Istungi profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

2025-03-12

Poliitiline positsioon
Kriitiline ning ettevaatlik sotside plaanide suhtes ja võimujaotuse küsimustes; rõhutab vajadust järgida olemasolevat õiguskorda ning läbipaistvat riigiabi järelevalvet. On vastu suurtele võimumuutustele, mis võivad suurendada keskset riigikantselei kontrolli ilma piisava järelevalveta. Ta rõhutab majanduse ja looduskaitse tasakaalu ning soovib vältida radikaalseid muudatusi, mis ohustaks õiguslikku protsessi.

6 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Riigiabi õiguslik raamistik ja erikontrollide korraldamine; RMK lepingute läbipaistvus ning analüüside piirangute kriitika (nt COBALT tööd). Viitab lähteülesannete olulisusele ning rõhutab riigiabi hindamist kogu lepingu elukaare vältel ja turuhäirete mõju kaalumist. Näidatakse teadmisi Riigikontrolli auditis ning Riigikohtu otsustest (nt Olerex), mis puudutavad karistusõiguse ja menetluste mõju.

6 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Formaalne ja sageli tõstatavalt kriitiline toon; kasutab emotsionaalseid mõisteid nagu silmakirjalik, Pandora laeka, ning kasutab küsivaid ja võrdluspõhisteid lauseid. Kombineerib faktipõhiseid argumente ja laboratoorselt selgitavaid selgitusi; hoiab piiratud, kuid teravaid väljaütlemisi. Tekst on struktureeritud, kuid kohati isiklike näidete ja juhtumitega emotsionaalsem.

6 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Käib intervjuudes ja infotundides samal ajal; viitab erikomisjonide tööle ning Riigikontrolli audititele; esineb järjestikustes kõnes ning suunab küsimusi peaministrile ja ministritele. Nähtav korduv fookus erikontrollil ja järelevalvevajadusel, samuti rõhk juriidilise raamistikuga seotud aruteludel.

6 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Põhirivis on opositsioon sotsiaaldemokraatidele ja nende plaanidele; kriitik nende teed kasemetsateemal ning laiemalt süsteemsetele ettepanekutele. Feilib hoobadega suurtele muutustele, nagu riigiinstitutsioonide uued karistusmehhanismid, ning rõhutab, et tuleb järgida õiguskorda ja teha erikontrolle ning mitte luua uued eraldi menetluse vormid. Iseloomustab vastasseisu kui diskursiivset ning jätab mulje et kompromiss on mõnes mõttes võimalik, kuid ei tee brave lubadusi.

6 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Näitab valmisolekut koostööks, kuid nõuab erikontrolli ning järelevalvet, rõhutades vajadust sõltumatute mehhanismide järele; küsinud vastuseid ja kutsunud kohtudelt selgust. Ta viitab ka koostööle teiste institutsioonidega (Riigikontroll, kliimaministeerium) ning rõhutab vajadust õiguskindluse ja läbipaistvuse järgimise kasuks.

6 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Nationalne keskne tähelepanu; puuduvad spetsiifilised regioonilised viited või piirkondlikud projektid. Tekst viitab riigile kui tervikule ja riigihalduse küsimustele, mitte konkreetsetele piirkondlikele kogukondadele.

6 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduse juhtmõtted keskenduvad loodusressursside majanduslikule kasutusele, kuid ettevaatlikult; rõhutab, et ressursse tuleb majanduses hüvanguks kasutada mõistlikult ja läbipaistvalt. Ta on kriitiline riigiabi ja konkurentsinõuete muutmise suhtes ning rõhutab vajadust vältida liigset reguleerimist, mis võiks ettevõtete tegevust piinata. Ta rõhutab, et suurtest karistusmeedetest tuleks hoiduda ning järgida õiguspära ja seniseid protsesse.

6 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Not enough data

6 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Prioriteedid hõlmavad riigiabi analüüsi laiendamist ja läbipaistvust RMK lepingu kohta; soovitused erikontrollide kaasamiseks ja järelevalve tugevdamiseks. Vastuhakku uutele eraldi menetlustele konkurentsiameti jaoks; rõhutab väärteomenetluse säilitamist suuremate trahvide korral ja viiteid Riigikohtu pretsedentidele. Esitab muudatusettepanekud ja vaidlustab seniseid plaani erinevalt, rõhutades õigusnormide järjepidevust ja EU-direktiivide korrektset rakendamist.

6 Analüüsitud kõnesid