Täiskogu istungite kaupa: Helmen Kütt

Kokku istungeid: 56

Täielikult profileeritud: 56

2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu koostajate (ministeeriumi) vastu seoses seaduseteksti puudulikkusega ja ebapiisavate sotsiaalsete normide kehtestamisega. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades, et seaduseelnõu rikub seaduslikkuse põhimõtteid ja tekitab probleeme kohalikele omavalitsustele seaduse tõlgendamisel.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on Kultuuriministri ja ministeeriumi suhtes, keda kritiseeritakse kultuurisfääri töötajate alaväärtustamise ja süsteemi reformimise venitamise eest. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes ebavõrdsetele palgatõusudele ja vajadusele alustada läbirääkimisi TALO-ga.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ministri tegevuse tulemuslikkusele, eriti põllumajandussektori kriisi (Ekseko koondamine) haldamisel, kritiseerides tegevuse hilinemist ja ebapiisavust. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Reformierakonna ja peaministri tegevusele, kritiseerides nende väidetavat usaldust vaid teatud ettevõtjate vastu ja suutmatust kaasata laiapõhjalist arutelu. Samuti vaidlustatakse valitsuse väiteid puudetoetuste tõstmise kohta, tuues välja konkreetsed väljajäetud rühmad. Kriitika on peamiselt poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuse tegevusetuse vastu erihoolekande alarahastamisel, mis on viinud teenuste kättesaadavuse halvenemiseni. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust riigikohustuste täitmata jätmises ja omavalitsuste sundimises kohtuteed otsima. Samuti kritiseeritakse kaudselt valitsuse fiskaalpoliitikat (käibemaks).
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse poliitika puudujääkidele sotsiaalvaldkonnas, eriti eelarve ebapiisavale lahendusele erihoolekandes. Välja tuuakse poliitiline erimeelsus Haridus- ja teadusministriga riigi ja omavalitsuse vastutuse küsimuses erihoolekande teenuste pakkumisel.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja ministrile, kritiseerides mootorsõidukimaksu eelnõu sisu ja sotsiaalpoliitiliste meetmete ebapiisavust. Kriitika on poliitikapõhine (ebavõrdsuse suurendamine) ja protseduuriline (õiguskantsleri ettepanekute aeglane käsitlemine). Kõneleja lükkab teravalt ümber oponentide väited, kes on püüdnud sotsiaaldemokraate automaksu toetamisega seostada.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele ja otsustusvõimetusele, mis on viinud seakasvatuse kriisini ja pikaajalise probleemi kestmiseni. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, nõudes ministrilt selgitusi, mida oleks saanud teisiti teha.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ja menetluste vastu, olles peamiselt protseduuriline ja poliitikaalane. Peaministrit kritiseeritakse erakondadeülese konsultatsiooni vältimise eest, mis on valikute tegemisel taunimist väärt. Siseministri haldusala kritiseeritakse ebapiisava läbipaistvuse eest andmepäringute tegemisel, mis tekitab inimestes ebaturvalisust ja kahtlust.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud varasemale poliitikale või reklaamidele, mis soovitasid sularaha mitte hoida, ning rõõmustatakse selle seisukoha muutumise üle. Samuti vastandutakse potentsiaalsetele valitsuse plaanidele tõsta tulu- või käibemaksu, eriti toiduainete hinnatõusu kontekstis.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika ei ole suunatud poliitiliste vastaste, vaid pigem üksikutele haldusvigadele sotsiaalvaldkonnas, mida nimetatakse "üksikuteks tõrvatilkadeks". Rõhutatakse, et ametnikud on üldiselt valmis vigu üle vaatama, mis vähendab kriitika intensiivsust ja välistab otsese vastasseisu.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud sotsiaalministrile, kes kõneleja hinnangul ei ole piisavalt keskendunud sotsiaalvaldkonnale või on vastustes seda teemat vältinud. Vastuseis on poliitika ja menetluse tasandil, nõudes ministri tegevuskava selgitamist.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse regionaalpoliitilisele tegevusetusele või ebaefektiivsusele, väljendades hirmu, et järgmised sammud sulgevad maapiirkondades teenuseid. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes ministrilt selget eelarveprioriteetide esitamist.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsusele ja sotsiaalminister Karmen Jollerile. Valitsust kritiseeritakse tegevusetuse eest (lisaeelarve võimaluse möödalaskmine) ja riigi kohustuste eiramise eest erihoolekandes, jättes koormuse omavalitsustele ja peredele. Valitsuse eelarve nimetamist "jõukuse eelarveks" peetakse valimiskampaaniaks ajal, mil abivajajad protestivad.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on umbusaldatud minister, kelle tegevust kritiseeritakse teravalt protseduurilistel ja sisulistel alustel. Eriti heidetakse ette ministri kaitsepositsiooni, kus ta justkui tunneks, et talle on liiga tehtud, ning empaatia puudumist enne ajakirjanduse sekkumist. Kriitika on intensiivne ja nõuab enesekriitilist vastust.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale, keda süüdistatakse oma maailmavaateliste põhimõtete (vajaduspõhine toetus) eiramises ja toimetulekupiiri tõstmise edasilükkamises. Tugev vastuseis on suunatud ministrile (valitsusele) seoses Töölepingu seaduse muudatustega, heites ette ametiühingute ja erialaliitude (nt Eesti Arstide Liit) murede ignoreerimist ja kaasamata jätmist.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsetele protseduurilistele puudujääkidele, mis viivad inimeste enneaegse süüdimõistmiseni ja õiglustunde riivamiseni. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või rühmitusi ei kritiseerita.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud peaministrile ja Reformierakonnale, kritiseerides nende poliitilist prioriteeti ja keeldumist toimetulekupiiri kohesest tõstmisest lisaeelarvega. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, süüdistades valitsust selles, et nad lükkavad edasi vajaduspõhise toetuse suurendamist 2026. aastasse.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastuseis on suunatud valitsusele, eriti Reformierakonnale, kritiseerides nende poliitilist otsust jätta toimetulekupiiri tõstmine ja SKAIS-i parandamiseks vajalikud vahendid lisaeelarvest välja. Kriitika on terav ja poliitikapõhine, hoiatades, et viivitamine on "väga kriitiline" ja viib suure hulga inimesi hätta. Ta seab kahtluse alla valitsuse prioriteedid, kui julgeolekuriskiga SKAIS-i rahastamine puudub.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud sotsiaalhoolekande süsteemi puudujääkidele, prokuratuuri tegevusetusele või kannatanute läbielamiste pisendamisele ning hooldekodu juhtkonna vastutuse puudumisele. Kriitika on intensiivne ja nõuab õiglast karistust (kinni panemine) kuritegude toimepanijatele, mitte ainult töölt lahti laskmist. Samuti kritiseeritakse koalitsioonilepingu ebaselget sõnastust hooldereformi osas.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja sotsiaalministrile Karmen Jolleri tegevusele, kes on loobunud regulaarsetest kohtumistest Puuetega Inimeste Kojaga. Peaministrit kritiseeritakse Sotsiaalkindlustusameti juhi süüdistamise eest SKAIS-i probleemides, mis on tegelikult kõrgema tasandi vastutus. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele vastutusele ning ebapiisavale rahastamisele.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse finantspoliitikaga, eriti maksutõusude põlistamisega, mis takistavad inimestel hakkama saamast. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse väite, et riigi edukus automaatselt toob kasu inimestele.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on selgelt opositsioonilises rollis, kritiseerides valitsust lühinägeliku poliitika eest metsanduses ja tööjõu kaasamisel. Kriitika on suunatud poliitilisele ebaõnnestumisele ja vastutuse puudumisele, eriti seoses algatatud rikkumismenetlusega. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid esitatakse kaudne kriitika valitsuse tegevusetuse või prioriteetide seadmise osas. Kriitika seisneb selles, et valitsus ei ole andnud kutseharidusele piisavat mainet, jättes kõrgetasemelise ürituse (Noor Meister) riigijuhtide poolt külastamata, erinevalt Soome praktikast.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Sotsiaalministri ja valitsuse tegevusetuse vastu, eriti seoses erihoolekandeteenuste kohtade vähesuse, rahastamise ebapiisavuse ja kärpimisohuga. Samuti kritiseeritakse sotsiaalkindlustuse infosüsteemi kroonilisi töökindluse probleeme, mis vajavad 25 miljoni euro suurust investeeringut. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades valdkonna eest seismise vajadust.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Keskerakonna ametikaaslastele, keda kritiseeritakse kahel korral eksimise eest eelnõude menetlemise terminite osas. Kriitika on intensiivne ja keskendub rangelt protseduurilisele ebatäpsusele, mitte poliitilisele sisule.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud riigi sotsiaalkaitse infosüsteemide (Sotsiaalkindlustusamet) kehvale toimivusele ja süsteemsetele riigetele, mis nõuavad töötajatelt ületunde. Peaministrit kutsutakse üles lahendama probleem eelarve kaudu, mitte otseselt ei rünnata isikuid, vaid riigi haldussuutlikkust.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud peamiselt valitsuse ja haldusasutuste (SKA) tegevusetusele ja ebaefektiivsusele, eriti seoses hooldusteenuste hinnaralli kontrolli ja kriitilise IT-taristu parandamisega. Samuti kritiseeritakse teisi erakondi, kes tegelevad reformi ebaõnnestumise üle "parastamisega", selle asemel et keskenduda lahenduste leidmisele.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Opositsiooniline seisukoht on suunatud valitsuse tegevusetuse ja ebaselguse vastu sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonnas, nõudes konkreetsete plaanide avalikustamist. Kritiseeritakse nii poliitilist tulemuslikkust (pikad arstijärjekorrad) kui ka koalitsiooni siseseid vastuolusid, tuues esile koalitsioonipartneri (Eesti 200) seisukohad pensionisüsteemi jätkusuutlikkuse teemal. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad otsesed rünnakud vastaste või poliitiliste rühmade vastu. Kriitika on suunatud pigem poliitika rakendamise puudujääkidele (kultuuri kättesaadavus) ja reformi tagajärgedele (töökohtade kadumine).
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud õigussüsteemi ja riigi poolt pakutavate teenuste kvaliteedi vastu, eriti riigi määratud kaitsjate nõrkuse osas võrreldes tasuliste advokaatidega. Vastandumine on süsteemne ja poliitika-põhine, küsides ministrilt vastuseid avalikkuse muredele.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, nõudes vastuseid sotsiaalmajanduslikele probleemidele ja kiireid lahendusi. Lisaks poliitikakriitikale (töölepingu seaduse muudatused) esitatakse ka protseduuriline kriitika peaministri sekkumise osas ministrite valdkondadesse, viidates varasematele näidetele.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud arutatava poliitika (tõenäoliselt kvoodi kehtestamise) prioriteetidele ja ressursside kasutamisele. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades, et energia ja raha tuleks suunata eelistatavalt siseriiklikele probleemidele, nagu NEET-noorte tööhõive.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumile seoses erikoolide ühendamise plaaniga. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, kritiseerides analüüsi puudumist ja ebapiisavat kaasamist (mõeldud-tehtud, mitte tehtud-mõeldud). Kõneleja rõhutab, et murelikke inimesi tuleb kuulata, mitte võtta vastuseisu isikliku rünnakuna.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri ega vastandu otseselt ühelegi rühmale, vaid pakub välja alternatiivse prioriteedi (liikumine enne medaleid) käsitletava teema pealkirjastamisel. Kriitika on suunatud pigem poliitilisele fookusele, mitte isikutele.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ministri/valitsuse plaanile, mis puudutab koolide juhtimise parandamist, kui see tegelikult varjab koolide sulgemise eesmärki. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla plaanide tegeliku eesmärgi ja nõudes tõendeid sisulise analüüsi näol, mis õigustaks muudatusi.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ebapiisavalt.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud menetluslikele puudujääkidele ja läbipaistmatusele (kriteeriumide puudumine maksuvabastuse nimekirja koostamisel). Väljendab tugevat rahulolematust varasemate skandaalide (Slava Ukraini) lahendamata jätmise pärast, mis on tekitanud kõigil häbi. Nõuab komisjonilt arutelu algatamist, et vältida edaspidi emotsioonipõhiseid üksikotsuseid.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub kaudselt neile, kes on eelnõu kirjeldanud kui kohustust, püüdes ümber lükata väiteid, nagu oleks tegemist sundusliku meetmega. Konkreetseid vastaseid või rühmitusi ei nimetata, vaid vaidlus on suunatud eelnõu sisu valele tõlgendamisele.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine. Pigem kritiseeritakse varasemat süsteemi, kus üldhooldusteenuse koormus lasus liigselt sugulastel ja pensionäridel ning kus omavalitsused suhtusid omaosaluse määramisse väga erinevalt.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelkõige nendele kohalikele omavalitsustele, kes jätavad hooldekodudes elavatele eakatele liiga vähe pensionist isiklikeks kuludeks, viidates praktikale kinni pidada kuni 95% sissetulekust. Lisaks väljendatakse muret valitsuse kärpepoliitika suhtes, mis puudutab Sotsiaalministeeriumi eelarvet, pidades seda alarahastatud valdkonnaks.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastuseisu ei väljendata, kuid neutraalselt tuuakse esile kohalike omavalitsuste (Eesti Linnade ja Valdade Liit) mure seoses uue seaduseelnõuga kaasneva varjatud rahalise koormusega. Kriitika on suunatud pigem eelnõu finantsmõjudele, mitte poliitilistele vastastele, ning kõneleja püüab murekohti selgitada.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esimene kõneleja kritiseerib kaudselt Vabaerakonna varasemat eelnõu puuetega laste toetuste osas, märkides, et see oli koostatud suurte vigadega just rahalise arvestuse osas. Teine kõneleja kritiseerib teravalt seisukohta, mis eelistab väliskapitali kasumit ja jätab riigile saaste, viidates puudulikule eeltööle ja mõtlemise puudumisele.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene kriitika on suunatud vanusepõhisele vastandamisele ja diskrimineerimisele, tuues näiteks vanemaealiste autojuhtimise teema kajastamise. Poliitiliste vastaste rünnakute asemel parandatakse faktiviga, mille tegi ametikaaslane Lauri Laats puuetega laste toetuste tõusu ajaloo osas, mis oli pigem ajalooline ja menetluslik korrektsioon.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-04-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub, kõne on suunatud tunnustusele ja küsimuse esitamisele. Kriitika puudub nii poliitiliste vastaste kui ka protseduuride suhtes.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse (ministri) tegevusele, kritiseerides menetluslikke vigu ja läbipaistmatust sotsiaalpoliitika kujundamisel. Eelkõige heidetakse ette töötushüvitiste muudatuste arutamise vältimist sotsiaalkomisjonis, mis on tegelikult selle teemaga tegelev komisjon.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu toetajate väitele valimisliitude ebastabiilsuse kohta, nõudes selle tõestamiseks uuringuid. Kriitika on suunatud ka ettekandjale, kes ei näe kõneleja poolt esile toodud vastuolu eelnõus, mis puudutab erakonda kuulumata isikute kaasarääkimise võimalusi.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastanduv hoiak puudub; kõneleja keskendub eelnõu toetamisele, selle positiivse mõju rõhutamisele ja konstruktiivsele menetlemisele. Kriitika asemel otsitakse pigem selgitusi (raske seisundi määratlemise osas).
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kaasava hariduse rakendamise puudustele ja analüüside puudumisele, mitte konkreetsele poliitilisele vastasele. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, keskendudes süsteemi ebaefektiivsusele ja negatiivsetele tagajärgedele laste vaimsele tervisele.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsuse ja Sotsiaalministeeriumi seisukohale, mis eelnõu ei toeta, viidates valele seadusele ja spekulatiivsele inimkaubanduse riskile. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades valitsuse suutmatust lahendada probleemi, mille olemasolu ministeeriumid ise tunnistavad. Kõneleja toon on siiski lugupidav, pakkudes ministeeriumidele võimalust ise parem eelnõu koostada.