Täiskogu istungite kaupa: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

Kokku istungeid: 163

Täielikult profileeritud: 163

2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele, eriti peaministrile ja rahandusministrile, keda kritiseeritakse analüüsi puudumise eest maksutõusude kehtestamisel. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse ebakompetentsusele ning ebaloogilistele väidetele käibemaksu alandamise mõju kohta.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus tervikuna, Siseministeerium, Sotsiaalminister Karmen Joller ja Eesti 200. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (jälgimine, automaks) kui ka protseduuridele (statistika peitmine, debati puudumine, tagantjärele seadustamine). Rünnakud on intensiivsed, süüdistades valitsust rahva usalduse kaotamises ja pettuse teel Riigikokku pääsemises.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda kritiseeritakse eelnõude järjepideva mahahääletamise eest. Kriitika on poliitiline ja sisuline, süüdistades neid ettevõtlusvabaduse eelistamises inimeste, eelkõige laste tervise kaitsele.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Rahandusministrile ja valitsusele, keskendudes majanduspoliitika ebaefektiivsusele ja eelarve läbipaistvuse puudujääkidele. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, tuues näiteks Kopli päästekomando sulgemise ajal kasutamata jäänud raha. Samuti kritiseeritakse ministri kalduvust süüdistada majandusprobleemides küsitluste metoodikat, mitte tegelikku ostujõu langust.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond, Eesti 200 ja sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse maksukaoses, perede toetuste äravõtmises ja sotsiaalses hoolimatuses. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii poliitilisele ebakompetentsusele kui ka sotsiaalministri (Karmen Joller) halvale suhtumisele puuetega inimeste organisatsioonidesse. Kompromiss automaksu osas välistatakse, nõudes selle täielikku kadumist.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastutulev seisukoht: eelnõu vastu; kriitika põhineb privaatsuse, andmete kaitse ja kontrolli puudulikult reguleeritud ulatuse ning läbipaistmatu debati peale. Kaitseb opositsioonina riigi sekkumise ulatuse ja tsiviilõiguste piire.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline koalitsiooni parteide (Reformierakond, Eesti 200, sotsiaaldemokraadid) suhtes ning nende huvide esemeks peetava otsuse süüdistamine annetuste toel. Kaitseb alternatiivset, ühtset regulatsiooni ja tarbijakaitse põhimõtteid; kriitikaga rõhutab poliitilist mõju ja mõjuvõimu kasutamist.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vähemalt osaliselt väljendatud opositsioon eelnõule: kriitika koalitsiooni huvide eelistamise ja lobitöö üle, süüdistused korruptsioonitaolistes mehhanismides ning põhiõiguste ja demokraatia riivamises. Rõhutatakse, et valitsus ei soovi kompromissi ja et eelnõu ei ole paranduslikult õigustatud ning tuleks täielikult tagasi võtta. Intensiivsus on kõrge ja iseloom on ründav ning üldiselt ei pöördu riskidele ega võimalikule kompromissile tagasi.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Selgelt opositsiooniline; kriitiline valitsuse ja riigiasutuste otsuste suhtes ning nõuab avatud infot ja vastutust. Mitte ainult poliitiline kriitika, vaid ka konkreetne järelevalvel/oskuste rakendamine korruptsioonivastases kontekstis.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis valitsuse ja nende koalitsioonipartnerite maksupoliitikale (eriti maamaksu, automaksu, käibemaksu, tulumaksu seoses). Kriitika keskendub peamiselt poliitikale, mille järgi keskvalitsus koormab kohalikke omavalitsusi ja kohtub elanikkonnaga ning “Toompea poliitika” käsitletakse kui peamist vastupandamist vaja oleva jõuna.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid; esimeses kõnes ei tuuakse välja konkreetseid vastaseid või rühmitusi ning kriitika on üldine ning sündmustikualus, mitte isikupõhine vastuoluliste rühmade süüdistus.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugeva opositsioonilise tooniga; kriitika suunatud valitsusele, Tervisekassa juhtkonnale ja nende kulutustele. Kaitseb maksumaksja huve ning kasutab teravaid süüdistusi ning silmakirjalikkuse kriitikat valitsuse mõjuanalüüsi puudumisel. Kompromissile kõnelevad väljendid on piiratud ning peamine on kontroll ja parem läbipaistvus.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Tugev opositsiooniline toon: süüdistab koalitsiooni maksupoliitikas ning kannatuste põhjustamises laiemale rahvale. Rõhutab korruptsioonivastase erikomisjoni ja siseinfo lekkimise teemadel vastutust ning kriitikat; ei vahenda rünnakuid, vaid esitab tugevaid süüdistusi ja nõuab selgitusi. Jagab sootust kompromissi vastu ning rõhutab järelevalve ja vastutuse olulisust.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Protseduraalne kriitika: puudutab varasemaid toiminguid (RMK salalepingud, kestvuslepingud) ning nõuab erikontrolli, et selgitada, kes ning mis põhjustel sündmuste taga oli. Kriitika on peamiselt menetluslik ja vastutuse nõudlik, mitte isikliku rünnakuna, ning on suunatud varasema valitsuse tegevuste läbipaistvuse parandamisele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Süvendatud opositsiooniline suund: kriitiline valitsuse majanduspoliitika ja seaduste vastu; autoni püüdlused, mis on EU- ja põhiseadusega vastuolus, ning kohalike omavalitsuste kulude tõhusa järelevalve nõudmine. Otsesed umbusaldusavaldused ministritele ning rõhutatud seosed korruptsioonijuhtumitega (nt Bolt) näitavad tugevat ja aktiivset vastandumist.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõige otsesem vastuväide puudutatud eelnõule: kriitika “superandmebaasi” loomise vastu kui põhiseadusega vastuolus ja isikuõiguste riivamine; intensiivne, peaaegu põhimõtteline vastuseis, rõhutades vajadust põhiseaduslike piirangute ja privaatsuse kaitse üle. Haardub peamise vastandina sisuliselt sellele eelnõule ning rõhutab, et debatt ei tohi olla ühepoolne.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitilised ridade suunad on koalitsioon ja Reformierakond; süüdistused ühepoolses debatis, turvatunde nimel tehtava surve ning seadusvastase tegevuse õigustamise vastu. Intensiivsus on kõrge; isikuandmete kaitse ja põhiõiguste riivamisest kõneldakse pidevalt ning kompromissi puudutavad võimalused nähakse piiratud.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koosseadused visanduvad tugeva oppositsiooni positsioonid: eelnõu tsentraliseeritud andmebaasi loomist ei toeta; kritiseerib nii õigusliku kui järelevalve külgset riski ja privaatsusõiguste piiramist. Keskerakonna fraktsioon on ettepaneku katse eelnõu lugemine katkestada; toon on poliitiliselt kriitiline ning nõuab põhjalikku arutelu ja muutuste tegemist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk on valitsuse maksupoliitika ja “valed rahvale” süüdistamisel: ta kujundab end vastasena Reformierakonna ja valitsuse suundadele ning rõhutab põhiõiguste kaitset ja õiguskantsleri ning Riigikohtu seisukohti. Ta kasutab tugevat kriitikat nii otsuste kui nende mõju kohta “keskmiste ja väikeste sissetulekute” peredele ning räägib vajadusest seada piirid valitsuse kasvava kontrolli ja karistusriigi suunas liikumisele. Sõnavalik on tugevalt vastandav, kriitiline ja kriitilise õhkkonna hoidmisega.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika koalitsiooni ja selle eelarveplaane ning koalitsioonilepingut; rõhutab, et lubadused ei lahenda teedeprobleeme ning eeldab vajadust suurema ja rahaliselt kindla pikaajalise plaani järele; kriitika on poliitiline ja eesmärk keskendub rahastusloa suurendamisele.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid, et hinnata konkreetsel visiidil vastaseid või nende poliitilisi rühmi; esindaja rõhutab ainult õiguste kaitset ja eelnõu selgust, mitte konkreetseid opositsioonilisi kriitikaid.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline valitsuse ja vastavate ministrite tegevuse suhtes, eriti seoses CCTV-kamervõrgu kasutamise või selle ehitamise juhisega; peab eelnõu kiirustamist ja varjatud memo–riiki ohtu demokraatlikule õigusriigile ning toimetamistes varjamatuks. Nõuab esile tõsta ja kontrollida õiguspärasust ning soovib rohkem läbipaistvust ja sõltumatut järelevalvet.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opponendid näivad keskenduvat vähemalt mõnede erakondade (nt sotsiaaldemokraadid komisjonis) vastuolule eelnõu osas; süüdistatakse mõnede erakondade kahesoolises käitumises (Tallinnas toetasid, Riigikogus vastupidised seisukohad) ning käsitletakse ettevõtlusvabaduse piiramist kui potentsiaalset vastuseisu. Hinnatakse, et teema peetakse vastuolulise ja vajaks rohkem tööd ning konsensust.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Selgelt opositsiooniline asend valitsuse maksupoliitika suhtes; kriitiline lubaduste täitmise ja usalduse osas; rõhutab vajadust tagada ühiskondlik ühtsus ja inimese kindlustunne, kutsudes vastuseid ning alternatiivseid samme. Attitude on tugevalt kriitiline, kuid ettepanekud konkreetseid poliitikameetmeid ei anna.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Valitsuse finantsotsused on kriitika all; kriitiline olnud nende mõju lennundusettevõtetele ja tasude tõusule ning vajadus vaadata läbi dividendipoliitika. Ei kajastu hea tervikuna kompromisside nimel.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk on prokuratuuri ja senise kohtupraktika kriitikal ning märgitud on, et neid tuleb edasi arendada või ümber tõlgendada; jaotatakse kriitika protseduuriliste ning tõlgenduspõhiste küsimuste kaudu. Ta rõhutab, et signaalid ohvritele ei ole piisavalt koordineeritud ning rõhutab vajadust näidata, et jurdiidilise isiku vastutus saab tõhusalt tõlgendatud ja rakendatud. Kinnitatud kriitika on tugev ning kompenseerimise või leppimise võimalused jäävad piiratud.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhirõhk on automaksu vastasel positsioonil; auto­maksu vastuolu põhiseadusega on esiletõstetud ning täiendav kriitika keskendub selle rakendamise põhjustele. Tuginevad õiguskantslerile ja Riigikogule esitatud seisukohtadele ning rõhutatakse vajadust muudatuste või tühistamise järele.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk on vastuolul valitsuse ja koalitsioonile; kriitika suunatud rahandusministrile ja koalitsioonipartneritele ning Reformierakonnale moraalsele kaalule asjatult viidetega. Intensiivne ja otsekohene rünnak moraali, korruptsiooni ja rahapesu süüdistuste suunas; kompromissi asemel rõhutatakse kontakti ja vastutuse suurendamist.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika keskendub Euroopa Liidu rohepoliitika keskkonnanõuetele ning nende koormavale mõjule väikeettevõtetele. Konkreetseid vastaseid ei nimetata; rõhk on vajadusel muudatuste ja dialoogiga.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitik on suunatud ministeeriumi esitatud numbritele ning eelnõu seletuskirjale; nõutakse täpseid ja avatud andmeid. Toon on kriitiline, kuid ei näita täielikku põrget või vastasseisu, keskendudes läbiarutavale kontrollile.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Poliitilise positsiooni põhiteema on valitsuse Rail Balticu rahastuse kriitika: on kriitiline ning rõhutab, et kulu on ülemäärane ning koostöö Läti osas ei ole kindel. Ta rõhutab vajadust riskianalüüsiks ja rahastuse läbipaistvuseks ning osutab, et rahastamine ja infrastruktuuride lugu on potentsiaalselt kahjulik, kui puudub kindel finantsmudel. Teise kõne autor lisab, et PM-i jutus esitatud paralleel Kremliga oli ebafunktsionaalne ja ei ole kohane; kriitika on ka isiklike väljaütlemiste suhtes.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhub vastasseisule: kritiseerib „praeguseid otsustajaid“ ning mainib, et ka teistes erakondades (sh sotsiaaldemokraatide hulgas) on neid, kelle ta kahtlustab; toon on tugevalt kriitiline ja vääritlemata skeptiline. Hukkamõist on suunatud valitsuse otsustele ja rohepoliitikale ning rõhutatakse, et opositsioon ja teised erakonnad ei pruugi ettepanekut toetada.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Selgelt oppositsiooniline; kriitika suunatud valitsusele ja selle poliitikale (maksud, Löögid toimetulekule, järelevalve puudumine). Rõhutab vastutust ning vajadust muutuste ja vastutuse järele; toon on tugevalt kriitiline ning kutsuv valitsuse vastutusele ja potentsiaalsele ettetõmbumisele või tagasiastumisele.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõige kriitilisemad osapooled on prokuratuur ja Pihlakodu juhtkond; süüdistused keskenduvad hooletule järelevalvele, menetluse mittealgatamisele ja valedele signaalidele ohvritele; ametlik kriitika on terav ning rõhutatakse vajadust saavutada mõjuv vastutus ja õigusedohvrite kaitse.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhilised rünnakud on suunatud Reformierakonnale, Eesti 200-le ja sotsiaaldemokraatidele; koalitsiooni poliitika hinnatakse kahjulikuks ning kriitika on tihe ja intensiivne; kompromissi nähakse piiratud ulatuses, peamiselt protestina ning eelnõude vastuhakkuna.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Oponendid on sotsiaaldemokraadid (SDE) ja koalitsiooni teiste partnerid; kriitika keskendub nende juhtimisele ja poliitikale ning väide, et nende võimu kasutamine ei ole parandanud inimeste toimetulekut; selge positsioon on vastanduda SDE-le ning esile tõsta Reformierakonna/Eesti 200 vaateid.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on ministri laadset retoorikat ja ideoloogilise lojaalsuse suunafookuse vastu; rõhutatakse ametnike sõltumatust poliitikast ning ei toeta poliitilise juhiks kasutamist palgaga. Critique on poliitilise raamatu põhine (protseduuriline ja demokraatia põhimõtete kaitse) ning ei suuna otsest isiklikku rünnakut konkreetsete erakondade vastu, kuigi mainitakse konservatiivseid erakondi kui potentsiaalset stsenaariumi. Intensiivsus mõõdukas ja põhimõtteline, mitte isikuline.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on sotsiaaldemokraadid, kelle meetodid ja direktiivi üle võtmise viis ta kujutab kui ohtu õiguskorrale ja ettevõtluse vabadusele. Ta süüdistab neid karistusmehhanismide kaugemale laienemise ja haldusmenetluse esilekutsumise pooldamises ning kasutab tihti tugevate hinnangute keelekasutust. Kõneviis on intensiivne, kuid pole näha kompromissi väljapakkumist nende meetmete osas.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Oppositsiooni suhtes on pragmaatiline: valmis toetama opositsiooni mõistlike muudatusettepanekute esitamist, kui see aitab konsensuse saavutamist; ei ole kriitiline ega ründav.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitiline valitsuse majanduspoliitika suhtes, eriti juhitavate maksumuudatuste osas (käibemaksu tõus). Mainitakse, et Keskerakond esitas eelnõu 9%-le langetamiseks ning Reformierakond ei toetanud, viidates opositsiooniliste positsioonide vahelisele põimunud arutelule. Teises lõigus on kriitika suunatud PPA lähtekohtadele ja seaduslike alusvajaduste puudumisele, kusjuures opositsioon raskendab sunni järelevalvet ja jälgimisühiskonna kasvamist ning rõhutab põhiõiguste kaitset.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugevalt opositsiooniline seisukohaga Tallinna linnavalitsuse otsuse vastu; väidab, et otsus piirab vabade valimiste põhimõtteid ning nimetab seda põhimõtteliselt problemaatiliseks. Kritiseerib otsuse mõju demokraatiale ja valijate vabadusele, kasutades tugevaid hinnanguid nagu “riivamine.”
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirivaal on Sotsiaaldemokraadid ja nende maksupoliitika, mida käsitletakse kui inimeste toimetulekut kahjustavat ning demokraatlikultisu vastu seisvat; kriitika on tuntavalt tugev ja emotsionaalne (inimvaenulik valitsus, silmakirjalikkus), kuid otseselt võimalust kompromissile tähistab soovimatuses pigem piirata kui heakskiit; rõhutatakse, et varasemate otsuste kriitika tuleb visuaalselt välja.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitilist hoiak prokuratuuri ja õigussüsteemi suhtes ning nohivõrku laiemalt (vastuvõtmatute väljaütlemiste ja puuduva kaitse ohvritele). Teises kõnes esineb terav kriitika lobitöö vastu ning nendega seotud ideaalsete ja parteide mängude (Uber, Bolti, Reformierakond, Eesti 200) vastu; tugeva opositsiooni tooniga. Intensiivsus kõrge.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioonivalitsus ja peaminister, keda süüdistatakse maksudest külvamise ja läbipaistmatuses; kritiseeritakse ka rahandusministri sõnavõttu ning Reformierakonda ning Kristen Michalit kui populismi lainevaste osapooli. Sõnavõtt on tihedalt poliitilise vastasseisu tooniga ning kompromissile on minimaalseid viiteid; kriitika on tugev ja otseselt suhteline valitsusega.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on automaksu poliitika ja selle poolt esindatud lähenemine; kriitika on poliitikapõhine ja õiguslik ning rõhutatakse erisuste puudumist ja põhiseaduslikkusega vastuolu. Ta näitab vastuolu tekitanud muudatusi ning valmisolekut kasutada kohtuabist; kompromissi kohta konkreetset ei mainita, tugev vastuvõtt automaksule.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitikud on valitsuskoalitsioon (sh Reformierakond) ning sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse maksude suurendamises ja ebaõiglases koormuses peredele. Esineja rõhutab, et automaksu kaudu järgitakse ebaõigette ja kahandatakse kesksete sotsiaalsete gruppide elatustaset; otseselt väidetakse, et koalitsioon on süüdi kahjustavates maksupoliitikates. Atakk on tugev, kuid on piiratud sooviga kasutada õiguslike vahendeid ja koalitsiooniga koostööd otsida, mitte personifitseerimisega kompromisse keelata.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhijooneks on kriitika tänase valitsuse otsuste ja koalitsiooni kavatsuste suhtes, eriti Enefit Greeni riigi tagasiostu osas ja maksupoliitika läbipaistvuse puudumise kohta. Seisund on tugeva kriitilise ja nõudliku ning pööratud täiendavale kontrollile ning korruptsioonivastase erikomisjoni läbivaatele järeldustele; kompromissi tõstmine ei ole esile tõstetud.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika regulatiivsele lahendusele ja direktsioonile, rõhutab vajadust laiemate ning konkreetsete meetmete järele; toon on kriitiline, kuid mitte isiklikult adversatiivne.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaaldemokraatide suhtes tugeva kriitiline ning süüdistav; rõhutab nende järjepidevuse puudumist ja põhimõtete muutumist. Intensiivne, kuid peamiselt poliitilise vastasseisu kontekstis.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Mõlemad kõned esindavad tugevat opositsiooni: esimeses kõnes kriitika maksupoliitikale ja EU direktiivile ning nõue selgituse ja võimalikku edasi lükkamist; teises kõnes automaksu vastu, rõhuasetus õigusküsimustele ja haavatavate rühmade kaitsele. Intensiivsus on kõrge, kriitika kontsentreeritud ning kompromissi otsimist peamiselt nähakse vajalikuna, kuid ei kirjeldata laiapõhjalist koostööd koalitsiooniga.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Oppositsiooni laadi kriitika Eesti 200 suhtes; süüdistused korruptsioonis, huvide konflikti ja ebaseaduslikes protseduurides; rõhutatakse vajadust läbipaistvuse ja kontrolli järele. Koheva tooniga küsimuste esitamine näitab tugevat vastandumist ja vastutuse nõudmist, ilma valmisolekuta leppida ebaõiglaste praktikatega.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuhakk on koalitsioonile ja Reformierakonnale: sügav kriitika automaksu vastu ning süüdistused ebamõistlikes maksustruktuurides ja menetluslikes piirangutes. Intensiivne kriitika on nii poliitiliste otsuste kui ka demokraatlike protseduuride elluviimise suhtes; rõhutatakse põhiseaduslikkuse ja rahvaõiguste rikkumist. Kui esitatud nõuded eirasid, kavandatakse konkreetsed õiguskaitsevõtted.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Valitsuse liikmete ilmumise puudumine erikomisjonides on peamine kriitiline teema; kriitika on protseduuriline ja keskendub ilmumise ja vastuste puudumisele, mitte isiklike põlguste väljendamisele. Intensiivne ja eesmärgipärane, kompromissi rõhutatakse pigem kui jätkuv koormus seoses õigusliku aruandlikkusega.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhirivis on opositsioon sotsiaaldemokraatidele ja nende plaanidele; kriitik nende teed kasemetsateemal ning laiemalt süsteemsetele ettepanekutele. Feilib hoobadega suurtele muutustele, nagu riigiinstitutsioonide uued karistusmehhanismid, ning rõhutab, et tuleb järgida õiguskorda ja teha erikontrolle ning mitte luua uued eraldi menetluse vormid. Iseloomustab vastasseisu kui diskursiivset ning jätab mulje et kompromiss on mõnes mõttes võimalik, kuid ei tee brave lubadusi.
2025-03-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rünnak on suunatud peamiselt Michali ministrile, KredExi ning Nordica juhtidele ja nõukogule; kriitika laieneb ka koalitsioonile kui tervikule, kes on tema arvates varjutanud või vähendanud aruandlust. Toob välja, et kriitilised toimingud toimusid ilma läbipaistvate hangete ja nõuetekohaste menetlusteta, ning kutsub üles vastutusele võtmisele ja uurimisele. Intensiivsus on kõrge ning kompromissivõimalus ei ole esiplaanil, kuna eesmärk on eesmärgipärane läbivalgustamine ja vastutus.
2025-02-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline; kriitiline koalitsiooni energiapoliitika suhtes, väidab, et otsused sünnivad tagatoas ja kiirustatud menetlusega. Nõuab demokraatlikku arutelu Riigikogus ning vastutust, sealhulgas ministri tagasiastumist.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõrgendatud vastuolu ametliku omanikupoliitikaga ning dividendide väljamaksmise korraldustega riigi ettevõtetes; kriitika suunatud peamiselt poliitika kui majandustegevuse ning tarbijahindade vaheliste tasakaalude ebaõiglusele. Intensiivne, otsene ja nõudlik: küsib konkreetseid selgitusi ning viib väited tähelepanu keskmesse, kuid ei pruugi väljendada konkreetset ami intuitiivset kompromissi.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline suhtumine põhiseaduse muudatustele; kriitiline koalitsiooni ja seda toetavate jõudude suhtes. Sõnumid keskenduvad demokraatia, õigusriigi ja julgeoleku kaitsmisele ning muudatuste menetluse ja alusprintsiiipide vastuolu paljastamisele; kompromissi ei ole märgata, rõhutatakse vajadust läbipaistvuse järele.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõik kriitikad on suunatud valitsuse seadusmuudatuste kavadele ja registrikanne võimaldavale lähenemisele. Ta rõhutab, et see on ohtlik õigusriigile ja peab väidetavaid “valede” narratiive valeks, seades esiplaanile olemasoleva seaduse kasutamise ja õiguste kaitse, mitte muudatuste vastuvõtmise. Vastane on poliitikule, mitte isikutele.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Opposiioonina kritikaga suunatud koalitsiooni otsustusprotsessile ja kiirustavale seadustamisele. Rõhutatakse, et kriis pole piisavalt läbipaistvalt käsitletud ning vajadust on avalikuks debattiks ja aruteluks kogu ühiskonna ees.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugevalt opositsiooniline: kritiseerib valitsust ja Reformierakonda seoses pankade maksukoormuse ja üldise majanduspoliitikaga. Intensiivne ja argumenteeriv stiil, kriitika keskmes on ebaõiglane kohtlemine pankade suhtes ja soov valitsuse poliitikale alternatiivset, läbipaistvamat lähenemist. Kompromissi[taotluse] puudumine ei ole otseselt esile toonu.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastaseks peamiseks jõuks on praegune valitsus/koalitsioon, keda süüdistatakse rahastuse puudumises, lubaduste mittetäitmises ja käesoleva reformi edasiliikumise takistamises. Intensiivsus on kõrge, kuna kriitika keskendub otsuste ja rahastuse jätmisele ning efektiivse tulemuse puudumisele.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline seisukoht valitsuse suhtes: kritiseeritakse majanduspoliitikat, muretsetakse tavaperede heaolu ning süüdistatakse valitsust tähelepanematuses rahva suhtes. Lisaks rünnatakse Eesti 200‑t kui oppositsiooni liikmeid ning väidetakse nende pettuseid ja valijate eksitamist; toon on järsult kriitiline ja vastumeelne.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Tihe kriitika valitsuse maksupoliitika kohta; kritiseerib nii praegust kui ka eelmist valitsust maksupoliitika tõttu tekkinud koormuste kohta; rõhutab vajadust muutuste järele ja vastutuse võtmist.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev oppositsiooniline hoiak konkreetse välisministri ja selle erakonna poolt; kriitika keskendub ministri käitumisele ja erakonna taustale ning rõhutab vastasseisu protokolliliste normide ja eetika osas.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Selgelt vastandlik valitsuse ja Reformierakonna koalitsiooni suhtes: kriitika keskmes on maksud, majanduspoliitika mõjud lihtsurelikele ning eelarve läbipaistvus. Toob välja, et valitsus “kuritegelikult” on majandust juhtinud ning pakub alternatiivina pankade liigkasumi maksustamist; rõhutab vajadust kaitsta haavatavaid gruppe ning lubab potentsiaalse võimuvahetuse korral maksukorralduse muutmist.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei ole otsest vastuseisu välja toodud; puudub selge opositsioonikolde kritika; rõhutatakse dialoogi ja kaasamise võimalusi, mitte vastupanu.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Opositsiooniline, kriitiline suhtumine valitsuse tegudesse; süüdistab otsuste läbipaistmatuses ja maksumaksja raha katkupõletuses Nordica puhul, ning rõhutab kontrolli ja vastutuse vajadust. Sallib küsimuste seeriat ja eitab, et olukorda võiks jätkata ilma täpse järelemõtlemise ja läbipaistvuseta.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiliselt kriitiline koalitsiooni suhtes: rõhutab, et praegune eelarve on vastuolus põhiseadusega ning et läbipaistvuse puudumine kahjustab inimeste majanduslikku ja sotsiaalset heaolu. Esitab tihedalt näiteid rahandus- ja ministeeriumide haldusvigadest ning nõuab kiiresti lahendusi. Otsene ja tugeva tooniga, kuid ei välista poliitilist koostööd objektiivsete muudatuste saavutamiseks.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased kirjeldatud kui Reformierakond, mida süüdistatakse Euroopa Liidu rahastuse katkemises ja projekti edasilükkamises; opositsiooninägemus on tugevalt kriitiline ning isiklikult sooritatud poliitiliste otsuste osas sügav kriitika. Sõnavõttudes on näidatud, et opositsioonile ei ole vahet teha, ning soovitakse koalitsiooniläbirääkimiste kaudu vastastikku lahendust otsida.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhiline vastupanuline argument on valitsuse otsuste kritika ja korruptsiooniga seotud teemasid puudutav süüdistus. Ta rõhutab usalduse küsimust ja neetud korruptsiooni ning näitab, et need küsimused on poliitilised ning puudutavad bürokraatlikku läbipaistvust. Saab välja tõsta ka isiklikke konflikte (huvide konfliktid) ning nõuab vastuseid ja vastutust.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi juhtimise ja ettevõtte omaniku ootuste elluviimise skeemide ning kärpeperioodide suhtes; rõhutab vajadust põhjalikuma mõjuhindamise ja elanike huvide prioriteerimise järele. Ei esine selgelt isiku- või parteipõhiseid türgeomatsioone, vaid üldine kriitika olevikutel meetmetel.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhiriviltsus: koalitsiooni poliitikale ja selle eelarvepraktikale kriitiline; rünnakud on suunatud menetlusele, läbipaistvusele ja numbrite õigsusele; ei soovi kompromissitu olukorda, vaid paremat läbipaistvust.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Konkreetseid vastaseid ei nimeta; on kriitiline praeguse süsteemi läbipaistvuse puudumise suhtes ja rõhutab vajadust muutusteks. Attitudina võtab seisukoha, et rahalised küsimused tuleb arutada ja nähtavaks teha, mitte hoida salajas.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhiettevõttena on tugev opositsioon koalitsiooni kavandatavale eelnõule: riigisekretäri haridusnõude muutmine, kobareelnõu sisu ning julgeolekumaksu plaan. Kaitseb õigusriiki ja institutsioonide erapoolituma vastu, kasutades tihedat kriitikat ja emotsionaalset võrdlust, milles väidab, et sellised muudatused kahjustavad usaldust ja soodustavad poliitilist agendat. Võimas vastuhakk on suunatud nii konkreetsetele eelnõudele kui ka laiemale maksupoliitikale.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Selgelt opositsiooniline seisukoht valitsuse suhtes; kriitika keskmes on maksupoliitika ja Keskerakonna valitsuse toimed. Pöörab tähelepanu, et koalitsioon ei ole olnud piisavalt solidaarsed ning pakutud lahendused kahjustavad madalamaid sissetulekuid. Ta ei näita valmisolekut suuremate kompromissideks valitsusega, vaid rõhutab alternatiivseid maksukaetusi ja võrdsustust.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib Riigikogu kui institutsiooni ning selle praegust usaldamatust rahva silmis; kriitika on tugev, suunatud institutsioonile kui tervikule, mitte konkreetsetele isikutele või gruppidele.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastandub valitsuse maksupoliitikale, eriti alkoholiaktsiisi ning laiemate maksude tõstmisele suunatud kavatsustele. Kriitiline toon puudutab eeskätt prognoositeemat laekumist ja mõju ostujõule; kritiseerib otsuste põhistust ning rõhutab vajadust kaaluda prognooside realisust. Vitab kindlat, et maksupoliitika peab hoidma koormat kontrolli all ja ei tohi kergitada maksukoormust ilma selgete tõenditeta.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Positsioon on otseselt opositsiooniline valitsusele: kriitika koalitsiooni ja ministrite tegevuste kohta; leiab, et majandus- ja julgeolekuküsimused ei saa piisavalt tähelepanu ning nõuab selgeid vastuseid ja järelevalvet.
2024-12-02
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline seisukoht maksutõusude suhtes ning nõue, et otsuseid oleks põhjalikumalt läbi mõeldud ja majandusinimesed kaasatud; keskendub poliitikaalasele vastandumisele, mitte isiklikele rünnakutele. Esindab tugevat, poliitikapõhist vastuseisu, ilma otsese kompromissi keelamiseta kontekstisinnitus.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastandajad on valitsuse koalitsioon (Reformierakond, sotsiaaldemokraadid ja teised) ning nende eelnõud, mida nähakse solvavat pensionäre ja suurendavat elukallidust. Kritiseeritakse maksu- ja sotsiaalteenuste kärpeid ning poliitilist kaasajamist; stiil on tugevalt kriitiline ja vastuoluline, soovides katkestada või tagasi võtta vastuolulised otsused.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Opositsiooniline seisukoht: kriitika valitsuse majanduspoliitika ja maksutõusude osas; rõhutab, et need kahjustavad kodanike toimetulekut ja suurendavad kuritegevuse taset. Intensiivsus on kõrge, kuna väidetakse, et poliitika on ebamõistlik ning riigi prioriteedid on valed.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud senistele kaasamise ja väljatöötamiskavatsuse puudumisele; ta tõstab esile, et kaasamine ja varakult arutelu on vajalik ning esitab valitsuse käitumisele alternatiivse, kaasavama lähenemise.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline suhtumine koalitsiooni eelarvepoliitikale ja ministrite volituste laiendamise vastu; kriitika on nii poliitiline kui menetluslik. Isiklikud rünnakud ja süüdistused valdavalt koalitsiooni ministrite suhtumise ja lähenemise vastu ning perede ja haavatavate rühmade eest seismist nähakse kui prioriteeti. Nende positsioon ei ole soojalt koostööaldisu, kuid rõhutatakse vajadust kuulutada välja ja arutada vastutustundlikult ning läbipaistvalt.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Oppositsiooni osakaal on kriitiline Keskerakonna/Eesti poliitilise vastuvõtu suhtes Rail Balticu juhtimise ja finantside osas: süüdistatakse kontrollimata numbreid, nõutakse erikomisjoni moodustamist ning rõhutatakse, et rahastuse ja kulude küsimused tuleb lahendada läbi sõltuva järelevalve. Lisaks pakutakse kriitikat koalitsiooni eelnõude suhtes ning rõhutatakse, et suurem konsensus on vajalik, kuid olulisem on projektide riskide ja maksumuse kontroll.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Võimas opositsiooniline positsioon valitsuse ja koalitsiooni suhtes: kriitika keskmes on eelarve läbipaistvus, kontrollide kadumine ja ministeeriumide pealiskaudne lähenemine; on valmis esitama alternatiivseid eelnõusid ja rõhutab vajadust professionaalse, kontrollitava eelarve järele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Rünnak suunatud RMK juhtkonnale ja Klimaministeeriumile; kriitika on nii protseduuriline kui ka süsteemne (lõpp-eesmärk: läbipaistvus, kontroll). Intensiivne, kuid ei pruugi eraldiseisvat kompromissi välistada, pigem rõhutab vastutuse võtmist ja kontrolli tugevdamist.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhirivis on poliitiline kriitika valitsuse õigusloome protsessi puudustele, mitte isiklike vastasseisudele. Kritiseerib mõjuanalüüside puudulikkust ja varajase kaasatuse vähesust; nõuab auditi põhjalikku läbivaatust ja parandusühendusi. Intensiivsus on moderat-kriitiline, mitte isiklik või äärmuslik.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kanepi legaliseerimise suhtes on kriitiline ning väljendab vastuväidet või opositsiooni, tuginedes ohtudele noortele, keskkonnale ja organiseeritud kuritegevusele. Tema tõstatatud küsimused ja mure tõendavad poliitilist vastupidavust sellise poliitika suhtes, kuigi ta ei esitle otsest valitsusvastast protesti, on kaudne vastuhakk uuele regulatsioonile.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline riigi plaani suhtes ning vastuvõtmisele ei ole soovi kaasa aidata; rõhutab vajadust selgitada ja parandada põhiseaduslikku raami usuliste ühenduste osas ning on skeptiline uute piirangute otstarbekuse ja tõhususe suhtes. Täheldatav on tugev püsivus ning minimaalse kompromissi soov.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine vastand on valitsuse ja rahandusministeeriumi lähenemine eelarve kontrolli kärpimisele. Kriitika on suunatud ministri õigusele teha eelarves muutusi ilma Riigikogu ettevalmistava kontrollita; rõhutatakse vajadust taastada ja kaitsta parlamentaarset kontrolli. Intensiivne tagasilükkamine on suunatud koalitsiooni plaanidele ning alternatiivina esitatakse suurem läbipaistvus ja põhiseaduslik menetlus.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika suunatud valitsuse maksupoliitikale ja rahandusministeerimise rollile; rõhutab, et uued maksud kahjustavad majandust ja keskmise tarbija ostuvõimet. Lisaks süüdistatakse rahandusministeeriumi ja eelnõu käsitlemise protsesse (komisjonis arutelu puudus) ning rõhutatakse vajadust läbipaistvuse järele.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on rahandusministeerium ja valitsuse eelarvekulud; kriitika keskmes on maksutõusude ja sotsiaalvaldkonna kärvete mõju. Sõnumis on rõhutatud, et opositsioonil peab olema sõna riigieelarve teemadel ning et ministeri vastused on ebapiisavad ning isikliku solvangu kasutamine on ebasoovitav. Intensiivsus on kõrge ning kompromiss on piiratud.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsiooniline seisukoht; kriitiline koalitsiooni ja rahandusministeeriumi suunale; rõhutab, et eelarve peab olema läbipaistv ja kontrollitav ning on valmis ignoring koalitsiooni plaane kui need ei suurenda läbipaistvust; pakub alternatiivi ja nõuab muutusi.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kriitiline kehtiva valitsuse maksupoliitika suhtes, keskendudes maksude tõstmisele kui põhjustatud probleemidele. Rühib ministri ja valitsuse vastuvõetud meetmeid ning rõhutab, et need kahjustavad majandust ja perede elukorraldust. Intensiivsus on kõrge; ei paku selget koostöö- või kompromissistrateegiat selles lõigus.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kui tugev opositsioon valitsuse majanduspoliitikale: maksude tõstmisele ja lastetoetuste vähendamisele kriitiline hinnang; rõhutab perele ja majanduslikule heaolule avalduvat negatiivset mõju; esitab küsimusi valitsuse liidri küsimuses ja juhtimise suunast.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostöös Keskerakonna fraktsiooniga on tema põhivastane positsioon vastuseis valitsuse plaanile muuta riigisekretäri haridusnõudeid ja muuta kogu seadust ühe inimese tarbeks. Ta ründab nii eelnõu menetlust kui ka seda, kuidas seadused siia saali jõuavad, ning süüdistab poliitilist mõjutatavust ja pretsedendi loomist. Ta kasutab tugevaid keerdkäike oma vastuhättena ja rõhutab, et sellised muudatused kahjustavat riigi järjepidevust ja usaldusväärsust.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Tugevalt kriitiline võimu ja ministeeriumi tegevuse suhtes Nordica kontekstis; rõhutab potentsiaalset maksumaksja kahju ja negatiivseid paralleele Estonian Airiga. Paaritu küsimusvorming ja mätta tõstmine viitab vastasseisule ning valitsuse poliitikale esitatakse enamasti kontrolli ja vastutuse küsimuste kaudu. Ei esinda uut kompromissi või koostööd konkreetsete ettepanekutega.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline valitsuse eelarve- ja rahastuspoliitika suhtes: rõhutab läbipaistvuse puudumist ja raha suunamise kajastamata jäämist, ning nõuab selgust, et tulu läheks otse teede taristusse. Kehtestab tugeva poliitilise kriitika eelarve korraldusele ning rõhutab vastutust ja järelevalvet, kuid ei esita konkreetset vastasseisu üksnes iseseisva programmina.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Oponeeriv toon valitsuse kärpepoliitikale ja EL-normide ülevõtmise protsessile; rõhutab põhiseaduse järgimist ning suuremat parlamentaarset järelevalvet. Karastatud kriitika suunatud nii raamatu kestvusele kui ka poliitilisele käitumisele (ministrite kriitika tavapärasus ja koordineerimise puudumine). Taotleb vastuseid ja vastutust valitsuse tegevuste eest.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline koalitsiooni suhtes: süüdistab valitsust noorte ja perede heaolu ahistamises ning küsib, miks prioriteedid ei katta laste tervist ja toimetulekut. Tõstab esile, et koalitsioon ei toeta tema eelnõusid ning sümboliseerib laiemat poliitilist vastasseisu nende eelistustega. Intensiivsus on tugev ning ta rõhutab, et koalitsioon ignoreerib demograafilisi väljakutseid ja perele suunatud hädaabipoliitikat.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Näitab tugevat opositsioonisuunda valitsuse poliitikasse, nt julgeolekumaksu ja eriarstide tasude suurendamise ning tervishoiu korrastamise osas; kritiseerib valitsuse ja rahandusministri käitumist ning koalitsioonidevahelist lõhestumist, kuid pakub samas alternatiivseid lahendusi (nt pankade liigkasumimaksu kasutamist lisatulusena). Kaitseb nõrgemate huve ja keskendub finantsilise õiguse ning eelarvejärelevalve vajadustele.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline koalitsiooni ja valitsuse suunaliste otsuste suhtes (eriti automaks ja menetluslikud praktikaid). Kirjeldab otsuseid kui põhiseadusega vastuolus olevaid ning rõhutab, et riik ei tohi piirata Riigikogu võimalust esindada erinevaid ühiskonnagruppe. Tugeva konflikti ja vastuseisu toon, kuid keskendub poliitikale ja protseduuridele, mitte isiklikele rünnakutele.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Seaduse kavanditele kriitiline; tugevalt oppositsiooniline iseloom, peamiselt seoses õiguste ja vabaduste piiramise riskidega.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Oppoitsioon koalitsioonile: vaadata rohkem kui ühepoolseid lahendusi, kritiseeritakse eelnõu menetlust ja vastuolusid nii seaduse kui ka põhiseadusega; rõhutatakse, et koalitsioon on sunnitud võitude maksuerisuste arvelt ja et koalitsioon püüab keelata vahendite kasutamist puuetega inimeste jaoks; tugevasti kriitiline ja mitte valmis üldiseks kompromissiks automaksu osas.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Selgelt opositsiooniline: kriitika keskmes on lisaeelarve kärped sotsiaalvaldkonnas ja eelarve koostamise defektne lähenemine. Ta süüdistab valitsust strateegilise planeerimise puudumises ning kirjeldab, kuidas kärped võivad mõjutada haavatavaid rühmi ja majanduskasvu. Kuigi mainib, et mõningad koalitsiooni liikmed toetasid eelarvet, rõhutab tema kriitikat ning kutsuu üles laiapõhjalisele muutusele.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline oppositsioonistrateegia on kriitika valitsuse maksupoliitika ning eelarve puudujääkide katmise meetodite suhtes. Rõhutatakse, et trahvide, riigilõivude ja maamaksu suurendamine koormab eelkõige vaesemamaid ning kutsub esile õiguskindluse ja solidaarsuse põhimõtete rikkumise. Opositsioon keskendub ka õigusemõistmise kaitsele ja põhiseaduspärasuse tagamisele, pidades suutlikkust teha mõistlikke eelnõu parandusi oluliseks.>
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid, et määratleda opositsiooni seisukohta selles lõigus (ei näidata konkreetseid vastaseid ega kriitikat konkreetsetele rühmadele).
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Oppositsiooniline seis on tugev ja strateegiline: kriitika avaldatakse valitsuse majanduspoliitika ja kärjete osas, eriti Keskerakonna rolli ja Reformierakonna valitsuse vastutuse osas. Hääletatakse vastu lühinägelikele otsustele ning nõutakse täpseid prognoose ja vastuseid tulude mahu kohta. Iseloomuline on otsene süüdistuste esitamine ja vastuväide numbritele, et näidata poliitikute vastutust.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk on valitsuse ja koalitsiooni poliitikale kriitiline: vastandub automaksu ja riigilõivude tõstmisele ning süüdistab valitsust ebamõistlikes ja ebapõhjalikes otsustes. Esitatakse tihti küsimusi, miks muudatusettepanekud ei saa eraldi hääletada, ning rõhutatakse, et koalitsiooni prioriteedid on koordineerimata ning maksud langevad inimestele liiga raske koormus. Intensiivne ja üldine kriitika ning otsene vastuolu esitatud eelnõu sisuga.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Võrdväärne ning järjestikune opositsioon Riisalo ja Eesti 200 poliitikute suunas; kriitika on suurejooneline ning põhineb majanduspoliitika puudustega, läbipaistvuse ja huvide konflikti kahtlustel; kompromissivõimalused on piiratud ning eesmärk on ministri asendamine.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline positsioon maamaksu tõusu vastu; rõhutab, et see kahjustaks väikeseid omavalitsusi ja elanikke; soovib eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata ning esitab kriitikat riigi lähenemisele.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Selgelt kriitiline ja opositsiooniline. Kritikab koalitsiooni ja valitsust nende maksumuudatuste ja lisaeelarve ajalise paigutuse tõttu ning süüdistab nende tegevust valijate petmisesse suunatud taktikas. Esitatud süüdistused on poliitilise vastuseisu ja vastutuse küsimustes tugevalt seotud, ilma valmis pakkumusteta alternatiivsete lahenduste esitlemiseks.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastasseis: eelnõudele vastuoluline lähenemine; kriitika loogika ja ebavõrdsuse teadvustamine; rõhutab pensionäride olukorra kaitsmist ja õiglust.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline valitsuse suuna suhtes puudega inimeste toetamises ja automaksu kontekstis; väidab, et toetusvajadus on olnud ajale jalgu jäänud ning valitsuse meetmed ei pruugi katta uusi kulusid. Esitab tugeva poliitilise kriitika kasutades argumente paindunud finans- ja sotsiaalpoliitika kohta.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuhakk on suunatud koalitsiooni plaanidele ja nende põhjendustele: eelnõud on kopeeritud direktiividest ning ei sobitu Eesti oludes; rõhutatakse, et need toovad kahju ettevõtjatele ja omavalitsustele ning ei paku soovitud kaitset inimestele. Intensiivsus on kõrge ning kompromiss ei ole hetkel esiplaanil.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Selgelt opositsiooniline suhtumine valitsuse majanduspoliitikale; kriitika põhineb tulemusteta majanduse ja eelarve seisu ning nõutud on konkreetseid toiminguid. Olulise osakaaluga on maksuküüru kaotamise vastuolulise kavatsuse vastuvõtmine ning arutelu tooniga, et vajalik on realistlik mõju-analüüs ja parem tulemuste saavutamine.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Keskendub vastuväitele Isamaa eelnõule, märkides selle põhiseadusega vastuolulisust. Toob esile, et hääletusprotseduurid ja osalus võivad olla vastuolulised ning rõhutab, et hääleõiguse äravõtmine ei sobi põhiseadusega kooskõlas olevaks. Intensiivsus on mõõdukas kuni tugev, sõltuvalt kontekstist; ei esine isiklikku rünnakut, pigem põhimõtteline kriitika seadusandlike sammude põhiseaduslikkuse suunas.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline oppositsioon väljendub koalitsiooni ja valitsuse eelnõude kriitikas: Keskerakonna fraktsioon ei toeta eelnõu ja soovib eraldi hääletust ning katkestust. Kritikad on suunatud eelnõu sisu ning komisjoni rolli üle (muudatusettepanekute kokkusidumine, poliitiline otsus komisjonis). Intensiivne võitlus ja põhjalik vastuhakk on peamised toonid.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Tugev opositsioonivaatumus valitsuse eelnõude suhtes: peamiselt maksude ja trahvide suurendamise vastu ning riigi teenuste hindade tõstmise kriitika. Intensiivne, kriitiline tonaalsus ja nimetab meetmeid küüniliseks/amoraalseks ning rõhutab vajadust mõjuanalüüside järele. Kontsentreerub valitsuse vastutuse ja poliitilise sihi etteheitele.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastane seisukoht koalitsioonile ja valitsuse menetlustele; süüdistab obstruktsioonis ja põhiseaduseprintsiipide rikkumises; tihti kutsub opositsiooni õiguste ning mandaadi võrdsuse kaitseks; kompromissi kohta jääb tagasihoidlikult kriitiliseks.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Valitsuse ja ministri poliitikaga kriitiline: süüdistab vastutuse vältimises ja lubaduste mittetäitmises; rõhutab vajadust kiiremate ja tõenduspõhiste lahenduste jaoks. Proovib tõsta vastutuse taset ja pöörata tähelepanu koolide ja õpetajate huudele.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seisukoht on tugevalt opositsiooniline valitsuse maksupoliitikale; rõhutab koormuste vältimist ettevõtjatele ja kodanikele ning EL-i nõuete järgimise olulisust. Samas taunib juhatuse kasutamist piiranguteks opositsiooni õigustes ja rõhutab vajadust avatud dialoogi ja koostöö kasulikkust.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõnekõrgendus ja kindel vastuhakk koalitsioonile. Peamine kriitika keskendub eelnõude vajalikkusele ja mõjule kodanikele ning rõhutatakse, et koalitsioon püüab eelarve täitmist traagiliselt karistuste ja maksukunudustega. Ta on tugevalt vastuvõtlik ja kehtestab, et kõigi eelnõude vastuvõtmine tuleks tagasi lükata.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon on kriitiline koalitsiooni suhtes, keskendub automaksu eelnõu vastuoludele ja eelnõu tagasi võtmisele; süüdistused keskenduvad poliitilisele motivatsioonile ja demokraatia piiramisele; on valmis pöörduma kohtusse, kui eelnõu ei võeta tagasi.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Selgelt vastandub koalitsiooni kavatsusele sõnastada ja lühendada oppositsiooni õigusi ning siduda muudatusettepanekuid; väljakäik keskendub mobiilsete valimiste riskidele ja valimiste salajasuse kaitseta. Ta kasutab tugevat retoorikat, et rõhutada demokraatia, läbipaistvuse ning opositsiooni õiguste kaitset; soovib vastu seada koalitsiooni.meetmele. Immenseerib vajadust säilitada opositsiooni vahe- ja kõneõigused.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline valitsuse ja Kultuuriministeeriumi poliitika suhtes; kriitika on tugev, näitab konkreetseid nähte (rahastuse kärpimine, ümberjaotamise oht). Intensiivne, heidab ette moraalse ja praktilise tasakaalutuse ning soovib selgitust ja muudatusi.
2024-04-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline eelnõu suhtes; rõhutab puuduvat mõjuanalüüsi ja vajadust koordineerimise järele; ei toeta praegust vormi.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiväide: opositsiooniline hoiak eelnõu suhtes; tugevalt vastu ning kutsuvad tagasiütlemisele ning alternatiivsete lahenduste poole (väärteomenetluse kasutamine). Kritiseerib valitsust, julgelt väidab vajadust kooskõlas olema Euroopa Liidu direktiiviga, kuid ei toeta paralleelset süsteemi.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Selgelt opositsiooniline; kriitiline valitsuse maksupoliitika ja eelnõude suhtes; kasutab tugevamaid sõnumeid, rõhutab õiglus ja Euroopa ning põhiseaduse riskide real; ei tee näilist kompromissi eelnõude osas.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Stance: tugev opposition; eelnõu vastu ja soov eelnõu tagasi lükata; kriitika keskendub liigsete nõuete ja kiire regulatsiooni mõjule ning väidetavale turu puhastamise eesmärgile.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhirivaaliks on valitsuse maksupoliitika (eriti automaks) ja lubaduste täitmata jätmine; samuti kriitika koalitsiooni skeemi ja kohalike omavalitsuste juhtimismehhanismide üle. Intensiivne, tugevalt adversatiivne toon; kompromissivõime on piiratud ning süüd antakse valitsusele ja riigi juhtkonnale.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhirivis on valitsuskoalitsioon ja ministrid kui vastutustundetud ja ebakompetentsed; süüdistatakse lubaduste murdmises ning välja pakutu puudulikus tegutsemises. Lisaks kasutatakse kriitikat kohalike omavalitsuste osas (sh Tallinn) süüdistuste ja valede numbritega. Intensiivne, tugevalt kriitiline toon eesmärgiga mõjutada vastutuse võtmist.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine opositsioonivaldkond on valitsuse maksupoliitika kriitika; sihipäraselt suunab kriitika suures osas suhkrumaksule ja laiemale maksudega seotud poliitikale; attack is policy-based, kuid ei välista vajadust sotsiaalsete meetmete pooldamiseks, rõhk alternatiividel ja eelnõudel.
2024-04-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene ja tugeva kirjeldusega opositsioon automaksule; süüdistab valitsust selles, et eelnõu on vastuolus Euroopa Liidu õigusega ja põhiseadusega. Kõne toon on kriitiline ning ei paku koostöövariante automaatselt, vaid rõhutab kohest tagasivõtmise vajadust ja õiguskaitset haavatavatele gruppidele.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline: tugeva poliitilise kriitika kogum valitsuse ja koalitsiooni kohta; süüdistab ametivõimu ja kohalikke omavalitsusi tehtud või lubatud lubaduste mittetäitmises ning näeb neid seetõttu vastutavana. Toetab osaliselt alternatiivseid lahendusi, kuid peamiselt rõhutab lõhet ja vastupanu valitsuse poliitikale.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Oppositsioon keskendub automaksu kriitikale, süüdistades valitsust ja ministeeriumi hooletuses ning lisakulude tekitamises. Ta rõhutab, et eelnõu ei lahenda sotsiaalseid probleeme ning peab olema tagasi võetud.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuseis on suunatud valitsuse ja Reformierakonna maksupoliitikale ning nende tervishoiu rahastamise prioriteetidele. Kritiseeritakse, et maksude abil ei lahendata terviseriske ning puudub kompleksne lähenemine (lisameetmete puudumine koolilõuna, liikumise ja toitumise edendamisel). Tugev kriitika keskendub sellele, kuidas valitsus kasutab makse riigi rahastuse täitmiseks, mitte tervise parandamiseks.
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika keskmes on valitsuse kavandatud meetmed: automaksu osas on ta vastu ning rõhutab puudega inimeste jaoks ebapiisavaid erandeid, viidates põhiseaduslikele ja õigussüsteemi riskidele. Haldustrahvide eelnõu puhul on ta otseselt opositsiooniline, süüdistades õigusriigi põhimõtete riivamises ja ületab esitatud piirid. Kõikides juhtivates rubriikides on ta keskendunud tugevale vastupanule ja põhjendatud kompromissivõimetuse kriitikale.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, mida kritiseeritakse selle poliitika ja forslite negatiivse mõju osas; võetakse tugevaid kriitilisi positsioone valitsuse sotsiaalpoliitika ja maksupoliitika suhtes. Taustal on tihe võitlus automaksu üle; rõhutab, et opositsiooniga seostatakse vajadust erisoodustuste loomiseks lasterikastele peredele ja üksikvanematele ning alternatiivina pakutakse liigkasumimaksu pankadele.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Põhirivisoppov: valitsus ja peaminister on kriitika all; kriitika keskmes on automaksu kehtestamine, selle mõju ning puudulik vastus küsimustele. Võimas opositsiooniline rünnak maksueelse ja menetlusliku lähenemise suhtes; kuulutab vastu, rõhutab ebaõiglust ja vajadust muudatuste ja analüüsi järele.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamise vastuhanke objekt on valitsuse automaksu eelnõu; kriitika on policy-based ja populaarse vastuvõtmisega seotud. Keskendutakse ebavõrdsele koormusele, eriti maapiirkondade ja vaesemaaskonna jaoks, ning soovitakse kompromissi pankade liigkasumi maksustamisel. Intensiivsus on kõrge ja kompromissi või lõpetamist pole otseselt välistatud; rõhutatakse, et valitsus ei kuule avalikku arvamust.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuvõtt on automaksu vastu; kriitiseerib maksustruktuuri kui tarbijate koormamist ja investeeringute kärpimist; konflikti intensiivsus on poliitiline ja peamiselt sisepoliitiline, mitte isiklik.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kiri on selgelt vastuhakk valitsuse plaanile; argumendid keskenduvad maksukoormuse suuruse ning raha kasutamise ebaefektiivsuse kriitikale. Kaitseb maapiirkondade mobiilsust ning rõhutab, et antud maksuprogramm ei too puudutatud kasu; eelistaks meetmeid, mis suurendaksid liikumisvõimalusi, mitte vähendaksid neid. Käitumine on tugevalt policy-based, mitte isiklikult kallutatud, kuid kriitika on tugeva intensiivsusega.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
EKRE eelnõu kohta esitatakse kõrvutav kriitika: see on liigsetelt piirangutelt radikaalne ning ei ole praktiline. Kriitika põhineb peamiselt poliitilisel ja meetmelisel tasandil (kvoodid ingliskeelsetele õppekavadele), mitte isiklike väidete põhjal. Intensiivsus on tugev ning kompromiss ei ole välistatud ainult osade teemade puhul.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastuhakk on suunatud PMi teepoliitikale ja plaanile vähendada teehoiukulutusi ning võimalusele kasutada automaksu riigieelarve mõjutamiseks. Intensiivne ja poliitika-keskne kriitika, mis rõhutab seaduspäraseid ja majanduslikke negatiivseid mõjusid; kompromissi ei kinnitata, vaid kutsub selgitust ja avalikku arutelu.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tihedalt vastuväide valitsuse maksumuudatustele; keskendub sellele, et otsused olid ilma mõjuanalüüsideta ning kujutavad regionaalse kahjuga; kutsub tagasi viiteid maksudest ning rõhutab, et maksud võivad turistide ära ajada. Intensiivne, kuid mitte isiklikult iseloomulik vastasseis.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsiooniline positsioon kiirustatavate seaduste suhtes; kriitika keskmes on protseduuriline ja õiguslik korrektus (väljatöötamiskavatsuse ja mõjuanalüüsi puudumine, põhiseaduspärasuse kontrolli eiramine). Kritiseerib koalitsiooni ja koalitsiooni juhtide tõlgendusi ning nõuab rangemat kontrolli ja läbipaistvust seadusloomes. Täisjuhtpositsioon—kasvatatud vastuseis kiirkorras menetlusele.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Oponeeriv positsioon valitsusele: peamine kriitika on selle üle, et riigi vahendid ja haridusrahastus ei liigu korralikult läbi ning et demagoogiline retoorika ja kompenseeriva rahastamise puudumine süvendab olukorda. Kõneleja nõuab vastuseid, vähemalt võimalust raha tagasi nõuda ja halduskohtusse pöörduda ning rõhutab, et õigusalane analüüs peab selleks olema kasutusel – see näitab tugevat jõulist kriitikat ja soovimatust leppida praeguste meetoditega.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitik suunatud valitsusele ja ministritele, eriti plaanidele rahastust kohtades ümber jaotada õpetajate palgade katteks, mida näidatakse potentsiaalse kahjuna haridusele, teadusele ja kõrgkoolidele. Toob välja konkreetseid vastuväiteid lubaduste täitmata jätmise ning eelarvete segmenteerimise kohta; kõne toon on kriitiline, kuid mitte populistlik, soovides laiapõhjalist kokkulepet.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koalitsiooni kriitika keskendub varasemale hääletamise praktikale sarnaste eelnõude puhul; märgitakse, et koalitsioon on nende võetud positsioone varem tagasi lükanud; kriitika on poliitikapõhine, mitte isiklik, ning rõhutab vajadust kompromissi järele.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitik valitsuse ja koalitsiooni suhtes, eriti ebajärjekindla sõnumi ning poliitilise käitumise osas; samas rõhutab vajadust koostöö ja kompromissi järele.
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline koalitsiooni ja nende plaanide suhtes eelnõu teemal; rõhutab institutsioonide sõltumatuse kaitset ning hirmu poliitilise mõjuga sekkumise ees Justiitsministeeriumi kaudu. Ei toeta varjalikke lusikaid eelnõude vastu, ning rõhutab õigusriigi põhimõtete tagamist. Not enough data on otsese vastandumise ulatusest väljapoole neid punkte.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline ja opositsioonile omane toon koalitsiooni suunas; esitatakse küsimusi ja muresid suurprojektide teostuse kohta ning tuumaenergia riskide kohta. Kui paremini kirjeldada, siis on suhtumine skeptiline ja kontrollile keskendunud, isegi kui otsest mitte-kuulutatud kompromissi ei väljendata.
2024-01-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole ilmset vastuseisu ega isiklikku rünnakut; kriitika piirdub küsimuste vormiga ja konkreetsete põhjuste selgitamise nõudmisega.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Põhiline vastupanu on maksutõusudele ja valitsuse majanduspoliitikale; tõstatatakse, et maksud ei lahenda kasvava inflatsiooni ega tööstuse ebakindlust, ning nõutakse majandust stimuleerivaid investeeringuid ja läbipaistvaid arengukavasid. Kriitika on tugev ja peaaegu mitte mingit koostööalust kompromissi ei väljendata ilma konkreetsete majandustegevuste ja eelarve muutusteta.
2024-01-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline senise käsitluse suhtes ning riigi ja kohalike rollide jaotuse osas: süüdistuste ülekandmine kohalikutele ei ole piisav ning riik peab eraldama piisavalt raha haridusele. Ehkki ta nähtavalt ei ründa isiklikult inimesi, on ta suhteliselt vastuolus olemasoleva raamiga ning rõhutab vajadust ühisvastutuse ja koostöö järele.