Istungi profiil: Leo Kunnas

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

2025-09-04

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on tugevalt suunatud riigikaitsele ja julgeolekule, rõhutades vajadust taastada ja tugevdada sõjaaja pioneerivõimekust ja varusid, lähtudes Ukraina sõja kogemustest. Ta esitab valitsusele (Peaminister Kaja Kallasele) teravaid küsimusi kaitsevõime taastamise ajakava ja maksumuse kohta. Lisaks toetab ta tugevalt seadusemuudatust, mis keelaks terroristlikuks tunnistatud riikide kodanikel kohalikel valimistel kandideerimise. Seisukohad on valdavalt väärtuspõhised ja poliitika-põhised, nõudes konkreetseid praktilisi samme.

4 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigikaitse valdkonnas, eriti sõjalise pioneerivõimekuse, varude taastamise ja väljaõppe logistika osas. Ta käsitleb spetsiifilisi teemasid nagu Ottawa konventsiooni denonsseerimine ja sõjalise otstarbega lõhkeaine kodumaine tootmine. Samuti on ta kursis seadusandlike detailidega, esitades eelnõusid elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmiseks seoses sõjaväelise väljaõppega.

4 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne, asjalik ja sageli tungiv, eriti riigikaitse teemadel, rõhutades küsimuste kiireloomulisust. Opositsioonilises rollis on toon protestiv ja nõudlik, kritiseerides valitsuse tegevusetust ja arupärimiste takerdumist. Apellatsioonid on peamiselt loogilised ja poliitika-põhised, keskendudes konkreetsete lahenduste ja ajakavade nõudmisele.

4 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on aktiivne nii opositsioonilise arupärijana (esitades küsimusi peaministrile) kui ka Riigikaitsekomisjoni esindajana, esitades eelnõusid konsensuslike otsuste alusel. Tegevusmuster näitab regulaarset osalemist parlamendi töös, keskendudes sisulistele julgeoleku ja seadusandluse küsimustele. Ta tegeleb nii valitsuse järelevalve kui ka seadusandluse algatamisega.

4 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine opositsiooniline sihtmärk on Vabariigi Valitsus ja peaminister Kaja Kallas, kellelt nõutakse vastuseid kaitsekulude ja varude taastamise kohta. Kriitika on sisuline, puudutades kaitsevõime puudujääke ja valitsuse valmisolekut. Lisaks avaldas ta protesti sisuliste arupärimiste menetlemise takerdumise pärast, viidates protseduurilisele ebaõiglusele.

4 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja teeb koostööd nii komisjoni tasandil, esitades eelnõusid Riigikaitsekomisjoni konsensusliku otsuse alusel, kui ka fraktsioonideüleselt. Ta tunnustab avalikult koostööd Erakonnaga Parempoolsed (Lavly Perlinguga) kohaliku omavalitsuse valimise seaduse eelnõu juriidilise analüüsi läbiviimisel. See näitab valmisolekut tehniliseks koostööks juriidilise pädevuse tagamiseks.

4 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on selgelt riiklik ja rahvusvaheline, keskendudes Eesti riigikaitse tugevdamisele ja Venemaa-Ukraina sõja õppetundidele. Mainitud on vajadust arendada kodumaist kaitsetööstust ja viidatud on suurõppustele (Kevadtorm). Konkreetne kohalik või regionaalne fookus puudub.

4 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud seisukohad on seotud riigikaitsega, toetades kodumaise kaitsetööstuse arendamist ja sõjalise otstarbega lõhkeaine tootmise käivitamist Eestis. See viitab valmisolekule suunata strateegilisi riiklikke kulutusi julgeoleku tagamiseks ja varude taastamiseks.

4 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalsed küsimused on käsitletud julgeoleku kontekstis, rõhutades vajadust piirata terroristlikuks tunnistatud riigi kodanike õigust kandideerida kohalikel valimistel. See on tugev julgeolekupõhine seisukoht, mis seab riigi julgeoleku teatud kodanikuõigustest kõrgemale.

4 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on riigikaitse väljaõppe tõhustamisel, algatades muudatusi, mis võimaldavad pioneerisildade paigaldamist ja ohuteavituse kasutamist õppustel. Teine prioriteet on kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmine, et välistada terroristliku režiimi kodanikud kandideerijate hulgast. Kõneleja on aktiivne eelnõude algataja ja komisjoni konsensuslike otsuste esindaja.

4 Analüüsitud kõnesid