Istungi profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

2024-11-06

Poliitiline positsioon
Peamine seisukoht on, et RMK ja kliimaministeeriumi juhtimises puudub läbipaistvus ning on tekkinud potentsiaalne riigile kahju salajaste lepingutega. Ta on tugev kriitik, süüdistades kitsas ringis tehtud otsuseid ja puuduvat kontrolli. Nõustab sõltumatut auditi ja rangemat järelevalvet riigi varade hoolika käsitlemise tagamiseks, positsioon on tugevalt kontrolli- ja vastutusekeskne.

5 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Viitab Riigikontrolli aruandele ja selle järeldustele salajaste lepingute ning hindade alamsättimise kohta; rõhutab hindade metoodika puudulikkust, kasvava metsa kuluarvestuse ning püsikulude puudumist hinnastamisel. Esitab teadmisi avaliku järelevalve ja hankeprotseduuride kriitilisest hindamisest ning vajadusest läbipaistvuse suurendamiseks.

5 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Otsene ja fakte-keskne toon; esitab konkreetseid andmeid ja küsimusi, näiteks “Kuidas on võimalik…?”; kasutab Riigikontrolli ja ministeeriumi rolli kontekstualiseerivaid viiteid; raskendab süüdistusi faktidel baseeritud lähenemisega, säilitades ametliku stiili.

5 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Infotundide raames esitab mitu kõnet sama päeva vältel; korduvad täpsustavad küsimused ja viited ametlikele aruannetele; rõhutab pidevat järelevalve- ja auditi vajadust; näitab järjepidevat avalikku järelemõtlemist ning küsimustikku kuulajale.

5 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Rünnak suunatud RMK juhtkonnale ja Klimaministeeriumile; kriitika on nii protseduuriline kui ka süsteemne (lõpp-eesmärk: läbipaistvus, kontroll). Intensiivne, kuid ei pruugi eraldiseisvat kompromissi välistada, pigem rõhutab vastutuse võtmist ja kontrolli tugevdamist.

5 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööna näitab valmisolekut kontrolli ja auditi suurendamiseks, kuid ei too esile selgelt siduskoordinaatide ühist koalitsiooni; rõhutab vajadust, et ministeerium ja RMK tagaksid läbipaistvuse ning vajadusel viiksid läbi sõltumatu audit kaudu koostöös parlamentaarsete mehhanismidega.

5 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Riiklik-lau läbiv fookus; puudub eraldi regionaalne kontekst või kohalike omavalitsuste viide; käsitletakse lugu laiemalt kui riigi varade haldamise küsimust.

5 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslik lähenemine keskendub riigi varade väärtuse kaitsmisele ja hindade tegelikkuse arvestamisele; rõhutab püsikulude, tööjõukulu ja põhivarade kulumi arvestust hindade kujundamisel ning potentsiaalset kahju, kui neid arvesse ei võeta. Olemasolevates näidetes toob esile, et hind võib olla kuni 30% soodsam keskmisest, mida tuleb arvestada läbipaistvas hindamisprotsessis.

5 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Puudub spetsiifiline sotsiaalsete teemade (abort, LGBTQ+, immigratsioon, relvad, haridus jne) jagu materjali; sotsiaalset eetikat ning huvide deklaratsioonide teemasid käsitletakse piiratud viidetega. Puuduvad näited laiemast sotsiaalse poliitika positsioonist.

5 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Legislatiivne fookus keskendub sõltumatu auditi ja suurema läbipaistvuse kehtestamisele RMK ja seotud lepingute halduses; rõhutatakse vajadust kontrolli ja aruandluse suurendamiseks ning võimalikku õiguslikku raamistikku, mis võimaldaks paremini hinnata ja ennetada kahjusid riigile.

5 Analüüsitud kõnesid