Istungi profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
2025-09-10
Poliitiline positsioon
Opositsiooniline suund ning kriitiline suhtumine valitsuse ja tervisekassa kuludesse. Rõhutab maksumaksja raha läbipaistvust ja kulude kokkuhoidu, samas rõhutab vajadust tervikliku tööjõupoliitika järele ning mõjuanalüüside kasutamist. Ei esitle selget kompromissipoliitikanägemust, kuid on aktiivselt valmis Riigikogu tasandil seekerab otsuste muutust.
9 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kasutab andmeid ja konkreetseid numbreid (250 000 eurot, 243 000 eurot, pool miljonit eurot, palgafond 12 miljonit, CEO palk ~€10 000) tööjõu ja avaliku sektori kulude analüüsimisel. Esiletõstetud teemad: tervisekassa tööjõupoliitika, mõjuanalüüside vajadus ja üldine riigieelarvekulude kontroll. Põhjalik, faktide abil toidetud kriitika tööjõuturu ja institutsionaliseeritud kulude osas.
9 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnemaneer on combatiivne ja otseütlev; kasutab sageli retoorilisi küsimusi ja spetsiifilisi andmeid, et kinnitada kriitikat. Ton on formaalne, kuid teravalt kriitiline ning rõhutab vastutuse ja läbipaistvuse vajadust. Tekstis on nii emotsionaalne kui ka mõtete loogilist põhjendust segav segu.
9 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Aktiivne osaleja VI istungjärgu täiskogul; viitab erikomisjoni toimikutele ja korraldab kriitikat mitmete teemade lõikes. Korduvalt kasutab sama sessiooni raames erinevaid ettekanneid ja küsimusi, näidates järjepidevat tähelepanu just kulude, tööjõu ja mõjuanalüüside teemadele.
9 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Tugeva opositsioonilise tooniga; kriitika suunatud valitsusele, Tervisekassa juhtkonnale ja nende kulutustele. Kaitseb maksumaksja huve ning kasutab teravaid süüdistusi ning silmakirjalikkuse kriitikat valitsuse mõjuanalüüsi puudumisel. Kompromissile kõnelevad väljendid on piiratud ning peamine on kontroll ja parem läbipaistvus.
9 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Mainib kolleegi Jürgen Ligi seisukohti, kuid ei näita selget soovi laialdaselt koalitsioonipartneritega koostööd saavutada. Keskendub rohkem kontrollile ja vastutusele kui laiapõhjalisele koostööle; avatud, kuid kriitilise alatooniga lähenemine parlamentaarsele arutelule.
9 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Riigitasandiline ja rahvuslik dilemma; pole konkreetselt mainitud regioonide või kohalike projektide fokus. Viitab riigiinstitutsioonide ja tervisekassa temaatikale, mitte geograafilistele piirkondadele.
9 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Kriitiline valitsuse ja avaliku sektori kulude suuruse suhtes; rõhutab vajadust maksukorralduse ja mõjuanalüüside alusel rahakasutuse hindamisel. Toetab kulude kokkuhoidu ja efektiivsuse suurendamist, samas näitab tähelepanu puudujäägile palgafondi kasvus ja büroopindade valikul. Eeldab rahalise vastutuse ja läbipaistvuse tugevdamist.
9 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõne noorte tööjõu ja koolilaste koormuse teemadel; rõhutab vajadust parema tööjõupoliitika ja noorte kaasatuse järele. Kritiseerib valitsuse prioriteete, mis võivad suurendada koormust, ning kutsub esile arutelu võõrtööjõu kaasamise ja kohalike noorte tööjõu edendamise vahel. Ei käsitle laiemalt libi- või suurtoetusteemadega, vaid keskendub tööjõu ja hariduse sotsiaalsetele aspektidele.
9 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Legislatiivne fookus on tööjõupoliitika reformid ja mõjuanalüüside nõuetekohane rakendamine; rõhutab, et eelnõude läbivaatamisel on oluline analüüs ning valitsuse seisukohtade kriitika. Soovib eelnõude edasiviimist teisele lugemisele ning laiemat parlamentaarset arutelu, kuid samas nõuab suuremat läbipaistvust ja vastutust riigieelarve osas.
9 Analüüsitud kõnesid