Täiskogu istungite kaupa: Leo Kunnas

Kokku istungeid: 52

Täielikult profileeritud: 52

2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib kõrget asjatundlikkust riigikaitse ja välisoperatsioonide seadusandluse alal, viidates täpselt Riigikaitseseaduse paragrahvile ja varasemale praktikale. Ta kasutab tehnilist keelt, mainides konkreetseid Kaitseväe ja ministeeriumi ametnikke ning esitades detailseid andmeid planeeritud osaluse (6,5 täisaastat) kohta. Ta on korduv ettekandja sama eelnõu osas, mis viitab pikaajalisele autoriteedile teemal.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust kaitsetööstuse, laskemoona tootmise ja sõjalise logistika valdkonnas. Kasutatakse tehnilisi termineid (nt 155-millimeetrised mürsud, püssirohulaengud) ja tuuakse konkreetseid rahvusvahelisi näiteid (Rheinmetall Leedus, Nammo pakkumine). Expertise hõlmab ka sõjalist strateegiat, rõhutades tootmise hajutamise või maa alla peitmise vajadust sõjaolukorras.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandliku protseduuri vallas, eriti mis puudutab komisjoni tööd, muudatusettepanekute vastuvõtmist ja seadusetekstide ühtlustamist. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "konsensuslikult", "muudatusettepanek" ja "hädaolukorra seadus", mis viitab detailsele teadmisele eelnõu menetlemise etapidest.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi strateegilise planeerimise ja aruandluse valdkonnas, viidates konkreetselt arengustrateegia "Eesti 2035" oodatavale sisule (eesmärgid ja tegevussuunad). Ekspertiis on suunatud protseduurilisele kontrollile, hinnates, kas Kaitseministeeriumi ettekanne vastab strateegilisele dokumendile.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigikaitse valdkonnas, eriti sõjalise pioneerivõimekuse, varude taastamise ja väljaõppe logistika osas. Ta käsitleb spetsiifilisi teemasid nagu Ottawa konventsiooni denonsseerimine ja sõjalise otstarbega lõhkeaine kodumaine tootmine. Samuti on ta kursis seadusandlike detailidega, esitades eelnõusid elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmiseks seoses sõjaväelise väljaõppega.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib spetsiifilisi teadmisi elanikkonnakaitse regulatsioonidest, viidates täpsetele tähtaegadele (2026. aasta 1. juuli ja 2028. aasta 1. juuli). Ta eristab avalike ja mitteavalike varjendite rajamise nõudeid, näidates asjatundlikkust julgeolekuinfrastruktuuri detailides.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust sõjalise strateegia ja relvastuse vallas, kasutades termineid nagu isevalmistatud lõhkekehad, puistemiinid ja pioneeritõkked. Ekspertiis põhineb detailsetel analüüsidel Ukraina sõja (Perekopi maakitsus, 2023. aasta vastupealetung) ning varasemate sõjaliste operatsioonide (Iraak, Afganistan) kogemuste kohta. Ta rõhutab tehases valmistatud miinide ohutust ja efektiivsust võrreldes käigult valmistatud miinidega.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab huvi välisüliõpilaste tööõigusi puudutavate regulatsioonide vastu, keskendudes konkreetsetele piirangutele. See viitab teadmiste olemasolule haridus- ja tööjõupoliitika piirangute valdkonnas.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadlikkust võrdlevast fiskaalpoliitikast, tuues esile naaberriikide (Läti, Soome) maksupoliitika, kus maksud on kas stabiilsed või langevad. Teadmised keskenduvad maksukoormuse ja selle põhjenduste analüüsile.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makroökonoomika ja konkurentsivõime teemadel, kasutades täpseid andmeid tööjõu tootlikkuse protsentuaalse languse ja rahvusvahelise konkurentsivõime indeksi kohtade kohta. Argumenteerimisel kasutatakse tehnilisi termineid nagu "innovatsioon", "automatiseerimine" ja "robotiseerimine", vastandades neid statistilistele näitajatele.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust riigikaitse ja Kaitseliidu seadusandluse alal, kasutades täpseid termineid (nt ajateenistuskohuslased, reservteenistus, tegevväelased, toetajaliikmed). Fookuses on juriidiliste protseduuride ja teenistuskategooriate selgitamine, mis viitab sügavale teadlikkusele kaitsevaldkonna regulatsioonidest.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikku asjatundlikkust riigikaitse valdkonnas, eriti mis puudutab Kaitseministeeriumi ja Kaitseväe personalivaldkonna struktuure (J1, Kaitseressursside Amet) ning finantsregulatsioone. Ta kasutab tehnilisi termineid ja esitab detailseid arvutusi (nt koefitsient 1,3 ja liitprotsent) eelnõu tehniliste puuduste selgitamiseks.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sisserände- ja integratsioonipoliitika teemadel, viidates sisserändekvootidele ja põlistamise suutlikkusele, mis on 30 aasta jooksul ebaõnnestunud. Samuti on tal seisukoht kõrghariduse strateegia osas, seades kahtluse alla Eesti ülikoolide konkurentsivõime rahvusvahelisel tasandil.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse rahastamise (konkreetsed SKT protsendid, väevõime eesmärgid) ja energiapoliitika (subsideeritud tootmine, CO2 kvoodi süsteem) valdkonnas. Ta on võimeline siduma need kaks keerulist teemat, identifitseerides potentsiaalse finantsilise konflikti. Ekspertiis põhineb tehniliste terminite ja rahvusvaheliste nõuete tundmisel.
2025-01-30
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti julgeolekupoliitika ja laiapindse riigikaitse teemadel, tuues esile näiteid potentsiaalsest sabotaažist sõjaolukorras (tulejuhtimine telefonikõne abil). Ta tunnistab avatult oma puudulikku pädevust juriidilistes ja põhiseaduslikkuse küsimustes, delegeerides selle hindamise juristidele ja õiguskantslerile.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse rahastamise ja regionaalse julgeoleku valdkonnas. Kasutatakse konkreetseid andmeid naaberriikide kaitsekulude protsentide kohta (Poola 4,7%, Leedu üle 5%) ning viidatakse vajalikule lisarahastusele (5 miljardit) väevõime eesmärkide täitmiseks. Samuti viidatakse Euroopa Liidu stabiilsuskriteeriumitele, mis näitab teadmisi fiskaalpoliitika ja kaitsekulude seostest.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib teadmisi demograafia valdkonnas, viidates Rein Taagepera "demograafilise vetsupoti teooriale", mida ta määratleb kui demograafia klassikat. See viitab püüdele kasutada kriitika alusena akadeemilist või erialast terminoloogiat, et rõhutada olukorra tõsidust.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust keskkonnamõjude hindamise ja kaevandamise valdkonnas, tuues näiteid fosforiidi ja haruldaste muldmetallide kaevandamise drastilistest tagajärgedest. Kasutatakse tehnilisi termineid (põhjavesi, haruldased muldmetallid) ja viidatakse rahvusvahelistele analoogidele (Nauru, Maroko) riskide hindamiseks.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi Riigikogu menetlusprotseduuridest ja on eriti autoriteetne riigikaitse ning rahvusvaheliste sõjaliste operatsioonide mandaatide alal. Kasutab tehnilisi termineid (nt "erandmandaat", "konsensuslikult") ning analüüsib teoreetilisi ja ajakriitilisi julgeolekustsenaariume, näiteks vabatahtlike koalitsioonide loomist. Tsiteerib täpselt Riigikaitseseaduse sätteid parlamentaarse kontrolli tagamise kohta.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti kaitse- ja julgeolekupoliitika ning eelarve kontrolli valdkonnas, kasutades detailset analüüsi Kaitseministeeriumi tulemusmõõdikute ja täitmise kohta. Ta toob esile spetsiifilisi näiteid üksuste varustatusest, tegevväelaste arvust ja kaitsekulude protsentidest SKPst. Samuti on tal teadmisi strateegilistest infrastruktuuriotsustest (energia, transport) ja finantsjuhtimisest, viidates isiklikule varasemale väeosa ülema kogemusele.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib (või väidab) teadmisi geneetika ja bioeetika valdkonnas, viidates DNA individuaalsusele ja selle kordumatusele eostamise hetkest alates. Teaduslikke väiteid kasutatakse moraalse argumendi toetamiseks, et rõhutada abordi olemust.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja välisoperatsioonide valdkonnas, kasutades konkreetseid seaduseparagrahve (Riigikaitseseaduse § 34 lõige 4) ja operatsioonide näiteid (nt ASPIDES Punasel merel). Ekspertiisi kinnitab varasem samasisulise eelnõu ettekandja roll ning viitamine kaadrikaitseväelaste antud ülevaadetele Kaitseväe peastaabis. Ta tunneb hästi nii seadusandlikku tausta kui ka operatsioonide praktilist rakendamist.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles märkimisväärset asjatundlikkust sõjalise strateegia, logistika ja personali juhtimise alal, analüüsides Ukraina mobilisatsiooni puudujääke ja väljaõppe efektiivsust. Kasutatakse konkreetseid numbrilisi andmeid (nt 1,5–2 miljonit sõjaaegset kaitseväelast, 7–8 nädalat baasväljaõpet) ja tehnilisi termineid (rotatsioon, lahinguline efektiivsus). Rõhutatakse, et Ukraina võidu võti on personali süsteemi ümberkorraldamises.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse valdkonnas, kasutades spetsiifilisi termineid ja viidates Kaitseministeeriumi valitsemisalale. Ta esitab detailseid võrdlusi varasemate ja uute NATO väevõimekuse eesmärkide vahel, tuues näiteks kümnekordse erinevuse pataljoni taktikalise grupi ja mehhaniseeritud jalaväediviisi vahel. Ta seob kulude surve otseselt ajaloolise tegematajätmise ja uute NATO nõuetega.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib huvi ja teadmisi finantsregulatsiooni valdkonnas, keskendudes investeerimisfondide seaduse muudatustele. Eelkõige rõhutatakse tehnilist aspekti, mis puudutab investeerimist väärismetallidesse. Kasutatakse spetsiifilist seadusandlikku terminoloogiat, viidates eelnõu konkreetsele paragrahvile (§ 2).
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse ja elutähtsate teenuste reguleerimise alal, viidates konkreetsetele valdkondadele (nt sadamad, lennuväljad, riiklik meedia). Ta on teadlik Euroopa direktiivi ülevõtmise protsessist ja sellega seotud ajasurvest ning tehnilistest detailidest. Ekspertiis hõlmab ka kaasatute (stakeholder) erinevate suhtumiste analüüsi seoses uute kohustustega.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles tehnilist asjatundlikkust sisejulgeoleku ja politsei struktuuri teemadel, kasutades spetsiifilisi termineid nagu kriisireserv, rühmad, kompaniid ja alluvussuhted (prefektid vs. PPA peadirektor). Fookus on organisatsiooni ja juhtimisahela detailidel, mis viitab süvitsi minevale teadmisele PPA operatiivsest korraldusest.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse ja personalipoliitika valdkonnas, kasutades konkreetseid statistilisi andmeid tegevväelaste arvu muutuste kohta aastatel 2020–2024. Ta toetub institutsionaalsele teadmisele, viidates NATO riikide praktikale sõjaväepersonali korraldamisel, et rõhutada Eesti süsteemi ebatavalisust.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigikaitse eelarvestamise ja makromajanduslike näitajate osas. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu RES ja SKT ning nõutakse kaitsekulude esitamist 100 miljoni ja 0,1% täpsusega. Samuti on fookuses Siseministeeriumi valitsemisala detailid (elanikkonnakaitse, piir).
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja sõjalise võimekuse (eriti pioneeriteenistuse) valdkonnas, kasutades spetsiifilist terminoloogiat (nt kaudtulevõimekus, trotüül). Ta toetab oma argumente ajalooliste sõjaliste näidetega (Sinimäed, Maginot' liin) ja tunneb hästi regionaalse kaitsetööstuse arenguid (Soome, Poola lõhkeainetootmine). Eraldi tuuakse välja Eesti mäetööstuse potentsiaal lõhkeaine tootmiseks.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust meediaregulatsiooni ja elutähtsate teenuste valdkonnas, keskendudes Rahvusringhäälingu juriidilisele staatusele. Rõhutatakse komisjoni rolli ja uue seaduseelnõu vajalikkust, kasutades spetsiifilist seadusandlikku terminoloogiat.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Näitab sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja mobilisatsiooni valdkonnas, käsitledes detailselt relvade hoiustamise õiguslikke aspekte ja praktilisi eeldusi. Ta toob esile vajaduse põhjaliku taustakontrolli (vaimne tervis, kriminogeenne taust, lojaalsus) ja riigiasutuste (Kaitsevägi, KAPO, KRA) laiaulatusliku koostöö järele. Viitab Kaitseliidu 30-aastasele pretsedendile ning rahvusvahelistele näidetele (Iisrael, Šveits) relvade kodus hoidmise süsteemide kohta.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi ajaloost ja õigusfilosoofiast, tuues esile paralleele Natsi-Saksamaa ja Nõukogude Liidu praktikatega inimgruppide õigusvõimetuks kuulutamisel. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "õigusvõimeline" ja "totalitaarne riik", rõhutades põhimõistete olulisust.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi kaitsetööstuse ja strateegilise tootmise alal, tuues näiteks trotüüli tootmise ja mainides Poola monopoli. Ta rõhutab isiklikku kogemust, olles hiljuti külastanud ettekandja ettevõtet, mis viitab süvenemisele teemasse. Ekspertiis keskendub tööstusliku käivitamise logistikale ja regulatiivsetele nõuetele.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse, luuretegevuse ja sõjalise struktuuri osas, viidates konkreetsetele arvudele kaitseväe suuruse kohta (21 000 vs 43 700). Ta kasutab tehnilisi termineid nagu vastuluure, hübriidsed rünnakud, FSB ja GRU, selgitades operatiivset vajadust taustakontrollide järele. Ekspertiisi toetuseks tuuakse näiteks Metsavase juhtum, mida oleks saanud ennetada.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ekspertiis on näidatud Lõuna-Eesti haridusasutuste (Orava Põhikool, Vastseliina ja Räpina gümnaasiumid) tundmises ja nende spetsiifiliste tulevikuperspektiivide kohta küsimises. Puuduvad andmed statistika või tehniliste terminite kasutamise kohta, kuid teema on detailne ja lokaliseeritud.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust religiooni ja riigi suhete ning rahvusvahelise kirikujuhtimise teemadel, eriti õigeusu kiriku patriarhaatide (Moskva ja Konstantinoopoli) alluvuse küsimuses. Samuti on tal teadmisi terrorismi ja äärmusluse defineerimise keerukusest seoses religioossete rühmitustega, kasutades mõisteid nagu "kalifaat" ja "ilmalik riik".
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust e-hääletamise tehnilistes ja õiguslikes detailides, käsitledes süsteemi komponente (nt koguja, töötleja, lugeja komponent) ja turvameetmeid. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "matemaatiliselt tõestusväärselt taastamine" ja "rahvusvaheliselt akrediteeritud ja valideeritud süsteem". Rõhutatakse vajadust riskianalüüsi, auditi ja tehnilise läbistustestimise järele.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi monetaarpoliitikast ja väärismetallidest, eriti kullast. Ta kasutab spetsiifilisi finantsandmeid (kulla hind untsi kohta, USA võlatase, 1971. aasta kullastandardist loobumine) ning selgitab inflatsiooni ja fiat-raha süsteemi ebastabiilsust. Ekspertiis hõlmab ka Eesti ajaloolise kullavaru ja selle müügi analüüsi.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti riigikaitse ja Kaitseliidu seadusandluse alal, tundes põhjalikult organisatsiooni kollegiaalseid juhtimisstruktuure (keskkogu, keskjuhatus, vanematekogu). Ta rõhutab Kaitseliidu arengu järjepidevust ja kasutab teadmisi, et põhjendada seadusemuudatuste vajadust organisatsiooni iseseisvuse tagamisel. Mainitakse ka komisjoni märkimisväärset kaadrisõjaväelaste hulka, mis viitab sisemisele ekspertiisile ja teadmistepõhisele tööle.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi riigikaitse ja sisejulgeoleku struktuuridest, võrreldes Siseministeeriumi ja Kaitseministeeriumi ametite loomise kontseptsioone (PPA, KIK, KRA). Ta analüüsib ajaloolisi otsuseid ja kasutab spetsiifilist terminoloogiat, nagu "kombatandid", "sundkoormised" ja "silotornistumine". Ekspertiis on selgelt suunatud riigi juhtimise ja julgeoleku kontseptuaalsetele probleemidele.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse ja sisejulgeoleku teemadel, viidates Kaitsepolitseiameti (KAPO) töö raskuskeskmele ja võimekuse piirangutele. Ta kasutab statistilisi andmeid moslemi kogukonna kasvu kohta Eestis (1500 vs 10 000), et rõhutada uue julgeolekuohu tekkimist. Samuti on ta teadlik ajalooliste isikute (Juhan Smuul) tegevusest küüditamises.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse strateegilise planeerimise ja sõjalise struktuuri alal, tuues näiteid Vabadussõja taktikast ("kilbi ja mõõga strateegia") ning viidates kindral Laaneotsa varasematele hinnangutele. Ta kasutab spetsiifilisi termineid (nt "capabilities catalogue", J1/G1/N1/A1 struktuurid) ning analüüsib detailseid võimearendusi, nagu pioneeriteenistus, kaudtulevõimekus ja droonitõrje. Ta toob välja konkreetseid ajaloolisi sõjaaja kaitseväe suurusi (nt 104 500 inimest 1939. aastal) ja vajalikke kaasaegseid numbreid.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust demograafiliste andmete ja kvootide arvutamise osas, kasutades konkreetseid statistilisi näitajaid (0,1% elanikkonnast, 1300 inimest aastas). Ta rakendab loogilist järeldamist, et hinnata riigi pikaajalist suutlikkust välispäritolu rahvastikku põlistada (130 000 inimest sajandis). Ekspertiis on suunatud ajalooliste andmete ja kehtivate kvootide mõju analüüsile.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib teadmisi sisejulgeoleku ja riigikaitse asutuste sõidukipargi eripäradest, eristades operatiivsõidukeid ja muid sõidukeid, nagu näiteks Kaitseväe veoautod. Esile tuuakse Päästeameti, Politsei- ja Piirivalveameti, Kaitseväe ja Kaitseliidu sõidukite kategooriate tundmine.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja valdab maksupoliitika terminoloogiat, mainides konkreetselt juriidilise isiku tulumaksu ja käibemaksumäära. Ekspertiisi sügavus jääb lühikeste avalduste tõttu hindamata, kuid esitatakse konkreetne sihtarv (18,4%).
2024-01-25
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust riigi varustuskindluse, ministeeriumide haldusalade (MKM, Regionaalministeerium) ja seadusandluse (Hädaolukorra seadus) küsimustes. Kasutab spetsiifilisi termineid nagu "varude keskus," "füüsiline varu" ja rõhutab funktsioonide täpset jagamist. Analüüs on keskendunud halduskorralduse ja vastutuse juriidilisele fikseerimisele.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ekspertiis piirdub maksunduse ja aktsiisipoliitika seadusandliku fookusega. Kõneleja tunneb spetsiifilisi finantsinstrumente (aktsiis, maksuvaba piirmäär), kuid ei kasuta andmeid ega esita detailseid põhjendusi. Teadmised on esitatud eelnõude sisu lühikese ja tehnilise tutvustamise kaudu.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksuseadusandluse ja fiskaalsete terminite (füüsilise ja juriidilise isiku tulumaksumäärad) valdkonnas. Kasutatakse konkreetseid numbrilisi andmeid (18%, 18,3%), kuid detailidesse minemist välditakse, viidates pigem protseduurilisele rollile.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat tehnilist ja doktrinaalset asjatundlikkust riigikaitses, eriti suurtükiväe valdkonnas, viidates endale kui "kaadrisõjaväelasele". Kasutatakse spetsiifilisi termineid ja andmeid (nt K9 Kõu, HIMARS, 120 mm miinipildujad, 36 liikursuurtükki, diviisi suurtükivägi) ning võrreldakse Eesti võimekust (nt 24 süsteemi) Soome omaga (1690 süsteemi). Ta annab detailseid soovitusi diviisi suurtükiväe struktuuri (ratassuurtükid), miinipildujate mehhaniseerimise ja laskemoona kodumaise tootmise kohta.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust maksupoliitika ja makromajanduslike mõistete (käive, majanduslangus, laekumine) osas. Kasutatakse konkreetseid numbreid ja protsentuaalseid võrdlusi (nt 2 protsendipunkti ehk 10%) oma argumentide raamistamiseks. Ekspertiis on keskendunud maksutõusu negatiivsete kõrvalmõjude ennustamisele.
2024-01-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse ja parlamendi menetluskorra valdkonnas, rõhutades Riigikaitsekomisjoni rolli kaitsega seotud teemade arutelul. Ekspertiis avaldub spetsiifilise termini "riigikaitsemaad" kasutamises ja teadmises, milliseid komisjone oleks pidanud konsulteerima.