Täiskogu istungite kaupa: Leo Kunnas
Kokku istungeid: 52
Täielikult profileeritud: 52
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja otsustajate vastu, kes on teinud "rumalaid vigu", lükates tagasi suurtootjate pakkumised (nt Nammo) ja eelistades odavaid välisoste. Kritiseeritakse ka Kaitseväe juhataja allutatud positsiooni, kes peab lihtsalt alla neelama selle, mis talle antakse. Kriitika on poliitika- ja strateegiapõhine, mitte isiklik.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene kriitika või vastuseis. Kõneleja pigem teavitab debatis tõstatatud probleemi lahendamisest, hoides neutraalset ja informatiivset tooni.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ettekande esitajale (Hanno) ja Kaitseministeeriumi aruandluse kvaliteedile. Kriitika on protseduuriline ja poliitika-põhine, rõhutades, et ettekanne ei sisalda ühtegi strateegias kirjas olevat eesmärki ega tegevussuunda. Vastuseis on intensiivne ja väljendub strateegia väärtuse küsimärgi alla seadmises.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine opositsiooniline sihtmärk on Vabariigi Valitsus ja peaminister Kaja Kallas, kellelt nõutakse vastuseid kaitsekulude ja varude taastamise kohta. Kriitika on sisuline, puudutades kaitsevõime puudujääke ja valitsuse valmisolekut. Lisaks avaldas ta protesti sisuliste arupärimiste menetlemise takerdumise pärast, viidates protseduurilisele ebaõiglusele.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või vastutava ministri tegevuse vastu seoses varjendite rajamise nõude edasilükkamisega. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes otsuse ohtlikkusele julgeoleku kontekstis.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Ottawa konventsiooni algsete eesmärkide ebaõnnestumisele, kuna see viis isevalmistatud lõhkekehade laialdase kasutamiseni, mitte aga miinide kadumiseni. Kõneleja kummutab vastuväiteid, mis põhinevad Kambodža või Aasia riikide kontrollimatu mineerimise näidetel, rõhutades, et Eestis puudub sissiliikumise oht.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid vastuseisu või kriitika kohta konkreetsete vastaste suhtes ei ole piisavalt, kuna esitatud on vaid informatiivne küsimus ministrile.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Vabariigi Valitsuse maksupoliitikale ja selle õigustamisele. Otseselt kritiseeritakse minister Jürgen Ligi väidet, et maksutõusu põhjustas president Putin, seades kahtluse alla valitsuse selgituste usaldusväärsuse.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud ministri (valitsuse) majanduse positiivsete arengute kirjeldusele. Kriitika on poliitika ja tulemuspõhine, tuues esile statistilised faktid, mis lükkavad ümber väited edust innovatsiooni ja kõrgtehnoloogia vallas. Rünnaku intensiivsus on kõrge, kuna viidatakse olulisele langusele võrreldes EL-i keskmisega.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastandumist ei esine, kuid kõneleja sekkub, et parandada eelnevas arutelus tekkinud faktivigu või eeldusi. Kriitika on suunatud ebatäpsele informatsioonile kaitseteenistuskohustuse kohta, mitte isikutele.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsusele ja Kaitseministeeriumile, kes on jätnud kaheksa aasta jooksul toetuste määrad korrigeerimata. Kriitika on protseduuriline ja struktuurne, süüdistades probleemi tekkimises vastutuse hajumist, mis on tingitud personalivaldkonna eemaldamisest Kaitseväe vastutusalast.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, eriti sisserände kvootide tõstmise ja ingliskeelse kõrghariduse propageerimise osas. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades integratsiooni ebaõnnestumist ja ratsionaalse mõtte puudumist poliitilistes valikutes.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otseseid vastaseid ei nimetata, kuid esitatakse väljakutse praegusele poliitilisele raamistikule (subsideeritud energia ja CO2 kvoodid) uute julgeolekunõuete valguses. Kriitika on suunatud poliitika ühildamise keerukusele ja on pigem poliitika- kui isikupõhine.
2025-01-30
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest rünnakut vastaste vastu ei esine, kuid kriitika on suunatud praeguse olukorra (Vene kodanike valimisõigus) ja selle tekitatud julgeolekuriskide vastu. Ta seab kahtluse alla Riigikogu avalduste (nt Venemaa terroristlikuks tunnistamine) kaalu, kui neid ei järgne seadusandlikud sammud, rõhutades, et iga samm peab omama kaalu.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või vastutavate isikute suutmatusele lahendada kaitsekulude suurendamise ja Euroopa Liidu stabiilsuskriteeriumite vahelist konflikti. Vastuseis on poliitika- ja menetluspõhine, küsides, miks naaberriigid suudavad probleemi lahendada, aga Eesti mitte.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Vabariigi Valitsus, kelle tegevust demograafilise katastroofiga toimetulekul hinnatakse äärmiselt negatiivselt. Kriitika on suunatud valitsuse üldisele sooritusele ja suutmatusele olukorda lahendada.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud kaevandamise keskkonnamõjude hindamise meetoditele ja andmete kogumise ulatusele, küsides Ministrilt, kui palju analooge uuritakse. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, seades kahtluse alla praeguse hindamise piisavuse.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud potentsiaalsele täitevvõimu volituste kuritarvitamisele ja Riigikogust mööda minemisele, tuues näiteks Poola piiri julgeoleku tagamise juhtumi. Väljendab tugevat poliitilist kriitikat ÜRO suunal seoses peasekretäri toetusega Putini režiimile, nimetades seda laiemaks välispoliitiliseks küsimuseks.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse juhtimiskvaliteedile ja eelarve koostamise metoodikale, mis on kõneleja hinnangul halb ja takistab adekvaatsete otsuste tegemist. Ta kritiseerib ministeeriumeid (eriti Kaitseministeeriumi) ebarelevantsete mõõdikute väljamõtlemise eest, et täita formaalseid ülesandeid. Kriitika on sisuline ja protseduuriline, mitte isiklik.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud laiemale ühiskonnagrupile, kes ei tunnista aborti tapmisena, luues selge kõlbelise veelahkme. Kriitika on väärtuspõhine ja intensiivne, keskendudes moraalsetele standarditele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Ukraina sõjapidamise ebaefektiivsusele, eriti personali- ja mobilisatsioonisüsteemile, ning korrumpeerunud kaadri väljavahetamise vajadusele sõjakomissariaatides. Samuti kritiseeritakse Eesti riigi ajaloomälu poliitikat, mis on jätnud Punaarmee vastu võidelnud eestlased riikliku mälestamise osas tagaplaanile.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemate perioodide valitsuste tegevuse vastu, süüdistades neid reageerimatuses ohupildile ja tegematajätmiste kuhjumises "peenhäälestamise" tõttu. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes doktriinile "jõukohane riigikaitse" kui ebaõnnestunud lähenemisele.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem varasemale tegevusetusele ja riigi suutmatusele iseseisvalt elutähtsate teenuste vajadust mõista ilma Euroopa direktiivi tõuketa. Samuti märgib ta ära mõnede kaasatute (nt toidutootjad) kõhklused uute kohustuste vastuvõtmisel. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata ega kritiseerita.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud konkreetsele poliitilisele otsusele – personali konsolideerimisele Kaitseressursside Ametis. Vastuseis on poliitikapõhine ja protseduuriline, rõhutades süsteemi ebatõhusust ning selle sobimatust sõjaajal juhtimiseks.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja võtab sisse kontrolliva positsiooni peaministrikandidaadi suhtes, nõudes plaanide võrdlemist eelmise valitsuse otsustega. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub eelarve ning tegevuskavade täpsusele sisejulgeoleku ja kaitse valdkonnas.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Vabariigi Valitsusele ja peaministrile, rõhutades, et lõplikud rahanduslikud otsused kaitsevaldkonnas sõltuvad peaministrist. See on pigem protseduuriline ja poliitiline surve kiirendada kaitsevõime taastamist ja arendamist, mitte isiklik rünnak.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele kaitsetööstuse arendamisel, mis on viinud Eesti mahajäämuseni Balti riikide ees. Väljendab kaudset vastuseisu Riigikogu enamusele, kes ei ole veel piisavalt hirmul olukorra eskaleerumise ees, et toetada vajalikke julgeolekumeetmeid.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministri või eelkõneleja seisukoha vastu, kes väitis sündimata laste õigusvõimetust. Kriitika on intensiivne ja põhimõtteline, võrreldes vastaspoole seisukohta totalitaarsete režiimide dehumaniseerivate praktikatega, mis kuulutasid terved inimgrupid õigusvõimetuks.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid viidatakse varasemale kaitsepoliitikale, mis viis kaitseväe vähendamiseni. Peamine vastasseis on suunatud Venemaa luureorganisatsioonide (FSB, GRU) tegevuse ja hübriidohtude vastu, mida peetakse Eesti riigi julgeolekule otseseks ohuks. Kõneleja lükkab tagasi kahtlused, et vastuluure tegevus võiks Kaitsepolitseiameti kontrolli alt välja minna.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis oli suunatud esialgsele seadusetekstile, mida peeti olemusliku sisu tõttu vastuvõetamatuks, kuna see oleks võinud lubada terve religioosse organisatsiooni terroristlikuks kuulutamist. Kriitika on suunatud poliitika sisule ja selle ebaselgusele, mitte isikutele.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Riigikogu komisjoniga, keda kritiseeritakse muudatusettepanekute ebaseadusliku kokkuliitmise ja sisuliste turvameetmete tagasilükkamise eest. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, süüdistades komisjoni elementaarsete turvanõuete eiramises. Vastuseis laieneb ka süsteemi pooldajatele, viidates nende tegevuse ebasiirusele.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kaudselt varasematele valitsustele, kes müüsid maha Eesti ajaloolise kullavaru madala hinnaga, ning praegusele valitsusele, kes hoiab kinni vananenud strateegiast "Eesti 2035". Ta kritiseerib laiemalt ka dollaripõhise maailmamajanduse ebastabiilsust ja USA kiiresti kasvavat võlataset (26 triljonit), mis ohustab ka Eestit.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kahele sihtrühmale: esiteks üldisele, nimetamata kriitikale komisjoni töömahu ja efektiivsuse kohta, mida kõneleja kindlalt eitab. Teiseks kritiseeritakse varasemaid Kaitseministeeriumi "uitmõtteid," mis oleksid Kaitseliidu autonoomiat kahjustanud (nt ajaloolise maja müük). Vastuseis ministeeriumi sekkumisele on selge, kuid seda käsitletakse pigem minevikus lahendatud probleemina.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasematele valitsusotsustele (PPA ühendamine) ja riigi juhtimiskontseptsiooni puudumisele, mis on viinud erinevate lahendusteni naaberministeeriumides. Ta kritiseerib teravalt kõhklusi ja muudatusettepanekuid, mis takistavad kiiret tegutsemist kõrgendatud kaitsevalmiduse ajal, pidades neid ebamõistlikeks. Kriitika on suunatud poliitilistele ja kontseptuaalsetele vigadele, mitte isikutele.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised ohud, millele kõneleja vastandub, on Venemaa õõnestustegevus ja radikaalne islam Eestis, mis moodustavad KAPO jaoks kaks eraldi rinnet. Lisaks kritiseerib ta kaudselt valitsuse või vastutavate asutuste tegevusetust küüditamises osalenud isikute mälestusmärkide osas.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemate valitsuste, Kaitseministeeriumi tippametnike ja Kaitseväe juhtkonna strateegiliste vigade vastu, nagu kaitseringkondade kaotamine ja sõjaaja kaitseväe kärpimine ("jõukohane" riigikaitse). Tugevalt kritiseeritakse ka Kaitseväe personalivaldkonna konsolideerimist Kaitseressursside Ametisse (KRA) ja juhtimise koondumist Kaitseministeeriumi kantsleri kätte, mis tekitab raskusi sõjaaja juhtimisega.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu konkreetsele sättele, mis puudutab maksuvabastuse ulatust, mitte vastaspooltele isiklikult. Vastuseis on poliitikapõhine ja esitatud konstruktiivse küsimusena, mis viitab soovile leida parem lahendus.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed
2024-01-25
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Riigikantselei vastu seoses eelnõu aeglase menetlemisega, mis on kestnud kaks aastat. Samuti tuuakse esile Regionaalministeeriumi puudulikud füüsilised struktuurid varude haldamiseks, rõhutades, et vastutus peab olema antud organile, kellel on tegelemiseks vajalik kehand. Kriitika on protseduuriline ja funktsioonipõhine.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda süüdistatakse aeglases otsustusprotsessis ja ebapiisavas ambitsioonikuses kaudtulevõimekuse arendamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades, et praegused arengud on eelmiste valitsuste otsuste tulemus ning uusi kriitilisi otsuseid (nt diviisi suurtükiväe kohta) lükatakse edasi.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse majanduspoliitikale, eelkõige käibemaksu tõstmisele. Kriitika on puhtalt poliitika- ja majanduspõhine, rõhutades, et maksutõus on majanduslikult ebaefektiivne ja vähendab käivet. Vastastele suunatud isiklikke või protseduurilisi rünnakuid ei esine.
2024-01-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud menetluslikule ebakorrektsusele, kuna teemat käsitlenud komisjon jättis ilmselt Riigikaitsekomisjoni poole arvamuse saamiseks pöördumata. Vastuseis on protseduuriline, mitte poliitiliselt sisuline, ning väljendub küsimuse vormis.