eelarve teemat mainitakse kui pakilisemate küsimuste kõrvalokupatsiooni; rõhutab, et aruteludes tuleks keskenduda majandusele, eelarvele ja inimeste toimetulekule, kuid ei esita konkreteetseid majanduspoliitilisi samme. Eristab prioriteetseid küsimusi ja rahastamise konteksti kui põhjendust mitte keskenduda praegusele e‑valimiste kohta käivale eelnõule.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Keskendub maksustamise majanduslikele mõjudele: mainib maksulaekumise ja kulude suurust ning rõhutab, et maksul võib olla mõju ettevõtlusele ja riigikassale. Ei toeta pelgalt maksupoliitikat kui lahendust ning rõhutab vajadust majanduslikku hindamist ja tõenduspõhist lähenemist.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitika keskmes on turupõhine hinnakujundus ja konkurentsivõime tugevdamine, milles universaalteenus tuleks lõpetada ning asendada boonus- või subsideerimismeetmetega heade ja halbadate aegade ajal. Föderaalne rõhk on kiiredel otsustel ja paindlikkusel, et vältida viivitusi. Spordiarenduse investeeringute jätmine viitab investeerimis- ja infrastruktuuriostude toetamisele, kuid konkreetset majandussüsteemi reformi kohta öeldakse üldiselt.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab eelduste läbipaistvust ja majandusprognooside läbivaatamist; on kriitiline optimistlike stsenaariumide suhtes ja toob esile vajaduse selgitada, kuidas GDP kasvu kahekordistumise sarnased ootused on kujundatud.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Majanduskäitumise valik keskendub kaitsele kodumisele tootmisele ja toidukindlusele; pooldab riigi sekkumist tootjates ning kavatsetakse vastu astuda impordile ja väliskonkurentsile. Nagu näitab 42% toiduhindade tõus ja 40%-line import, rõhutab vajadust Eesti energiatootmise ja toiduvarude tagamiseks (2030. aastal) ning auto- või maksusoodustuste vastandamisel—ei toeta automaksu ning näeb potentsiaalsetele maksukohustustele lahendusi. Jaotatud fookus: majanduslik kasv koos sotsiaalse kaitsega tarbijate hindade ja toidujulgeoleku kaudu.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslike hoiakute keskmes on maksudest tuleneva inflatsiooni kartus ja maksumuudatuste kriitika; rõhutab vajadust keskenduda tööjõu kättesaadavusele läbi koolituse ja ümberõppe ning eelistab kodumaise tööjõu kaasamist väljastpoolt toodud tööjõu suurendamise asemel. Ta toob välja negatiivse mõju immigratsiooni tasemele ning rõhutab, et valitsuse maksutõusud ei ole piisavalt tõhusad inflatsiooni ohjamisel.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult pragmaatiline ja tarbijate hindade kaitse keskne: tunnistatakse, et rohepööre tõstab kilovatt-tunni hinda ning seetõttu on vaja odavama ja kindla tarne tagamiseks praktilisi lahendusi. Toetatakse maismaa võimsuste ja kohese võrgutegevuse kiirendamist ning välisühenduste arendamist, sageli ilma liigselt dotatsioonideta; prioriteediks seatakse konkurentsivõime ja tarbija hindade kontrolli ning effektse riigi investeeringu kasutuselevõtt.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduspoliitikas on kriitiline ja vastuoluline: taunib tarbimismaksude laienemist ning rõhutab, et need suurendavad hindade taset ja mõjutavad eriti madala ja keskmise palgaga inimesi. Ta pooldab bankamaksu kui õiglast panust ja rõhutab vajadust vältida üldiseid maksukulusid, mis süvendavad vaesust. Seoses ajaloolise maksukorralduse muutustega rõhutab olulisust sotsiaalsete kulutuste ja maksukorralduse tasakaalustamise nimel.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab potentsiaalset rahalist võitu (kliendid võiksid raha kokku hoida); kriitiline suhtumine maksutõusude vastu võtnud valitsuse kaalutlustesse; keskendub sotsiaalmajandusele ja kliendikasudele kui prioriteedile.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Energiakulude mõju rõhutamine ning majanduslik ebavõrdsus Narva ja teiste piirkondade vahel. Toob välja CO2 kvoodi hinnamuutuste rolli ning soovib lisatulu suunamist Narva küttehinna leevendamiseks, mis näitab selektiivset, regionaalselt suunatud toimetamist majanduspoliitikas.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Makspoliitikas selge eristus: automaksu vastu, pangamaksu poolt; soovib leida täiendavat laekumist, et vältida tavainimeste koormust. Näitab, et maksumuutuste tõttu on tulubaas vähenenud ja kohalikud omavalitsused sõltuvad riigieelarvest; rõhutab vajadust suurendada infrastruktuuri rahastust ning kasutab riigi ja kohalike võimaluste tasakaalustamist eelarvelise dünaamika parandamiseks.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ta on kriitiline maksutõusude suhtes, rõhutab inflatsiooni olemust ja võimalikke tarbijahindade tõuse; kutsub esile mõjuanalüüsi ja läbipaistvust, ning ei toeta maksude suurendamist ilma selgete numbriliste tõenditeta.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majandusküsimused keskenduvad tulumaksu muutustele: 22% plaanitud tasemest võib langeda 19,2%-ni; esineja näitab huvi mõista muudetud maksumäärade mõju inimestele, ning on kriitiline maksuküüru kaotamise suhtes.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Majanduslikult kaalutlev: märgitakse, et rohelised ja alternatiivsed võimsused on teadvustatud kui odavamad ning administratiivse koormuse poolest soodsamad kui tuumaenergia. Eksponeeritakse ettevaatlikku, kuid ruumilist majanduslikku hinnangut tulevase lahenduse osas.